294 posts, 15 pages, 56,001 views
Joulu on ihan kuningas-aikaa, kyseessä on omassa perheessä se
juhla jolloin poikkeuksetta kaikilla on hyvä fiilis, ja meidän
perheessä on kivaa. Koko perhe pistää vähän juhlavampaa
päälle, syödään jouluisasti (=sikana), ja sit avataan lahjoja.
Jostain syystä koko miun perhe arvostaa em. juhlaa, jolloin esim.
pienet erimielisyydet kaikkoaa kokonaan, ja koko illan fiilis on tod
levollinen.
Joulusta on tullut melkeinpä vuoden pahin kulutusjuhla. Stressaantuneita ihmisiä ravaamassa tavaratalosta toiseen ostamassa kasoittain tarpeetonta krääsää. Mutta mitäpä muutakaan voi odottaa aikana, jona materian palvonta on muutenkin saavuttanut lähes käsittämättömät mittasuhteet.
Joulun vietosta vielä sen verran, että näin vajaan vuoden yhdessä poikaystävän kanssa asuneena ei ole vielä ehtinyt kehittämään mitään omia joulutraditioita, vaan lähinnä tuntuu siltä, että kaipa sitä vielä viettää ainakin aaton yhdessä vanhempien kanssa...Noin niinkuin vanhasta tottumuksesta :) Miten muut ovat toimineet ko. tilanteessa?
Turhan krääsän ostamista en kuitenkaan kannata, yritän ainakin (onnistuminen hmm...) ostaa vain sellaista, jolla uskon olevan myös käyttöä/suurempi merkitys. Yritän itsekin vihjailla siihen malliin ettei kukaan sortuisi ostamaan mulle mitään "pieniä ja kivoja" koriste-esineitä tai ylipäätään sisustusesineitä :what:
Krääsän saaminen on tosiaan pyllystä. Vihjailutkaan ei aina riitä, eikä edes suorasukainen "EI LAHJOJA" -ilmoitus kutsussa tms
En ole kyllä ollenkaan valmis siihen, että joulu tulee. Taas. Joka vuosi. Yhtäkään joululahjaa en ole vielä hankkinut (paitsi itselleni...). Tulee vissiin kiire.
Suosittelen tapaa muillekin.
Mutta ajatushan on tärkein. Jos joku ostaa sinulle lahjan ei pitäis aatella että !¤¤#/& ku meni ostaa tällasen paskan mulle. Vaan olla iloinen että joku haluaa ostaa sulle jotain ja on yrittänyt miellyttää sua. Myy sitten vaikka kirppiksellä.
Paras "lahja" on se, että tuo itsensä paikalle, se on täysin riittävä tapa miellyttää mua.
Paras "lahja" on se, että tuo itsensä paikalle, se on täysin riittävä tapa miellyttää mua.
Tätä on toisen osapuolen ehkä jopa vaikea toteuttaa, sillä monesta se tuntuu täysin riittämättömältä.
että hyvin yksinkertaisella lahjat "kieltävällä" sopimuksella säästettäisiin molempien osapuolten vaivaa ja rahaa.
aidosti hyödyllisten lahjojen antaminen on mun mielestä täysin ok, toisin kuin tarpeettoman krääsän hankkiminen vain tavan vuoksi.