JOULU TULEE - oletko valmis?

294 posts, 15 pages, 56,081 views

#61 • • jUSSi Guest

ps. Taediumille: Jeesus oli kyllä, se on käsittääkseni aika
aukottomasti todistettu. Äijän merkityksestä voidaan sitten
keskustella toisella tasolla...tai sitten ei.

no, aivan varmasti joku jeesus-niminen kaveri on elellyt noihin aikoihin. Oliko hän sitten "jumalan" poika onkin sitten asia erikseen. Löytyyhän noita "olen jumlana inkarnaatio"-julistajia vieläkin maailmasta ja niistä voisi varmasti tehdä uuden kristinuskon veroisen uskonnon. IMO jeesus oli vain saarnaaja joka oli tavallista parempi puhumaan aikaansa nähden. Vähemmälläkin on ihmisiä saatu "hihhuloitumaan".
#62 • • funkyboy Guest

no, aivan varmasti joku jeesus-niminen kaveri on elellyt noihin aikoihin. Oliko hän sitten "jumalan" poika onkin sitten asia erikseen. Löytyyhän noita "olen jumlana inkarnaatio"-julistajia vieläkin maailmasta ja niistä voisi varmasti tehdä uuden kristinuskon veroisen uskonnon. IMO jeesus oli vain saarnaaja joka oli tavallista parempi puhumaan aikaansa nähden. Vähemmälläkin on ihmisiä saatu "hihhuloitumaan".

Juuri samaa mieltä! Miettikääs miten kaupunkilegendat paisuu 10 vuodessa. Nää jutut on saanut paisua 2000 vuotta:D
#63 • • Edited Taedium Guest

IMO jeesus oli vain saarnaaja joka oli tavallista parempi puhumaan aikaansa nähden.

IMO Jeesuksia oli useampia. Ja kansantarinoista lähtösin. Ja vähän ku ruuneperi niin kerätty vaan kasaan tarinat ja sanottu, että tämä on fakta... tai ainakin luulen niin.

Ja kun vielä alle kaksituhatta vuotta Jeesuksen jälkeen oli uskomattomia taikauskoja, niin parituhatta vuotta sitten ihmisten taikauskolla oli varmasti aika helppo leikkiä. Esmes se veden muuttaminen viiniksi on muistaakseni Egyptistä kotoisin, ja vaikka Mooses muutti Niilin veden vereksi, niin muistaakseni on todisteita, että tämä temppu oli jonkun faaraon lempitemppuja juhlissa. (Siis se, että vesi kaadetaan ruukusta toiseen ja vesi muuttuu vereksi / viiniksi) Siis ennen Moosesta. Sama kikkahan siinä tod.näk. on ollut jos kumpikin tapahtuma on tapahtunut.

Jeesu(s/kset) oli(vat) aikansa David Copperfield(ejä).

Ja Jeesuksen syntymä kun oli niin näppärä sijoittaa samoihin aikoihin kuin peräpohjolan valon juhla. Niin kuin on tullut ilmi.

"Hän otti leivän, siunasi, mursi ja sanoi:

1. 'Ei tästä kyllä millään riitä viidelletuhannelle.'
2. 'Pojjaat, me tarvitaan aika paljo lisää kalaa jos täs oli kaikki leivät.'

Pahoitteluni Teille, mikäli koitte tämän vitsin loukkaavana.
"

edit: knavkki smormi
#65 • • Remotion Guest

Juuri samaa mieltä! Miettikääs miten kaupunkilegendat paisuu 10 vuodessa. Nää jutut on saanut paisua 2000 vuotta:D

:rolleyes:

Ja montakos kaupunkilegendaa on säilynyt edes 200 vuoden päähän, saati 2000, entä ollut osana kaikkien aikojen laajalevikkisintä kirjaa, vaikka esim. keskiajalla euroopassa raamatun kääntämisestä, painamisesta tai jopa omistamisesta joutui roviolle.

Mut ihminen on niin itsekäs et historian kulun faktat on helpompi vesittää kuin hyväksyä, ties vaikka ne sattuisi vaikuttamaan omaan elämäänkin.

Jep. päätän vuodatukseni täältä tähän.
#66 • • Hugo Guest
:D Upciderin Joulusiideri!!! ja Glögi (miel. terästyksillä) :D
... ja jos joku on jo löytänyt jostain joulusiideriä niin kertokoon asap... ;)

Joulunodotus on ehkäpä mukavampaa kuin sitten itse joulun viettäminen: kalenterien luukkujen availua, pikkujouluja, lahjojen hankintaa/tekemistä jne. Tosin onhan joulunpyhätkin terapeuttista löhöilyä ja yhdessäoloa :rolleyes: Irti arjesta.

Ainiin :006: ne joululaulut :006:
#67 • • Taedium Guest

Ja montakos kaupunkilegendaa on säilynyt edes 200 vuoden päähän, saati 2000,

UrbanLegends.com raportoi kaupunkilegendoja ainakin Napoleonin ja Shakespearen ajoilta saakka.
#68 • • vaavu Guest

Ja ne jouluruuat... herkkuja muka? Maksalaatikko, porkkanalaatikko, rosolli, karjalanpaisti, kinkku yms... hyi helvetti!

Siian ja muikun mäti, graavi- ja kylmäsavulohi, kalkkuna, kinkku, perunalaatikko, jälkiruoat, viinit, suklaa... ah... Joulun jälkeen kyllä kiristääkin, mutta ei siis päästä vaan vyötäröstä. (:

Fiilistelin tässä pari päivää sitten tekemällä kanelilla, neilikalla ja kardemummalla maustettua pannaria. Tuli oikein kivasti joulu mieleen.
#69 • • Funkatronik Guest
Keksin jopa miten tänä vuonna juhlistan joulua. Aion istua jollain puistonpenkillä Helsingissä ja juoda viskiä. Voivottelen siinä ja valitan kun kukaan ei välitä. Huutelen rumia ohikulkijoille. Palelen.
#70 • • -=aave=- Guest
Meitsi tietää jo mitä jouluna pukki tuo.
Kiinteä netti on joulun jälkeen omalla koneella. :)

Harmi vaan, ku kuukausi maksut jouluu itse maksaa.:D
#71 • • funkyboy Guest

Meitsi tietää jo mitä jouluna pukki tuo.
Kiinteä netti on joulun jälkeen omalla koneella. :)

Harmi vaan, ku kuukausi maksut jouluu itse maksaa.:D

Eli sua näkee vieläkin harvemmin;)
#72 • • Edited ^petra Guest
Havaitsin maanantaina joulukoristeita ympäri Helsingin kauppoja. Joulu on pilattu ylikaupallisuudella, lahjastressillä ja vuodesta toiseen aina samoilla joka paikassa soivilla järjenjuoksun puuduttavilla joululauluilla. Joulun alla pyrin välttelemään kaikenlaista ympäriinsä kaupoissa juoksentelua ja sählinkiä.
..niin mikä olikaan se joku joulurauha? :rolleyes:

Joulun ajassa parasta on kuitenkin loma. Silloin voi chillailla ystävien kanssa ja juoda glögiä hyvässä seurassa :) Jos musiikillisesti haluan luoda jouluista tunnelmaa niin viime vuonna hankkimani Viikatteen joululevy nimeltä Vuoden synkin juhla on siihen aika mainio. Ihanan synkeää kaiken tiedotusvälineistä pursuavan muovisen ylipirteyden keskellä :p

edit: Kiltti Joulupukki, todista olevasi olemassa ja tuo mulle auto.
#73 • • -=aave=- Guest

Eli sua näkee vieläkin harvemmin;)

Väärin! :003:
Sithän mun vasta löytääkin aina.:D
#74 • • hab Guest

ja nyt vielä se että en asu enää kotona niin en tiedä tuntuuko joulu enää joululta kun aikasemmin lukitsin itseni lahjojen jaon jälkeen huoneeseeni kuuntelemaan joululauluja ja kelailemaan elämäni syntyjä syviä, ja nyt mulla ei oo huonetta enää porukoiden luona.

kuulostaa tutulta. joulun pyhät yksin kämpillä piirrettyjä katsoen... ei kuulosta houkuttelevalta. siksi olemmekin kavereiden kanssa viime vuosina lanseeranneet poikamiesjoulun. hyvä äijäporukka kasaan, mukaan sairaan paljon safkaa+suklaata ja sitten vain joulun pyhiksi sulloutua jonnein eräkämpälle.

tuossa tulee tuo rauhoittumisaspektikin mukaan, kun on kolme neljä päivää metsän keskellä pelkän kynttilän ja takan valossa ilman tietokoneita ja telkkaria. homman ideana ei ole dokailu, vaan juurikin tuo rauhoittuminen ja hiljaisuus. sekä tietenkin tolkuton mässäily. tämän vuoden ruokalistaa ollaan jo alustavasti kasattu; luvassa on mm. loimulohta ja perinteinen jouluateria... ateriat kruunaa tietenkin kuksallinen konjakkia hyvän sikarin ohessa.

voin suositella :)
#75 • • funkyboy Guest

Väärin! :003:
Sithän mun vasta löytääkin aina.:D

Kyllähän mä oon aina tienny mistä sun löytää, en ole vaan jaksanu vaivautua:D
#76 • • nuclearfish Guest
Jeesus, mies joka ristiin naulattiin, sanottuaan että olisi kivaa jos kaikki olisivat toisilleen kilttejä, ihan vaihteen vuoksi. Sekä joulupukki, mies joka on ääri kommunisti, asuu jossakin pohjoisessa poliisin ja verokarhun uloittumattomissa (eikä tiedetävästi ole maksanut veroja koskaan), jakaa lahjoja maailman taloudellista tasapainoa horjuttakseen ja kun tontut vielä valvovat kaikkia. Joten mikä tässä nyt on se joulun ihme?

Olen vain katkera kun en ole koskaan saanut niitä lahjoja mitä olen toivonut.
#77 • • unik Guest
Hyi vittu!
Ei voi muuta sanoa joulusta, menis äkkiä ohi vaan.
#78 • • Edited dixoff Guest

Hyi vittu!

Näin sanoo mies, jonka sigussa lukee:

:: raise your tolerance ::

jep jep... :D
#79 • • hujades Guest

Hyi vittu!

OOOOOOOOOKKKEmoi
#80 • • Edited armijainen Guest
MUlla joulu alkaa perinteisesti marraskuun viimesellä viikolla;
-siivotaan
-koristellaan
ja parasta laitetaan valot ikkunaan, se tuo jotenkin kivan tunnelman kun saa nukkua niiden valossa ja niihin on myös kiva herätä :006:

Kakarana kun kerran itseäni pidän niin pistän myös joulukalenterin seinälle, suklaista en tosin uskalla ottaa koska tiedän että sen kalenterin mukaan aatto koittaisi varmaankin pari viikkoa aikaisessa! :p

Aatonaattona käydään isoisoäitien haudalla.

Aattona herätään kinkun ja puuron tuoksuun ja juututaan telkun ääreen. Jouluelokuvat ovat mannaa ja sitten tietty iki-ihana Lumiukko jossa itken joka ikinen joulu.
Sitten on joulusauna ja sitten syödään perheen kesken (pappa ja mamma, isä ja äiti, sisko ja veli) ja sitten avataan lahjat.
Pienenä jouluaatto oli ihan huippu kun vai valvoa pitkään!

Mä olen muutenkin niin joulun lapsi.
Rakastan englannin kielisiä joululauluja!
Ja jouluruokia, lanttulaatikkoa namiii :008:

Muutenkin olen jouluisin onnesta sekaisin.
Tavallaan silloin on sellainen haikeakin olo mutta kivaa on!

Aatto on mulle muutenkin sellainen tabu, että silloin ollaan kotona, mulle ei tulisi mieleenkään lähteä illalla ottamaan kuppia kavereiden kanssa! Sitä varten on joulupäivä jolloin juhlitaan joulua kavereiden kesken!

"Miksei Joulu jo tule?"

Ja onneksi se on vain kerran vuodessa!

[edit: huomasin tykkääväni englanninkielisistä lahjoista enkä lauluista....

:p ]