Autopopit

156 posts, 8 pages, 38,032 views

Avatar
#121 • • R24 Guest
Thnx,

Budjetti on n.250-300e jolla ei oikein mitn saa, mutta varmaan saa parannettua nykyistä joka on tod. huono. Tarviin siis ainakin yhden nelikanavaisen vahvarin, passiivi/aktiivijakarin + skobet. Powersetin skobet menee yli budjetin jos massia pitää olla vahvariin. Kitupiikistä lähtee MegakickDaytona setti jakarilla satasella, siihen lisäksi parinsadan vahvari niin setti ois kasassa vai oisko? Mites noi 2/3-tie kaiuttimet soundaa verrattuna tollaseen halpis erillissettiin? Mitä tolta vahvistimelta pitää vaatia jos on kolmen(kuuden) skoben setti ja ehkä lisää subin jossain vaiheessa?

Edelleen on sijoittelu ongelma, et mihin ton vahvarinkin sais helposti asennettua. Farkussa on miltei aina takapenkit kaadettuna kun sillä roudataan kamaa, joten mitään ei mee takaboxiin, ellei sitten ottais vararengasta pois. Jos ei alkuperäis paikkaa ovessa kannata käyttää, niin sitten kyllä menee sädöksi.
Avatar
#122 • • bulk Guest

Thnx,

Budjetti on n.250-300e jolla ei oikein mitn saa, mutta varmaan saa parannettua nykyistä joka on tod. huono. Tarviin siis ainakin yhden nelikanavaisen vahvarin, passiivi/aktiivijakarin + skobet. Powersetin skobet menee yli budjetin jos massia pitää olla vahvariin. Kitupiikistä lähtee MegakickDaytona setti jakarilla satasella, siihen lisäksi parinsadan vahvari niin setti ois kasassa vai oisko? Mites noi 2/3-tie kaiuttimet soundaa verrattuna tollaseen halpis erillissettiin? Mitä tolta vahvistimelta pitää vaatia jos on kolmen(kuuden) skoben setti ja ehkä lisää subin jossain vaiheessa?

Edelleen on sijoittelu ongelma, et mihin ton vahvarinkin sais helposti asennettua. Farkussa on miltei aina takapenkit kaadettuna kun sillä roudataan kamaa, joten mitään ei mee takaboxiin, ellei sitten ottais vararengasta pois. Jos ei alkuperäis paikkaa ovessa kannata käyttää, niin sitten kyllä menee sädöksi.



Jos budjetti on toi, niin melkeen valkkaisin sillä mankan perään yhden hyvän 2-tie-erillissarjan. Sillä parantaa äänenlaatua reippaasti auton alkuperäisiin verrattuna.

Less is more, vähän ja hyvää. Kandee varmaan lukaista tää topikki alusta loppuun, muistaakseni oon puhunu näistä jo jonkun verran. :)
Avatar
#123 • • MikkiHiiri Guest
Uskallan suositella tota sarjaa. Ei oo meinaan mitkään amatöörit noita osia valinnu. Suht samanlaiset osat, kun Chorus Car -sarjassa (taitaa olla uudempi malli samaisesta setistä, bassoa lukuunottamatta osat samoja) jonka soundit hivelee korvia. Kantsii yrittää ettiä vaikka käytettynä noille halpa 2- tai 4-kanavainen vahvari, sillä Sonyn mankalla saisit soitettua järkevästi pelkkiä diskantteja tossa sarjassa.

edit:sekoilua
Avatar
#124 • • bulk Guest

Uskallan suositella tota sarjaa. Ei oo meinaan mitkään amatöörit noita osia valinnu. Suht samanlaiset osat, kun Chorus Car -sarjassa (taitaa olla uudempi malli samaisesta setistä, bassoa lukuunottamatta osat samoja) jonka soundit hivelee korvia. Kantsii yrittää ettiä vaikka käytettynä noille halpa 2- tai 4-kanavainen vahvari, sillä Sonyn mankalla saisit soitettua järkevästi pelkkiä diskantteja tossa sarjassa.

edit:sekoilua



Joo siis en mäkään tota sarjaa disauttanu, vaan ehkä tota budjettia. Toi kyseessä oleva 3-tiesarja, on varmaan melkeen parhaasta päästä mitä rahalla saa, mutta se tosiaan vaatii vähän apua muulta elektroniikalta, ennen kuin se edes soi kunnolla (puoliaktiivijako jne).
Avatar
#125 • • timppa^ Guest

Thnx,

Budjetti on n.250-300e jolla ei oikein mitn saa, mutta varmaan saa parannettua nykyistä joka on tod. huono. Tarviin siis ainakin yhden nelikanavaisen vahvarin, passiivi/aktiivijakarin + skobet. Powersetin skobet menee yli budjetin jos massia pitää olla vahvariin. Kitupiikistä lähtee MegakickDaytona setti jakarilla satasella, siihen lisäksi parinsadan vahvari niin setti ois kasassa vai oisko? Mites noi 2/3-tie kaiuttimet soundaa verrattuna tollaseen halpis erillissettiin? Mitä tolta vahvistimelta pitää vaatia jos on kolmen(kuuden) skoben setti ja ehkä lisää subin jossain vaiheessa?

Edelleen on sijoittelu ongelma, et mihin ton vahvarinkin sais helposti asennettua. Farkussa on miltei aina takapenkit kaadettuna kun sillä roudataan kamaa, joten mitään ei mee takaboxiin, ellei sitten ottais vararengasta pois. Jos ei alkuperäis paikkaa ovessa kannata käyttää, niin sitten kyllä menee sädöksi.



Mailaa jos kiinnostaa käytetyt vehkeet. Multa löytyis:
DLS R6A erillissatsi
SPL V10S4 subba
SPL TC704 vaffari
Pioneerin MP3-kykyinen cd-soitin, en muista mallinumeroa just nyt, mut tossa on kaks rca-outtia.
Avatar
#126 • • R2 Guest
Ostin omaani noi Audaxin 3" keskiäänet eikä oo tarvinnu katua. On muuten tarkat ja meni kojelaudalle vakiopaikolle heittämällä. Seuraavaks ois tarkotus tehsä ovikotelot Hertzin 6,5" subeille. Sen jälkeen vaihtuu Clarionin diskantit johonki toisiin..

Noi Hertzit toistaa 12 litran refleksi koteloissa johonkin ~30 Hz saakka (ainakin laskennallisesti). Taajuusalueeksi tulee joko 140-30Hz. Painetta ei irtoo samalla tavalla ku isommista (ihme..), mut säästyypähan tavaratilaa ja saa edelleen farkun pankit kaadettua ja sen tärkeän vararenkaan paksin pohjalle..
Avatar
#127 • • R24 Guest
Ei vaan oo -96 farkku mondeossa mitään mestoja mideille kojelaudassa. Ainoat vakimestat on ovissa. Pitäis varmaan aluksi laittaa low-midit oviin ja diskantit kojelaudalle. Ostaisi vähän laadukkaammat ja pyörittäisi niitä vielä toistaiseksi mankan vahvarilla ja säätäisi myöhemmin vahvarin, subin ja midit kun on aikaa ja rahaa.
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#128 • • pallooo Guest
No tota, täälä kun porukka on näitä rokkikoneitaan listannut niin kai sitä voisi itsekkin luetteloa laatia..
Mistäs sitä aloittaisi..

Eli autona siis Audin RS6(A6 kori käytännössä)
takaovissa lasikuidulla käännettynä enemmän kuulijaa kohti DLS Iridium 8.2 kolmetie erillissarjat. Diskantti upotettu B-pilariin, keskiääni oven avauskahvan edessä ja bassoelementti sielä normikaiutin paikalla käännettynä hieman ylöspäin ja kuulijaa kohti.

Hattuhyllyllä vielä toinen samanlainen DLS Iridium 8.2 erillissarja ilmankotelointia diskantit C-pilareissa ja osoitettu kohti takanaistuvan korvaa.

molempia sarjoja ohjataan SPL dynamics S-7006 päätteillä.


Etupäässä taaseen on panostettu hiukan enemmän ja sieltä löytyy 2x focal utopia erillissarjaa ja joista toinen sijoitettu keskelle kojelautaa. ns. etukeskikaiutin.


Bassopuolesta taaseen vastaa 2x Carpower Raptor 12" joita ohjataan S-1200D digipäätteillä (dynamicsin) tai vaihtoehtoisesti nappia painamalla 1x Carpower Sonic 15" jota ohjataan S-2000D päätteellä.
tuo kikkailu lähinnä ulkonäön takia. yksikin 12" riittäisi vallan mainiosti.

Mutta sen voin taata että jos tälläisen paketin autoonsa ostaa ja vielä jaksaa paneutua säätämiseen ja asennukseen niin auto soi high end tasolla.


niin ja soittimen virkaahan siis ajaa Alpine IVA-D310RB.


Ja jos ammattitaitoista apua tarvii niin suosittelene SK-autosoundin jätkiä, ne osaa hommansa. Itsetarvitsin apua ja rutkasti. Eli noin 30ke sioituksella auton saa soimaan kuin 3 000 000e konsertti salin.


Kannattaako se? Ei sinun mielestäsi, mutta kuulet äänen niin alat haalimaan osia täydelliseen kokonaisuuteen.


Ja jos vielä jotakuta kiinnostaa niin signaalin siirtoon käytetty CRYSTAL Cable RCA johtoja.
Avatar
#129 • • pallooo Guest


...jokainen tarjoilee gatecrasherille ehkä hiukan turhan hyvää ja tyyristä ratkaisua...

...autossani oleviin poppivehkeisiin on yhteensä kulunut noin tuhat euroa...



Tuhannella eurolla rakentaa autoonsa kilpatasoisen hifijärjestelmän.

Käsittääkseni täällä on neuvottu pitämään järki kädessä, mutta tässä mielipiteeni vielä kerran:

2*tie-erillissarja ~200e
Kohtuullinen subi ~200e
4-kanavapääte aktiivijakarein ~300e
Ohjelmalähde ~200e
Asennustarvikkeet ~50e

voila, 950e. ;)

Ja käytettynä puolet pois, 475e. Tyyristä?





Jos teet minulle 1000 eurolla niin kilpailukykyisen auton että olet top3 edes jossain kisassa missä yli 5 osallistujaa ja kilpailu virallinen, niin lupaan lyödä sulle samantien 5000 euroa lapaan.


Ja tässä ei hyväksytä mitään luokkia "street car max cost 1ke"
Avatar
#130 • • bulk Guest

Jos teet minulle 1000 eurolla niin kilpailukykyisen auton että olet top3 edes jossain kisassa missä yli 5 osallistujaa ja kilpailu virallinen, niin lupaan lyödä sulle samantien 5000 euroa lapaan.


Ja tässä ei hyväksytä mitään luokkia "street car max cost 1ke"



Okei, tuolla panoksella mä lähden kyllä tekemään.

Järjestä mulle lämpimät rakennustilat Helsingistä, jotka on käytössä 24/7 ja tuo auto & 1000e rahaa ja mahdollista sijoittumista varten joku sopiva ehdollisesti sitova asiakirja, jolla voin noi bonusrahat sitten kuitata jostain rahoituslaitoksesta, niin päästään hommassa eteenpäin.
Avatar
#131 • • Daniel Braun Guest
amis vs studiorotta :)

voittajasta ei kyllä o epäselvyyttä, autohifismi on viimeinen juttu mitä ymmärrän.
Ok, onhan sitä autossa kiva kuunnella musiikkia edes kohtuuhyvillä vehkeillä.
Mutta oikeesti, kuka haluaa iskeä 30ke johonkin auton äänentoistoon?
Avatar
#132 • • pallooo Guest

Jos teet minulle 1000 eurolla niin kilpailukykyisen auton että olet top3 edes jossain kisassa missä yli 5 osallistujaa ja kilpailu virallinen, niin lupaan lyödä sulle samantien 5000 euroa lapaan.


Ja tässä ei hyväksytä mitään luokkia "street car max cost 1ke"



Okei, tuolla panoksella mä lähden kyllä tekemään.

Järjestä mulle lämpimät rakennustilat Helsingistä, jotka on käytössä 24/7 ja tuo auto & 1000e rahaa ja mahdollista sijoittumista varten joku sopiva ehdollisesti sitova asiakirja, jolla voin noi bonusrahat sitten kuitata jostain rahoituslaitoksesta, niin päästään hommassa eteenpäin.






Itse saat tuon tonnin ja auton hankkia, myöskin rakennus paikan. Mutta kyllä voin ne sinulle takaisin maksaa vielä 5ke lisäksi. Ja ihan oikeesti, en mä sulle mitn rahaa rupee etukäteen lyömään, se nyt vaan on mahotonta sun edes pärjätä tolle audille niillä 1ke vehkeillä vaikka ne kuinka kauniisti asentelet :)
Joten, tehdäänpä vain kirjallinen sopimus, mutta sillähän me tähän saadaan mielenkiintoo et sä lyöt mulle vaikka 10x pienemmän summan lapaan jos mä voitan? eli 500e mulle muodon vuoks jos mun auto sattuukin soimaan paremmin, ja väitän että jokainen auto siinä kilpailussa soi paremmin kun 1ke amis räpellys.
Avatar
#133 • • Edited bulk Guest

Jos teet minulle 1000 eurolla niin kilpailukykyisen auton että olet top3 edes jossain kisassa missä yli 5 osallistujaa ja kilpailu virallinen, niin lupaan lyödä sulle samantien 5000 euroa lapaan.


Ja tässä ei hyväksytä mitään luokkia "street car max cost 1ke"



Okei, tuolla panoksella mä lähden kyllä tekemään.

Järjestä mulle lämpimät rakennustilat Helsingistä, jotka on käytössä 24/7 ja tuo auto & 1000e rahaa ja mahdollista sijoittumista varten joku sopiva ehdollisesti sitova asiakirja, jolla voin noi bonusrahat sitten kuitata jostain rahoituslaitoksesta, niin päästään hommassa eteenpäin.






Itse saat tuon tonnin ja auton hankkia, myöskin rakennus paikan. Mutta kyllä voin ne sinulle takaisin maksaa vielä 5ke lisäksi. Ja ihan oikeesti, en mä sulle mitn rahaa rupee etukäteen lyömään, se nyt vaan on mahotonta sun edes pärjätä tolle audille niillä 1ke vehkeillä vaikka ne kuinka kauniisti asentelet :)
Joten, tehdäänpä vain kirjallinen sopimus, mutta sillähän me tähän saadaan mielenkiintoo et sä lyöt mulle vaikka 10x pienemmän summan lapaan jos mä voitan? eli 500e mulle muodon vuoks jos mun auto sattuukin soimaan paremmin, ja väitän että jokainen auto siinä kilpailussa soi paremmin kun 1ke amis räpellys.



Okei mulla on tonni ja auto ja rakennuspaikkakin kyllä hoituu, mutta mistäs me nyt sit kisataankaan?

Siitäkö, että jos mä sijoitun Fascan (vai jonkun muun organisaation?) skabassa kolmen sakkiin sellaisessa osakilpailuluokassa, jossa on vähintään kuusi osanottajaa niin sä maksat mulle 5000e ja jos sä voitat ko. skaban, niin mä maksan sulle 500e? Vai kuinka?

Jos luokka ei saanut olla "street car max cost 1ke", niin saako se olla noviisi 2000e?
Avatar
#134 • • pallooo Guest
Juuri noita limitti luokkia tarkoitin, eli ei niihin. Vaan sitä maksimaalisen hyvää äänentoistoa hakemaan Amatööri Sound Only luokkaan.

Ja ps. millä oikein ajattelit minun saavan audini tuohon 2000e limitti luokkaan.

Meni vallan väittelyks tääkin touhu, syy ehkä minussa, tapana semmonen.. Mutta siis asian ydin oli se, että sinne autoon ihan oikeesti kannattaa laittaa sitä rahaa kiinni niin saa yllättävänkin halvalla High end/HiFi luokan ääntä. Ja halvalla taas tässä tarkoitan verrattuna esim olohuoneeseen vastaavalaatuista asennusta.

Mutta kyllä haaste on vielä voimassa jos poika siihen todella tarttuu :)
Avatar
#135 • • Daniel Braun Guest
:D:D
Ei vittu ku hilpeetä kinastelua...
Avatar
#136 • • Tapi T Guest
Hei Daniel nyt sä et oo messissä.

Tol nimimerkillä 'pallooo' on ihan vitusti paaluu ja AUDIN ÄRÄSKUUS!!1

Me ollaan hävitty jo.
Avatar
#137 • • R Guest

..Mutta siis asian ydin oli se, että sinne autoon ihan oikeesti kannattaa laittaa sitä rahaa kiinni niin saa yllättävänkin halvalla High end/HiFi luokan ääntä....



häh..puhuitko sä aiemmin että tonni ei riitä tms.
mikä toi sun halpa on?



poika


:)
Avatar
#138 • • Daniel Braun Guest

Hei Daniel nyt sä et oo messissä.

Tol nimimerkillä 'pallooo' on ihan vitusti paaluu ja AUDIN ÄRÄSKUUS!!1

Me ollaan hävitty jo.


Hitto vie, mie unohdin.
Mä luulin että tää on konemusafoorumi eikä "tuunaa mun kiesi"foorumi...

Mul onki bussikortti, vedänkö pisimmänkorren häh hä??1!
Avatar
#139 • • bulk Guest
Ah hitto multahan jäi ton jannun autoesittely tuolta ylempää lukematta kokonaan, heh.

Että oikein konserttisalin saa autoon rahalla, mihinkäs sä ne soittajat laitat?
Avatar
#140 • • pallooo Guest

Ah hitto multahan jäi ton jannun autoesittely tuolta ylempää lukematta kokonaan, heh.

Että oikein konserttisalin saa autoon rahalla, mihinkäs sä ne soittajat laitat?




En sanonu et orkesteri, vaan konsertti sali, äänentoistoineen. :) idiootti. lopeta jo.