Baarit?

65 posts, 4 pages, 9,964 views

#41 • • Mimako Guest

Pohdinkin tuossa vain sitä, että miksi selvä henkilö saa humalaisten henkilöiden keskuudessa usein perusteetonta empatiaa selvästä olotilastaan johtuen. Empiiristen tutkimuksieni perusteella voin todeta, että olen saanut sympatioita myös teiltä, "yli kaksvitosilta".

Empatia ja sympatia ovat hiukan eri asioita kuin sääli, sana jota käytit aiemmassa postauksessasi.

Eivätköhän jotkut humalaiset ilmaise sääliä, empatiaa, sympatiaa tai mitälie selvin päin olijaa kohtaan, koska heistä on sillä hetkellä mukavaa olla kännissä ja he haluavat kavereilleenkin yhtä kivan olotilan. Humalainen jos joku on nimittäin hetken lapsi, vapaalla menneistä ja kiinnostumaton tulevaisuudesta otetaanko vielä yhdet -spekulointeja lukuun ottamatta.
#42 • • Edited Taedium Guest

baareissa on mahdotonta olla edes lähes selvinpäin ettei kävis vituttamaan se meno.

Vahvistan tämän. Itseäni aluksi huvitti muiden meno, mutta se vaihtui vitutukseen melko nopeasti. Suomessa kun tapana on ottaa hirveet lärvät, niin sitä ei kestä katsella selvinpäin ja sitten itse yrittää olla vähintään samassa kunnossa... En pidä suomalaisista.

Johtuu myös ehkäpä siitä, että alkoholijuomien nauttiminen julkisella paikalla on kaupungin järjestyssäännöissä kiellettyä...?

No nimenomaan! Se yksi olut haittaa muita ihmisiä noin niinku oikeasti ihan yhtä paljon kuin se yksi kokis. Mutta kun se viinaperkele on syntiä, niin julkisella paikalla edes viinan mainitsemisesta tulisi ihminen laittaa välittömästi AA kerhoon. Juurikin tuota alkoholijärjestyssääntöä olen ihmetellyt. No oli tilanne ihan sama ennen uutta sääntöäkin. Vai väitätkö, että asia muuttui nyt täysin, kun uusi järjestyssääntö tuli voimaan?

Ja toisaalta ruuan ja juoman nauttiminen on sporissa kiellettyä.

edit:

heistä on sillä hetkellä mukavaa olla kännissä ja he haluavat kavereilleenkin yhtä kivan olotilan.

Korjaus: "heistä on sillä hetkellä mukavaa olla kännissä ja he haluavat pakottaa kavereilleenkin yhtä kivan olotilan."
#43 • • Edited Mimako Guest

Viina on iskostettu syntilistalle.

Ei mun syntilistalle ainakaan, kuten ei juomattomuuskaan (tästä oli puhe jo aikaisemmin). Raamatussa ei muuten syljetä lasiin, ja selväpäisyyden ideaali onkin tullut Pohjois-Euroopaan vasta valistuskaudella 1700-luvulla - ei siis alun perin Raamatusta. Silloin ns. paremmat piirit alkoivat suosia pään kirkkaana pitävää kahvinjuontia viinalla läträilyn sijasta, jonka katsottiin symboloivan pimeää keskiaikaa.

Mitä tulee raamattuperäisiin sanontatapoihin, aiemman replyni ilmaus kielletty hedelmä oli pikauusintaa tästä topicista, alun perin toki vaikka ala-asteen ussantunnilta. Tämä ei tietenkään tee sanonnasta vähemmän käyttökelpoista, sillä suomen kieli on sama uskiksille ja muille.
:D

#44 • • :D
Kyl mä pystyn olemaan raflassa kuin raflassa selvinpäin, tosin empä paljoa alkoholia käytä muutenkaan. Saa aina kysymyksia "mikä sua vaivaa?" kun tilaa tiskilta vaan tuopillisia omenamehua (tai kokista).

Mitä musiikkiin tulee niin aina kiva jumittua dj-kopin vieressä ja valittaa huonosta musasta ja mennä yksin lattialle biletys kun saa jonkun oman toiveen läpi. :) "Huonon" musiikin kestää just kavereiden seurassa yms. parhaiten.

Itse olen ihmetellyt suomalaista kulttuuria vetää hirveät lärvit ja sitten örveltää ympäriinsä. Okei onhan se rafloille hyvä mut voihan sitä jättää muutaman paukun ottamatta esim.
Kyllähä se on niin että mitä enempi on humalassa sitä kovempi staattus on!?

Joo en jaksa nyt enempi kirjoittaa.

#45 • • Wayne G Guest
Mikäli ei tuu oltua missään klubilla taikka bileissä niin useimmiten tulee aikaa tapettua (ja olutta juotua) seuraavissa baareissa:

-Legenda (x-Alan Mesta) mukavia ihmisiä ja halpaa keittoo.

-Iloinen katupoika. Saa teräviä jo aamu ysiltä, joten essential mesta sunnuntai aamuna.

-Alman Saluuna. Kurvin sydämmessä, hyvää jengii.:)

-Roskapankki. (Roskis) Halpaa keitoo, hyviä juttukavereita heti aamusta.

-Kallion Kulma. Roskiksen vieressä, vieläkin halvempaa...

-Siilinpesä. (ykköspesä) koti nurkilla, josta yleensä päivä alkaa..-:016:
#46 • • fc kerubi Guest
Löytyi Raamatusta tähän sopviva sananlasku:

29. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
30. Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.

Pysykää poissa baareista ja kuunnelkaa Herraa
:003:
#47 • • nuh Guest

...alkoholijuomien nauttiminen julkisella paikalla on kaupungin järjestyssäännöissä kiellettyä...?

mutta mehukatin ei ole...
#48 • • Mimako Guest
Oho, yritin editoida mutta quottasinkin vahingossa. Sori!
#49 • • Taedium Guest

Ei mun syntilistalle ainakaan,

Me puhutaan eri asioista. Kun en ole spykologiaa lukenut, niin ei toi termistö ole päässä. Mutta siis, koitan selittää: Eli vaikka sinä pidät jotain asiaa ok asiana, niin silti tiedostamattasi sinulla on ennakkokäsityksiä ja käyttäytymismalleja iskostettu päähäsi. Vai väitätkö, ettet koskaan ole toiminut oman mielipiteesi vastaisesti? Ja jälkeenpäin miettinyt, että mikähän minuun meni? Alkoholi voi olla sinulle tietoisesti ihan normaali juttu, jota joku juo, joku ei. Mutta alitajuisesti sinullekkin on iskostettu ajatusmalleja, myös alkoholinkäytöstä.

"Minulla on salaista asiaa sinulle, kuningas." - Tuom.3:19
#50 • • Edited MikkiHiiri Guest

Vahvistan tämän. Itseäni aluksi huvitti muiden meno, mutta se vaihtui vitutukseen melko nopeasti. Suomessa kun tapana on ottaa hirveet lärvät, niin sitä ei kestä katsella selvinpäin ja sitten itse yrittää olla vähintään samassa kunnossa... En pidä suomalaisista.

Joo. Vituttaa ku jotku oikein sen lisäks näyttelee et on entistä enemmän sekaisin.. Vituttaa ku joku tulee roikkuu kaulaan:"öääällöäääööäöäaaoo" ja lima valuu suupielistä ja pöytä kaatuu ku muka ei kestetä pystyssä.. hyi helvetti!
Ja sit se luulee et se on just siistii! Ton takii monta kertaa palanu päreet. Selvinpäin en edes juttele kännikkään kanssa jos se ei omaa minkäännäköisiä käytöstapoja. :)

Jos jotain omia hölmöilyjä tässä nyt vielä heitän. Viikonloppuna eräs äijä tumppasi mun paukkuun tupakan.. no en pitänyt siinä kunnossa sitten yhtään asiasta ja kaadoin tupakan&paukun miekkosen paukkulasiin täytteeksi sen huomaamatta. Äijän virne vähän venähti ku joi siitä paukusta =)
#51 • • Taedium Guest
Teinit joo häiritsee. Itse en ainakaan muista näytelleeni kännisempää, kuin olin. Ehkä siksi, että yleensä kun juon on se sitten yksi bittinen järjestelmä. Joko ollaan lärvit tai selvä. Ne teinixpeelot jotka sitten on kahden kaljan jälkeen hirveessä kunnossa ja kun joku aikuinen kävelee ohi, niin näytetään kuinka kovia jätkiä ollaan. Sitten joku sanoo pahasti takasin tai miliisi kävelee vastaan, niin kuin salaman iskusta joka jannu on taas vesiselvä. Outoa. Kumma, ettei tuo selviäminen tapahdu vanhempana, kun on ajokortti. Helpottaisi raflareissuja.

kaadoin tupakan&paukun miekkosen paukkulasiin täytteeksi sen huomaamatta. Äijän virne vähän venähti ku joi siitä paukusta =)

SINÄKÖ SE OLITKIN?!? CM Perrrk...

No ei vaineskaan. Aika hyvin. Muuten en pidä kostamisesta, sillä yleensä yritän pitää mielessä sanonnan "Älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin." (Matt.5:39), mutta humalaisten kanssa asia on toisin.

Humalaisen kanssa ei voi neuvotella. Minä en koskaan ole ymmärtänyt niitä henkilöitä, joilla jurrissa menee kontrolli täysin. Tiedän, että itse en käyttäydy parhaalla mahdollisella tavalla, mutta minä pysyn kuitenkin tässä maailmassa. Jotkut joutuu sellaiseen psykoosinomaiseen tilaan, jossa järkipuhe tai oikeastaan mikään maallinen asia ei vaikuta. Samanlaista toimintaa näin kun olin metroasemalla töissä ja siellä liitosalueella narkomaaneja näin. Herskaa käyttäneet eivät myöskään ymmärtäneet tästä maailmasta. Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka alkoholista samaan tilaan joutuvat, mutteivät itse tiedä / opi, ettei viina heille sovi.

Siksi juurikin tuo CM:n aiheuttama "kosto" oli tässä tapauksessa oikeutettu. Edes Raamattu ei kokonaan tuomitse väkivaltaa. Jeesushan ajoi ruoskan avulla kauppiaat temppelistä. (Joh.2:15)

Mikäli tuo dorka tajuaa, että itse oli aikaisemmin stumpannut tupakan toisen lasiin ja pian sen jälkeen omassa on tumppi, niin ehkä hän oppii jotain. Ehkä ei, mikäli ei ole edes tajunnut tekoaan. Toivottavasti tässä nyt tuo mies kuunteli, kuinka metsä vastasi.

"Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat." - Sananlaskut 23:14
#52 • • MikkiHiiri Guest
Joo kyllä kaduttaa, nimittäin se, että ostin äijälle uuden paukun ;)
vain sen takia etten jaksanu kuunnella sen paskanjauhantaa enempää ja säästyn syntyvän nyrkkitappelun siinä ohessa.
#53 • • Tapi T Guest

Minä en koskaan ole ymmärtänyt niitä henkilöitä, joilla jurrissa menee kontrolli täysin. Tiedän, että itse en käyttäydy parhaalla mahdollisella tavalla, mutta minä pysyn kuitenkin tässä maailmassa. Jotkut joutuu sellaiseen psykoosinomaiseen tilaan, jossa järkipuhe tai oikeastaan mikään maallinen asia ei vaikuta.

Mäkään en ymmärrä rähisijöitä - olivatpa sitten kännissä tai ei. Muutenkin pitäis sen verran ajatella, että jos tietää olevansa väkivaltainen humalassa, niin eikö voisi jättää korkkaamatta sen eurokossun?
:mad:
#54 • • milla Guest

--sekä tietysti ihqssa Konalan Keitaassa, kun se sattuu sijaitsemaan tuossa 50m päässä. --

jäbä asuu mun naapuris selkeesti;) mut oikeesti ei keitaaseen VOI mennä:DD
#55 • • Mrrshan Guest

Ota olutpullo ja mene 3T sporaan nauttimaan se. Yksi olut on oiva janojuoma ja sammuttaa janon tehokkaammin kuin Coca Cola. Mutta kun sinä juot sen rauhallisesti omaan tahtiin joko siinä 3T sporassa, niin pistäppä merkille muiden katseet. Voitko väittää, että he eivät pidä oluenjuontiasi syntisenä?

Ehkä se johtuu siitä että julkisissa liikennevälineissä dokaavat aiheuttavat suhteellisen usein häiriötä? Saattavat tulla höpöttämään muille kännisiä juttujaan jotka eivät kiinnosta. Harvassa taas ovat ne, jotka ottavat yhden oluen "janojuomaksi" spårassa.

(Tuskin kukaan muuten juo pelkästään janon takia alkoholijuomia?!)
#56 • • vaavu Guest

(Tuskin kukaan muuten juo pelkästään janon takia alkoholijuomia?!)

Mä juon. Tai no oikeastaan maun vuoksi. Punaviini todellakin kuuluu niihin joita juodaan koska se on niin hyvää.
#57 • • armijainen Guest

Paikkanahan Havanna on ehkäpä Rauman kamalin. Raumanlinna on sentään ihan oikeasti hieno paikka kreikkalaisine pylväineen ja marmorilattioineen.

et oo tosissas! tuleeko tästä kähy-kähy? :003:

ootko koskaan nähyt sitä paikkaa päivän valossa.....?

havanna ei pursu röyhelöitä ja kokolattiamattoja ja entisenä työntekijänä voin sanoa että se paikka on paljon helpompi siivota weekendin jälkeen kuin raumanlinna..... (vaikka sitä ei ikinä uskoisi kun katsoo havannan lattiaa ja nutkkia lauantaina valomerkin jälkeen... yöks, sieltä löytyy jos jonkin näköistä tavaraa)

mutta en mä yleensä kun mä meen baariin ala katsella että millanen sen baarin sisustus on.... jos se ei nyt ihan räkälä ole....
jos tämä pitäisi paikkaansa olisin varmaan unohtanut steelin ja berliinin ihan totaalisesti ja ravannut marilynissä.....

vaan meiningin mukaan, totuus on kuitenkin että havannan syntymän myötä muut raflat "kuoli"

enkä oikeesti sanoisi että havanna on niin v***n häävi.... se vaan johtuu siitä kun se on tuttu paikka, koska siellä tuli painettua duunia tunnin jos toisenkin ja siellä on kaikki tutut (mus sosiaalinen elämä viikolla on todella rajoittunutta....) ja mulle se koroke siellä nojatuolineen, sohvineen ja tyynyileen on kuin olohuone.

Nokuraflojen ikävät tunnuspiirteet on kopeloivat nuijat, valkosipulilta ja vanhalta viinalta tuoksivat keski-ikäiset äijät, rikkinäisiä tuoppeja joka paikassa ja mielettömät määrät oksennusta ja tappeluita.
Ja yksi asia mikä välillä on pyörrsityttävää, naisten vessat! Ne on niin hirveessä kunnossa aina! siis aina! vessa- ja käsipaperia joka puolessa, rikkinäisiä tuoppeja ja oksennusta lavuaareissa, roskiksissa ja lattialla!Haju on yleensä niin hirveä että sietä miettii että menisikö mieluummin ulos jokusen asteen pakkaseen hoitamaan asiansa......
#58 • • Edited Lucy Luke Guest

Ja yksi asia mikä välillä on pyörrsityttävää, naisten vessat!

Tuota mäkin jaksan ihmetellä. Osa meistä muuttuu diivoista aivan porsaiksi ylitettyään wc:n kynnyksen. Naistenhuone on kuulkaa kumma paikka. Siellä vuodatetaan katkeria kyyneleitä, mesotaan ja oksennellaan. Toisaalta se on oikea henkevyyden mekka, jossa avaudutaan ja analysoidaan ihmissuhdekoukeroita. Seinäkirjoitukset ovat tietysti oma lukunsa
#59 • • hexasonik Guest

Mä juon. Tai no oikeastaan maun vuoksi. Punaviini todellakin kuuluu niihin joita juodaan koska se on niin hyvää.

aivan. punaviini (hyvä, ei mikään parin euron paska) on nimen omaan maistelu- (ja seurustelu)juoma, eikä mittän ördäystavaraa. itse juon punaviiniä nimen omaan maun vuoksi: tykkään hyvästyä punkusta, mutta yli kolmen lasillisen juominen aiheuttaa aikas pahan närästyksen, joten päihtymistarkoituksessa en koskaan juo punkkua.

olutta juon sekä janon että maun vuoksi varsin usein. toisinaan niitä menee enemmän, jolloin menen sitten känniin vahingossa. :)

itse en pane pahaksi kunnon känniä silloin tällöin, kunhan ei aivan apinaksi ala.
#60 • • Tapi T Guest

diivoista aivan porsaiksi
...
vuodatetaan katkeria kyyneleitä
...
mesotaan ja oksennellaan
...
avaudutaan ja analysoidaan

Ne naiset....