Baarit?

65 posts, 4 pages, 9,970 views

#1 • • Saskia Guest
--

Mikä on suhteesi ns normibaareihin? Käytkö paljon vai tuskin ollenkaan? Käytätkö enemmän alkoholia mitä "alan bileissä"?

Mä olin itse tosi pitkän aikaa käymättä muualla ulkona kuin tesnohipoissa. Viime viikolla olin sitten kuitenkin kaksi (!) kertaa baarissa, ensin opiskelijabileissä Primassa (Turussa), ja toisen kerran NiteTrainissa (Tampereella). Mulla oli ihan hulvattoman hauskaa molemmilla kerroilla, huolimatta siitä että Yöjuna muistuttaa tunnelmaltaan ja sisustukseltaan ruotsinlaivan yökerhoja. Prima on taas vähän kivemaan näköinen.

En pidä siitä että baari dj:t soittavat teknopoppia, koska sitä ei ole kiva tanssia sosiaalisesti, saati sitten viettelevästi:003:. Parasta baarimusaa on 90-luvun klasarit ja sitten kaikenlainen soul- ja r'n'b -musiikki, koska niiden tahdissa voi sheikkaa äässiään kivasti. Yleensä jos baarissa on jonkinasteinen koroke, niin mut löytää sieltä (Primassa en lopussa enää kehdannut mennä korokkeelle kun olin heilunut siellä niin paljon;))

Tärkeintä on kuitenkin että on liikentellä hyvässä seuruessa ja nousuhumalassa. Mukava seura saa aikaan sen että karummassakin paikassa viihtyy, ja nousuhumala sen että jaksaa suhtautua kanssaihmisten alkoholinkäyttöön rauhallisesti.

--
#2 • • Homegrove Guest
Tuli käytä ennen paljonkin, nykyään ei niinkään. ne vapaat viikonloput kun ei oo bileitä viettäisi mieluumin kotona muijakaverin ja leffan parissa, tosin en muista koska olisin viimeksi ollut lauantain kotona...
#3 • • kytkönen Guest
baarit rokkaa!! baareissa kuulee joskus niin paljon parempaa musaa kuin monissa klubeissa ja ei tarvitse törmäillä hikisiin reivaajiin... ja saa usein drinksut nopeemmin. ja drinksut on parempia ja hinnat halvempia eikä maksa sisään. baarit roxxors YEAH!
#4 • • Edited Tapi T Guest
Silloin (harvoin) kun ei tekno-hippoja missään ole, niin eipä kyllä tule mieleenkään lähteä johonkin hikiseen baariin. Teininä tuli em. paikoissa ravattua sen verran, ettei enää yksinkertaisesti edes kiinnosta.

Viimesen vuoden aikana em. paikkoihin on tullut eksyttyä itsestä riippumattomista syistä tasan kaks kertaa, eikä kumpikaan kerta iskenyt. Bileistä saa niin paljon enemmän, ettei normi-baarit, humalaiset spedet, suomipoppi, ym... kiinnosta. Bileissä käynti on sitäpaitsi halvempaa!

Jos drinksu tms. pitää saada, niin suosimiani paikkoja ovat mm. Tornin American- ja Ateljè Bar, Teatterin Kellobaari ja Sanomatalon Paino Baari.

baarit rokkaa!! baareissa kuulee joskus niin paljon parempaa musaa kuin monissa klubeissa ja ei tarvitse törmäillä hikisiin reivaajiin... ja saa usein drinksut nopeemmin. ja drinksut on parempia ja hinnat halvempia eikä maksa sisään. baarit roxxors YEAH!

:rolleyes:
#5 • • bulk Guest
Normibaareissa tulee käytyä silloin kun lähtee ns. dokaamaan, toki klubi-iltoinakin tulee alkoholia käytettyä, mutta tavallista baaria ei kestä oikein selvin päin.

Yleensä tulee baareissa pyörittyä Punavuoren baarikeskittymässä, joskus Controlissa sekä tietysti ihqssa Konalan Keitaassa, kun se sattuu sijaitsemaan tuossa 50m päässä. Porukoiden kotipaikkakunnalla (Hyvinkäällä) tulee tosi satunnaisesti käytyä Medicin Manissa ja Upstairs clubissa, jossa tuli kaikki teinivuodet hengattua.

Kyllä sitä silti mieluummin maksaa jonkun 7e klubille viikonloppuna kuin menee juomaan kaljaa mtv-musan tahdissa. Tulee juotuakin vähemmän, kun illan sisältönä on jotain muutakin kuin pelkkää päihtymistä.
#6 • • Mrrshan Guest
Onhan niissä joskus tullut käytyä mutta nykyään olen sitä mieltä että setelien polttaminen kotona antaa rahalle paremman vastineen. Usein siellä soi musakin yhtä kovalla kuin klubeissa joten keskustelukin on yhtä hankalaa.
#7 • • dixoff Guest
Punavuoren Ahven on the mesta. Suosikkiolutravintolani, selkeästi. Bonuksena mainittakoon, että paikassa ei soi minkäänlainen musiikki.
#8 • • upee Guest

Punavuoren Ahven on the mesta. Suosikkiolutravintolani, selkeästi. Bonuksena mainittakoon, että paikassa ei soi minkäänlainen musiikki.

Toi on kyllä selkee plussa. Huomattavasti helpompaa seurustella olutlasin äärellä kun taustalla ei pauhaa "taustamusiikki" volyymilla joka vaikeuttaa huomattavasti omien ajatuksien kuulemista, vierustoverin puheensorinasta puhumattakaan.
#9 • • happosepi Guest
Minulle tavallisissa baareissa ja yökerhoissa hyvä seura on kaiken a ja o. Hyvässä seurassa voi mennä melkeinpä mihin vaan. Teknobileet ovat ainoita tilaisuuksia joissa viihtyisin yksinkin, mutta juuri niissä tuppaa tapaamaan eniten tuttuja.

Jyväskylän perusyökerhotarjonta on mielestäni kaupungin kokoon suhteutettuna hyvinkin runsas, verrattuna vaikka esim. 20000 asukasta isompaan Kuopioon. Silti lähes kaikki mestat ovat toistensa kopioita samalla junttimeiningillä. "Menoiltoina" käynkin itse lähes ainoastaan Dominossa, joka on Jyväskylän ainoa ja yksi suomen harvoja klubeja.

Pelkkään peruskaljoitteluun löytyykin sitten useampia vaihtoehtoja, ehdottomanan suosikkinani kirkkopuiston kupeessa sijaitseva irkkupubi Parnell's, joka on etenkin talvisin todella tunnelmallinen.

Tässä yhteydessä en voi olla mainostamatta kavereiden ylläpitämää baari/dokaussaittia http://www.persemestari.com :)
#10 • • HardS Guest

Minulle tavallisissa baareissa ja yökerhoissa hyvä seura on kaiken a ja o. Hyvässä seurassa voi mennä melkeinpä mihin vaan.

Samaa mieltä. Hyvässä seurassa baarissa voi viihtyä jopa selvinpäin :)

Kovin usein en ole kyl missään baareissa käynyt. Bisse mestoista paras on kulman takana sijaitseva Pub Paroni. Muista kivoista paikoista mainittakoon Kino ja Päiväkoti..
#11 • • Lucy Luke Guest
Ei baarissa tartte juoda. Käykää toki Blankossa ja humaltukaa musiikista. Imho parasta antia Newhousen ja Hulkkosen iltamat.
#12 • • patis Guest
Olen sen verran rajoittunut musiikkimaultani, että en oikein viihdy väkisinkään normaalibaarissa, ainakaan pidempiä hetkiä.
#13 • • kytkönen Guest

Silloin (harvoin) kun ei tekno-hippoja missään ole, niin eipä kyllä tule mieleenkään lähteä johonkin hikiseen baariin. Teininä tuli em. paikoissa ravattua sen verran, ettei enää yksinkertaisesti edes kiinnosta.

, ettei normi-baarit, humalaiset spedet, suomipoppi, ym... kiinnosta. Bileissä käynti on sitäpaitsi halvempaa!

:rolleyes:

kuulostaa hyville mestoille missä oot ollu :001:
#14 • • HardS Guest

Ei baarissa tartte juoda. Käykää toki Blankossa ja humaltukaa musiikista. Imho parasta antia Newhousen ja Hulkkosen iltamat.

Ei noita voi oikein normi-baareiksi sanoa..
#15 • • jUSSi Guest
baareissa tulee oltua jos tarkoituksena on ihan sosiaalinen iltama kavereitten kesken. Jos pääpaino on illan musiikillisella annilla niin silloin en suuntaa baariin.
#16 • • Sniff Guest
helpommin sitä nyt summamutikalla valitussa baarissa viihtyy kun samalla metodilla arvotuissa pileissä. musa on yleensä parempaa (ei kyllä oikein saisi yleistää), ihmiset vähemmän tärkeitä jne. ja hyviä baareja on tooosi paljon enemmän kuin kelvollisia bileitä/klubi-iltoja.

lähibaareista tutuimmiksi on tulleet mm.
Atelje,
Vastarannan Kiiski,
Ilves
(Botta ja Storyville jos on pakko/melkein tarpeeksi hyvissä)

muista mm.
Liekki,
Black Door,
Saunabar,
Boot Hill... onhan noita
#17 • • Tapi T Guest

kuulostaa hyville mestoille missä oot ollu

Perus baareja ne on, joissa en juuri tuosta syystä viihdy/käy.
#18 • • Sampson Guest
Mulle taas tälläinen perusbaari meininki maistuu aika harvoin.

Kotkassa on esim. Jack-up jossa viihdyn erittäin hyvin kun seuraa on. Siellä tulee käytyä ehkä noin kerran kuukauteen. Ainoa että viimeaikoina siellä on käyty soittamaan ihan pirun lujalla musiikkia mikä on vähän häirinnyt.

Madeirasta on tullut melkein toinen olohuone mutta nyt kun paikka on auki vain pe - la niin ei kyllä tule sielläkään käytyä. Viime perjantainakin piti lähteä sinne mutta lapsuudenkaveri tuli kylään ja käytiin pelaamaan Civilization 3:sta ja siinä vierähti semmoinen 10 tuntia... (että jäi sen vuoksi sitten TF:n bileet väliin).

Mutta ihan yleisesti täytyy sanoa, että aivan ylivoimaisesti paras paikka mulle on bileet. Meininki on niin erilaista kuin "normibaarissa" ainoa mikä häiritsee, varsinkin täällä itä-Suomessa päin, on liiallinen huumeiden käyttö. Se asia on lähtenyt vähän käsistä täällä päin, valitettavasti.
#19 • • Mimako Guest

Bileistä saa niin paljon enemmän, ettei normi-baarit, humalaiset spedet, suomipoppi, ym... kiinnosta. Bileissä käynti on sitäpaitsi halvempaa!

Samaa mieltä. Itse en käy tämän topicin aloittajan tarkoittamissa MTV-baareissa koskaan. Varmaan edellisestä kerrasta on mennyt vuosia. Käyn joko bileissä tai sitten olutpubeissa/-terasseilla, ja niitähän täällä koti-Kalliossa on tarjolla "joitakin".

Pubissa on ihan sama mitä musiikkia kuuluu, kunhan se on tarpeeksi hiljaisella. Hauskoja iltoja on tullut vietettyä vaikka Radio Novan suhistessa jossain siellä taustalla ja tuopin maksaessa 2e.
#20 • • vaavu Guest

a) Mikä on suhteesi ns normibaareihin? b) Käytkö paljon vai tuskin ollenkaan? c) Käytätkö enemmän alkoholia mitä "alan bileissä"?

a) kompleksinen b) vältän baareja niin paljon kuin voin c) niinä harvoina kertoina kun olen ollut, olen juonut baareissa vähän, bileissä en juo enää ollenkaan

Tärkeintä on kuitenkin että on liikentellä hyvässä seuruessa ja nousuhumalassa. Mukava seura saa aikaan sen että karummassakin paikassa viihtyy, ja nousuhumala sen että jaksaa suhtautua kanssaihmisten alkoholinkäyttöön rauhallisesti.

Nimenomaan toi humala on se joka tökkii. Jos henkilö ei juo eikä polta, mitä ihmettä baarissa sitten voi tehdä? Empiirisistä kokeiluista huolimatta tää ei ole vielä selvinnyt mulle.