Seuraava teksti sisältää kansalaistottelemattomuutta ja vaikka ohjeen muodossa kirjoitan, älköön kukaan tehkö näin. Tämä on luvatonta! Hyi teitä, jos näin toimitte.
Olin pihalla ajamassa nurtsia, kun poliisin oloinen lupatarkastaja tuli koputtamaan olkapäätä.
Sanoin että antenni on niin huono ettei kunnollista kuvaa näy. Televisionkin hankin vasta viikko sitten. Tarkastaja olisi halunnut punkea sisälle tarkastamaan asian. Sakot napsahti ja nyt olen tv-luvan onnelinen omistaja.
Kaverille kävi paha, sille oli tullut ukaasikirje
A) Jos tunnustat, että TV on, niin laskua pukkaa.
B) Jos vielä kerrot kauanko TV on ollut ilman lupaa, tulee lasku sen mukaisesti - takautuvasti.
C) TV-Lupatarkastaja saattaa päivätyössään olla poliisi, siitä saman tyyppinen käyttäytyminen, mutta poliisin oikeuksia hänellä ei ole.
D) Suomalaiset on lammaskansaa ja siksi uskoisin, että sinäkin pääsisit monien ihmisten asuntoihin vain sanomalla, että tulen muuten nyt sisään. Samaa käyttävät TV-lupatarkastajat. Ja varsinkin suomalaisten pelko kaikkia virkamiehiä kohtaan.
E) Jos TV:tä ei ole, niin ei tule myöskään sanktiota. Uskomaton tapaus kaverillasi, sillä minä en millään muotoa joutunut vastaaviin ongelmiin. Kun vaan kieltää kaiken ja pahimmassa tapauksessa ulosottaja voi vaatia kotietsintää, ja jos siellä ilmenee TV niin asia on silloin siinä, jos ei = Ei ongelmaa. Ja kotietsintään vaaditaan pikkusen muutakin kuin epäilys TV-lupamaksun laiminlyönnistä. Eli turhaan maksoi. Mikään oikeus ei laittaisi maksuhäiriötä TV-lupamaksuista henkilölle, jolla ei ole TV vastaanotinta.
F) Jos verhot on kiinni, niin asialla ei ole väliä silloinkaan. Vaikka TV:n kajo heijastuisi verhoihin aina voi sanoa tietokoneen olleen päällä. Jos TV-Lupatarkastaja sanoo katsoneen ikkunanraosta ja huomanneen TV:n niin kannattaa pyytää tuo kirjallisena ja ilmoittaa nostavansa syytteen kotirauhan häiritsemisestä. Kuitenkin niin, että missään vaiheessa ei tunnusta omistavansa TV-vastaanotinta. Periaatteessa jos ohikulkiessaan näkee sisään siinä ei ole mitään (noin niinkuin tapauksia seuranneena) vaan jos käyttää jotain apuvälinettä (kiikarit), niin vasta silloin kyseessä on tirkistely = kotirauhan häirintä. Kuitenkin jos suoraan tunnustaa katsoneensa sisään esteistä (verhot) huolimatta vaikka ilman apuvälineitäkin, uskoisin, että menee aika läpihuutojutuksi.
Telkkaria ei kuitenkaan käytetä tv-kanavien katseluun, vaan dvd-leffojen katseluun.
Jos tv-kanavien katseluun tai tallentamiseen on jokin laite, tulee maksaa tv-lupamaksu. Eli vaikka tv olisi niin, ettei kanavaakaan ole viritetty, teillä on laite television katsomiseen ja näin ollen te kumminkin katotte tv:tä ja siksi luvat täytyy maksaa. No ehkä tämä minun käyttämä vertaus ei nyt toisen topicin keskusteluihin viitaten sovi, mutta aikaisemmin mainitsin, että samalla perusteella jokainen mies voidaan laittaa vankilaan...
Ollaan harkittu vakavasti että seuraavaksi ostetaan videotykki,
Unelmani. Ah. Ja nelipiste sterkka keskikajarilla ja subbarilla... (
Ja Tabitha Stevens multiangle DVD:llä.)
Kyllä ne tarkastajat on keskimäärin ihan fiksuja ja osaa etsiä tietokoneesta tv-korttia
TV-Lupatarkastajat on kuulemani mukaan melko useasti poliisisetiä tekemässä lisätienestiä. Silti TV-lupatarkastaja on yksityishenkilö, jota ei tarvitse päästää sisään ilman viranomaisten läsnäoloa ja asianmukaista kotietsintälupaa. Siksipä se munkaan 28" tv ei paljastunut TV-lupatarkastajalle vaikka oven aukaisinkin ja TV huusi. Asia lienee vanhentunut jo, niin uskallan sen täällä tunnustaa. Ja vaikka ei olisikaan, en ole Suomeen tulossa lähivuosina. *koputtaa puuta*
Kun tarkastaja nähdään jossain päin Otaniemeä, nyysseihin lähtee saman tien ilmoitus ja tuntomerkit, jotta ihmiset osaisivat varoa. Ja muistelisin että jostain kanavayhtiöstä oli ihmetelty kun täällä kuulemma on vain kymmenen televisiovastaanotinta.
Samaa olen kuullut. Nyyssit kuulemma skulaa aika nopeesti. Ja kaapeliakaan sinne ei kuulemani mukaan olla vedetty kun Otaniemessä on juurikin se kymmenen vastaanotinta, ja niiden takia turha rakentaa kaapelia. Kannattaisi kysyä kuinka moni hankkisi television jos kaapeli rakennettaisiin...
Ja ovi avautuu vain avaimella tai soittamalla etukäteen, että on tulossa käymään.
Malmin poliisilla käynti vitutti niin, että samaa linjaa olen itse pitänyt siitä saakka.