Jaardi jaardi jaa...

254 posts, 13 pages, 37,707 views

#21 • • genki Guest

Riita seis!!!!!!!!!!!!!!!! Psykeen ei kiitos sekoiteta trancea tai kiksua ym. Psyke on oma lajinsa. Psychedelick trance... ok no joo... Mut on Psy-technoa ja psy-trancea... Daaa!!! Oikeesti. Psykellä ei ole kiksu nimityksiä eikä muutenkaan mitään muuta... vaan PSYKE rules... hih! Kai?:001:

voi teitä n00beja... :p

vuosina 93-94 'psykee' kutsuttiin Hard- _Tranceksi_... vuosina 95-98 sitä kutsuttiin Goa- _Tranceksi_... vuosina 98-99 sitä kutsuttiin välillä Psy- _Tranceksi_ ja välillä Goa- _Tranceksi_...

vuonna 00 pakka hajos käteen ja jengi rupes monistaan Infinity Projectin biisejä liukuhihnalta. :D

IMHO!!! :004:
#22 • • Edited Tres Guest

voi teitä n00beja... :p

vuosina 93-94 'psykee' kutsuttiin Hard- _Tranceksi_... vuosina 95-98 sitä kutsuttiin Goa- _Tranceksi_... vuosina 98-99 sitä kutsuttiin välillä Psy- _Tranceksi_ ja välillä Goa- _Tranceksi_...

vuonna 00 pakka hajos käteen ja jengi rupes monistaan Infinity Projectin biisejä liukuhihnalta. :D

Öö... Mä muistelisin et hard trance vuosina 92-94 olis ollu
kyl vähän erityyppistä matskua kuin mitä tästä voisi ymmärtää.

Mitä noihin muihin historiareferensseihin tulee, niin noinhan
se menee, mutta silti oma perstuntumani 'psyke'- termiin NYT
pitää sisällään paljon muutakin kuin trancea, mikä olisi jo
etymologisesti loogista: onhan psychedelic pelkkä etuliite siinä
missä progressive tai hard corekin.

Ps. mikä n00bi :mad: :mad:
#23 • • Edited Elwira Guest
:)
#24 • • Indigo Guest

Ai sillonko se vasta tapahtui? Mä luulin että se oli jo vuonna 1998 :)

Mutta mitä trancen määritelmään tulee (sori elvi että tää tapahtuu sun topicissa, mutta pääsetpähän enemmän 'esille') niin se on muuttunut aika paljon ja tulee varmasti muuttumaan. Biisit joita itse pidin (ja mielestäni suurin osa silloisista bilettäjistä) trancena '93 mielletään nykyään varmasti enemmänkin tech-tranceksi tai jopa teknoksi (vrt. Drax - Amphetamine, X-Dreamin vanhat jne).

Viime vuosina mielestäni trance on käsitteenä saanut hieman liian melodisen arvon.

Mutta sepä taas näkemyksistäni, ne oli vaan mielipiteitä.
#25 • • genki Guest

Öö... Mä muistelisin et hard trance vuosina 92-94 olis ollu
kyl vähän erityyppistä matskua kuin mitä tästä voisi ymmärtää.

Ps. mikä n00bi :mad: :mad:

muah!

öö en _ehkä_ tarkottanut sua tolla n00b- kommentilla Mr Trez..

tarkotin sitä, että vuonna 93-95 mä kaivoin Hallucinogenin 'Angelic Particals':it ja Total Eclipsen 'Cant Do That':it hardtrance laarista siinä uudenmaankadun levykaupassa minkä nimee en enää muista.. kukaan ei tiennyt sillon vielä mistään psykestä tai gooasta, vaan ne käsitteet syntyi myöhemmin juurikin TRANCE- käsitteen etuliitteiksi.

lähinnä vaan naurattaa just toi et 'ei oo sitä kun on tätä' asenne jota jengi nykyään sporttaa, vaikka puhuukin yhestä ja samasta asiasta... ja vaikka samaa hommaa on kutsuttukin eri nimillä tai eri hommia samalla nimellä ennen.. lähinnä kategorisoinnin avut huomataan mun mielestä levykaupan hyllyjärjestyksessä, muuten mulle on aika sama mikskä jengi eri musia kutsuu.

hommat perspektiiviin! :D
#26 • • Tres Guest

öö en _ehkä_ tarkottanut sua tolla n00b- kommentilla Mr Trez..

:004: PLUU sullekin

okei, eiköhän tän topikin bumppaaminen riitä tältä erää :D
#27 • • Edited Elwira Guest
#28 • • genki Guest

Ai sillonko se vasta tapahtui? Mä luulin että se oli jo vuonna 1998 :)

Mutta mitä trancen määritelmään tulee (sori elvi että tää tapahtuu sun topicissa, mutta pääsetpähän enemmän 'esille') niin se on muuttunut aika paljon ja tulee varmasti muuttumaan. Biisit joita itse pidin (ja mielestäni suurin osa silloisista bilettäjistä) trancena '93 mielletään nykyään varmasti enemmänkin tech-tranceksi tai jopa teknoksi (vrt. Drax - Amphetamine, X-Dreamin vanhat jne).

Viime vuosina mielestäni trance on käsitteenä saanut hieman liian melodisen arvon.

Mutta sepä taas näkemyksistäni, ne oli vaan mielipiteitä.

moi Hra Indigo!

long time no see amigo mio!!! :)

juuh saatiinpahan tääkin topikki liikkeelle nyt kun toi Jarea alkaa vähän jo kuihtumaan.. ;]

joo 98:han se, en vaan viittinyt olla niin suorasukainen julkisella boardilla... mut kun nyt kerran sen ääneen sanoit niin myönnän kyllä. :D

...ja huomattavaa on myös se, että ennen vanhaan paljon 'erilaisemmat' musiikit saattoivat saada Trancen leiman helpommin, nykyäänhän se on aika helvetin tarkkaa että mikä on puhdasoppista transea ja mikä ei... ja sit just keksitään näitä eri alalajeja..

jos ajattelee esim X-Tron:in 'Gonzo Goa Groovea', niin sitä ei varmaan millään ilveellä vois määrää transeks nykyään, mut faktahan on, että harvasta biisistä _menee_ niin transsiin ku siitä. :004:
#29 • • genki Guest

okei, eiköhän tän topikin bumppaaminen riitä tältä erää :D

yep! :cool:

/g out
#30 • • COP Guest
Viellä vika pumppaus. Miks kaikki ei vois olla vaan teknoo...niinkuin ennenvanhaa....:o ....eiks se oo ihan sama joku genre määritys.....pääasia on et se toimii ja kuulostaa hyvält. Mulle on ainaki ihan sama onko joku biisi mistä "GENRESTÄ!!!" tahansa, jos se vaan potkii persauksille....:eek:
#31 • • Tres Guest

Viellä vika pumppaus. Miks kaikki ei vois olla vaan teknoo...niinkuin ennenvanhaa....:o ....eiks se oo ihan sama joku genre määritys.....pääasia on et se toimii ja kuulostaa hyvält. Mulle on ainaki ihan sama onko joku biisi mistä "GENRESTÄ!!!" tahansa, jos se vaan potkii persauksille....:eek:

joka kerran kun joku lähtee genremäärittelyn tielle, tulee
joku toinen ja ihmettelee mikä pointti on koko hommassa.
Edelleen: genremääritykset helpottavat osaltaan musiikista
keskustelemista, levyjen ostamista, jne. Et ilmeisesti ole koskaan
keskustellut musiikista kenenkään kanssa noin yleisellä
tasolla, pyrkinyt analysoimaan rakenteita tai pohtinut
keskinäisiä vaikutussuhteita? Tai tilannut levyjä vaikka
ulkomaiselta levykaupalta? Genremääritys on väline,
ei itseisarvo.
#32 • • COP Guest
Ammattiläppä ja läppä onkin eri asia. Jos teet levybisnestä, niin tottakai se on pakollista tietää et mihin lokeroon ne eri kuuloset tekno biisit laittaa. Toki sanon itsekkin esim. et toi breikki kohta tos biisis oli vitun hyvä ja toi dj x:än miksaus biisistä y oli progempi mitä alkuperäinen. Muttamutta...lähinnä tarkoitin sitä et alkaa ampuu yli kun niitä genre nimityksiä on jo varmaan sata....en vaan ymmärrä....perus lokeroinnit kyl ymmärrän....mitä noit nyt basicceja on....joita en viitsi luetella, koska kaikki tietää ne kuitenkin...
PIIS:002:
#33 • • Edited Elwira Guest
#34 • • peto Guest
Näin sut porissa kun olin käymässä siellä itekkin.
Olit jossain porin oluen tehtaiden vieressä olevan rakennuksen alakerrassa soittaas. hyvä setti!

ps. Sphongle jyrää
#35 • • olliS Guest

Niin ja minähän soitan Psykeä EN TRANCEA...

Style:Psychedelic Trance

ööhh.. siis tä? :rolleyes:
#36 • • töölöBASS Guest
just noin olliS!:001:
miten mä en ite huåmannu tota?
pitäis ehkä lukeekki näitä topiccei..

ja moi indigo!
#37 • • Edited Elwira Guest
#38 • • Edited Elwira Guest
#39 • • Edited Elwira Guest
#40 • • Sampson Guest
YES! Me saatiin oma suomen Miss Jarea... ?