Heh, tuossahan on makee kasarimeininki, tulee ulkonäöstä lähinnä joku micromoog tai AKAI:n jynkyttimet mieleen :D
EDIT: jaa lieneeköhän tämä sittenkään MS2000 pienemmässä paketissa.. Rupesi epäilyttämään kun tsekkaa speksejä niin tulee enemmänkin mieleen rolandin SH-32 joka oli aika "kusetus" ton mallinnuksen suhteen :rolleyes:
Jep, itseäni toi ulkonäkö miellyttää myös yhä enemmän, mitä enemmän koneen kuvaa katselee. "Lelufiilis" on vain ensivaikutelma. Onhan tossa puiset päädytkin. Nupitkin ovat aika vanhanajan malliset. Tosiaankin hieman moogimainen.
Minä ainakin ohjaisin konetta mun CS6x:n keyboardilla, mutta toi minikeybbis on ihan hyvä, jos ottaa koneen mukaan vaikka linkkimatkalle, kun lähtee käymään kotona. Patterivalmiudesta samaan asiaan myös hyötyä!
Jos tsekkasit sen demovideon, niin siitä ilmenee ainakin, että soundi on sama kuin ms2000:ssa. (Omistin ms2000:n tossa viime keväänä jonkin aikaa ja soundit kyllä jo erottaa, jos niitä jossain käytetään.
Vaikka toi demovideo on huonolaatuinen, niin kyllä siitä ms2000:n soundi hehkuu. Siinä demossa se äijä ainakin sanoo, että microKORGin äänisynteesi perustuu ms2000:ssa käytettyyn. Mitä eroa nyt ms:ään huomasin microKORGissa, niin siinä on vähemmän nuppeja, vähempikanavainen vocoderi ja step-sekvensseri on aika redusoitu malli.
En usko, että kyseessä on sh32-tyyppinen kusetus, koska polyt sun muut ovat samat kuin ms2000:ssa. osc1:lle tosin on single cycle-waveja 70 kpl lisää. Perusaallot lasketaan kuten ms2000:ssakin, luullakseni. Mitä kontrolloitavuuteen tulee, niin tossa näyttäis olevan samanlainen kontrollimatrix kuin esim. microQ:ssa. Siis noi nupit ohjaavat eri asioita riippuen siitä, mikä toimintarivi on aktivoitu. Kaikkea voi ohjata, kuten ms2000:ssa, mikä ilmenee seuraavasta kuvasta:
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Korg/PR/MICRO_large.jpg
Minä ainakin odotan innolla, että saavat tota Suomeenkin jossain vaiheessa ja pääsee hieman testaamaan.