Micro KORG

46 posts, 3 pages, 9,431 views

Avatar
#21 • • OSC8 Guest


voihan niitä vissiin muokata, mutta silti! jos odotettavissa on että kaikki ostaa microKorgin niin kohta kaikilla laiskoilla muusikoilla on samat saundit biiseissä!



:018:

Presetithän on tehty pelkästään raiskattaviksi, ei kai kukaan hullu käytä niitä biiseissään sellaisenaan?

Tietysi, jos on paljon presettejä niin onhan sitä paljon enemmän lähtökohtia soundien rakentamiseen.. Mutta silti.. ;)
Avatar
#22 • • xybo Guest


on että kaikki ostaa microKorgin niin kohta kaikilla laiskoilla muusikoilla on samat saundit biiseissä!



Niin. 303/808/909:iä esim harvoin kuulee.. saatika
jp80x0 supasoota? ;) Kyllä laiskoja muusikkoja
on ollut kautta aikojen ja tulee jatkossakin olemaan.

-- xybo
Avatar
#23 • • Transistor Guest
ajattelin pistää ensi kuussa tilaukseen.
Avatar
#24 • • pakana Guest
"KORG have announced that there will be VSTi and Audio Units of Polysix, MS20 and Wavestation, they will be for Windows and MacOS/X and they are scheduled for release in the third quarter of 2003." (Frankfurtin musamessut)

Mä jään oottelemaan noita... etenkin toi Wavestation voi toimii mainiosti virtuaaliversiona :D
Avatar
#25 • • Transistor Guest


ajattelin pistää ensi kuussa tilaukseen.


Joo, komento takaisin. Kävin paikan päällä tsekkaamassa ja oli kyllä niin lelun oloinen, että jää kyllä ostamatta tuohon hintaan.
Avatar
#26 • • Fat Abbot Guest


"KORG have announced that there will be VSTi and Audio Units of Polysix, MS20 and Wavestation, they will be for Windows and MacOS/X and they are scheduled for release in the third quarter of 2003." (Frankfurtin musamessut)

Mä jään oottelemaan noita... etenkin toi Wavestation voi toimii mainiosti virtuaaliversiona :D



Messut oli ihan OK. Ei saanut mitään infoa noista VST versioista. Q3 on siis loppukesä/syksy. Firewire liitäntäinen Powercore kyllä rokkaa....:001:
Avatar
#27 • • Daniel Braun Guest



Joo, komento takaisin. Kävin paikan päällä tsekkaamassa ja oli kyllä niin lelun oloinen, että jää kyllä ostamatta tuohon hintaan.



Millätavalla lelumainen? Tarkoitatko ulkonäköä, kokoa ja painoa? Vai soundeja?

Mulla on tuo syna pienoisen harkinnan alla. Jos vaikka ostais. Mutta, kun en ole varma.
Novation:in K-station saattaisi olla myös vaihtoehto, mutta kun sillä on hintaa enemmän ja soundit on hieman "trancet" mun makuun...

Eli koon puolesta toi MicroKorg olis kyllä aika hyvä. Mutta jos muuten on huono, niin sitten...
Avatar
#28 • • Tuppu_ Guest
No on toi microkorg kyllä aika reippaasti ylihinnoiteltu. 150 hinnasta pois, niin oltaisiin jo lähempänä oikeeta. Tolla rahalla saa jo esim. käytettynä aika hyviäkin laitteita. Ei se kyllä huonokaan laite ole, mutta ylihintainen.
Avatar
#29 • • athmos Guest




Millätavalla lelumainen? Tarkoitatko ulkonäköä, kokoa ja painoa? Vai soundeja?




Minäkin kyseistä kävin testaas ja ei se soundeiltaan ole lelumainen, mutta ne koskettimet ois saanu suosiolla jättää pois siitä...Niistä tulee mieleen pienen lelusyntikan koskettimisto :rolleyes:
Avatar
#30 • • Transistor Guest




Millätavalla lelumainen? Tarkoitatko ulkonäköä, kokoa ja painoa? Vai soundeja?

Mulla on tuo syna pienoisen harkinnan alla. Jos vaikka ostais. Mutta, kun en ole varma.
Novation:in K-station saattaisi olla myös vaihtoehto, mutta kun sillä on hintaa enemmän ja soundit on hieman "trancet" mun makuun...

Eli koon puolesta toi MicroKorg olis kyllä aika hyvä. Mutta jos muuten on huono, niin sitten...



Joo, eli tosiaan alle 500e hintaa. Soundit on ihan jees, mutta tuo on tohon hintaan liikaa 'Anttila-urku'-osastoa.
Avatar
#31 • • CJDaft Guest





Minäkin kyseistä kävin testaas ja ei se soundeiltaan ole lelumainen, mutta ne koskettimet ois saanu suosiolla jättää pois siitä...Niistä tulee mieleen pienen lelusyntikan koskettimisto :rolleyes:



Heh, eli Korg MicroKorg Rackiä odotellessa :001:
Avatar
#32 • • Edited R24 Guest
nada
Avatar
#33 • • athmos Guest




Heh, eli Korg MicroKorg Rackiä odotellessa :001:




Kunpa tulisikin rackinä ja pikkasen hinta pudonneena...Vois ostaa heti :)
Avatar
#34 • • Edited Tuppu_ Guest


Kunpa tulisikin rackinä ja pikkasen hinta pudonneena...Vois ostaa heti :)



Joo, olis kyllä ihan näppärä veto, mutta jotenkin epäilen...
Korgin uusi Electribe MX (n. 750e) kuitenkin sisältää osaksi ms2000:sta lainattua tekniikkaa, kuten va-mallinnusta ja filtterin. Moduloinnnit eivät tietenkään ole yhtä hyvät kuin ms2000:ssa, mutta grooveboxiksi yllättävän hyvät.

5:lle synaraidalle saa oskillaattoreihin 16 erilaista tyyppiä, joita ovat mm. tavalliset yksittäiset aallot, tupla-aallot ja 6-äänen unisono-aallot. Lisäksi taisi olla cross- ja ring-modulaatiot, joitain muita erikoisia ja sitten vielä pcm-soundeja vajaa sata. Ja mikä minua erityisesti moisessa laitteessa kiinnostaa, ovat tube-overdrive ja hieman Rolandin V-Synthin tyylinen efekti, jolla voi valita looppauskohdan ja time-warppailla, eli äänen saa ns. "jäädytettyä" paikoilleen. Itseasiassa MicroKorgissa on tuo sama "jäädytys"-juttu, mutta EMX:ssä sitä on kehitetty pidemmälle.

Itse odottelen suuresti Electribe MX:än saapumista kauppoihin. MicroKorg on tollaisenaan hieman ylihinnoiteltu. ;)

Lisää Electribe MX:stä on juttua "paras halpa groovebox"-topicissa...
Avatar
#35 • • Oath Guest
Kaveri on ostamassa nyt Microkorgia:
http://www.musiciansbuy.com/korg/microkorg_synthesizer.htm

Eli tähän liittyen pari kysymystä. Tarviiko tohon uuen virtalähteen et saa toimimaan Suomessa (pitääkö kone esim. avata lekalla ja paikata "fiksaamisen" jälkeen pikaliimalla vai mitä helkkaria :p ). Pattereillahan saa kans toimimaan mutta kuitenkin...

Sitten, jäisikö hinta tosiaan noin alhaseks (399$) vai mitä noi tullimaksuhässäkät meinaa. Kuljetushan luvataan ilmaiseksi.
Avatar
#36 • • Happo Guest
USA:ssa käyttävät 110V verkkojännitettä, joten tarvitset uuden 230V virtalähteen Suomessa. Maksaa ehkä 10e ja vaihtaminen on tosi helppoa. MicroKogissa kun on ulkoinen virtalähde/muuntaja, eikä sisäinen jonka vaihtaminen olisi paljon hankalampaa ja vaatisi ammattilaisen apua.

Luulenpa että USA:sta tilatessa tulli kiusaa arvonlisäverolla (22%) ja tullimaksulla (% vaihtelee). Kannattaa ehkä vielä tutkia löytyisikö yhtä hyvä diili jostain EU:n alueelta, jolloin noita ongelmia ei ole. Virtalähdekin toimisi suoraan, paitsi UK:sta tilattaessa. Jännite on siellä kyllä sama, mutta plugi erilainen.

Tosin kun muutaman kuukauden odottelee, niin noita (ja vastaavia) alkaa varmaan saada Suomesta käytettynä pilkkahintaan. :)
Avatar
#37 • • r3g Guest


USA:ssa käyttävät 110V verkkojännitettä, joten tarvitset uuden 230V virtalähteen Suomessa. Maksaa ehkä 10e ja vaihtaminen on tosi helppoa.


Itse asiassa aika moni uusi laite toimii suoraan sekä 110 että 230 jännitteellä..kannattaa tarkistaa täällä liikkeessa sieltä koneen takaa mitä siinä virtaliittimessä lukee. erillisellä muuntajalla olevat laitteet ovat tosin eri juttu..

Originally posted by dj_happo
Luulenpa että USA:sta tilatessa tulli kiusaa arvonlisäverolla (22%) ja tullimaksulla (% vaihtelee). Kannattaa ehkä vielä tutkia löytyisikö yhtä hyvä diili jostain EU:n alueelta, jolloin noita ongelmia ei ole. Virtalähdekin toimisi suoraan, paitsi UK:sta tilattaessa. Jännite on siellä kyllä sama, mutta plugi erilainen.


jep, tällä hetkellä se tullimaksu on jotain 3,2% noissa soittimissa.
saksahan se on yleensä seuraava vaihtoehto...
Avatar
#38 • • Tuppu_ Guest
Yks hyvä kikka olis käydä usassa lomamatkalla ja ostaa tollanen microkorg. Sehän on niin pirun pieni, että sen vois helposti tuoda matkalaukussa. Jättäis sinne usaan sen alkup. laatikon. Vois sit sanoo, että pitää aina soittopeliä mukanaan, kun käy lomilla jossain. Vois säästyä kaikilta lisämaksuilta.

Toihan vaan edellyttää sitä, että on menossa lomalle usaan. ;)
Avatar
#39 • • Transistor Guest
Microkorg lähti tänään vihdoin tilaukseen! Tunetan tuon vielä kunnon midikiipparilla ja paremmalla mikillä jonka jälkeen lukkiudun pimeään huoneeseen tuon vocoderin kanssa enkä poistu viikkoon! :)
Avatar
#40 • • Daniel Braun Guest


Microkorg lähti tänään vihdoin tilaukseen! Tunetan tuon vielä kunnon midikiipparilla ja paremmalla mikillä jonka jälkeen lukkiudun pimeään huoneeseen tuon vocoderin kanssa enkä poistu viikkoon! :)



Kerroppas sitten palautteita tännekin päin! Olen itse miettinny tuota ratkaisua hiukkasen aikaa. Tosta sais aikaan kelposen modulin kun sen tökkäseen midikiippariin kiinne. Eipä sillä mikrokokoisella lelukoskettimistolla mitään tee, joten jos vaikka tuollatavalla. Halpahan tuo on. Ominaisuuksinsa nähden.