Stargåte

42 posts, 3 pages, 8,020 views

Avatar
#1 • • plasma Guest
Stargåte oli yksi niitä hyviä tv-sarjoja, joita tuli kesäisin. Katsoin joka ikisen jakson. Shokki oli suuri kun sitä ei sitten tullutkaan. Ohjelmassa ei kuitenkaan ollut mitää tietoa, että sarja jää tauolle. Jäi kyllä tiukkaan paikkaan. MTV3:lta löytyi vastaus:

"Tähtiportti on tauolla
19.08.2002 12:10

Kolmannen tuotantokauden jaksot päättyivät MTV3 -kanavalla 14.8.2002 ja jakso Jumalten kosto (Nemesis) oli todella kauden päätösjakso.

Nemesis-jakso oli kaksiosaisen jakson ensimmäinen osa, ja sen toinen osa Small victories on taas neljännen tuotantokauden avausjakso. Kyseessähän on niin sanottu "cliffhanger", tyyliin "kuka ampui J.R.n". Koska sarjan tuottajilla oli jo sopimus neljännestä tuotantovuodesta he tarkoituksella jättivät kolmannen kauden viimeisen jakson "roikkumaan" että katsojat tulisivat takaisin neljännen kauden alussa. Neljännen tuotantovuoden jaksot käynnistyvät Maikkarilla luultavammin kesällä 03, kevääseen ei niitä ole tällähetkellä suunniteltu. "

http://scully.mtv3.fi/msc/page_haku?pubid=21795&cat=OUS

Mitäs muut ovat mieltä sarjasta? Minusta se on HYVÄ!
Avatar
#2 • • neetta Guest
pitääks sitä tv:tä katsoa muka

pyh
Avatar
#3 • • Tres Guest



Mitäs muut ovat mieltä sarjasta? Minusta se on HYVÄ!



Minusta stargate on yhtä rasittava kuin esim. X-files, plus
muoviset efektit kaupan päälle. Jos Xena on laatufantasiaa
niin stargate on laatuscifiä (tosin Xenan eduksi on mainittava
itseironinen kieli poskessa -asenne jolla taataan parempi
viihdyttävyys-aspekti); jenkkikökköä tyypillisimmillään.
Avatar
#4 • • andy braun Guest
Tätä topiccia on jo odoteltu, en sitä itse jaksanut avata... :D

Stargate on kyllä paras sarja mitä kuvaradiosta on ulos tullut... :004:
Ei sitä voi edes verrata muihin!!

Jos joku ei jaksa odottaa maikkarin uusia jaksoja niin katselin tossa ykspäivä et dvd:llä niitä sais 33e hintaan ja levyssä oli muistaakseni 4jaksoo suomenkielisellä tekstityksellä.
...
Mut mäpäs olekin käyttänyt porttia!!:008:
http://www.housebase.net/andybraun/andyportis.jpg

:011:
Avatar
#5 • • unknown Guest
stargate :D ei juma kattooks sitä oikeesti joku

ei pikkasen pahis se tealc tai jotain.. hirveitä kylmänväreitä

richard dean andersson meni vielä viikset leikkaamaan ko roolin takia :(
Avatar
#6 • • Paarma Guest
Hei, stargååttehan on erittäin loistavaa keskiviikkoillan viihdettä :) Jengi asettaa nyt riman ihan väärälle korkeudelle.. jenkeissä mennään jo kuudetta seasonia, pikkasen kyllä ihmetyttää maikkarin vitkastelu noitten jaksojen esitysten suhteen.

t."television suurkuluttaja"
Avatar
#7 • • Tapi T Guest
Vaikka Stargåte on mukava poikkeus telkkarin scifi-sarjoissa; sitä viittii jopa kattoa. Harmi vaan, että äiskä laittaa mut useimmiten nukkumaan ennen sitä...
:rolleyes:


Jos Xena on laatufantasiaa...


Offtopic: Vapise Xena, Sheena on paljon parempi! :D
Avatar
#8 • • Jukka I Guest


Jengi asettaa nyt riman ihan väärälle korkeudelle..



Jos sitä rimaa on madallettava ohjelmasta nauttiakseen niin silloin kyseessä on yksinkertaisesti paska ohjelma. Aivot narikkaan -viihde ei ole ikinä uponnut eikä tule uppoamaan.
Avatar
#9 • • Paarma Guest




Jos sitä rimaa on madallettava ohjelmasta nauttiakseen niin silloin kyseessä on yksinkertaisesti paska ohjelma. Aivot narikkaan -viihde ei ole ikinä uponnut eikä tule uppoamaan.



Niin no, itse nautin stargåte-sarjasta siinä missä esim. Theo Angelopoulosin To Vlemma tou Odyssea -elokuvasta, viihdyttävät kukin omalla sarallaan, l. en etsi toisen elementtejä toisesta enkä päinvastoin, toki tarjonnan "hyvyys vs huonous" on yksilökohtaista.

Lisäksi sanottakoon että ei SG-1 aluksi vaikuttanut omasta mielestänikään kovin hääppöiseltä, mutta taustalla jatkuvasti kehkeytyvän jatkotarinan saadessa enemmän ruutuaikaa muutin käsitystäni. Muutenkin olen sitä mieltä että sarjat toimivat paremmin pitkillä juonenkaarilla kuin yksittäisillä kertajaksoilla joiden tapahtumat unohdetaan seuraavassa jaksossa (poislukien south park ;)
Avatar
#10 • • jUSSi Guest


Lisäksi sanottakoon että ei SG-1 aluksi vaikuttanut omasta mielestänikään kovin hääppöiseltä, mutta taustalla jatkuvasti kehkeytyvän jatkotarinan saadessa enemmän ruutuaikaa muutin käsitystäni. Muutenkin olen sitä mieltä että sarjat toimivat paremmin pitkillä juonenkaarilla kuin yksittäisillä kertajaksoilla joiden tapahtumat unohdetaan seuraavassa jaksossa (poislukien south park ;)



jep, kyllä SG:ssä se on se tarina siellä alla mikä pitää naaman kiinni telkkarissa vaikka osa jaksoista on kontekstista irroitettuna ihan b-luokan huttua.
Avatar
#11 • • NoStatus Guest
Mä en ainakaan suostu kattomaan yhtään sarjaa, jossa
Richard Dean Anderson esiintyy ilman takatukkaa ja linkkuveistä. Piste.
Avatar
#12 • • Edited Taedium Guest


Offtopic: Vapise Xena, Sheena on paljon parempi! :D



Itse pienempänä pidin She-Raa kovimpana mimminä.

Stargåtesta en sano oikeastaan mitään. Äiti opetti pienenä, että jos jostain ei voi sanoa yhtään hyvää sanaa, niin älä sano mitään.

edit:


Mut mäpäs olekin käyttänyt porttia!!:008:



Mut mäpäs olenkin lukenut Porttia!!:008:
Avatar
#13 • • miiko Guest


Mut mäpäs olekin käyttänyt porttia!!



nyt vois sanoa, et jumalation... niin, jumalation.

sarjasta: StarGåte on ehkä parasta, kuka sen sanoikaan, jenkkihuttua.. ehkei kovin laadukasta, mutta sitäkin parempaa.

ja miun mielestä kenenkään ei pitäis voida väittää, etteikö sarja olisi omalla tavallaan "kieli poskessa tehty". tjeu. jonkun aivan ensimmäisten jaksojen läpät macgyverista..

tealcin postilaatikon kokoinen ilmeetön naama saa oikeasti miut tuntemaan itseni _niin_ pieneksi. mietin vaan, et mistä ne noita löytää, tealc ja esim. sinkut kahleissa-(laatu)ohjelman locksman.. arkkupakastimen kokoisia ilmeettömiä mustia äijiä...

en jaksa yrittää selittää asiaan vihkiytymättömälle miksi huonot sarjat ovat niin hyviä.. ne vaan ovat.. ja btw. sama "luokatonta-jenkkihuttua-mutta-hyvä-tarina-alla"-kaava on myös Näkymättömässä Miehessä... katson myös sitä, ja nautin aivan yhtä paljon. ovat kuin perheenjäseniä.. :)
Avatar
#14 • • jUSSi Guest


ja btw. sama "luokatonta-jenkkihuttua-mutta-hyvä-tarina-alla"-kaava on myös Näkymättömässä Miehessä... katson myös sitä, ja nautin aivan yhtä paljon. ovat kuin perheenjäseniä.. :)



Näkymätön mies r0x0r0i ja lujaa! Ja siinä jossa missä on Kieli Poskella(tm)
Avatar
#15 • • introvert Guest
Kyllähän tuo Stargåte oli ehdottomasti parasta viihdettä mitä telkusta tuli kesällä. Siihen jäi kummasti koukkuun. Tosin välistä oli vähän tylsempiä jaksoja kun ne oli vaan siellä tukikohdassa. :)
Avatar
#16 • • Tres Guest



Mut mäpäs olenkin lukenut Porttia!!:008:



Mut mäpäs olenkin ollut Tampereen scifiseuran hallituksessa
aikoinaan :D

Viihde on viihdettä, mutta gåte tökkii, osin syistä jotka eivät
liity niinkään sarjan tasoon vaan sen tapaan käsitellä
tiettyjä aihepiirejä ylipäätään. Joten ->
Avatar
#17 • • jUSSi Guest


Mut mäpäs olenkin ollut Tampereen scifiseuran hallituksessa
aikoinaan :D



Mut mä oonkin oikeesti James T. Kirk!


Viihde on viihdettä, mutta gåte tökkii, osin syistä jotka eivät
liity niinkään sarjan tasoon vaan sen tapaan käsitellä
tiettyjä aihepiirejä ylipäätään. Joten ->



Tuukka hei, amerikkalaisia ohjelmia varten pitää kehittää Idiootti-, Patriotismi- ja Naivismi-filtterit ennen kuin niitä voi katsoa ;)
Avatar
#18 • • yomanda Guest
Kaikkea ei pidä katsoa sillä isolla kriittisellä silmällä..
Jos miulle jollain kriittisten ihmisten mielipiteillä olis väliä niin ei olis yhtää elokuvaa tai sarjaa mitä vois katsoa..

mutta aiheeseen, minä olen katsonut stargatea jo alusta asti, missään vaiheessa ei tullut mieleen että mitäs se mäkkaiveri taas säveltää. Andersonista on tehty sarjassa hyvin erilainen, tosin välillä löytyy ihan selviä viittauksia mäkkaiveriin.
Sarja on siitä tosiaan hyvä että juoni jatkuu koko ajan vaikka muuta sählätäänkin, sarjassa pitää olla huumoria ja sitäkin on laitettu sopivasti, etten sanoisi jopa tyhmän O'neillin suuhun ;)

Sarjan ei tarvi aina olla niitä uskomattomia taide, ihmissuhde, lässynläitä jotta niissä olisi mukamas juoni tai joku sanoma..
Toinen tykkää äidistä ja tyttärestä :)
Toisaalta mikä minä olen muita neuvomaan jos nyt scifiä haukutaan niin Star Trek on uskomatonta ******* :003:

Ja vielä enemmän aiheesta ulos, Näkymätön mies on tosiaan kans hyvä ja siinäkin se juoni säilyy vaikka muu ei liitykään aina aiheeseen ..

"voi rähmä" :017:
Avatar
#19 • • Tapi T Guest


Tuukka hei, amerikkalaisia ohjelmia varten pitää kehittää Idiootti-, Patriotismi- ja Naivismi-filtterit ennen kuin niitä voi katsoa


Ks. filtterit on hyvä kehittää aina kun ylipäänsä käsitellään Amerikkaa tai jotain Amerikkaan liittyvää. In god we trust!


Toisaalta mikä minä olen muita neuvomaan jos nyt scifiä haukutaan niin Star Trek on uskomatonta *******


Star Trek on/oli Oscarin arvoinen sarja, jos sitä vertaa esim. Babylon 5:een, joka oli jotain käsittämättömän huonoa....:016:
Avatar
#20 • • jUSSi Guest


Star Trek on/oli Oscarin arvoinen sarja, jos sitä vertaa esim. Babylon 5:een, joka oli jotain käsittämättömän huonoa....:016:



Jumalan pilkkaa! Pakanat roviolle!! Tästä kehkeytyy vielä pyhä sota, sillä B5 on paras tehty scifisarja. Star Trek jos joku oli ihan paska ja verrattavissa iltasatuun...