Jumalan pilkkaa! Pakanat roviolle!! Tästä kehkeytyy vielä pyhä sota, sillä B5 on paras tehty scifisarja. Star Trek jos joku oli ihan paska ja verrattavissa iltasatuun...
No sotaan en tuu sun kanssa rintamalle, mutta B5 asiassa muuten olen samoilla linjoilla sarjan hienoudesta. Loppua kohti jossain siinä Shadow Warsin aikoihin sarja koki kyllä häiritsevän voimakkaasti Dallas-syndrooman. Aikaisemmin kehitys oli hitaampaa. Silti tai juuri siksi pidän B5 sarjaa erittäin suuressa kunnioituksessa ja juurikin henkilöhahmojen käsittely oli aivan eri juttu kuin muissa sarjoissa. Suurin ja laajin koskaan näkemäni juoni. Se alusta saakka tähtäsi Shadow Warsiin ja siihen, mitä elämä on sen jälkeen ja sitä vain hehkutettiin oliko se kolme seasonia, ennen kuin mitään alkoi tapahtumaan. Vähänkö alkoi jännittämään.
Intin takia tosin yhdestä jaksosta jäi näkemättä vartti alusta. Prkl. Muuten näin kaikki jaksot. Yksi syy lisää vihata inttiä...
Star Trekissä (Mikä vain niistä) kaikki alienit on aina ihmisen näköisiä jollain lailla ja ne jotka vähiten muistuttavat ihmistä, ovat vihulaisia. Volcanukselta tulee ihmisiä, joilla on suipot korvat. B5 taas sisältää ei-niin-ihmisen näköisiä alieneita. Ja rodut ovat monipuolisemmin esiteltyjä. Esmes se kaava, millä uusi rotu tuotiin oli hieno. Joku uusi hahmo oli idlenä taustalla jossain jaksossa ja pari jaksoa eteenpäin tämän rodun kanssa oli ongelmia. Eli joko he tekivät jotain tai heille tehtiin jotain. Star Trek (Alkuperäinen) oli kyllä kaikista Star Trek sarjoista se ykkönen. Hömppämäisyyttä ja huonoja kulisseja, mutta juuri siksi niin loistava. Silloin kun olin pieni, niin ne näytti aika hienoilta efekteiltä. No niin no... Forbidden Planetkin näytti...
Itse asiassa tuo läppä B5:n ja Kauniit ja Rohkeat sarjan yhteneväisyydestä on aika hauska. Garibaldi ja hänen seuraajansa Zach ovat molemmat näytelleet myös Kauniit Ja Rohkeassa...