Kuvia oman kodin soittonurkkauksesta.

606 posts, 31 pages, 134,518 views

#561 • • blastic Guest

studio.jpg

oijojoi :hearts:

kyllä lämmittää rautaihmisen mieltä tämäkin näky. ja kahden laitteen osalta olen samis ;)
#562 • • SAMi Guest
soittonurkkaus.jpg
#563 • • Daniel Braun Guest
618_mansikka111_1.jpg
Tollasta mun nurkassa...
#565 • • J-P Guest
1323_pyry303_1.jpg
kyllähän se levarikin siel oikeassa reunassa pilkottaa....
#566 • • Boneless one Guest
Oli mennyt täysin tämä kysymys ohi..

Mistä muuten Boneless one oot hommannut noi vinyylihyllyt? Teettänyt? Näyttäis olevan ainakin 6 riviä tilaa. Pätevän näköiset :)

Kiitos. Sain nuo teräksiset hyllyt ilmaiseksi joitakin vuosia sitten käyttäjän Ryvon DJ entisen työpaikan varastosta/arkistosta, suuri kiitos hänelle. Siellä oli iso pino samanlaisia hyllyjä ja niiden osia poistumassa käytöstä. Hyvä että saimme napattua edes tuon ja se oli taatusti näky kun pitkälle yli 2m päätyjä kuljetettiin ratikassa. Hyllyvälejä on tosiaan kuusi ja ylähylly toimii seitsemäntenä, sitten tulee katto vastaan. Tästä huolimatta kapasiteetti ei riitä vaan tarvitsisin esim. levareiden alle 2-kerrosta hyllytilaa lisää niin vältyttäisiin poikittaiselta pinoamiselta.

Jos nyt jotain pitää kritisoida itse hyllystä niin pitkien hyllylevyjen haittapuoli on siinä, että vinyylejä on hankalampi käsitellä verrattuna vaikka sellaiseen kuutio-solukkoon.
Mutta en valita, asiat on kokolailla paremmin verrattuna siihen aikaan, kun lattia oli täynnä maitolaatikoita joiden keskellä oli n. maitolaatikon kokoinen tila jossa mahtui seisomaan. Nyt ei tarvita kuin tikapuut ylimmälle hyllylle mutta onneksi on sentään aika pitkät kädet.

Päivitetty kuva levyhyllystä kokonaisuudessaan:
[IMG:600:800]http://i3.photobucket.com/albums/y70/Timo2F/Studio/StudioUpdate31-07-2007006copy.jpg[/img]
#567 • • Loopy Guest

Evo1 mitenkään hra Loopyä kopioimatta

Non taken, mulla on jo uus pöytä. Voiskin ottaa siitä kuvan tässä jossain vaiheessa :)

Melkein vuosi tuostakin kuvasta mennyt. Muutostakin vierähtänyt reilu puoli vuotta.

Soittopöytä:
decks1.jpg
decks2.jpg
1x Pioneer DJM-600
2x Pioneer CDJ-1000mk2
2x Technics SL-1210mk5
1x Sony MDR-7506

Datailukorneri:
studio600.jpg
13" MacBook 2,0GHz Core2Duo w/ 2Gb RAM running Ableton Live 6.
19" Widescreen Fujitsu Siemens Display
250Gb Lacie Firewire external harddrive
M-Audio Axiom 49
Behringer Truth B2030A (duunista lainassa) :D
#568 • • sonni Guest
siinähän oli yhtä tutun oloinen näyttö kuin tässä puuhanurkassa:

phq.jpg
#569 • • JussiS Guest

Datailukorneri:

Noi CD-tornit tekee varmaan soundille tosi hyvää :)

Mistä iskikin mieleeni, löytyyköhän jostain hyvännäköisiä monitorinjalkoja (n. 30 cm) vai pitääkö vääntää raudasta itse? Pöytä on hemmetin raskasta tekoa, eikä tärise. Mitä ainetta kannattaa käyttää vaimennukseen?
#570 • • Loopy Guest

Datailukorneri:

Noi CD-tornit tekee varmaan soundille tosi hyvää :)

Tornien sisällä on keikkakäytöstä poistuneita CDR:iä tukevoittamassa tornia. En itse huomannut mitään resonointia, eikä nuo nyt mitenkään ratkaisevasti huonontaneet Behringerien soundia.

Ehkä sitten kun saan ostettua lopulta omat pöntöt (kuvassa olevat ovat lainatavaraa) panostan myös oikean kokoisiin resonointivapaisiin monitoristandeihin.
#571 • • master bator Guest
Sponsored by Sandels :D

nu_studioz.jpg

Monitorien asettelusta on ihan turha mussuttaa mitään. Mä en istu koneen ääressä tekemässä biisiä vaan heilun tuolla ympäriinsä, eli ne on ihan hyvät noin :)
#573 • • DeeJays Anonymous Guest
Vähän on kalustepuolta päivitelty. Valitettavasti samaa ei voi sanoa mikseristä ja monitoreista.
Elikkäs ikeasta pienin wengen värinen expedit-hylly, sen alle dolly 75mm pyörillä. pisteinä Ö:n päällä täysin suunnittelematta ja ajattelematta alumiiniprofiileista rakenneltu cd-soitatinteline.6668_25092007627_1.jpg
...pidän korkeasta pöydästä, sellainen 100-110cm alkaa olla hyvä..
#574 • • jarier Guest
toi expedit näyttääkin ihan pätevältä. vois itsekin päivittää tollaseen joskus. mahtuis lättyjä paremmin.
#575 • • Loopy Guest

...pidän korkeasta pöydästä, sellainen 100-110cm alkaa olla hyvä..

Silloin kun kyynärvarsi on 90 asteen kulmassa ja sormet osuu just mikserin nuppien päähän, aletaan olemaan oikeassa soittokorkeudessa.

Kyl se dekkien edessä nöyristeleminen on vaan niin syvältä. Selkä suorana soittaminen on silkkaa parhautta ja useassa tapahtumassa olisi syytä huomioida tämä seikka, vaikkakin edistystä on lähivuosien mittaan tullut.

DJ-taustaisena keikoilla soittopaikan kunnossa oleminen on kunnia-asia ja toivoisin että tapahtumien järjestäjät huomioisivat tuon asian bileitä/tapahtumia järjestäessään.

Kiitos.
#576 • • ovv Guest
Ehdottomasti. Mulla on ainakin melko heikossa hapessa selkä, niin en vois kuvitellakkaan soittelevani sellasessa paikassa missä ei voi olla selkä suorana. Itellä on tässä vieressä 108cm korkea lundiahyllysysteemi jonka päällä soittovehkeet sijaitsee. Just passeli korkeus meikäläiselle, tosin pituutta on sellanen 194cm. Tosin jos/kun tohon tulee hankittua jossain vaiheessa joku ständi ja cdj:t niin ne voinee tulla jo vähän liian korkealle. Pitää mallailla. Pitääkin ottaa kuva tosta ja heittää tänne jos kameran löytää jostain. :)
#577 • • DeeJays Anonymous Guest

toi expedit näyttääkin ihan pätevältä. vois itsekin päivittää tollaseen joskus. mahtuis lättyjä paremmin.

Otappa huomioon että yksistään tuo expedit-hylly vain vajaat 90 korkea. Mulla on yli 10 cm lisäkorkoa pyöristä ja tuosta lisäpohjalevystä.

Juu tosiaan varsinkin vinyyliä soittaessa pitää olla korkea soittotaso. Minulla kun on paha tapa olla nenä kiinni siinä levarissa pitchatessa...
#578 • • jarier Guest

Otappa huomioon että yksistään tuo expedit-hylly vain vajaat 90 korkea. Mulla on yli 10 cm lisäkorkoa pyöristä ja tuosta lisäpohjalevystä.

Juu tosiaan varsinkin vinyyliä soittaessa pitää olla korkea soittotaso. Minulla kun on paha tapa olla nenä kiinni siinä levarissa pitchatessa...

mulla taitaa olla nykyinen hylly tuota matalempi, joten parempaan suuntaan mennään ilman mitään lisäkorkojakaan :)
#579 • • sonni Guest
onneksi tällaiselle nysälle pikkuexpedit on juuri rennon täydellisen korkea vakiona. vaikka kyllä se selkä rääkkiä kestää tositoimissa kun sitä riittävästi kiusaa, niin ei kotona hyvänen aika pidä joutua kiemurtelemaan.
#580 • • Båssanova Guest
Jyskistä löytyy vastaavanlainen hylly kuin toi Ikean expedit, saman verran lokeroita. Soittkorkeus on siinä 100cm paikkeilla (rullat tulee mukana, jotka nostaa korkeutta) ja levyjä mahtuu sopivasti. Itse ostin hyllyn vielä tarjouksesta ja maksoin vain vaivaiset 70e. Laatu on ihan ok hintaan nähden, ihan vaan tiedoksi jos Ikeaa ei ole ihan siinä kulmilla.