Kuvia oman kodin soittonurkkauksesta.

606 posts, 31 pages, 134,494 views

#161 • • JussiS Guest

Tässä ois mun uus nurkkaus:) Kajareitten alle sijotettuja postin laatikoita on turha dissata sillä ne on helvetin rumat ja lähtee vaihtoon heti kun saan jonku järkevämmän alustan noille :D

Mistäs oot tollasen pöydän hommannu, ja paljon toi on korkee? Näyttää aika kätevältä, varsinkin kun vinyylit sais tohon näppärästi säilöön.
#162 • • -Orfeus- Guest
Juuh, Iskustaha noit löytyy! Muistaakseni kolme eri pituusvaihtoehtoo, toi on 182cm pitkä ja jotai 82cm korkee! Mahtuu mukavasti viä toinen cd soitin ja vaikka djm-600 kun ton stereon ottaa pois tilaaviemästä:)
Hinta oli jotai 200e luokkaa!
#163 • • Ezzy Guest

Näyttäs LACKille, jos niin ni korkeutta on 45 cm ...

*auts* (selkään sattuu jo valmiiks)

Eikös dj-pöydän optimikorkeus oo 90 cm?

siinon sohva vieressä jolta se soittaminen tapahtuu ;)

edit: ja hyvällä omallatunnolla noita voinee ostaa vaikka 4kpl, niin se on se 90cm :D verhoilee vaikka sitten haluamakseen. hinta ei päätä huimaa (9.90e/kpl)
#167 • • diezel Guest

Tässä ois mun uus nurkkaus:) Kajareitten alle sijotettuja postin laatikoita on turha dissata sillä ne on helvetin rumat ja lähtee vaihtoon heti kun saan jonku järkevämmän alustan noille :D

Pakettistereot ja niiden muovikajarit äänentoistoon ? :confused:
#168 • • jUSSi Guest

kuten mullakin. Kerrostaloissa ei hirveästi järeämpää PA:ta tarvitse ja jos ei ole hifisti niin perusäänentoisto kelpaa ja tuollaisista lähtee vielä ihan tarpeeksi ääntä kotibileitä ajatellen. Harva ostaa kotiin bile- tai protason äänentoistolaitteita :happyroll:
#169 • • diezel Guest

kuten mullakin. Kerrostaloissa ei hirveästi järeämpää PA:ta tarvitse ja jos ei ole hifisti niin perusäänentoisto kelpaa ja tuollaisista lähtee vielä ihan tarpeeksi ääntä kotibileitä ajatellen. Harva ostaa kotiin bile- tai protason äänentoistolaitteita :happyroll:

Niin no tarpeeksi suuret äänenpainen tasot ei ole synonyymi hyvälle hifitoistolle... :scared:

Väittäisin että äänenlaatu kyllä paranee kun korvaa erillissarjalla noi .. Ja ei nyt itelläkään mitään pro-tason kamoja ole.. mutta en kyllä valmista hifisarjaa ostaisi, vähintään nyt erillissarja ja ääni nyt tulee yleensä kerrostalokuuntelussa kuulokkeiden (Sennheiser HD-580) kautta että watteja ei paljon tarvi tuijottaa enemmänki laatua.
#170 • • ipe Guest

Niin no tarpeeksi suuret äänenpainen tasot ei ole synonyymi hyvälle hifitoistolle... :scared:

Väittäisin että äänenlaatu kyllä paranee kun korvaa erillissarjalla noi .. Ja ei nyt itelläkään mitään pro-tason kamoja ole.. mutta en kyllä valmista hifisarjaa ostaisi, vähintään nyt erillissarja ja ääni nyt tulee yleensä kerrostalokuuntelussa kuulokkeiden (Sennheiser HD-580) kautta että watteja ei paljon tarvi tuijottaa enemmänki laatua.

[offtopic] Mullakin on vain halvat Omnitronicin levarit, halvin mahdollinen Behringer mikseri, käytettynä ostettu hyppivä Denonin vanha tupla CD, mutta pakettistereoita en kyllä ostais. :panic: Koulukuntakysymys tämäkin.

Nimim. Erillis-hifiä jo vuodesta -87.
[/offtopic]
#171 • • kilobitti Guest

Niin väärin niin väärin. Samaan hintaan saa jo halpoja hifi-paketteja hifi-liikkeistä - ja ne ovat jo erillishifiä jotka ovat aivan eri luokkaa. Ainoa mitä häviää on kivat välkkyvät valot ja sähköllä aukeavat paneelit. Hifi-perustelujen vastapainona on usein "naapurit", joka on myöskin täysin virheellinen argumentti. Hifin myötä nimenomaan _erottelukyky_ paranee, joka mahdollistaa jopa aiempaa hiljemman soittamisen. Normaalille kuulijalle tämä merkitsee yksinkertaisesti musiikin nautittavuuden kohentumista -eron huomaa pahvikin.

Ministereoiden ostamiselle en ole keksinyt _ainuttakaan_ hyvää syytä muuta kuin laiskuuden. Jään odottamaan sitä ensimmäistä pitävää argumenttia.
Caro²

#172 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Ministereoiden ostamiselle en ole keksinyt _ainuttakaan_ hyvää syytä muuta kuin laiskuuden. Jään odottamaan sitä ensimmäistä pitävää argumenttia.

Ei tarvitse yöllä kompuroida pimeässä kuselle, loistava valohärpäke valaisee tien. Jollakin hienolla ylikäytännöllisellä ominaisuudella saa mini"hifi"n herättämään aamulla vittumaisella radio-ohjelmalla, väärään aikaan tottakai. Tarvittaessa sen saa helposti myös sommiteltua naapurin auton katolle koristeeksi (viidennestä kerroksesta).
#173 • • Quu Guest

Joitakin ei vain yksinkertaisesti kiinnosta taikka heillä ei ole minkäännäköisiä intressejä perehtyä laitteistoihin. Lisäksi juuri nämä ihmiset tuskin noteeraavat äänenlaadullisia eroja joita minihifeissä ja erillissarjoissa on.

Muistakaa että ignorance is bliss. :)
#174 • • diezel Guest

Joitakin ei vain yksinkertaisesti kiinnosta taikka heillä ei ole minkäännäköisiä intressejä perehtyä laitteistoihin. Lisäksi juuri nämä ihmiset tuskin noteeraavat äänenlaadullisia eroja joita minihifeissä ja erillissarjoissa on.

Luulisi olevan luonnollista ja jos tykkää miksailla himassa ja soittaa sen 2h päivässä.. no mitä väliä kunhan musa tulee kovalla ja oli halpaa.. :) no joo.. mut eikö vanha sanontakin sano jo ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa :)
#175 • • jUSSi Guest

Luulisi olevan luonnollista ja jos tykkää miksailla himassa ja soittaa sen 2h päivässä.. no mitä väliä kunhan musa tulee kovalla ja oli halpaa.. :) no joo.. mut eikö vanha sanontakin sano jo ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa :)

:scared:

minulla ei ole sellaista hifi-kuuloa että erottaisin edullisen erillishifin tai normaalien ministereoiden ääneneroja. Toisaalta minulla ei myöskään varaa kunnon erillishifiin (ja missä on vertailut, jotka osoittavat kiistatta ministereoiden olevan paskoja?)

Enkä nyt sanoisi, ettei minua äänenlaatu kiinnostaisi tai että haluaisin soittaa lujaa. Pointti oli lähinnä se, että hifivittuilu/elvistely/elitismi on ärsyttävin ja samalla huvittavin piirre musiikkiihmisissä.

Ehkä köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaa. Minulla ei ainakaan ole. Menoja on niin monenlaisia, että kulutuksen kohteita täytyy priorisoida. Quu:lla oli hyvä pointti siinä, että kaikkia ei jaksa kiinnostaa, jos nopeasti ja suht' edullisesti saa vehkeet joilla tulee toimeen.

Mikä ihme siinä on, että musiikki-ihmisellä pitäisi aina olla kaikki parhaat vermeet? Eikö vähemmällä voi nauttia?
#176 • • diezel Guest

minulla ei ole sellaista hifi-kuuloa että erottaisin edullisen erillishifin tai normaalien ministereoiden ääneneroja. Toisaalta minulla ei myöskään varaa kunnon erillishifiin (ja missä on vertailut, jotka osoittavat kiistatta ministereoiden olevan paskoja?)

Ok.. tästähän voisi vääntää loputtomiin..
Suurin pullonkaulahan pakettistereoissa on noi yleensä luokattomat kajarit ja kyllä pitäisi ero kuulua..

Enkä nyt sanoisi, ettei minua äänenlaatu kiinnostaisi tai että haluaisin soittaa lujaa. Pointti oli lähinnä se, että hifivittuilu/elvistely/elitismi on ärsyttävin ja samalla huvittavin piirre musiikkiihmisissä.

Hifivittuilu/elvistely/elitismi ? :)
Laskisin elitismiksi tai hifivittuiluksi eron high end laitteiden ja kunnon perushifilaitteiden välillä.. tyylliin 1000? kaiutinkaapelit ja 500? välikaapelit ja 10'000 ? vahvistin...

Itelle riittää perushifikamat ja en usko että esim. 600? ja 6000? olisi laatuero joka olisi lineaarisesti ilmoitettavissa hinnaneron avulla.. Perusvahvari ja cd-soitin yhdistelma erillislaitteilla nyt kovin paljoa maksa.

Ehkä köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaa. Minulla ei ainakaan ole. Menoja on niin monenlaisia, että kulutuksen kohteita täytyy priorisoida. Quu:lla oli hyvä pointti siinä, että kaikkia ei jaksa kiinnostaa, jos nopeasti ja suht' edullisesti saa vehkeet joilla tulee toimeen.

Uudestaan.. ei minusta loppuen lopuksi ole kalliimpaa ostaa peruserillissarja verrattuna pakettistereoihin..
Totta ei kaikilla ole rahaa.. mutta asoista selvää ottaminen on ilmaista..

Mikä ihme siinä on, että musiikki-ihmisellä pitäisi aina olla kaikki parhaat vermeet? Eikö vähemmällä voi nauttia?

parhaat? ei ollu mitään puhetta parhaista.. kunnollisista / peruslaitteista..
#177 • • jUSSi Guest

Ok.. tästähän voisi vääntää loputtomiin..
Suurin pullonkaulahan pakettistereoissa on noi yleensä luokattomat kajarit ja kyllä pitäisi ero kuulua..

äsken ainakin puhuttiinihan koko paketista, ei pelkistä kajareista.

parhaat? ei ollu mitään puhetta parhaista.. kunnollisista / peruslaitteista..

aivan, ja määrittele sitten peruslaitteet :)

Vinyylin äänenlaatu on mitä on, joten vahvistin ei varmaan kovin suurta osaa näyttele äänenlaadullisesti. Enemmän on varmaan väliä kaiuttimilla ja piuhoilla siinä välissä sekä neulalla ja äänirasialla ja esim. omissa ikivanhoissa Akain kajareissa on tolkuttoman laadukas ääni siihen verrattuna, että ne ovat stereopaketista, joten minulla ei ole ollut tarvetta hankkia parempia kajareita.

Kai tästä voisi kättä vääntää, mutta toisille riittää vähempi toisille ei. Mä taidan tällä kertaa kuulua siihen porukkaan, jolle kotona riittää suht' alkeelliset äänentoistolaitteet.
#178 • • Tapsa Guest

Vinyylin äänenlaatu on mitä on..
Mä taidan tällä kertaa kuulua siihen porukkaan, jolle kotona riittää suht' alkeelliset äänentoistolaitteet.

Vinyylin äänenlaatu on huippu!

Kuulut siihen porukkaan ainakin mun kanssa!
#179 • • diezel Guest

äsken ainakin puhuttiinihan koko paketista, ei pelkistä kajareista.

No en mä nyt pakettistereoitakaan ostaisisi, laajentamattomuus ja yhden osan rikkoutuminen johtaa sit koko roinan korjaukseen ja en jaksa uskoa sen äänenlaatuunkaan + ne näyttää yleensä aika leluilta..

ja mitä aluperäseen kommenttiin Orfeuksen kamoista vielä tulee.. niin tuskin noi levarit ihan ilmasia oli eikä mikseri mut silti oli kiinni pakettistereoissa eli johonkin äänentoistoon on satsattu rahaa..
#180 • • kilobitti Guest

Tottakai voi. En vain ymmärrä miksi ostaisi huonoa, kun samalla rahalla voi saada paljon parempaa ääntä. Yksi hyvin yleinen ministeroiden perisynti on onnettomat kajarit. Toinen on rakenteellinen "poppi-ryyditetty" taajuusvaste, joka saattaa jopa estää kajareiden vaihdon käytännössä.

Esimerkkinä: Ostettiin kaverille hyllykajarit á vajaa 200e pari, käytetty vahvistin ja cd. Koko paketilla hintaa alle 2000 markkaa, kaiuttimien vertailuun käytettiin n. 3h kallista aikaa. Kuulin pari päivää myöhemmin 2500mk ministereoita - ero oli järkyttävä.

Kyselit testejä: Ministereoita on testattu esim. TM:ssä jo vuosien ajan. Yhdessä oli jopa kasattu suunnilleen samanhintainen (vai oliko marginaalisesti kalliimpi) hifi-paketti vertailukohteeksi.