minulla ei ole sellaista hifi-kuuloa että erottaisin edullisen erillishifin tai normaalien ministereoiden ääneneroja. Toisaalta minulla ei myöskään varaa kunnon erillishifiin (ja missä on vertailut, jotka osoittavat kiistatta ministereoiden olevan paskoja?)
Ok.. tästähän voisi vääntää loputtomiin..
Suurin pullonkaulahan pakettistereoissa on noi yleensä luokattomat kajarit ja kyllä pitäisi ero kuulua..
Enkä nyt sanoisi, ettei minua äänenlaatu kiinnostaisi tai että haluaisin soittaa lujaa. Pointti oli lähinnä se, että hifivittuilu/elvistely/elitismi on ärsyttävin ja samalla huvittavin piirre musiikkiihmisissä.
Hifivittuilu/elvistely/elitismi ? :)
Laskisin elitismiksi tai hifivittuiluksi eron high end laitteiden ja kunnon perushifilaitteiden välillä.. tyylliin 1000? kaiutinkaapelit ja 500? välikaapelit ja 10'000 ? vahvistin...
Itelle riittää perushifikamat ja en usko että esim. 600? ja 6000? olisi laatuero joka olisi lineaarisesti ilmoitettavissa hinnaneron avulla.. Perusvahvari ja cd-soitin yhdistelma erillislaitteilla nyt kovin paljoa maksa.
Ehkä köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaa. Minulla ei ainakaan ole. Menoja on niin monenlaisia, että kulutuksen kohteita täytyy priorisoida. Quu:lla oli hyvä pointti siinä, että kaikkia ei jaksa kiinnostaa, jos nopeasti ja suht' edullisesti saa vehkeet joilla tulee toimeen.
Uudestaan.. ei minusta loppuen lopuksi ole kalliimpaa ostaa peruserillissarja verrattuna pakettistereoihin..
Totta ei kaikilla ole rahaa.. mutta asoista selvää ottaminen on ilmaista..
Mikä ihme siinä on, että musiikki-ihmisellä pitäisi aina olla kaikki parhaat vermeet? Eikö vähemmällä voi nauttia?
parhaat? ei ollu mitään puhetta parhaista.. kunnollisista / peruslaitteista..