Raidat kulmakarvoihin?

23 posts, 2 pages, 10,614 views

#1 • • Kosmonaut Guest
oon täsä miettiny kyseistä asiaa ku tekis mieli tehä jotai vähä radikaalimpaa muutosta..aattelin et raidat kulmakarvoihin ois aika jees :p

kysynki jos joku tietäis missä/miten melkein mustiin kulmakarvoihin sais vaaleet raidat?parturialaa opiskeleva kaveri sano ettei niitä sais värjätä vaaleeks mut kyl ainaki esim. jani kiviharjulla oli viime pleijareissa raidat, beckhamilla on ollu etc..

eli osaisko joku täällä auttaa?
:003:
#2 • • ville Guest
ville_illu.jpg

tähän tyyliin vai :) (huh, että on hiukset sekaisin ...)

onnistuu millä tahansa blondausaineella. Kaikkein valkoisinta jälkeä tulee luonnollisesti tehokkailla aineilla, kuten lorealin Super Blond. Toisaalta myös vähän tehottomammat aineet kuten ferian vaaleat sävyt toimivat todella hyvin.

Helpoiten homma hoituu niin, että blondaat hiukset ja kun väri on levitetty, ota topsipuikko käteen ja levitä sillä kulmakarvaan vaalennusaine. Anna vaikuttaa kunnes peset hiusvärin pois päästä.

Vanupuikolla saa hyvin helposti vaikka parin millin raidan jos haluaa, toisaalta parin millin raita ei kestä kovin pitkään. Itse olen huomannut, että jo kahden viikon kuluttua värjäyksen raja on hyvin epäselvä, neljässä viikossa blondattu kohta on enää haalea läntti :(

Kulmakarvoja on tullut värjättyä kohta kaksi vuotta kerran kuussa, enkä ainakaan vielä mitään haittaa ole huomannut. Karvoja ne on siinä missä muutkin, joten anna mennä vaan :)

Kiitos vaavulle, joka alunperin alkoi mun kulmia värjäämään ...
#3 • • Quu Guest
Joskus nuoruuden aikoina tein loven kulmakarvaan partaterällä tms.

Jäljestä tuli paljon siistimpi, eikä tarvinnut ruveta sähläämään väreillä. Lisäksi lovi pysyi siistinä pari kuukautta ennenkuin kasvoi umpeen. Eikä karvojen kasvaessakaan mennyt epäsiistiksi.
#4 • • bulk Guest

Jäljestä tuli paljon siistimpi, eikä tarvinnut ruveta sähläämään väreillä. Lisäksi lovi pysyi siistinä pari kuukautta ennenkuin kasvoi umpeen. Eikä karvojen kasvaessakaan mennyt epäsiistiksi.

Juu yhdellä frendillä (kaimalla :) ) on/oli kanssa tuolla menetelmällä tehdyt raidat. On hmm aika häijyn näköiset.
#5 • • Salla Guest

joo ne oli niitä vanilla ice aikoja ne :D :D kävin itsekin ihan kampaajallani laittaas toiseen kulmakarvapuoleen parit lovet, olin todella tyytyväinen. Ei paha idis tälläkään hetkellä :)
#6 • • Taedium Guest
Itse en ole kulmakarvoja raidoittanut värillä/blondauksella. Partaterällä kyllä. Lähinnä siksi, kun One Minute Silence oli kova bändi joskus lukioaikoina...

Värjäämistä ei suositella ihan siitä syystä, että vetyperoksidi ei tunnu kivalta silmässä. Sitä menee helpommin silmään kun on kulmakarvoissa ja huuhtelee ne pois. Jos on varovainen, niin ei siitä haittaa ole. Kerran lukioaikoina blondasin molemmat kulmakarvat kokonaan, kun kerran tukan blondasin. Keksin sitten siihen vielä sinisen värin laittaa.

Mustikkaa ei kannata käyttää väriaineena. Se kutisee todella paljon värjättäessä ja hiuksista tulee hieman violettisävytteinen harmaa. Ennemminkin violettikiiltoinen, kuin sävytteinen. Harmaalta papalta näytin enemmänkin. Se kutina oli jotain aivan uskomatonta. Olisi tietty voinu ottaa ne siemenet jollain ilveellä vegs.

Itse asiassa aika hassuun aikaan tämä topic. Keksin taas pitkästä aikaa blondata hiuksia ja oli topsipuikosta kiinni, etten olisi laittanut raitoja kulmiini. Ei sattunut olemaan käsillä ja kun olin niin ahkera ollut, että olin hiuksenikin leikannut, niin ei sitä jaksanut lähteä hakemaan kaupasta yhtä topsipuikkoa.
#7 • • Lachesis Guest

tähän tyyliin vai :)

Seuraavaksi tuo parta työn alle ;)
#8 • • Edited Elwira Guest
Parturi-kampaajana sanon että se ei ole suositeltavaa laittaa blondausainetta silmän lähettyville. Blondata saa, en suosittele kaupan värinpoisto ainetta tai muitakaan yhtä vahvoja aineita. Iho ärtyy ja jos meinaat laittaa älä pidä kamalan kauan koska ihoon voi tulla rakkula. Suosittelisin ehkä leikkamaalla pari lovea koneella. Parturikin voi tehdä sen kun kysyt vaan seuraavalla parturi kerralla. Mutta liian vahvoja aineita ei ole suotavaa käyttää. Huom tiedän kokemuksesta. Mulla monesti lentänyt väriainetta silmään ja ei ole mukavaa. Eli varovaisuutta peliin. :D
Muut kulmakarvat kannattaa vaikka värjätä tummemmaksi isoista kauppakeskuksista saatavalla ripsienvärjäys hommeleilla. Niitä käytetään kanssa kulmaväreinä ja ne on ihoystävällisempiä pienellä hapete prosenttimäärällä.
#9 • • Kosmonaut Guest

Parturi-kampaajana sanon että se ei ole suositeltavaa laittaa blondausainetta silmän lähettyville. Blondata saa, en suosittele kaupan värinpoisto ainetta tai muitakaan yhtä vahvoja aineita. Iho ärtyy ja jos meinaat laittaa älä pidä kamalan kauan koska ihoon voi tulla rakkula. Suosittelisin ehkä leikkamaalla pari lovea koneella. Parturikin voi tehdä sen kun kysyt vaan seuraavalla parturi kerralla. Mutta liian vahvoja aineita ei ole suotavaa käyttää. Huom tiedän kokemuksesta. Mulla monesti lentänyt väriainetta silmään ja ei ole mukavaa. Eli varovaisuutta peliin. :D
Muut kulmakarvat kannattaa vaikka värjätä tummemmaksi isoista kauppakeskuksista saatavalla ripsienvärjäys hommeleilla. Niitä käytetään kanssa kulmaväreinä ja ne on ihoystävällisempiä pienellä hapete prosenttimäärällä.

Mites jos leikkaa pari lovea kulmakarvoihin ni näkyykö ne kunnolla?meinasin tollasta ku villellä oli mutta silleen et niitä raitoja ois 2. ja jos ne lovet pistää ni kestääkö siinä kauan ku ne kasvaa takasin normaalin näkösiksi?

..pitäis saada silleen kohtuu normaalinnäkönen kuva ajokorttiin ettei jälkikasvu pääse sitte joskus nauramaan et kuin tyhmän näkönen iskä on ollu :D muistan vieläki kuinka hauskaa mulla oli vielä muutama vuosi sitte ku meijän isännällä oli sellanen olkapäille ulottuva letti ja tosikapinallinen haista vittu -ilme :001:
#10 • • Elwira Guest

Mites jos leikkaa pari lovea kulmakarvoihin ni näkyykö ne kunnolla?meinasin tollasta ku villellä oli mutta silleen et niitä raitoja ois 2. ja jos ne lovet pistää ni kestääkö siinä kauan ku ne kasvaa takasin normaalin näkösiksi?

Jos sä haluat niiden näkyvän kunnolla niin värjää ne tummemmaksi ripsien kestovärillä ja anna olla 1pvä silleen niin et se väri poistuu ihosta ja leikkaa sitten ne lovet siihen. Riippuu tietty et kuinka vaaleet tai tummat sun omat kulmat on ja kuinka vaalea sun iho on. Kyllä ne lovet näkyy mutta ne täytyy leikata vaan oikein.
Luulisin et siihen menee jokunen aika et ne kasvaa normaalipituuteen ne kulmat. Pientä sänkeä alkaa jo parissa viikossa tulemaan, mutta muutkin karvat kasvaa siinä mukana eli ihan tasaseen lopputulokseen menee kyllä aikaa.

..pitäis saada silleen kohtuu normaalinnäkönen kuva ajokorttiin ettei jälkikasvu pääse sitte joskus nauramaan et kuin tyhmän näkönen iskä on ollu :D muistan vieläki kuinka hauskaa mulla oli vielä muutama vuosi sitte ku meijän isännällä oli sellanen olkapäille ulottuva letti ja tosikapinallinen haista vittu -ilme :001:

#11 • • yana Guest

parturialaa opiskeleva kaveri sano ettei niitä sais värjätä vaaleeks

eikä alle 18 vuotiaat saisi juoda olutta
#12 • • mttklrv Guest

Olen itse välillä ajanut kulmakarvojen väliin loven, jotta "boris"
-malliseen kulmakarvalinjaan saisi vaihtelua. :)

Ainakin minulla kulmakarvat ovat kasvaneet ennalleen pikkuhiljaa,
noin kuukaudessa ne ovat olleet entisellään. En tosin osaa sanoa
keskelle kulmakarvoja ajettujen lovien palautumisesta "normaalin
näköisiksi".
#13 • • ville Guest

Parturi-kampaajana sanon että se ei ole suositeltavaa laittaa blondausainetta silmän lähettyville. Blondata saa, en suosittele kaupan värinpoisto ainetta tai muitakaan yhtä vahvoja aineita. Iho ärtyy ja jos meinaat laittaa älä pidä kamalan kauan koska ihoon voi tulla rakkula.

Kahden vuoden omakohtaisella värjäyskokemuksella voin sanoa, että todella voimakkaita aineita voi laittaa silmän lähettyville. Jos pelkää, että ainetta menee silmiin, niin kannattaa pyytää, että tyttö/poikaystävä (tai veli/sisko) levittää aineen kun itse makaat sängyllä. Tällöin fysiikan lakien mukaan aine ei valu silmään vaikka mitä tekisit.

Olisin kyllä eri mieltä tosta ihon ärtymisestä. Itselläni lähes jokainen aine aiheuttaa polttamista päänahassa, mutta kulmakarvojen värjäyksessä yksikään aine ei ole kirvellyt. Mikäli käy niin, että väri alkaa kirvellä, saahan se poistettua vedellä. Rakkulaa tuskin syntyy jos kipua ei ole?

Partaterä voi myös toimia, mutta jälki on aika peruuttamaton. Mikäli oma pärstä ei miellytä, niin kestää aika pitkään ennenkuin karvat kasvaa takaisin. Blondauksen voi aina peruuttaa värjäämällä päälle silmäripsien värjäysaineilla, joita myydään ainakin stockmannilla 12 eurolla. Yhdestä purkista saa värjättyä kulmat ainakin kuusi kertaa ...

Anna mennä vaan :)
#14 • • vaavu Guest
Jos haluaa kaksi raitaa ja niistä oikein teräväpiirteiset, niin topsipuikko saattaa olla vähän liian paksu vehje siihen. Hammastikku tai terävä meikkisivellin ajaa paremmin varmaan tossa asian (tai sitten topsipuikko niin että siitä on leikattu se pumpulipää pois).

Asiaa auttaa myös jos se väriaine on suhteellisen paksua tahnaa, jolloin se ei lähde leviämään. Villen käyttämä aine (olisiko Lorealin Super Blonde värinpoisto?) on todella hyvää tässä suhteessa. Itse töpöttelen ne aina seisaallaan paikalle, ja Ville pystyy liikkumaan ja tekemään mitä vain sen vaikutuksen aikana ilman että ainetta valuu yhtään mihinkään.
#15 • • Taedium Guest
<offtopic>

Rakkulaa tuskin syntyy jos kipua ei ole?

:eek: Tää menee kyllä "Parhaat sanonnat"-listaani heti "Kipu ei satu.", "Kipu kasvattaa, tuska jalostaa." ja "Kipu on vain pään sisällä." sanontojen jälkeen...
:D

</offtopic>
#16 • • Edited Ezzy Guest
Ekaa kertaa värinpoistoa käyttäneenä voin sanoa,että ei kannata pitää liian kauaa varsinkin, jos on herkkä päänahka...hieman otti kipeää, kun suoraan värinpoiston jälkeen laitettiin uusi väri päähän :eek: En tosiaan haluaisi moista kamaa silmiini. Sen voi tietenkin välttää pienellä vaivalla.

ja pää rakkuloilla, auts
mut nyt on kiva musta pää, punaruskealla vivahteella

edit: liikaa hymiöitä.
#17 • • jUSSi Guest

Ekaa kertaa värinpoistoa käyttäneenä voin sanoa,että ei kannata pitää liian kauaa :D varsinkin, jos on herkkä päänahka...hieman otti kipeää, kun suoraan värinpoiston jälkeen laitettiin uusi väri päähän :eek: En tosiaan haluaisi moista kamaa silmiini. Sen voi tietenkin välttää pienellä vaivalla.

heh, kun mulle kersana hoidettiin rastat niin ensin nämä skandinaavisen hienot hiukset blondattiin kahteen kertaan peräkkäin ja silloin parturi sanoi, että tää on toiseksi vahvinta myrkkyä mitä ihmisen päähän saa laittaa. Sen jälkeen kunnollinen parturin kestoväri päälle niin johan oli hiukset kuolleita :D

mutta päänahka oli kunnossa ;)
#18 • • ville Guest

Ekaa kertaa värinpoistoa käyttäneenä voin sanoa,että ei kannata pitää liian kauaa varsinkin, jos on herkkä päänahka...hieman otti kipeää, kun suoraan värinpoiston jälkeen laitettiin uusi väri päähän :eek: En tosiaan haluaisi moista kamaa silmiini. Sen voi tietenkin välttää pienellä vaivalla.

Blondausaineet kannattaa aina laittaa pesemättömiin hiuksiin, tällöin hiusten oma rasvakerros hieman suojelee päänahkaa.

Blondauksen ja värin välillä kannattaa odottaa päivä (jos vaan mahdollista). Ideana on, että hiukset ehtivät taas rasvoittua päivän verran ennen uutta värjäystä.

Tasaisemman värituloksen saa, kun vetää elmukelmun päähän värin päälle. Tällöin väri ei pääse kuivumaan mistään ja tulos on todennäköisesti tasaisempi.
#19 • • Ezzy Guest

Blondausaineet kannattaa aina laittaa pesemättömiin hiuksiin, tällöin hiusten oma rasvakerros hieman suojelee päänahkaa.

Blondauksen ja värin välillä kannattaa odottaa päivä (jos vaan mahdollista). Ideana on, että hiukset ehtivät taas rasvoittua päivän verran ennen uutta värjäystä.

näin tein, mutta päänahkani on _todella_ herkkä. Tosin kolmen vuoden värjäysputki on hieman karaissut sitä :D

blondina en halunnut elää(punertava ja epätasainen), joten uusi väri laitettiin välittömästi.
#20 • • Elwira Guest
Jokaisella on erilainen päänahka ja iho. On herkkäihoisia ja vahvempi ihoisia.
Sulla varmaanki ville joo ei tule rakkuloita koska et kuulu herkkänahkaisiin.
Ystävälleni tuli rakkula pidettyään liian kauan blondausainetta kulmissaan, koska omistaa herkän ihon. Tehkää mitä teette mutta varokaa aineiden valumista silmiin se sattuu ja mulla kerran meni hetkeks näkö kun värinpoisto ainetta roiskahti kunnolla silmään. Ei ollu hauskaa.
Ripsien kestovärissä on mieto hapete 3% ja se on aika vähänen. Kun taas väripoisto/blondausaineissa on 9-12 % hapetetta joka on aikas suuri.
Värinpoistoaine on kaikista vahvin menetelmä sen jälkeen blondausaine, Kestoväri ja sävyte.