Raidat kulmakarvoihin?

23 posts, 2 pages, 10,617 views

#21 • • Edited vaavu Guest
joo
#22 • • Taedium Guest
Nii jUSSi: Se blondaus pariin otteeseen. Mä kävin oikee kunnon tappomyrkyillä kans joskus blondaa tukkani ja parina päivänä joutu käymään. Kaverin mutsi oli parturi, ni siel sen himas duunattii. Sitte oli sellanen puolimetrinen kuollu reuhka. Sitä ku unohtu harjaa, ni se alko sillee kans "rastottuu". Ihan itestään vielä. Hirvee oli purkaa ja kaikki ei ikinä purkaantunutkaan. Ja siinä sitten esmes ysin kevätjuhliin, jossa pidin "ysiluokkalaisen puheenvuoro" jutun koulullemme, niin puolimetriset piikit joka suuntaan. Varmuuden vuoksi turkoosit. Pikkutakki ja suorat housut kirpparilta ja saksilla hihat ja puntit pois, ni tuli kesänen olo...

Värinpoistoaine on kaikista vahvin menetelmä sen jälkeen blondausaine, Kestoväri ja sävyte.

Mulla on hieman hämärää tämä.

Eli mun mielestä:
Blondaus on värien poistoa hiuksista. Vaikuttavina aineina on mm. ammoniakki ja vetyperoksidi.

Kestoväri on rankempi väri kun sävyte, siinä on ammoniakkiakin, joka rikkoo hiuksen pintaa, jota väri tarraa paremmin.

Ja sitten kiistanalainen aihe:
Kuitenkin olen kuullut ystäviltäni sitä, että hiukset voi blondauksen sijaan värjätä vaaleiksi, ja kun olen huomauttanut, että ei kun blondata, niin siitä on ollut kiistaa että ne värjätään vaaleiksi. Miten? Käsittääkseni he vain puhekielessä sanovat, että hiukset "värjätään" vaaleiksi, mutta ei, kyllä he ihan sitä tarkoittaa, että hiukset oikeasti värjätään jotenkin vaaleiksi. Sehän tarkoittaisi sitä, että tummahiuksisella jäisi se tumma väri alle. Mitäihmettä? Onko noin, vai olenko itse oikeassa?

Ja mikä on värinpoiston ja blondausaineen ero?
#23 • • Elwira Guest
Ok eli värinpoistoaineeseen käytetään tilkka shamppoota ja se tehdään 12% hapetteeseen ja Blondausaine tehdään 9% koska tai 6% riippuu kuinka vaaleaksi tukka tehsään.

Värinpoistoainetta ei pidetä hiuksissa kauaa koska se on aika rankka aine hiuksissa ja poistaa ainoastaan väripigmentit hiuksista ja päälle voi laittaa uuden värin käsittelyn jälkeen.

Värillä vaalentaminen tehdään jo vaaleille/keskiruskeille hiuksille tai oman värisiin hiuksiin. Siihen on omat värinsä. Tuloksesta ei tule mattanen vaan kiiltävä ja saa toooosi kivan näköisiä raitoja aikaseksi. Väriä jos on tummempaa alla niin tätä tekniikkaa ei voi käyttää. Koska se ei vaalenna väriä pois.