Eli siis neandertaalin ihminen ei myöskään ollut eläin? Mitä koitat sanoa? Kaikki, joiden latinankielisessä nimessä esiintyy sana Homo eivät ole eläimiä? Kyllä ne minun järjen mukaan ovat.
varmaan koitti vaan selventää tietämättömille nuita luokitteluperusteita...
toi luokitteluhan jo sinällään asettaa ihmisen eläinten joukkoon kuuluvaksi (niin, joukollahan voi olla alijoukko!), mä en ymmärrä miten noinkin selkeitä argumentteja (esim. vaik ton kissieläimen viime postaukset) voi pahalla tahdollakaan tulkita noin.
mä en oikeesti hiffaa yhtään mitä tarkoitusta tällanen vänkääminen palvelee.
samaa mieltä eri sanoin, ellei sit ihan periaatteen vuoks aatella toisin.
siis mitä ihmettä, pyritkö sä ihan tosissas osoittamaan että ihmisyyttä ts. inhimillisyyttä sellaisena kuin olemme sen tottuneet ymmärtämään ei ole olemassa, se on vain kollektiivinen harhakäsitys jonka olet nyt päättänyt vääräsuskoisista kitkeä ( :eek: ), määritelläänkö kriteerei uusiks vai onko tää kaikki tosiaan vaan semanttista nysväystä?
on tää kamalaa tää ymmärryksen puute...
Pystykävelynhän aloitti Homo Erectus. Arvaaparvaa mistä se nimi tulee.
no ei edes aloittanut, vanhaa tietoa.
tarkastaisin ehkä sinuna muutenkin tota luonnontiedeosastoo ennenku kävisin esittelemään faktoja. (tai sit kirjottaa iha sairaax isolla "sisältää mutusteluu, faktaakin ehkä. en oo varma.")
noh, kyllähän itse asiassa niin välillä teetkin;)
otan osin takas.
*mouh*
väärän infon levittäminen kun ei tosiaan palvele juuri ketään, tämäkin threadi saattaa jollekulle olla jonkinmoinen tiedonsaantikanava (god forbid :eek: ), ja imo on aika sääli jos joutuu oppimaan saman jutun moneen kertaan...
Geneettisestihän simpanssin lähin sukulainen muistuttaa 98,4% simpanssia. Arvaaparvaa mikäs se lähin sukulainen on. Ei ole oranki, joka on sitten toiseksi lähinnä simpanssia.
laitas vielä referenssin vuoks vaikka ihmisen ja banaanikärpäsen rosentit.
yhteistä on paljon, mutta eroakin aika tavalla.
(tästäkin voi tietty halutessaan tehdä tulkinnanvaraisen asian...)
"olen ihminen. mun ja naapurin kissan genomissa on vitusti samaa joten sekin salettiin edustaa samaa lajii. vai oonkohan mä sit kuiteski kissa...?
mulla on muuten teoria joka passittaa kaikenmaailman eeonämceetoiseenlöpinät suoraan roskakoppaan, nojaa aika vahvasti siihen millä tavalla sikaenergia kertyy... toimii ihan vitun jees kunhan vaan käsitetään vapaammin (=sopivasti väärin) termi tai pari.
niinku ku esim. joidenkin ihme juustojen mielestä sikaenergia ei muka oo oikeeta enerkiaa mut sanoohan sen nyt nimikin!!! iha selkee. on on. järkevä. looginen. ja ihan oma, eli ei muutu kirveelläkään... vielä kun jengi tajuis mut eihän ne koskaan...
kivakiittimoi!