Originally posted by mekaanikko:
Minun pointtini on, ettei kukaan voi "tietää" mikä on "oikeasti" "tärkeää". ...Jos suurin osa suomalaisista on sitä mieltä että Salattujen eläimien juonenkäänteet ovat tärkeämpi kysymys kuin kolmannen maailman hätä niin sitten heidän kannaltaan näin todellakin on, niin valitettavaa kuin se onkin.
??? Miten tämä osoittaa, että olen mielestäni absoluuttisen oikeassa? Tai että mielestäni sinä olisit absoluuttisen väärässä? En halunnut perusteluja enemmistön oikeassa olemiselle, vaan sille, miten olen mielestäsi väittänyt olevani oikeassa. Kaiva vaik esiin topicci Itsekritiikkiä otherchatista...
Sun mielestä siis tyhjää ei saa äänestää? ... (no, kyllähän Suomessa äänestysaktiivisuus kuitenkin yleensä useimmissa vaaleissa on yli 60% sentään) ... Mun pointtini taas on, että usein voi olla kyse siitäkin että ihmiset eivät äänestä koska kaikki vaihtoehdot ovat heistä yhtä hyviä.
Saa äänestää toki. Tsk, tsk, toi luku on ihanan pullea... Ymmärtänyt olen pointtisi jo aikaisemminkin, mutta millä perustein, huoh..., eli miten olet päätellyt kyseisen pointtisi, jota siis voisi kutsua väitteeksi. Laitetaan vielä vaik näin: Miten olet päätynyt lauseeseen:" usein voi olla kyse siitäkin että ihmiset eivät äänestä koska kaikki vaihtoehdot ovat heistä yhtä hyviä." Ja määrittele yhteyteen "usein" ja "voi olla".
Vaikka sulla olisi miljoona kiljoonaa dollaria, jos haluat presidentiksi (nyt siis puhun edelleen ns. "demokraattisista maista, toki on paljon maita jossa homma ei toimi lainkaan näin) tmv., sä et voi ostaa kansalaisten ääniä suoraan, vaan rahaa voi käyttää lähinnä itsensä markkinointiin. Roomassa ja Kreikassa tarpeeksi varakas jannu käsittääkseni useinkin saattoi ostaa itselleen haluamansa julkisen viran.
(Tässä kylläkin pitää huomata tuo "ns. Demokratia", so. "niin sanottu".) G.W.Bushin vaalikampanjabudjetti liikkui 1,2 mrdin hujakoilla, kun Gorella tais jäädä 800 miljoonaan. Oletko tosissasi sitä mieltä, että esmes USA:n (tai Afganistanin) presidentiksi voi päästä kuka tahansa, varallisuudesta (omasta ja frendien) riippumatta? Minulle ei riitä oma onnellisuus tai edes "oman" kansani toimeentulo, niin kauan kuin maailmassa on paskaa, se haisee joka paikkaan. Tietty voi olla sitä mieltä, et nyt mulla menee hyvin, ei muuteta mitään, ehkä hieman "hienosäädetään", vitut muista.
Jos luulet mua joksikin niinistöläiseksi uusliberaaliksi niin erehdyt todella raskaasti. Yhteys jää suunnilleen siihen, että mä kannatan markkinataloutta. Nykyiset "uusliberalistit" yleensä eivät kannata oikeasti vapaata markkinataloutta, vaan vaativat ja vastustavat sääntelyä aina sen mukaan mikä milloiseenkin skeemaan sattuu sopimaan. Itse kannatan aidosti vapaan markkinatalouden (joka edellyttää tosiaan myös pääomien tasaamista) lisäksi vihreää verouudistusta (verotuksen painopisteen siirtämistä työn verottamisesta kulutuksen verottamiseen ja rankkoja haittaveroja) ja verojen käyttöä primäärisenä sääntelyvälineenä, aitoa globalisaatiota (ei yksipuolista talouden globalisaatiota kuten nyt, vaan kaupan vapauttamista *molempiin suuntiin* ja ihmisten täysin vapaata liikkumista), mahdollisimman paikalliselle tasolle asti vietyä demokratiaa, voimakasta sosiaalista turvaverkkoa (jonka ytimenä kansalaispalkka, tarveharkintaisista tuista tulisi luopua muutamia poikkeustapauksia lukuunottamatta), pasifismia jne. En ole nähnyt kovinkaan monen uusliberalistiksi luetun tahon näitä asioita vaativan.
Ooraitapaita. Tää selkiinnytti. Hmm, vaikka olen eri mieltä niin propsata täytyy. Jos nyt et huijaa, niin olen erehtynyt motiiviesi suhteen, ja siitä pyydän anteeksi. Olen silti sitä mieltä, että hienosäädön aika (ja toi mitä sä esität ei oo mun mielestä enää pelkkää hienosäätöä, bueno!) on oltava ohi. Nyt tulee muuten seli, seli: "uusi" päätöksenteonmalli on myöhässä, on ollu kaikenlaista, seli, seli.. siinä sulle ruosteinen tikari mun lapaluitten väliin:"surkea selittelijähän se on." Luepas vaik huvikses Kapinoiva ihminen, olis kiinnostavaa kuulla sun kritiikki kyseiseen malliin...
Etkö kestä kritiikkiä? Mä olen sitä mieltä että nytkin sä jauhat paskaa perustelematta heittojasi kovin kummoisesti. Sulla tuntuu olevan kovin mustavalkoinen maailmankuva: joko olet hyvä prole tai paha porvari, muita vaihtoehtoja ei näytä olevan.
Tässä taitaa olla nyt kommunikaatio ongelma molemmin puolin. Et tiedäkään millainen kritiikinsietokyky minulla on. Maailmani ei ole musta-valkoinen, ehkä turhan harmaa, liian harvoin värikäs. Varmennukseksi: en tiedä mitään muuta varmaksi, so. absoluuttisesti, kuin sen, mitä itse teen, ja senkin turhan sattumanvaraisesti. Ainoa absoluutti, jonka tunnustan yleisesti, on kieltäytyä murhasta. Jos se on abstraktia, niin en voi muuta kuin itkeä. Niin vähän tiedän, että se on surullista. Kaikki se tieto, minkä olen elämäni aikana kerännyt, ei auta mitään, jos en kykene tunteisiin, selittämättömiinkin.
Ja toi bopo-heitto oli sen takia, et kelasin et äijällä palaa hihat varmasti bopo-nimittelystä ja santavuori-viittauksesta, myönnettäköön nyt sitten: asiatonta ja lapsellista provokaatiota puoleltani, joka ilmeisesti kuitenkin ajoi asiansa, sikäli kun tajuan aatoksiasi nyt hieman selkeämmin. Ja vielä kerran kaikille, jotka elävät luulossa, että olisin tai pitäisin itseäni totuuden tulkkina tai oikeuden ottomaanina, anteeksi etten ole ollut tarpeeksi selkeä.
Mielestäni et ole itse vaivautunut perustelemaan juuri mitään heittojasi.
Speksit peliin, ni koitetaan selventää! Muutenki uskoisin, et kiista olis enemmän asioissa ku ihmisissä, jos törmättäis joskus (H.Abismo The Religion-listalle? ). Uskon, et suullisesti tää väittely ois pysyny tarvitsemallaan ironian tasolla. Vaikka kirjoittaen saa asiansa loppuun asti sanotuksi, niin väärinkäsityksien korjaamiseen kuluva aika on turhan pitkä, pitäisi fiksata heti, ettei otsasuoni leimua turhaan.
Huhuh, kylläpäs on herkkänä, takaisin laskuihin...
Piis Aut!
- communicationhymiöbreakdown -