Senpä takia sekaista kieltä pitäisikin välttää. Jos peittää oman
tietonsa aukkoja sekavalla ilmaisulla niin siinä mennään mielestäni
metsään keskustelemisen idean kannalta.
Hmm. Totta. Mutta en olekaan tieteilijä vaan... En käytä sekaista kieltä tuon esittämäsi syyn takia, vaikka niin nöyristelinkin esittämään. Halusin vain keskustella yleisellä tasolla, en ainoastaan sinun kanssasi (tai muiden fyysikkojen). Temaattisen koulutuksen sivuttaneena kotimaani on suomen kieli. Kaunis onkin, ja jos olet seurannut muita postejani, olen tahallisesti "sekava", jotta osoittaisin "sekavuuden" koko maailmassa... no ei tod, vaan tehokeinona, motiivit jääkööt nyt lokeroimatta.;) Sinä tunnut olevan klassinen empiirikko, joka luottaa esitettyihin luonnonlakeihin, ja vaatii kontekstissaan puhdasta muotokieltä. Niin teen minäkin, mutten liikkuessani omalla spesifioidulla alueella, esim teatteri. Tällöin pyrin kieltä apunani käyttäen selittämään johtoteeman synapseista näppiksen kautta sunki näyttikselle mahdollisimman selkeästi, mutta sellaisella otteella, joka seuloo taas teitä ja myöskin maustaa sanat subtekstillä, ja tässä on, myönnetään auliisti, parantamisen varaa. Mutta harjoitelkaamme kovasti.
Pistitpäs selittämään. Kiitos siitä!:)
Aika jänniä ilmaisuja sulla, "Osa 1/se kasi kyljellään", tarkoittaen
ilmeisestä 1 / ääretön. Mutta sehän on vain 0 :D
Tuossa se ei ilmentäny jakolaskua, vaan "ensimmäinen osa äärettömästä", esim faksin ylänurkassa 1/3 tarkoittaa ensimmäinen sivu kolmesta. En siis tarkoittanut edes äärettömän pientä... mutta hyvä esimerkki absoluuttisen selkeyden ongelmasta.
Minulle musiikki=taidetta. Eminem tähtää sanoituksillaan nykyään siihen, että kansa ostaa levyjä. Hän tekee siis levyjä rahasta. Mitä niillä levyillä sitten on, jos ei musiikkia?
Tuotetta, jota siis ei ole luotu vaan tuotettu.
Sinikäyrä on imo täydellisyytensä vuoksi vahinkotaidetta.
Täydellinen on taidetta? Ei, vaan taide on täydellistä.
No mulla varmaan tää taidekäsitys ehkä sotii teidän käsitystä vastaan,
Älä helvetissä?! No ei mitään uutta menninkäisten saarella...
Mä en oo vielä törmänny mihinkään mikä ei ois osa luontoa?
Nii-i! Mut mites sitte esim luonnonsuojelu etc? Ihminen on luontoa, silloin myös ihmisen toimet ovat luonnonvoimia, saasteet, sodat ja muu maailmanlopunmeininki, luonnon omaa mokaa, ehkä siis myös tarpeellista? (Nyt ollaan asetuttu luonnon yläpuolelle, kun kerta sitä suojellaan, tai ainakin ulkopuolelle.) Kaikki mitä ihminen tekee, on tällöin osa luontoa, myös minkinviljely ja plutoniumin syönti. Eihän tulva ole pahis vaikka hukuttaakin kymmeniä? Tosin olihan se yks Kreku kunkku, joka ruoski mereta, ku oli ollu myrsky, eli se oli taas luonnon yläpuolella... Universaali virus, joka odottaa vain että hyppää seuraavaan emosoluun (so. toiselle planeetalle)?
Yleisesti käytössä oleva termi, joka viittaa myös esim.
flaieritaiteeseen on ns. käyttötaide.
Tätä mä oon pohtinu. Miten käyttötaide ja vars taide eroaa tekijän tasolla? Tuleeks toi termitys aina vasta kokijan subjektista?
- taihymiöre -