Superegogatorinen teko = ns. "jeesusteko" eli teko mistä ihminen ei hyötyisi millään tavalla. Eli juurikin niin kuin mixa tuossa kuvaili, eli kyllä auttamisestakin tulee hyvä olo. Toisaalta jos ihminen tieten tahtoen aiheuttaa itselleen pahaa oloa, nauttii hän luultavasti siitäkin koska tekee sen tarkoituksella
Voi vittu nyt tekis mieli valita kyl tosi syvälle mielen syövereihin. Mä en kyllä usko, että ihminen tieten tahtoen hakisi itselleen pahaa oloa. Paha olo voi syntyä esim. epäpuhtaasta omastatunnosta, mutta en usko, että ihminen kykenee hallitsemaan inhimillisiä reaktioita. Tosin tämän on pakko soveltua myös toiseen suuntaan. En usko, että ihminen voi vaikuttaa myöskään omaan hyvään oloonsa, koska on mahdotonta ajatella, että eri olotiloilla olisi eri merkitys eri reaktioiden suhteen. Palataan jälleen vapaan tahdon kysymyksiin. En mäkään tieten tahtoen laittanut senttejä siihen PR:n kulhoon. Ajatus syntyi aistista, joka tällä kertaa oli näköaisti eli yleensä havaitsin koko kulhon. Ja kyllä mä edelleen hyödyin tosta teosta. Se hyvä olo(vaikkakin lyhyt sellainen) sai mut jo hyvälle tuulelle, jolla on puolestaan suora yhteys mun ajatuksiin. Ajatukset syntyvät aistinelimistä! Tätä tukee jälleen kerran vaikkapa lumelääkkeistä tehty tutkimus. Ihminen tervehtyy, vaikka aineilla ei olisi mitään vaikutusta.