menee jankkaamiseksi, mutta musta niitä kovia huumeita ei pidä silti hyväksyä.
Ei julkisella paikalla masturbointiakaan pidä hyväksyä. Laitammeko siis mielenköyhät hoidon sijaan vankilaan, koska osa heistä on psyykkisesti sairaita?
En itse myöskään hyväksy kovia huumeita, että siinä mielessä omat puolusteluni kovien aineiden laillistamisesta ovat olleet lähinnä ajatusleikkiä, mutta silti kannatan sitä, että kovista aineista
omaan käyttöön ei tulisi rangaista, sillä se johtaa vain siihen, että valtio tekee satunnaiskäyttäjistä rikollisia, ja addiktit ovat rikollisia, eivätkä sairaita, joita he minun mielestäni ovat.
No mutta joka tapauksessa laillistaminen, varsinkin kovien aineiden, ei tule onnistumaan Suomessa.
ei mutta se on tehokas. ainakin jos uskoo Bowling for Columbinea:)
Mitä BFC leffaa sä oot kattonu? Mä katsoin sen Michael Mooren tekemän. Siinähän verrattiin mediaa ja pelottelua Kanadan ja USA:n välillä ja todettiin, että Kanadassa on aivan eri mentaliteetti, vaikka media esmes syytää ihan samanlaista pelottelua ja väkivaltaa uutisten muodossa, kun USA:ssa.
mutta kun ne pakkaa kulkemaan vähän niinkuin käsikädessä.
Varas on rikollinen. Onko kleptomaanikin rikollinen? Molemmat vievät luvatta. Eli heidän teot voi pakata kulkemaan vähän niinkuin käsikädessä.
ja mitä muuten tulee dramatiikkaan etc. niin se toimii ja kiinnostaa ihmisä. miksi sitä ei pitäisi käyttää viestinnän välineenä?
Fantasiakin kiinnostaa ihmisiä ja LOTR trilogia on ollut kassamagneetti. Miksi emme käyttäisi viestinnän välineenä myös fantasiaa ja Sci-Fiä?
"Dububaplaneetan kuningas M'Graah kaatui Vendorialaisia vastaan taistelussa, sillä M'Graah oli rohkaistakseen itseään napannut U'Ntoobelaista vaskirotan haimaa, joka on erittäin vahva huumausaine ja tämä katalysoitui hänen vatsalaukussaan muodostaen tappavaa kaasua... Älä siis käytä huumeita!"
Jos ei voi ottaa vastuuta teoistaan nautittuaan vettä vahvempaa, niin silloin ei pitäisi käyttää mitään. Käyttämättä jättäminen on myös vastuun ottamista itsestään.
Aivan, minkä tahansa harkintakykyä muuttavan aineen vaikutuksen alaisena tehdyt teot pitäisi laskea siten, että henkilön itsensä aiheuttama tila on
raskauttava tekijä, eikä
lieventävä, kuten minusta tuntuu, että nykyinen oikeusjärjestelmä pitää sitä, mikäli kyseessä on alkoholi.
"Olin niin kännissä, etten tiennyt mitä tein." - "Aha, no siinä tapauksessa, ei sinun istumaan tarvii lähtee..." - EI NÄIN!
Se toimii tiettyyn pisteeseen asti. Liikaa dramatiikkaa ja kaikelta putoaa pohja sillä hetkellä, kun kakara ensimmäisen kerran polttaa hassista ja huomaa ettei tästä kuollut/tullut riippuvaiseksi/muuttunut hirviöksi.
...Tätä mä olen sanonut.