äänirasiat

276 posts, 14 pages, 90,159 views

Avatar
#101 • • thomas Guest
pysykää vain vanhassa kunnon sotaratsussa stanton 500:ssa.
ei tommoset hienoudet ole tehty kestämään kovaa käyttöä.
Avatar
#102 • • Peter Skogberg Guest
When your' skratchin', stanton skips like nightmare... Mä ainakin käytän M44-7:aa, ja ostan jossain vaiheessa varmaan soittorasiaksi M44-G:n..
Avatar
#103 • • lasty/cirrus'dee Guest


Otin eilen neulan pois raisasta, katsoin, ja laitoin takaisin. Se ei mennyt sisään loppuun asti



Tämä oli se ominaisuus, joka sai minut lopullisesti luopumaan M44G-rasioista. Kumpaankin tuli tuo vika - ja samalla tavalla: neula pois, katselua, neula takaisin -> rasia ilmeisesti vääntyi sisältä päreiksi.

M35X tuntuu puolestaan toimivan mainiosti. Ei sekään mikään täydellisyys ole, mutta pienillä painoilla (2,1g ja alle) niistä irtoaa merkittävän hyvä ääni.
Avatar
#104 • • tee Guest
Peter kyseli tuossa Ortofon Concorde DJ-S:stä...

Itselläni on tuollaiset olleet nyt noin viikon verran, joten hirveän paljon kokemusta niistä ei vielä ole... Mutta eipä noista vielä löydy mitään muuta kuin hyvää sanottavaa: soivat ihan perkeleen hyvin ja ylä-äänetkin kuuluvat kunnolla. Ja skippaamaan noita on pirun vaikea saada. Ja ulkonäöstä plussaa. Ainoa miinus on oikeastaan sama mikä muissakin concordeissa, eli keräävät suhteellisen paljon pölyä..

-teemuy
Avatar
#105 • • sonni Guest
mitä miinusta on siinä, että pöly poistuu levyjen urista? ortofonien neulan perässä on pitkään ollut ilmeisesti jonkinsortin staattisen varauksen ylläpitävä metallilätkä.
Caro²

Posts: 5,301

#106 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


mitä miinusta on siinä, että pöly poistuu levyjen urista?



Neula hyppää uralta kun se hiton pölypallo pyörii uran ja piikin välissä?
Avatar
#107 • • Inditm Guest





Hankinnassa on nyt Ortofonin Concorde Night Club E:t, jahka saksmannit saa ne toimitettua tänne kotikamaralle.



Myipä kyseinen sälli rasiat nyt mulle ja väitti ostaneensa elektronista. Pieni valkoinen valhe, mutta kusettaminen on sellainen asia jota mä en henkilökohtaisesti voi sietää!
Avatar
#108 • • Edited J.Cage Guest


Myipä kyseinen sälli rasiat nyt mulle ja väitti ostaneensa elektronista. Pieni valkoinen valhe, mutta kusettaminen on sellainen asia jota mä en henkilökohtaisesti voi sietää!



Asian käytännönmerkitys nolla kun noilla ei käyttöönoton jälkeen taida olla takuuta. Syy hölmöön käytökseen oli lähinnä se, että joillain on sen vertta kovia antipatioita Saksaa kohtaan, joten tossa kohtaa kusetin tietoisesti täytyy myöntää. Sori vaan jos pahoitit herkän mielesi.
Mutta kuitenkin, että miten tämä liittyy tähän äärirasia-threadiin?
Avatar
#109 • • sonni Guest




Neula hyppää uralta kun se hiton pölypallo pyörii uran ja piikin välissä?



oletko kuullut harjoista tai vaikkapa kätevästä suulla aikaansaadusta omatekoisesta paineilmasta?
Caro²

Posts: 5,301

#110 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


oletko kuullut harjoista tai vaikkapa kätevästä suulla aikaansaadusta omatekoisesta paineilmasta?


Jaksa siinä nyt sutia levyä kun himottaa pitchin räplääminen, puhumattakaan siitä että haluais räkiä levylle.. hyi :p

Parempi hassata rahaa vähemmän pölynarkaan neulaan kun jaksaa putsata niitä lättyjä ;)
Avatar
#111 • • LyoN Guest




Tämä oli se ominaisuus, joka sai minut lopullisesti luopumaan M44G-rasioista. Kumpaankin tuli tuo vika - ja samalla tavalla: neula pois, katselua, neula takaisin -> rasia ilmeisesti vääntyi sisältä päreiksi.



Mulla ei ole kyllä ollut ongelmia noiden M44G -rasioiden kanssa. Olen ottanut neulat pois rasioista jo useamman kerran ja yhä toimivat aivan mainiosti. Liekö teillä ollut sitten syynä neulojen / rasioiden rikkoutumiseen liian kova käsittely? Vaikkakin pitäisihän noi vehkeet alunperinkin suunnitella kestämään suht' kovaakin käyttöä.
Avatar
#112 • • Peter Skogberg Guest
Itse ostin Shure M35S äänirasian viime viikolla, ja todella LÄMMIN saundi. Tietääkö kukaan, miten paljon ko rasia syö levyä?
Avatar
#113 • • J.Cage Guest


Itse ostin Shure M35S äänirasian viime viikolla, ja todella LÄMMIN saundi. Tietääkö kukaan, miten paljon ko rasia syö levyä?



Pikkulintujen ja normaalin päättelykyvyn mukaan paljon, mutta kuka vittu näistä oikeasti tietää. Kaikki on vain mutua mitä näillä boardeilla liikkuu. Jonkun TKK:laisen pitäis tehdä päättötyö aiheesta...
Caro²

Posts: 5,301

#114 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

originally posted by Peter Skogberg:
Itseäni pelottaa, jos keikalla tulisi vastaan naarmu, jota et ole ennen huomannut, ja levy jää junnaamaan paikoilleen,...



Kikka-viis, paina äänivartta alaspäin (äänivarren liitoksen vierestä, siltä puolelta missä rasia on). Homma toimii kunhan ei heilauta vartta sivusuunnassa.

psst.. toimii. (myös keikalla).
Avatar
#115 • • Ryvon DJ Guest
Tutulta laatukuulokkeiden & äänirasioiden valmistajalta Gradolta on tässä joku aika sitten tullut kaksi DJ-äänirasiaa:

Model DJ100 & DJ200

Hinnat esim. Kruunuradiossa 60 & 113 euroa.

Käyttäjiltä on tullut kommenttia että Gradot soisivat lämpimämmin ja hifimmin kuin Ortofonit, eivät korosta bassoa niin paljon. Rasioiden pitäisi kestää hyvin normaalia back cueta ja spinnejä, mutta varsinaiseen skrätsikäyttöön niitä ei ole suunniteltu. Neulat ovat elliptisiä, neulapaino 2-5g. Muotoilu tyylikästä perinteistä Grado-tyyliä.

http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm
Avatar
#116 • • vain Guest
Lötyykö kokemuksia Shuren Whitelabel äänirasioista, hyvä ääni? onko niissä elliptinen vai normaali neula? Tarvisin infoo kun ostan joko Whitelabelit tai Ortofonin Nighclub S rasiat.
Avatar
#117 • • J.Cage Guest


Lötyykö kokemuksia Shuren Whitelabel äänirasioista, hyvä ääni? onko niissä elliptinen vai normaali neula? Tarvisin infoo kun ostan joko Whitelabelit tai Ortofonin Nighclub S rasiat.



Whitelabel on käytännössä Shuren M35X nätimmin paketoituna. Neula on spherical. Nightclubissa on vähän hifimpi ääni, mutta Shuren tracking on ziljoona kertaa parempi.
Avatar
#118 • • Spirit Guest
En ainakaa löytäny täst topicist mitää juttuu näistä, eli
oon ajatellu hankkii tollaset Ortofon Concorde Scratch S rasiat. Kellään kokemusta miten pelaa esim scratchätessä ja backspinneissä? Muuten onki hyvii kokemuksii concordeista eli ainoo mikä arvelluttaa on lähinnä et onko paljooka eroo toho pro malliin?

sit toine vaihtoehto ois tietty toi Night club s??
Avatar
#119 • • J.Cage Guest
Millaisia kokemuksia ihmisillä on Stantonin 500 AL 2 -rasioista? Nykyisellään Shureista kuluu liian nopeasti neulat ja noita Stantonin neuloja on kehuttu nimenomaan pitkäkestoisiksi. Mutta millainen äänenlaatu noissa perus-Stantoneissa on? Ja onko se tracking niin huono kuin monet pelottelevat?
Avatar
#120 • • thomas Guest

Millaisia kokemuksia ihmisillä on Stantonin 500 AL 2 -rasioista? Nykyisellään Shureista kuluu liian nopeasti neulat ja noita Stantonin neuloja on kehuttu nimenomaan pitkäkestoisiksi. Mutta millainen äänenlaatu noissa perus-Stantoneissa on? Ja onko se tracking niin huono kuin monet pelottelevat?



jos ko rasian säätää oikein niin rasia kestää about eliniän :) äänenlaatu
on imho parempi kuin shuressa (ei ainakaan suhista diskantteja niin
pahasti, varmaan johtuu siitä että ko. rasiat toistavat vain 17khz asti.)
ja tracking on "ihan ok". painoa ko. rasiat vaativat sen 3.5-4g.

onhan tuo rasia ollut dj:n työjuhta siitä lähtien kun teknarit joskus keksittiin ;)