514 posts, 26 pages, 168,300 views
Onko helsingissä paikkaa, missä voisi nähdä/kuunnella adamin studiomonitoreita? Tuntuu että tänne peräpajulaan ei tuoda kuin ihan perusmalleja/merkkejä.
analogueindustriesin chris randall tais hehkuttaa adamit about maasta taivaaseen. ois kyl kiva kuulla.
menin sit itekin tilailemaan m-patch kakkosen thomannilta, saa nähdä mitä sen kanssa tekee sit kun joskus saapuu.
edit. Tietääkö kukaan, mistä muualta saisi näitä ultimaten monitoritelineitä, mitkä ovat thomannilta loppuneet? http://www.thomann.de/thoiw3_ultimate_ms36p2_prodinfo.html
Korkeuden pitäis olla just toi n. 90 senttiä. Suomesta löytyy kaikenmaailman hifitelineitä, mitkä on aivan väärän korkuisia. 50 ja 70 sentin korkuiset on liian matalia ja 100 senttinen on liian korkea.
joo, ei oo tarkotus käyttää sitä kuulokeulostuloa, oon kuullut ihan tarpeeks haukkuja siitä :-)
DLX musicista hintaa tuhdit 210e
Ite oon (kans) miettiny että mikä v*ttu noissa maksaa :confused:...Rauta kait sit tai jotain....
Niinpä. Saa olla kyllä helvetin tyhmä tai rikas, että maksaa kaiutinjalustoista 200e tai design-paskasta reilusti enemmän. Joskus kun noita kattelin niin teeseitsemiehet olivat saaneet ainakin hyvännäköisiä (lue: samanlaisia kuin kauppojen) ja tukevia aikaan parilla kympillä. Massatuotannoissa materiaalit ei ainakaan todellisuudessa maksa montaa euroa ja kokoonpanoon ei mene osaavalta ihmiseltä kovin montaa minuuttia. :)
Pari sataa euroa ei sitten kuitenkaan ole juuri mitään siitä, ettei itse tarvitse alkaa leikkaamaan ja hitsaamaan sopivan kokoisia pellinpaloja ja lopuksi pulverimaalaamaan.
Olen itse tehnyt mustasta tavarasta säädetävät PA-kajariständit, jämerät ja painavat tuli ja tekemiseen ja suunnitteluun kului kyllä muutaman päivän illat + sitten pulverimaalaukseen kulunut aika, kun sitä maalaamoa ei nyt ihan joka jätkällä kotona ole.
Jos sitä olisi laskenut itselleen edes jonkinlaista tuntipalkkaa, niin tollaset parin sadan ständit olisi ostanut tuolla vaivalla kummasti.
Ton samanlaisen argumentin voi käyttää ihan mihin alaan vain, koitapa sijoittaa tuohon lainattuun tekstiin kaiutinjalkojen tilalle vaikka sana huonekalu, sähkölaite etc.
Suosittelen lämpimästi passiivisen vaimentimen/säätimen käyttämistä monitoreiden ja äänikortin/muuntimien välissä. Äänenlaatu parani dramaattisesti verrattuna aiempaan, kun säädin voimakkuutta digitaalisesti suoraan 828 mk2:sta. Ero äänenlaadussa nyt kun voi käyttää koko 24bit hyödyksi entisen pahimmillaan arviolta jopa vain 10-12 bitin sijaan on sen verran suuri, että tuntuu kuin olisi vaihtanut monitorit tai muuntimet pari pykälää parempiin. Kyseessä tämä säädin:
http://www.smproaudio.com/MPATCH2.htm
Ja passiiviseen säätimeen päädyin sen vuoksi, että se ei väritä ääntä juuri lainkaan kuten aktiiviset (esim. samson c-control, mackie big knob jne.). Vielä parempi vaihtoehto olisi käyttää passiivista vastusverkkoa kiertokytkimellä, esim. DACT valmistaa sellaisia. Tosin maksavatkin aika paljon.
Joo ensimmäiset kommentit mitä luin noista adam a7-malleista oli, että olis tosi hyvät. Lienee makuasia ja tila vaikuttaa niinkuin aina, kun tulee kahdenlaisia kommentteja eri suunnilta, että bm5a toistaisi bassoa paremmin kuin adam a7 ja bm5a:n ääni olisi luonnollisempi. Jotkut tas sanoo, että a7 on parempi. Itse en oo kuullut a7:aa mutta bm5a:t oli noin puoli vuotta ennenkuin vaihdoin isompiin dynaudioihin. Ne ainakin on todella hyvät monitorit. Vähän harmi tosiaan, että noita adameja ei taida suomenmaalla pystyä kuuntelemaan liikkeessä. Se on varma kuitenkin, että soundi noissa on erilainen. Joku mainitsi ainakin, että se adamin nauhadiskantti toistaisi vähän terävämmin kuin dynaudion kangaskalotti. Tiedä sitten... Ihan hyvin toi adam voi olla parempi jos se soundi sattuu omaan mieleen kohdalleen. Taitaa hintakin olla parilta 200e halvempi kuin bm5a.
Joo mäki oon kahlannu noita netin käyttökokemuksia läpi ja samanlaisia kommentteja löytäny itekin.
Dynaudioita oon kuunnellu iteki ja niistä kyllä pidin. Riittiks sulla BM5:ssa alapäät konemusassa hyvin ja erottelu?
Ja miks vaihdoit isompiin dynkkyihin?
Oon kans vähä pähkäilly et pitäiskö täs viel säästää ja ostaa isommat Aatamit tai BM6:t
en sit tiedä...