Poltto-ohjelma

25 posts, 2 pages, 6,816 views

Avatar
#1 • • -=aave=- Guest
Niin, tarvitsisin neuvoa poltto-ohjelman hankinnassa.

Mikä on mielestänne hyvä, edullinen ja helppo käyttää.

Itselläni ei ole mitään tietoa näistä ohjelmista.
Olen kuullut, et on olemassa joku "nero", joka olisi melko hyvä.
Avatar
#2 • • AM Guest
Nero on paras! Hommaa se...
Avatar
#3 • • slain Guest
Riippuu myös siitä mitä polttelee. Esim. clonecd ja blindwrite ovat parhaita *kunnon* kopioiden tekemiseen, mutta ihan peruspoltto-ohjelmista voisi suositella tuota Neroa, www.ahead.de. Itse käytän Neron lisäksi cdrwiniä, mutta valikko-orientoituneelle se ei ole kiva ohjelma. Joskus myös kokeilin jotain NTI CD-Maker demoa, sai ainakin pitkät filenamet poltettua ja myös labeliin mahtui muistaakseni 32 merkkiä.

Joo, tuli tekstiä. Elikkäs melkein tuo Nero.
Avatar
#4 • • -=aave=- Guest

Originally posted by slain:
Riippuu myös siitä mitä polttelee. Esim. clonecd ja blindwrite ovat parhaita *kunnon* kopioiden tekemiseen, mutta ihan peruspoltto-ohjelmista voisi suositella tuota Neroa, www.ahead.de. Itse käytän Neron lisäksi cdrwiniä, mutta valikko-orientoituneelle se ei ole kiva ohjelma. Joskus myös kokeilin jotain NTI CD-Maker demoa, sai ainakin pitkät filenamet poltettua ja myös labeliin mahtui muistaakseni 32 merkkiä.

Joo, tuli tekstiä. Elikkäs melkein tuo Nero.



Puolet sun tekstistä meni ohi , mut taidan hommata ton neron, ku sitä on täälläkin pari kaveria kehunu.
Avatar
#5 • • Secur Guest
Itse olen huomannut että Easy cd creator on paras ohjelma, siinä on ainakin kaikki ominaisuudet mitä itse tarvitsen...
Avatar
#6 • • AM Guest

Originally posted by Secur:
Itse olen huomannut että Easy cd creator on paras ohjelma, siinä on ainakin kaikki ominaisuudet mitä itse tarvitsen...



sekin on tietty iha hyvä


-Mika/AM
Avatar
#8 • • Ezzy Guest
neron puolelle kallistuu:

- Osaa polttaa mp3 -> audio
- toimii
- Bufferin voi määritellä itse (ei kuse poltot)
- saa tehtyä trackmarkit (jos polttaa miksauksia)

en muista juuri muuta kehuttavaa. toimii
Avatar
#9 • • Taedium Guest
Blindwrite on hyvä, jos olet piraatti. Mutta sitähän sinä et ole, ethän?

Blindwrite ei välitä kopiointisuojauksista ja muusta roskasta. Siksi se on hyvä piraateille, mutta itse en sitä käytä, koska kopioin CD levyistä vain varmuuskopioita, sekä oman datan varmuuskopiointia.

Siksi itse olen käyttänyt Aheadin Neroa. Siitä versio 5.5.2.4 on koneessa, ja kun tätä luin, niin lataampa siitä tuon 5.5.8.2 version.

Jos et ole koskaan polttanut mitään CD:tä, niin Adaptecin Easy CD Creator on helppo, mutta bugaa aika pahasti joidenki CD levyjen kanssa. Nero on vähän tottuneemmalle, vaikkei sekään nyt vaikea ole. Sillä saa määriteltyä itse kaiken jos haluaa. Siksi itse Neroa käytän.
Avatar
#10 • • slain Guest
Lisätäänpä hieman vettä myllyyn...

Elikkä olisi tarve ohjelmalle, joka tekisi mix-cd:stä suoraan .mp3-filen, ja rakentaisi siitä samalla .cue-filen. Olen tähän saakka hoitanut homman cdrwinillä (extract sectors), josta tulee .wav-file ja .cue-file, ja jälkeenpäin convertoinut .wavin .mp3:ksi. Mutta mikä tekisi tuon suoraan?

Kysymys juontaa juurensa siitä, että arkistoin kaikki käsiini tulevat (joko lainaksi tai omaksi) mix-cd:t data-cd:lle .mp3:na. Esim. Audiocatalyst tekee kyllä joka raidasta .mp3:n, mutta on hieman rasittavia nuo pienet gapit raitojen välissä kun sen polttaa takaisin audioksi.
Avatar
#11 • • -=aave=- Guest

Originally posted by Taedium:
Blindwrite on hyvä, jos olet piraatti. Mutta sitähän sinä et ole, ethän?

Blindwrite ei välitä kopiointisuojauksista ja muusta roskasta. Siksi se on hyvä piraateille, mutta itse en sitä käytä, koska kopioin CD levyistä vain varmuuskopioita, sekä oman datan varmuuskopiointia.

Siksi itse olen käyttänyt Aheadin Neroa. Siitä versio 5.5.2.4 on koneessa, ja kun tätä luin, niin lataampa siitä tuon 5.5.8.2 version.

Jos et ole koskaan polttanut mitään CD:tä, niin Adaptecin Easy CD Creator on helppo, mutta bugaa aika pahasti joidenki CD levyjen kanssa. Nero on vähän tottuneemmalle, vaikkei sekään nyt vaikea ole. Sillä saa määriteltyä itse kaiken jos haluaa. Siksi itse Neroa käytän.



Piraatti? mitä ne on?
No joo, siis oon levyjä kyl poltellu. Ja mulla on toi Easy CD Creator. Mut se ei oo kyl oikeen käytännöllinen.
Nyt perjantaina haen Neron ja eiköhän homma taas lähe skulaamaan.
Avatar
#12 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by slain:
Lisätäänpä hieman vettä myllyyn...

Elikkä olisi tarve ohjelmalle, joka tekisi mix-cd:stä suoraan .mp3-filen, ja rakentaisi siitä samalla .cue-filen. Olen tähän saakka hoitanut homman cdrwinillä (extract sectors), josta tulee .wav-file ja .cue-file, ja jälkeenpäin convertoinut .wavin .mp3:ksi. Mutta mikä tekisi tuon suoraan?



Easy CD Extractor taitaa tehdä. Käyttää LAMEa pakkauksessa.
Avatar
#13 • • MikkiHiiri Guest
Toisessa topicissa muistelin sitä Sound Forgen pluggaria,
kyseessä oli siis CD Architect.
Avatar
#14 • • Quu Guest
Mun CD -polton historia:

Easy cd creator: Ei toimi mikään.

Nero: Kaikki toimii täydellisesti.


Ja niiden trackmarkkien laittamine miksauksille on enemmän kuin suotavaa. Tämähän onnistuu nerolla.
Avatar
#15 • • ipe Guest

Originally posted by Quu:
Mun CD -polton historia:

Easy cd creator: Ei toimi mikään.



Allekirjoitan tämän!

Itselläni kun on hieman vanhempi ja hitaampi kone niin ainakin Easy CD Creator 5 on jo niin raskas ohjelma ettei tullu muuta kuin sutta ja sekundaa. (kokoajan Buffer Underruneja!)

Itselläni on käytössä Roxion WinOnCD 3.8 jossa on mielettömästi ominaisuuksia, mm. tuo 'indeksointi' jolla miksattuun settiin saa saumattomasti nuo raidan vaihdot. Toimintavarma ohjelma. Pyörii moitteettomasti laiskassakin koneessa. (itelläni AMD@350MHz, 64MB, 8xCDRW). Helppo käyttää. Ainakin tuhannesti helpompi kuin CDRWin, joka on kohtuullisen vaikeaselkoinen aluksi.

Käytän myös sellaista ohjelmaa kuin TuneSpark 1.2 joka on todella kevyt ohjelma polttelemaan levyjä mp3:sista. Levyjä sillä ei pysty rippaamaan, mutta muuten on pätevä ja helppokäyttöinen. Demo löytynee täältä: http://www.papayatech.com

Neroa en ole koskaan saanut omassa koneessani toimimaan kunnolla. En tiedä miksi!?
Avatar
#16 • • Fusione Guest

Originally posted by Quu:
[QB]

Nero: Kaikki toimii täydellisesti.

QB]




DVD-poltto kusee Nerolla erittäin tehokkaasti. Ohjelma ei osaa polttaa standardin mukaista DVD-levyä. (ainakaan kuukauden vanha versio) Eli Nerolla poltetut DVD:t eivät toimi käytännössä toimi missään.
Avatar
#17 • • -=aave=- Guest

Originally posted by FM:

DVD-poltto kusee Nerolla erittäin tehokkaasti. Ohjelma ei osaa polttaa standardin mukaista DVD-levyä. (ainakaan kuukauden vanha versio) Eli Nerolla poltetut DVD:t eivät toimi käytännössä toimi missään.




Aijai, toi laski Neron pisteitä roimasti. Oon just huomenna menossa hakeen, nyt taas tuli pieni pulma...!?
No, katotaan...
Avatar
#18 • • Fusione Guest
Nero 5.5.8.2 tai uudempi versio kuulemma toimii DVD:issä paremmin. En ole testannut..
Avatar
#19 • • -=aave=- Guest

Originally posted by FM:
Nero 5.5.8.2 tai uudempi versio kuulemma toimii DVD:issä paremmin. En ole testannut..



Mitähän tällä mahtanee olla hintaa? Ja kyllähän ne varmaan liikkeessä tietää, et toimiiko se DVD:tä polttaessa.
Avatar
#20 • • Fusione Guest

Originally posted by HiVoltage:
Mitähän tällä mahtanee olla hintaa? Ja kyllähän ne varmaan liikkeessä tietää, et toimiiko se DVD:tä polttaessa.



Hinnasta ei tietoa. Kannattaa ostaa suoraan Nerolta niin saat uusimman version. Luultavasti kaupassa ei ole uusinta versiota ja hintakin on kalliimpi.

Luultavasti ne ei siellä liikkeessä tiedä DVD poltosta mitään. Sokoksella eivät edes tienneet että poltettavia DVD-R:iä on olemassa, Stockalla eivät tienneet että DVD+RW asema ei polta DVD-RW levyjä ja muuallakin on asiantuntemus ollut vähissä..