DJ mikserit (Pioneer, Vestax, Gemini jne.)

1,058 posts, 53 pages, 400,809 views

Caro²

Posts: 5,301

#981 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tässä ihan huvikseen äänitetty paketti. Äänittelyn teki Miikkag ja Nikke kun halusvat äänittää Rane Empathin soundia ja verrata sitä kahteen muuhun tiskiin.

Bongatkaapas missä järjestyksessä seuraavat aakkosjärjestyksessä listatut mikserit ovat ääninäytteessä *joo*

Allen & Heath Xone:92
Behringer VMX-200
Rane Empath

Tässä ääninäyte: Besser Gehts Nicht

PS. Tämä on siis esimakua tulevasta äänitysvertailusta joka todennäköisesti pitää sisällään kymmenkunta melko yleistä koti- ja klubikäytössä olevaa mikseriä.
Avatar
#982 • • ville Guest
mädprops....tätä on kaivattu ja tästä on puhuttu :)

Mites tulokset? Vasta sitten kun koko testi on julkaistu? Onko arviota ajankohdasta?
Avatar
#983 • • drS Guest
tohon ois ollu hyvä vielä laittaa pioneerin mikseri kun sen huonosta soundista aina puhutaan..
Avatar
#984 • • ville Guest

tohon ois ollu hyvä vielä laittaa pioneerin mikseri kun sen huonosta soundista aina puhutaan..



No eiköhän se ole tulossa:

"PS. Tämä on siis esimakua tulevasta äänitysvertailusta joka todennäköisesti pitää sisällään kymmenkunta melko yleistä koti- ja klubikäytössä olevaa mikseriä."
Caro²

Posts: 5,301

#985 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Klubbarissa on ollu hirvee arvailurumba missä järjestyksessä nuo kolme tiskiä tuossa ääninäyttessä on. Ainuttakaan oikeeta veikkausta ei ole vielä tullut :D

Mutta tässä on listaa miksereistä joita saadaan ja yritetään saada äänityspaketin hoitamiseen:

Allen&Heath Xone:92
Behringer VMX-200
Behringer VMX-300 (iha mielenkiintosta onko eroa vmx-300:n)
Denon Dn-x100
Denon Dn-x300
Ecler (joku vanha 2kanavainen, en muista mallia)
Omnitronic DJ-40
Pioneer DJM-300
Pioneer DJM-400
Rane Empath
Urei 1601
Gemini PS-525 (edustaa vanhaa tekniikkaa)


Ei varmistettuja tai saati kysyttyjä:

Ecler NUO2 (Jos ehditään saada)
Formula Sound (Jos Arto ja/tai Tanu haluaa luovuttaa tiskit testipenkkiin)
Pioineer DJM-600s
Pioneer DJM-800

Voi olla, että unhodin jotain.

Todennäköisesti ääninäytteet tulee olemaan jotakuinkin niin, että ajetaan sekä cd-in, että phono-in erikseen (phono äänitetään grado dj200:lla). Kaikki tiskit ajetaan ns kovalla jolloin toivottavasti saadaan selville, josko halvemmista osista kasatut tiskis kompressoi tai sotkee ääntä "biletasoilla". Ehkäpä myös soitetaan 10dB alle nollan jos saadaan siitä verrokkia hieman. Suunnitelmia on - ja nämäkin saattavat muuttua :)
Avatar
#986 • • ville Guest


Mutta tässä on listaa miksereistä joita saadaan ja yritetään saada äänityspaketin hoitamiseen:



600:a pinohiirto kyllä toivoisin, eikö se kuitenkin ole aika yleinen bileissä?


Todennäköisesti ääninäytteet tulee olemaan jotakuinkin niin, että ajetaan sekä cd-in, että phono-in erikseen (phono äänitetään grado dj200:lla). Kaikki tiskit ajetaan ns kovalla jolloin toivottavasti saadaan selville, josko halvemmista osista kasatut tiskis kompressoi tai sotkee ääntä "biletasoilla". Ehkäpä myös soitetaan 10dB alle nollan jos saadaan siitä verrokkia hieman. Suunnitelmia on - ja nämäkin saattavat muuttua :)



Toivottavasti ei pelkästään täysillä...

Eräs suomen "suurimmista" dj:ä joskus totesi, että esim a&h on sellainen, että se särkee surutta signaalin jos siitä vedetään ns kovalla. Pinohiiri taas on sellainen, että vaikka vetäisi nupit kaakossa niin homma pysyy silti kurissa. Sitä en tiedä pitääkö tää paikkaansa, koska mä en ole koskaan soittanut yhdelläkään mikserillä :D

Mutta jos ja kun tuon testin pidätte, niin todellakin tehdään testi edes muutaman mikserin (a&h ainakin) kanssa niin, että ulos tulee max -10dB. Vasta tällöin kykenee sanomaan, onko näissä laitteissa laatueroja normaalisti soitettaessa.
Avatar
#987 • • JussiS Guest

600:a pinohiirto kyllä toivoisin, eikö se kuitenkin ole aika yleinen bileissä?


Joo Pioneerin 600 olis kans kiva saada tohon vertailuun, niin huomais sit et onks se niin paska kun kaikki väittää.
Avatar
#988 • • tumpsi Guest

600:a pinohiirto kyllä toivoisin, eikö se kuitenkin ole aika yleinen bileissä?


Joo Pioneerin 600 olis kans kiva saada tohon vertailuun, niin huomais sit et onks se niin paska kun kaikki väittää.


what he said.
mä oon käyny yli 50:ssä bileessä vuonna 2006, ja niistä ainakin 40 soitettiin sillä aina niin paskalla djm 600:lla.
innolla odotan mitä teekkaripojat saa aikaan :)
Avatar
#989 • • R24 Guest


Formula Sound (Jos Arto ja/tai Tanu haluaa luovuttaa tiskit testipenkkiin)



Jos et muualta saa, niin mä voin lainaa mun PM80 tiskiä.
Caro²

Posts: 5,301

#990 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Klubbarin puolella saatiin voittaja.
Ääninäytteiden järjestys oli:

Behringer
Rane
A&H


Eräs suomen "suurimmista" dj:ä joskus totesi, että esim a&h on sellainen, että se särkee surutta signaalin jos siitä vedetään ns kovalla. Pinohiiri taas on sellainen, että vaikka vetäisi nupit kaakossa niin homma pysyy silti kurissa. Sitä en tiedä pitääkö tää paikkaansa, koska mä en ole koskaan soittanut yhdelläkään mikserillä :D



Vois sanoa olevan melkosta bullshittiä tuo. Melkosen harva dj tässä maassa tietää mikseristä eteenpäin olevan laiteketjun säädöt. Särölle on voinut mennä niin prossu tai vahvistin. Kyseessä on toki voinut olla vanhempi allenhiitti, esm xone:62, tai xone:464. Niiden kohdalla ei ole tarkempaa tietoa miulla (vielä).

A&H (xone:92) ohjekirjaa lukiessani huomasin siellä kerrottavan, että kanavakohtainen headroom on +20dB (ledit on vain +10dB:n asti). Ohjekirjassa vielä nimenomaan kerrottiin, että mikserillä kuuluu soittaa niin, että keskimääräinen taso pysyy nollassa. Suomeksi tämä tarkottaa sitä, että jos +6dB:n valo vilkkuu, niin -6dB:n valo tulisi olla alin palava valo (sillon keskimääränen taso on nollassa).

Tässä vaiheessa varmaan moni ärisee, että "EI SAA NOLLAA YLITTÄÄ!!" jota tuli itsekin hoettua monta kertaa - oha se totta, että jos ei tiedä mitä tekee, ni parempi pysyä sen nollan alapuolella. Tuolla em. tekniikalla soittaessa ei ole pahemmin väliä kuinka kompressoitu biisi on - tai kuin dynaaminen, taso ei pitäisi (jos ledien mukaan soittaa) pudota koska se keskimääränen äänenvoimakkuus on aina ns sama.

Ps. Miettikää itse miksi pioneerin djm-800:ssa on ensiksi vihreät ledit jotka vaihtuu nollassa oranssiin, ja sitten +10dB:n kohdalla on eka punanen, ja sitten siellä on vielä "OVER"-ledi.

Loogista?
Avatar
#991 • • Jussi Lius Guest
..hmm.. mielenkiintoinen juttu.. nimittäin tämän mikserin ominaisuudet:

Numark AVM 02

;)
Avatar
#992 • • Daniel Braun Guest

..hmm.. mielenkiintoinen juttu.. nimittäin tämän mikserin ominaisuudet:

Numark AVM 02

;)

:confused:
siis mitäs tossa on niin maatamullistava?
Avatar
#994 • • eddie Guest
Aloin tossa vähän kattelemaan noita mixereitä, jos oman numark-vanhuksen tilalle hakis uutta laitetta. Varmaan äänenlaadultaan hyvä 2-kanavainen olis ihan riittävä, vaikka cd:n ja vinyylin kanssa ehkä vähän joutuu gaineja vääntelee

Muutkin voi kommentteja laitta omistaan, käyttömukavuus ja äänen laatu ehkä tärkeimmät. Ja ehkä vois olla sellainenkin, jota tarvittaessa jossain bileissä vois käyttää.
Seuraavat olis mun budjetissa:

djm 400
ecler nuo 2 tai nuo 3 tai hak 360
urei soundcraft 1601
A&H xone 02

kommentteja/ajatuksia vaihtoehdoista??
Avatar
#995 • • drS Guest
Itelläkin on uuden sekoittimen hankinta edessä, ja olen tohon djm400 päätynyt. Se on kiva ja kompakti, sisältää kaiken mitä tarvitsen eikä maksa liikoja. Pari kertaa olen kokeillut, ja noi uudet efektit rokkaa isosti.
Caro²

Posts: 5,301

#996 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ton pioneerin lediosasto on aika typerä. Melkein hankkis denonin dn-x300 tai dn-x150 -tiskiä, jos haluaa hyvältä soundaavaa, toimivaa kakskanavaista.
Avatar
#997 • • eddie Guest
jep, no ite tuota eclerin nuo 2 olen vakavammin harkinnut, kun hyvää äänenlaatua niilläkin on saatavilla. mut pitäs varmaan selvittää maahantuoja/jälleenmyyjä, et pääsisi ihan livenä vähän räpläämään. 800:lla pioneerilla olen pari keikkaa soittanut, ihan ok ja siten varmaan 400:kin samalla tavoin, mut en sit tiiä, jotenkin ei vaan säväytä. Ja efekteilä kun en mitään oikeen tee, niin turhaa niistä tavallaan olis sit maksaa
Avatar
#998 • • drS Guest

Ja efekteilä kun en mitään oikeen tee, niin turhaa niistä tavallaan olis sit maksaa



jep no sit kannattaa miettiä muuta ku pioneeria, eihän niissä juuri muuta erikoista oo hyvän soittotuntuman lisäksi.
Avatar
#999 • • ken-guru Guest
Tuli viikonloppuna soiteltua DJM-800:lla ja täytyy sanoa että hyvä peli. Äänenlaatua en ole oikein hyvä arvioimaan mutta jotenkin se biitti tuli ehkä himpun verran "tanakammin" sieltä ulos kuin DJM-600:ssa.

Mutta itse käyttömukavuuteen, se oli loistava. Liu'ut olivat jämäkät (kuulemma "laakeroitu", what ever that means), masteri oli siirretty fiksuun paikkaan, kumiset EQ-potikat olivat erittäin mukavan tuntuiset.

Kaiken kaikkiaan onnistunut päivitys pinoeerin defaultti-klubimikseriin.
Avatar
#1000 • • ShapeShifter Guest

jep, no ite tuota eclerin nuo 2 olen vakavammin harkinnut, kun hyvää äänenlaatua niilläkin on saatavilla.




Henk koht. omistan kyseisen laitteen ja kun siihen tottuu niin meikämannen maalaisnäkemyksen varjolla voin suositella. Curvet voi säätää jotakuinkin mieleisikseen, ääni on mun korvaan hyvä ja kuulokelähtöönkin tuntuu tulevan riittävästi ytyä. Ainoa mistä en pahemmin diggaa on tuo luurin volyyminupikan sijainti ja sitten ne ylimääräset killerinapit equjen alapuolella, mutta eipä jälkimmäisiä o mikään pakko käyttää. :1star: