DJ mikserit (Pioneer, Vestax, Gemini jne.)

1,058 posts, 53 pages, 400,926 views

Avatar
#801 • • Ath Guest
Itsellekin on ensi viikolla odotettavissa saapuvaksi uusi mikseri. Tilasin tuossa Tascam X-9:n, voisin lähitulevaisuudessa kirjoitella jonkinlaisia kommentteja laitteesta kunhan ensiksi kerkeän hakemaan vähän tuntumaa.
Avatar
#802 • • ken-guru Guest
Itselläkin oli tuo x-9 aikoinaan kiikarissa. Vähäisistä kokemuksista johtuen en uskaltanut tilata "sikaa säkissä".

Joten odotan mielenkiinnolla kommentteja :-)
Avatar
#803 • • Jussi Lius Guest


Joten odotan mielenkiinnolla kommentteja :-)



Joo,.. itekin olen kiinnostunut noista kommenteista. Mikseri näyttää kuvissa ja muissa tiedoissa mielenkiintoiselta, mutta tuo Tascamin merkki vain hieman hirvittää tuossa (tais olla kyseisen merkin miksereitä myynnis joskus 90-luvulla Bilteman luettelos.. :scared:). :)
Avatar
#804 • • Remotion Guest

Nyt lähti Pioneerin 707 Saksanmaalta Suomeen päin. \o/

erittäin hyvä valinta, oon tykännyt ihan osmona käyttää. pioneerin soittimien kanssa tietty vielä lisäarvoo...
Avatar
#805 • • Tuli Guest

Nyt lähti Pioneerin 707 Saksanmaalta Suomeen päin. \o/


Mulla onkin postissa noudettavissa huomen....eiku tänään 10.5.05. :cool:
Avatar
#806 • • Quu Guest
Mä venailen kanssa lappua himassa kuin kuuta nousevaa. Meinaa tulla pissa housuun.
Avatar
#807 • • miinus Guest

Mä venailen kanssa lappua himassa kuin kuuta nousevaa. Meinaa tulla pissa housuun.



Älä. seuraa lähetystä koodilla ja hae se sillä koodilla postista - voi olla et pitää pyytää postikeskuksesta kotimainen koodi (mikäli lähetys siis on ylilaputettu suomessa) ennen noutoa, että konttorissasi näkevät hyllypaikan. näin saat päivää aikasemmin tavaran himaan.
Avatar
#808 • • Tuli Guest
Krossin ja linjat sää säädettyä melkeinpä miten vaan leikkaamaan. Krossii ei saa tosin poispäältä, niinku ei pidäkään battlemikseris. Vaikuttaa ihan saatanan lupaavalta vehkeeltä ja kauniskin on. Jos cuttailla tykkää, niin krossi on ainaki huippu.

Faderstart ei toimi mun Omnitronicin kanssa...vai Omnitronic ei toimi faderstartin kanssa, mutta kuitenkin. Taisinkin lukea jostain, että merkkien faderstartit ei oo yhteensopivia keskenään, onko näin?

Huonot puolet näin nopsaan:
*EQ:t ei tapa ääntä (-26dB)
*Ei balance-säätöä
*Ei dry/wet-säätöä (niille, jotka efektisäätöjä kaipaavat, stereo send&return kyllä on)
(*En tiedä paljonko uudet faderit maksaa ja kuinka kestävät linjafaderit ovat)
Caro²

Posts: 5,301

#809 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Huonot puolet näin nopsaan:
*EQ:t ei tapa ääntä (-26dB)


Tämähän on vaan hyvä puoli mikserissä.

Jos ajattelet siltä kannalta asiaa, että killin omaava equ on helkkarin epätarkka käyttää. Ensiksi on "monta desibeliä" vaimentava pieni rulla jonka loppuun tehdään vielä tiukemmin leikkaava ja lopuksi täysin vaimentava killi. Hiukan voisi sanoa olevan arpapeliä korjata soundia vaan "vähän", tai tietyn tyyppisissä ylöstuonneissa löytää se sopiva taso equsta, ettei kuulosta huonolta.

Jos täysin tappavia killejä kaipaa, niin kyllä ne kytkimet ainakin tarkkuuden suhteen on parempi vaihtoehto.

Todettakoot tähän nyt perään vielä se, että behringerhän teki tän tosi nohevasti. Helkkarin epätarkat equt joissa killi lopussa, mutta hei, laitetaan ny kuitenkin ne erilliset killi-kytkimet vielä sinne kaveriksi :scared:
Avatar
#810 • • Tuli Guest
Caro, olet oikeassa. Itse en killeistä välitäkään, mutta niitäkin on, jotka nopeista EQ-killeistä pitää (nupeilla tehtyinä).

Mulla oli joskus Geminin PMX80 tmsp, jossa piti vääntää (ihan ohjekirjan mukaan) EQ:t alas ja painaa kill switchejä, jotta bassot kuolis. Pelkistä bass kill switcheistä ei siis vielä tapettu bassoja...tai sit muistan täysin väärin.
Avatar
#811 • • . Guest


Huonot puolet näin nopsaan:
*EQ:t ei tapa ääntä (-26dB)


Tämähän on vaan hyvä puoli mikserissä.


jaa, miten sen nyt ottaa. esim ranen 2016:sessa eq:t tappaa kaiken mut eq:t ei vaikuta luureihin. tällöin voit kaivaa pelkällä eq:lla juttuja miksaukseen, ja pysyt silti biitissä. mun mielestä paras eq-konffaus ikinä.

ei sovellu niille jotka haluu miksata luurit päässä mut se onkin bedroom-dj:lle. bileissä miksataan PA:lla. ;)
Avatar
#812 • • Edited näköradiomies Guest
Vestax vmc-004 +ja-

minulla on nyt ollut reilu viikon verran tuo vestaxin vmc-004 ja olen ollut kyllä tyytyväinen. eq:t tekee minkä lupaa eli tappaa äänen kokonaan ilman mitään niksnaks kykimiä eli ihan vaan ruuvaamalla..linjafederit on sopivan jäykät, saa ihan mukavia pehmeitä feidauksia ja crossi liukuu kuin rasvattu. :)

ainoat huonot asiat tässä mikserissä ovat, ei lähtöjä efekteille, ja luureilla ei pysty monitoroimaan ku vaan yhtä kanavaa kerrallaan masterin päälle,
mikä on kuten kuvitella saattaa aika kuraa. mutta kolmen levyn päällekkäistä soittoakaan tämä ei estä et kyl onnistuu..
postikulujen kanssa 318egeä tästä nelikanavaisesta ei ollut todellakaan paskin investointini.

ps. ajattelin tylsyyttäni kirjottaa tän tänne jos joku on kahtelemas itelleen halpaa 4 tai 3 kanavaista dj mikseriä.
Caro²

Posts: 5,301

#813 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Huonot puolet näin nopsaan:
*EQ:t ei tapa ääntä (-26dB)


Tämähän on vaan hyvä puoli mikserissä.


jaa, miten sen nyt ottaa. esim ranen 2016:sessa eq:t tappaa kaiken mut eq:t ei vaikuta luureihin. tällöin voit kaivaa pelkällä eq:lla juttuja miksaukseen, ja pysyt silti biitissä. mun mielestä paras eq-konffaus ikinä.



Et nyt vissiin saanu sitä punaista lankaa mitä yritin selvittää.. Selvitin siis huonosti :(

Eli, jos equ on liian laaja, ei sillä pienet äänenvärin säädöt onnistu. Jos esm raitaa nostaessa haluaa beissiä olevan hiukan pohjalla, niin esim aikasemmin mainitsemani b-rinkeli ei ole kovin omiaan sellaiseen equtuksiin (Killin ja normaalisti toimivan alueen raja on epämääräisesti häilyvä). Yleensäkin sellainen, että EQ vähentää eri tavalla riippuen kohdasta jossa käännetään, on aika paksista. Vähän sama ku cd-soitin jonka kelauksen nopeus riippuu siitä kauan nappia on painettu alas.

EDIT: Niin tuo mainitsemasi equ. En välttämättä omaan soittotyyliin tuollaista haluaisi. Soveltuu ehkä paremmin "hitaasti hivuttelijoille", ja "potikkatyyliin / liu'ut puolessa välissä" miksaaville. Mutta tuo, että equt ei vaikuta luureihin on kyllä sellainen joka sais olla kaikissa miksereissä. A&H miulle jostain..
Avatar
#814 • • Ath Guest


Joten odotan mielenkiinnolla kommentteja :-)



Joo,.. itekin olen kiinnostunut noista kommenteista. Mikseri näyttää kuvissa ja muissa tiedoissa mielenkiintoiselta, mutta tuo Tascamin merkki vain hieman hirvittää tuossa (tais olla kyseisen merkin miksereitä myynnis joskus 90-luvulla Bilteman luettelos.. :scared:). :)



Tascam:han on Teacin merkki, ja Tascamin studiovehkeet ei ainaskaan oo kuuluisia heikosta laadusta ;-).
Avatar
#815 • • Ath Guest
Stanton näyttää julkaisseen pari uutta mielenkiintoisen oloista mallia - RM.404 ja RM.406.

Speksien mukaan ainaskin kovan luokan vehkeiltä vaikuttavat: http://www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=404406c

Hintakaan ei päätä huimaa, Thomannilla näyttää kumpaistakin mallia olevan kaupan ja hinnat on siinä 400 euron molemmin puolin.

Yllättävän halvat hinnat laitteille joiden speksit lupaavat noin paljon, tuleekin olemaan kiinnostavaa nähdä sitten että ovatko laitteet niin kovia kuin mitä paperilla annetaan ymmärtää - en vielä löytänyt arvosteluja mistään :-\.

Stanton samalla lanseerannut muitakin tuoteuutuuksia: http://www.futuremusic.com/news/namm2005/stanton.html
Avatar
#816 • • Remotion Guest
mun mielestä stantonin laitteet on olemukseltaan jo uutena rupsahtaneen ja väsyneen näkösiä ja vaikuttavat perin heiveröisiltä...
Avatar
#817 • • Turan Guest

Vestax vmc-004 +ja-



mites noi gainit tai trimmit tossa.. saaks niillä volaa reilustikin kovemmalle, jos joutuu soittelee jotain, jossa on äänenvoimakkuus prässätty kovin alhaiselle tasolle? noi killin omaavat eq:t kuulostaa kyl vähän pelottavalta. :scared:

muutenki voisitte kertoa lisää hyviä / huonoja puolia tästä. tää vaikuttais ihan hyvältä vaihtoehdolta tällä hetkellä.

muita hyviä vaihtoehtoja vaikuttais olevan:
denonin dnx 300:
http://www.musik-service.de/ProduX/DJEquipment/Mixer/Denon_DNX300.htm
tai pioneerin djm 707
http://www.musik-service.de/ProduX/DJEquipment/Mixer/Pioneer_DJM707_DJ_Mixer.htm

näistäki olis kiva kuulla käyttäjien kokemuksia. varsinki tosta denonista.
Avatar
#818 • • jorkki Guest

Vestax vmc-004 +ja-



mites noi gainit tai trimmit tossa.. saaks niillä volaa reilustikin kovemmalle, jos joutuu soittelee jotain, jossa on äänenvoimakkuus prässätty kovin alhaiselle tasolle? noi killin omaavat eq:t kuulostaa kyl vähän pelottavalta. :scared:



Kyllä trimmillä volumee pystyy lisään kohtuullisen hyvin, tosin muutaman levyn kohdalla on joutunu ruuvaan trimmin lähes maksimiin.. Ja ainakin ite tykkään noista killeistä eq:issa..

..Itellä ei oo muutaman kuukauden käytön jälkeen ilmenny mitään valittamista. Kuten näköradiomies sanoi ainoo mikä hieman hämää on se, ettei voi kuunnella luureista kuin yhtä kanavaa masterin päällä samanaikaisesti..

*suosittelen*
:happyroll:
Avatar
#819 • • sonni Guest

Vestax vmc-004 +ja-


täältä pelkkää hyvää sanaa kyseisestä vehkeestä. kuulostaa hemmetisti
paremmalta mitä entinen behringer, sekä vierustoverin pioneer. ekut
(tai siis isolaattorit) eivät ole mitään koristeita. potikat tiukat ja tukevat.
kuulokkeihinkin potkii mainiosti, ekusäätöjen kera.

itteä ei kyllä haittaa tuo pätkääkään, ettei voi cuettaa kun yhtä kanavaa
kerrallaan. loota on looginen ja nätti, eikä sisällä mitään ylimääräistä. pieni
kytkin krossin kurville löytyy myös.

äärimmäisen hintansa väärti! thomannilta irtosi 289e.
Avatar
#820 • • Turan Guest

itteä ei kyllä haittaa tuo pätkääkään, ettei voi cuettaa kun yhtä kanavaa kerrallaan.



tossa näyttäis olevan cue-master potikka kuitenki, mutta vaikuttaako master vola siihen kuinka lujalla se tulee kuulokkeista? mulla on nimittäin ainoastaan nadin päätevahvistin ilman minkäännäköstä volyyminsäätöä, joten pitää mikseristä pitää masteri tosi hiljasella. tää taas voi vaikuttaa siihen, ettei cuen päälle kuulu sit masteria kunnolla kuulokkeista.

...

nyt ku kattelin tarkemmin niin siinähän on kaks master outtia, eikä ne ainakaan molemmat voi vaikuttaa cuettamiseen. jos master 1 vaikuttaa niin ainahan voi pistää master 2:n kiinni päätteeseen.