- Reverb
- Chorus
- Mitä eroa on Ring ja Amplitude Modulationilla?
- Mitä eroa on Delay ja Echo välillä?
- Mikä on Distortion:in "vastakohta"?
Muitakin effekteja voi laittaa?
En ole tyhmä viks kuulostaakin
28 posts, 2 pages, 9,970 views
Originally posted by CosmicMan:
Amplitude Modulaatio - hmm.. ei kait se ainakaan efekteihin liity millään lailla..?
Phaser - tätä en osaa edes selittää Haddaway - what is love biisin alussa soiva "ti ty ti ty"-syna vedetty ton läpi...
Originally posted by phadej:
Yhdes (ja ainoassa mistä minä pidän) minun tekemäsää kappaleessa olen Phaseria käyttänyt. ainakin siellä (buzzissa) toimi sillai, että äänen voimakkuus tai sLPF/HPF filterin frequence (millai toi kirjotettinkaan ) muutuu
Chorus - tekee soundista fätimmän, tavallaan kopioi ääntä
ja soittaa sitä muutamalta hieman eri korkeudelta
alkuperäisen päällä, ja vielä moduloi sitä, eli tasainen ääni "tii" kuulostaa "tiuiuiuiuii"
Delay & Echon ero - sitä ei ole..
Originally posted by echostep:
chorushan on eräänlaine kaiku. äärimmäisen pieni viiveaika aiheuttaa sen fätin ja rikkaan soundin.
delayn ja echon välillä on eroa ainakin lexiconin laitteissa. delay on alkuperäisäänen konemainen toisto, ja vain äänenvoimakkuus muuttuu. echo sen sijaan kuulosta luonnollisemmalta, koska se vähentää lisäksi toistoäänen ylätaajuuksia saaden aikaan pehmeämmän soundin
Joskus myös echo on sama kuin delay ilman feedbackiä...
Phaser - tätä en osaa edes selittää
delayn ja echon välillä on eroa ainakin lexiconin laitteissa. delay on alkuperäisäänen konemainen toisto, ja vain äänenvoimakkuus muuttuu. echo sen sijaan kuulosta luonnollisemmalta, koska se vähentää lisäksi toistoäänen ylätaajuuksia saaden aikaan pehmeämmän soundin
voisko joku kertoo mulle parhaan vst reverbi effectin, mun reverbit on tosi kauheita, varsinkin ku oon tota fruity reverbiä käyttäny, mistä en tykkää yhtää...
onko mitään vst reverbiä mikä kuullostaisi samalta kuin reasonin reverbi?
Noita löytyy aika läjäpäin kun alkaa oikein etsimään. Jos joku löytää DP4:n vst-efektinä (toiveajattelua) niin ilmotkaa mullekin.
Distortionin vastakohta - sitäkään ei ole
Minkäslaisia efektejä käytetään yleensä
- rummuille (bd, haitsut, clapit erikseen)
- bassolinjalle
- stringeille
- leadeille
- jne...?