Fruityloops 3.0 FAQ

105 posts, 6 pages, 16,552 views

Avatar
#61 • • miniMe Guest
Kannattaa tehdä sille synalle oma automaatio kanava...voi sitten toistaa sitä cutoffia tarvittaessa tai ottaa pois...niin mä ainakin tekisin, jos tarttisin...main automationillahan sen joutuisi muuten kopioimaan uudestaan ja uudestaan...ARGH! ;)

Mutta joo, kyllähän toi Lame encoder on vähän...heeh :)

Osittain mun ongelma on, että tuppaavat jäämään vähän tunkkaisiksi noi biisit, vaikka muuten olisi systeemi kasassa...mutta siitä voin varmaan syyttää ainoastaan sitä, että hajotin kuulokkeeni, eikä tuo likviditeetti ole parhaasta päästä tällä hetkellä..korvakuulolta subbarin kanssa ei liene ikinä hyvä? ;)

että siinäpä syytä jos ihmettelee noiden mun demojen sameutta..."kyllähän ne täällä kuulostaa hyvälle" ...muahahaha
Avatar
#62 • • H_Lecter Guest


oishan tos toi viiskutonen, ei vaan vaikuta niin paljoo paremmalta...

ja waviksihan mä exporttaankin, mut silti laatu on paskaa, verrattuna esim mitä reasonista saa ulos



Pitääkö se sit väkisin exportata? Mikset nauhota reaali-aikasesti esim. cool edittiin ni pystyt viel lopputarkistamaan mahdolliset virheet, jne...
Avatar
#63 • • a98 Guest
saisiko tolla sitten muka parempaa laatua? kuulostaa vähän kaukaa haetulta...

no mulle toi vaihtoehto on täysin pois suljettu, koska konetehot on todella pienet, ja aina kehissä on helvetistä softaa ja biisi tietenkin rätisee kun kaikki on päällä...
pienellä kikkailulla saa aina konetehoa tekovaiheeseen, mutta exportti tai nauhoitus vaiheessa pitäisi olla kaikki vehkeet kehissä.
Avatar
#64 • • Salza Guest
hmm..

Kuten miniMe tuossa jo mainitsikin sen main automation patternin *tarkoitus* on, että sinne tallennetaan kaikki kontrollerien, yms. twiikkaukset. Eli siis valitaan main automation pattern, painetaan record+play ja sitten säädellään nuppeja. Seuraavalla soittokerralla nappien liikkeet tulevat "nauhalta". Jos säätely meni hieman poskelleen, kannattaa pitää vielä aktiivisena automation patternia (oletuksena 9). Nyt voidaan äsken tallennettuja kontrollerien (cutoff, tms.) arvoja tarkastella/muuttaa valitsemalla kyseinen kontrolleri hiiren oikealla napilla ja sitten avatuvasta valikosta edit events. Kun valitsee työkaluksi kynän voi aivan korjailla arvoja miten huvittaa. Nappien vääntelyähän ei tietenkään ole pakko ensin "nauhoittaa" vaan voi myös suoraan lähteä piirtelemään...

Tuota ihmettelen, että millä tavalla exporttaus tuottaa huonoa jälkeä. Export-toiminto tuottaa kyllä uusimmissa floopseissa vähintäänkin yhtä hyvän/(huonon) kuuloisen lopputuloksen kuin reaaliajassakin soittettuna ja silloinhan vasta pääseekin oikeuksiinsa kun koneteho loppuu kesken.
Avatar
#65 • • a98 Guest
no joo kai se fruityn exportti ihan kelpo on, tuntuu vaan että kaikilla muilla kunnon sequilla pääsee parempaan ääneen huonomilla soundeilla...
Avatar
#66 • • JR17 Guest
Niin kertokaas, millä ohjelmalla te säädätte nuo fruittaribiisit kuulumaan paremmin. Meinaan niinku wavin säätämistä, että bassot ja kaikki muut äänet on niinkus kohallaan, esim. käytättekö Cool Edit Pro:ta? :)
Avatar
#67 • • OSC8 Guest


Niin kertokaas, millä ohjelmalla te säädätte nuo fruittaribiisit kuulumaan paremmin. Meinaan niinku wavin säätämistä, että bassot ja kaikki muut äänet on niinkus kohallaan, esim. käytättekö Cool Edit Pro:ta? :)



Tarkoitat ihan selkeästi masterointia. Siitä löytyy vinkkejä jo ennestään, tsekkaappa tämä -topic läpi -> varmasti löytyy hyviä vinkkejä :)
Avatar
#68 • • Ana-- Guest


Niin kertokaas, millä ohjelmalla te säädätte nuo fruittaribiisit kuulumaan paremmin. Meinaan niinku wavin säätämistä, että bassot ja kaikki muut äänet on niinkus kohallaan, esim. käytättekö Cool Edit Pro:ta? :)



Fruity, niin loistosofta kuin onkin, vaatii mielestäni vakavaan
musiikintekoon rinnalleen jonkinnäköisen looppisekvensserin,
jossa itse biisi voidaan koota. Itse käytän kaikkeen tuotantooni
yhdistelmää Fruity + Acid, jolloin esmes one-shot-kikkojen ja
vaikkapa volyymifeidausten teon helppous nousee aivan uusiin
sfääreihin. Esimerkkikuva fruityssä väännetyistä loopeista
siirrettynä itse biisinrakennussofta Acidiin:

http://www.oy.com/~analogia/screen.jpg

Kuten tuosta jo näkeekin, voi biisin rakenteen säätää paljon
tarkemmin ja hienommin kuin fruityn omalla playlistillä. Acid hallitsee
myös jokaiselle loopille oman efektikasan, biittien laskemisen,
transponoinnit, etc.. Kannattaa tutustua.
Avatar
#69 • • Salza Guest



Fruity, niin loistosofta kuin onkin, vaatii mielestäni vakavaan
musiikintekoon rinnalleen jonkinnäköisen looppisekvensserin,
jossa itse biisi voidaan koota.



Fruity ja Acid ovat kyllä lyömätön pari. Mutta epäilenpä, että floopsi korottuu tee-tällä-kaikki softana toiseen potenssiin, kun Image-linen jepet saavat muutettua tuon playlistin 'pianorollimaiseksi'. Ei ole ainakaan tähän astinen versiokehitys paljoa pettymyksiä tuottanut...
Avatar
#70 • • categrasher Guest
Kun tota cut hommaa voi ite säädellä mielensä mukaan niin pystyykö esim phaseria ja flangeriakin säätämään tolleen miten ite haluu et pystyis ite päättää mis vaihees ne lähtee laskee tai kiertää tai miten se nyt ikinä sanotaankaa? eli oks niis jossain tosi piiloon piilotetut edit eventit tai jotkut vastaavat?
Avatar
#71 • • plink Guest


Kun tota cut hommaa voi ite säädellä mielensä mukaan niin pystyykö esim phaseria ja flangeriakin säätämään tolleen miten ite haluu et pystyis ite päättää mis vaihees ne lähtee laskee tai kiertää tai miten se nyt ikinä sanotaankaa? eli oks niis jossain tosi piiloon piilotetut edit eventit tai jotkut vastaavat?



klikkaa effun paneelissa oikealla hiiren napilla haluttua knobia ja siitä "Edit events".
Avatar
#72 • • plink Guest
vai siis tarkoitatko, että efekti pitäisi saada päälle jonain tiettynä hetkenä? siihen en tiedä vastausta, mutta itse olen tehnyt siten, että säätää efektin mahd. neutraaliksi ja sitten edit eventeillä oikeassa paikassa oikeat säädöt.

toinen tapa on kloonata efektoitava kanava ja laittaa se eri efektikanavalle, jossa flanger tms on valmiiksi oikeissa säädöissä. sitten vaan halutussa kohdassa laitetaankin tämä kloonattu kanava normaalin kanavan sijaan soimaan.
Avatar
#73 • • Venon Guest
Sain äskettäin koko versio FruityLoops 3.4:sta ja olen käyttänyt
demoa pitkään, mutta nyt on sellainen ongelma et ääni pätkii.
Koneessa ei ole vikaa tehoa löytyy.
Onko jollakin ollut sama ongelma, jos on niin apua kaivataan.
Avatar
#74 • • miniMe Guest
...ensimmäisenä mollaisin huonoja ajureita, jos sellaista pätkimistä ja rätinää kuuluu...mutta eiköhän sitten tuolta harmaiden solujen joukosta yksi rääkäise että sulla taitaa olla vähän kehno piraatti?Eli tota..kun itselläkin sellainen joskus oli. Armoton purskesoundi, mikä takasi taatusti oman jutun siihen biisiin...LoL

Eräässä aikamme peliohjelmassa tuumattiin, että kävellen olisit jo perillä...kannattaa uhrata se huntti ohjelmaan joka toimii? ;)
Avatar
#75 • • Venon Guest


...ensimmäisenä mollaisin huonoja ajureita, jos sellaista pätkimistä ja rätinää kuuluu...mutta eiköhän sitten tuolta harmaiden solujen joukosta yksi rääkäise että sulla taitaa olla vähän kehno piraatti?Eli tota..kun itselläkin sellainen joskus oli. Armoton purskesoundi, mikä takasi taatusti oman jutun siihen biisiin...LoL

Eräässä aikamme peliohjelmassa tuumattiin, että kävellen olisit jo perillä...kannattaa uhrata se huntti ohjelmaan joka toimii? ;)



Ajurit on kunnossa, se onse piraatti.
No kohta pitäis tulla rahaa niin poistan se kaupasta.
Onko muuten tietoo et mistä sais edulliseti " opiskelija"

.gif
Avatar
#76 • • bulk Guest




Ajurit on kunnossa, se onse piraatti.
No kohta pitäis tulla rahaa niin poistan se kaupasta.
Onko muuten tietoo et mistä sais edulliseti " opiskelija"

.gif



Yksi mahdollisuus on se, että latenssi on vedetty liian kireäksi, jolloin pätkii. Toki kannattaa käydä kaupasta hakemassa se ohjelma, saa tuotetuen, päivitykset ja varmemman toimivuuden. Sekä varmistaa tietysti samalla sen, että ohjelmien tekemistä jatketaan.
Avatar
#77 • • miniMe Guest
..tietty sillä latencyllä voi leikkiä ja kikkailla, mutta kun siitä ei vaan ole mitään hyötyä kun se kräkki pilaa äänen...ei siis pyörit' mikään kone, vetelee bufferia suuremmaksi tai ei :P
Avatar
#78 • • Edited jUSSi Guest
kertokaa palikalle, kuinka fruityssä saa loopsamplen soitettua "sillai" jatkuvasti (vastaa siis sitä, että synassa ei päästä kosketinta ylös). Ja pystyykö fruitylla tekemaan looppeja, eli asettamaan niitä loop-pointseja?
Avatar
#79 • • Salza Guest


kuinka fruityssä saa loopsamplen soitettua "sillai" jatkuvasti (vastaa siis sitä, että synassa ei päästä kosketinta ylös). Ja pystyykö fruitylla tekemaan looppeja, eli asettamaan niitä loop-pointseja?



Loop-pointit täytyy tehdä jossain muussa softassa (wavelab, soundforge, tms.). Kun lataat waven, jossa on looppipointit määrätty floopsin sampleriin, voi 'use loop points'-namiskan painaa päälle.
Avatar
#80 • • jUSSi Guest


Loop-pointit täytyy tehdä jossain muussa softassa (wavelab, soundforge, tms.). Kun lataat waven, jossa on looppipointit määrätty floopsin sampleriin, voi 'use loop points'-namiskan painaa päälle.



*shame*

öh, voisinhan mä toki avata silmäni... :o