Sequencers -> Cubase VST / SX

649 posts, 33 pages, 89,797 views

#121 • • Edited 029 Guest
joop...

Onko kukaan muuten nyt onnistunut testaan oisko se sittenkin kiinni tosta 1.01 versiosta? Ostin just uuden Midisport 4/4:n , asensin sen ja nyt driftiä on kyllä havaittavissa. Vanhemmalla midi interfacella ei ollu mitään droppia mut tää uus kyl groovaa ihan itsekseenkin :( :(

arg !! ;)

Edit:
> Propleemi ohi. Ei ollut kyse 1.01:stä tässä tapaukses...
#122 • • 029 Guest
heip,

tietääkö kukaan miten VST-mikserin sisäisiin kanaviin sais asetettua Delay-arvon. Ei siis audioraitoihin vaan esim tässä tapauksessa Fruityloopsin VSTmikserikanaviin? Onkohan toi edes mahdollinen muutakun midi ja audioraidoissa?
#123 • • the Atonalizer Guest

heip,

tietääkö kukaan miten VST-mikserin sisäisiin kanaviin sais asetettua Delay-arvon. Ei siis audioraitoihin vaan esim tässä tapauksessa Fruityloopsin VSTmikserikanaviin? Onkohan toi edes mahdollinen muutakun midi ja audioraidoissa?

Enpä usko. Onhan siinä kun avaat VSTi stack:stä Fruityn ikkunan (missä painetaan siitä logosta, että saat fruityn auki) niin joku delay asetus, mut se taitaa olla vaan täytsiä iskuja.
#124 • • 029 Guest

Enpä usko. Onhan siinä kun avaat VSTi stack:stä Fruityn ikkunan (missä painetaan siitä logosta, että saat fruityn auki) niin joku delay asetus, mut se taitaa olla vaan täytsiä iskuja.

jep, mut se on aika nihkee tosiaankin ton takia ettei voi säätää kun täysillä iskuil :(
#125 • • gerry Guest
öö... taas kysymys (ei niin pitkästä aikaa).

Eli... Jos mulla on vaikka joku melodia midina (joka ohjaa vaikka synaa) ja nyt haluan sen nauhoittaa wavina cubasen audio raidalle. Kaikki menee hyvin mutta kun sitten vertailee hyvin tarkastin midia. ja nyt waviksi nauhoitettua audiraitaa huomaa että audio on hiukan jäljessä... Mistä voin säätellä sisääntulevan audion bufferia? Näköjän siitä se on kiinni... vai...?
#126 • • the Atonalizer Guest

öö... taas kysymys (ei niin pitkästä aikaa).

Eli... Jos mulla on vaikka joku melodia midina (joka ohjaa vaikka synaa) ja nyt haluan sen nauhoittaa wavina cubasen audio raidalle. Kaikki menee hyvin mutta kun sitten vertailee hyvin tarkastin midia. ja nyt waviksi nauhoitettua audiraitaa huomaa että audio on hiukan jäljessä... Mistä voin säätellä sisääntulevan audion bufferia? Näköjän siitä se on kiinni... vai...?

Muistaakseni samasta paikasta kuin ASIO latenssia eli audio system valikosta. En Kyllä usko, että tuosta on kiinni, mut testaa.

Tai sit jos jätkä haluat olla tosi ovela, niin siirrät sitä audio fileä siellä editorissa pikkasen taakse päin (nauhoita uudestaan pikkasen pitempi pätkä, niin ei jää loppuun tyhjää.
#127 • • gerry Guest

Muistaakseni samasta paikasta kuin ASIO latenssia eli audio system valikosta. En Kyllä usko, että tuosta on kiinni, mut testaa.

Tai sit jos jätkä haluat olla tosi ovela, niin siirrät sitä audio fileä siellä editorissa pikkasen taakse päin (nauhoita uudestaan pikkasen pitempi pätkä, niin ei jää loppuun tyhjää.

Hmm... ASIO Ajurit eivät vaikuta mitenkään wav toistoon... Vielä vähemmän IN dataan. Tai ainakin sellaisen käsityksein sain kun selaisin ohjetiedostoja...

Ja olenkin joutunut niitä waveja ihan pikkasen siirtelemaan taakseppäin mutta se on ärsyttävä! Varsinkin kun haluaa nauhoittaa schratseja tai vockaaleja niin niitä on vaikea saata biittiin mukaan... Muisttakseni cakewalkissa sellaista ongelmaa ei ollut... Prhanan millisekiunnin viive.... :mad:
#128 • • Edited the Atonalizer Guest

Hmm... ASIO Ajurit eivät vaikuta mitenkään wav toistoon... Vielä vähemmän IN dataan. Tai ainakin sellaisen käsityksein sain kun selaisin ohjetiedostoja...

Ja olenkin joutunut niitä waveja ihan pikkasen siirtelemaan taakseppäin mutta se on ärsyttävä! Varsinkin kun haluaa nauhoittaa schratseja tai vockaaleja niin niitä on vaikea saata biittiin mukaan... Muisttakseni cakewalkissa sellaista ongelmaa ei ollut... Prhanan millisekiunnin viive.... :mad:

En tarkoittanutkaan asio määreitä vaan samassa paikassa mistä sitä asiota saadetään, on joku recording buffer tai vastaava, mistä voit sitä säätää. Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa, joskus vokaalejen kanssa, mutta olin laulaessani kännissä, eli veikkaan alkoholin vaikutusta.

Tietysti jos sulla on käytössä Cubase VST 32, niin vaihda SX:ään. 32:n audio engine ei ole tarkin mahdollinen.

edit:lisäys
#129 • • vartio Guest
tuli ihan mieleen että miten te lausutte cubasen?

siis 'kupase' vai 'kubeissi' vai mitäh?
#130 • • bulk Guest

Kjuupeis ;)
#131 • • Tuppu_ Guest
Mä sanon aina, että kubase. :D
#132 • • Sniff Guest
"kuppane" tai "kuppa-sen-sen" :004:

tietokone jossa se pyörii on sit tietty kuppatoosa.
#134 • • 029 Guest

Kjuu-beissi... :cool:
#135 • • :t:c: : : Guest

Ihan hyvää juttua tulee ex Logic käyttäjiltä jotka ovat vaihtaneet SX:ään...

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/042703.html

:D

Totta ;D

Quote (SX:tä puhuessa):

"What use has a MIDI sequencer with such bad timing? Or weird behaviour relating to program changes. What use has an Audio sequencer with horrible bugs (e.g. if you delete parts of a wave the waveform display does not update). These things alone are a No Go and I see no improvements here for months!"

Muutenkin kyllä aika turhanpäiväistä hehkutusta, ei yhtä ainoaa mainintaa et joku juttu olis oikeasti paremmin kuin Logicissa... :]
#136 • • Fat Abbot Guest
Quote (SX:tä puhuessa):

"What use has a MIDI sequencer with such bad timing? Or weird behaviour relating to program changes. What use has an Audio sequencer with horrible bugs (e.g. if you delete parts of a wave the waveform display does not update). These things alone are a No Go and I see no improvements here for months!"

No, ainakaan mulla ei esiinny minkäänlaisia ongelmia... Mutta kai mä oon sitten ainoa jolla homma toimii.

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/042894.html

Muutenkin kyllä aika turhanpäiväistä hehkutusta, ei yhtä ainoaa mainintaa et joku juttu olis oikeasti paremmin kuin Logicissa... :] [/B][/QUOTE]

Eihän se nyt mitään hehkutusta olekaan.

:002: :003:
#137 • • OSC8 Guest

All Your Q-Base Are Belong To Us ! ;)
#138 • • MikkiHiiri Guest

'kjyybeis' se kai pitäis lausuu mut sanon sitä 'kuppaseks' ;)
#139 • • :t:c: : : Guest
Jos joku tietää:

Kaverin OSx/MAC w/ Cubase SX rupes kiukutteleen eikä anna enään exportata ollenkaan jostain syystä, ohjelma ns. suorittaa jotain laitonta ja koko pasca kaatuu!? Any ideas, tips?

Kuulemma ilmeni vasta äänikortin asennuksen jälkeen mut sekin on kyllä ihan pro mallia ja ajurit yms on kunnossa. Ei sen puoleen anna exportata koneen omallakaan ääniprossulla.

THC
#140 • • pakana Guest
Saako VST-synan GUIn avautumaan jonkun pikanäppäinkomennon avulla? En siis jaksais aina kaivaa hiirtä esiin, kun pitäis saada raidalle valitun VSTin oma ikkuna auki... siis hiirellähän se aukee mm. siitä metkasta pikku-e:stä, ja kun kursorin pistää siihen päälle niin selitteeksi ilmestyy "edit MIDI channel" tjsp. En löytänyt key commandseista, onko jollain ollut parempi onni?

Ja sitten kenkumpi juttu: Mulla on "arrangement"-ikkunassa valittuna alue, jota SX looppaa = cycle päällä. Lokaattoreiden välinen alue näkyy yläpalkissa vaaleansinisenä, ja jos mä nyt otan hiirulaisella kiinni siitä söpöstä viivasta ja muutan siten valittua aluetta, ni SX jostain *tun syystä triggeroi partteja, ja playback pätkii. Mulla on yleensä Battery kehissä soittamassa jotain lyhyitä looppeja, ja nää loopit triggeroituu niin että koko paska laukkaa. Mulla on mahdollisesti väärä tekniikka, eli miten niitä lokaattoreita kannattaa liikutella ettei tunnelma latistuis?

Any help mucho appreciado (jos kukn tajus ees mitn...)