Originally posted by kb:
Kiinnostaisi opetella jomman kumman käyttö, mutta mielipiteet menee aika näppärästi ristiin. Arvostan toki ReQ:n näkemystä, mutta kuulisin mielelläni myös muiden näkemyksiä softasynakäytöstä. Anyone?
-kb
softasynia varten kumpi vaan...
VST (Virtual Studio Technology)ja
ASIO (Audio Stream Input Output)ovat Steinbergin Cubaseen kehittämiä standardeja mutta toimivat taatusti nykysin myös Logic audiossa...
Cubasessa on aina ollut standardina myös Steinbergin "Re-Wire" systeemi jolla esim. propellerheadsin Reason sekä Rebirth saadaan tahtiin ja pyörimään synkassa ilman sen kummempaa säätöä kun halutun softan avaaminen. Toimii ilman erillistä asennusta kunhan edellä softat vaan löytyy koneelta...
Toi hardis-synajuttu on mun mielestä kukkua koska esim. Cubaseen voi ladata tai itse tehdä
studiomoduleita tarpeesta riippuen. Niillä ton "laitekohtasen" käytön saa hoidettua koneelta samalla lailla - jos nyt ymmärsin mitä ReQ tarkoitti.
Mutjuu... Logikista löytyy varmasti hyviä juttuja jne. mut mä en niistä tiedä kun olen perehtynyt vaan tän valmistajan softaan. Kannattaa kysyä logik topiikista noita juttuja... Mun käsittääksenki softaporukka ois jostain syystä ton logikin perään... Toisaalta se voi myös johtua siitä että Cubasesta ei löydä toimivaa kräkkiä mistään ja jengin biisit menee vaan yli jo testausvaiheessa ja kaikki vaan kaatuu jne.
Kumpikin on hyviä softia Vaikee sanoo kuitenkaan kumpi ois parempi sun käyttöön. Luulen et kumpikin on tasan yhtä hyvä alottelijalle koska aika harva täällä todellakaan osaa vedättää konettansa niin limittiin et vois sanoo et toinen softa tekee duunin paremmin kun toinen...
[ 28 May 2002: Message edited by: 029 ]