Originally posted by Quu:
Profiilissasi lukee, että pyörität levyjä... Luulisi sinun tietävän millaisia äänenpaineita kuulokkeissa pitää käyttää miksatessa.
Ei mikään ihme että kuulostasi on puolet "hävinnyt" johonkin...
nimim. 20V ja pieni tinnityksen alku.
Mä en ainakaan luukuta kuulokkeisiin niin kovaa, et tarvisin tulppia, mut jengi joka tarttee ni niitä käyttäköön. Mutta koska jengi hyökkää näin kiivaasti mun kommenttia vastaan, ni tässä mulle mailina tullut alan ihmisen huomautus asiaan. Mainittakoon, että puhuin radiossa tästä samasta asiasta.
Tervehdys, Aleksi Taponen & co!
Kiitos, että otitte meluasian esiin 26.7. aamun lehtikatsauksessa! Hyvä, Aleksi, että otat korvatulpat mukaan bileisiin, mutta valitettavasti korva sopeutuu meluun, joten vaurio on usein siinä vaiheessa jo tapahtunut, kun itsestä tuntuu, että melutaso vaatii korvatulppia. Kommenttina naistoimittajalle: en vertaisi korvatulppia silmälappuihin elokuvissa, koska siellä harvoin on nähtävissä mitään silmiä vahingoittavaa. Sen sijaan elokuviinkin usein tarvitsisi korvatulpat, kun äänet kuuluvat niin voimakkaina. Bilejärjestäjien pitäisi ilman muuta alentaa desibelimääriä tai lippujen hintaa, jos melutaso ylittää turvarajat. Sisäkorva on pahuksen
herkkä mekanismi, jonka vaurioita ei tällä hetkelllä vielä pystytä korjaamaan.
Terveisin:
Eila Hämäläinen
Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri
MediErgo, Kotka puh: 2197200
e-mail:
[email protected] tai
[email protected]
Että semmosta palautetta mm. tuli.