Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,792 views

#81 • • Boneless one Guest
Varokaa näitä!
Itsellä on (kotikäytössä) Sennheiser HD525 jotka on saundiltaan ja istuvuudeltaan hyvät paitsi ne järjettömät mini-plugit jotka tulee kuuloke-elementtiin,alkoivat pätkiä kotikäytössä (huom!) parin kk käytön jälkeen.
Kyllästyin,ja kolvasin perkeleet kiinni suoraan elementtiin,kuumaliimaa juureen ja nyt toimii.Sama vika ollut Sennheiserin "huippu" -malleisakin,tyyliin 2000(mk) kuulokkeissa.
Kullattuja poikittaisia jousia kontaktipintana...mitä helvettiä tää nyt on?

[ 23 July 2002: Message edited by: The Boneless-one ]
#82 • • Al Tapone Guest

Originally posted by kilobitti:
Oliko tämä kompa???

Syy voisi olla esim. se että haluaa pystyä soittamaan levyjä vielä kymmenenkin vuoden kuluttua...kuulovaurio tulee järkyttävän helposti. Ne sedät ja tädit jotka festareilla varoittaa melusta, ei ole jehovia tms. jotka yrittää käännyttää pois helvetin pauloista, vaan ne on siellä koska jengi ei tajuu ottaa näitä asioita tarpeeksi vakavasti.

nimim. korvat soi aamusta iltaan

Ei ollu kompa

Oudoksuttaa vaan et miksi pitää soittaa sitte niin kovaa jos korvat ei kestä? Mulle ei ainakaan henk.koht. istuis tulpat samaan päähän kuulokkeiden kanssa. Mut mul onki puolet kuulosta jääny matkan varrelle et mulla vaimenee ihan omasta takaa
#83 • • George Shield Guest

Originally posted by Al Tapone:
Oudoksuttaa vaan et miksi pitää soittaa sitte niin kovaa jos korvat ei kestä?

Monissa bileissä on vaan äänenvoimakkuus sitä luokkaa, että miksaamisesta ei tahdo tulla mitään ilman kuulokkeiden volan nostamista. Tämä tietysti riippuu dj-kopin sijoittelusta sekä siitä, onko monitoria...
#84 • • Lank Guest

Originally posted by shkuroff:
Omasta mielestani ne kuulokkeet,jotka ovat dj-kayttoon sopivia ja hankkimisen arvoisia,ovat:
1.Sony MDR-V700 {omistan sellaiset }
2.Sehnheiser HD-25
3.Stantonin kaliimmat,olisko joku dj-pro 1000?
4.Pioneerin dj-luurit
5.Technicsin dj-luurit
6.MoS dj-luurit,kallein malli
Nama kaikki ovat minusta yhta laatua,ja ottaisin ihan mitka tahansa niista.

Stantonin kalliimmat ovat dj-pro 2000:set. Ovat nekin ihan loistavat luurit ja sellaiset lähes käyttämättömät saa täältä erittäin halvalla!!!!!!

[ 24 July 2002: Message edited by: Lank ]
#85 • • Quu Guest

Ei ollu kompa

Oudoksuttaa vaan et miksi pitää soittaa sitte niin kovaa jos korvat ei kestä? Mulle ei ainakaan henk.koht. istuis tulpat samaan päähän kuulokkeiden kanssa. Mut mul onki puolet kuulosta jääny matkan varrelle et mulla vaimenee ihan omasta takaa

eek7.gif

Profiilissasi lukee, että pyörität levyjä... Luulisi sinun tietävän millaisia äänenpaineita kuulokkeissa pitää käyttää miksatessa.

Ei mikään ihme että kuulostasi on puolet "hävinnyt" johonkin...

nimim. 20V ja pieni tinnityksen alku.
#86 • • kilobitti Guest

Mulle ei ainakaan henk.koht. istuis tulpat samaan päähän kuulokkeiden kanssa.

Ihme homma -mun elacinit ei haittaa vaikka pitäisin mun avoimia kuulokkeita päässä, jotka siis eivät ole yhtään kuppimaisia, vaan pehmuste painaa tasaisesti koko korvaa. Kaipa nämä jutut on sitten aika henk.kohtasia...

Vähän offtopikiksi menee, mutta on pakko hehkuttaa että elacinit on yksi parhaista sijoituksista mitä olen ikinä tehny. Ne on "maksanu" itsensä (lähinnä käyttömukavuudessa ja äänenlaadussa jota vaikea laskea euroissa ) vuodessa takas, ja takuutakin on vielä vuosi jäljellä.

-kb
#87 • • Quu Guest

Originally posted by kilobitti:

Vähän offtopikiksi menee, mutta on pakko hehkuttaa että elacinit on yksi parhaista sijoituksista mitä olen ikinä tehny.
-kb

Niinq Tod.

nimim. Onnellinen omistaja.
#88 • • slain Guest

Originally posted by The Boneless-one:
Itsellä on (kotikäytössä) Sennheiser HD525 jotka on saundiltaan ja istuvuudeltaan hyvät paitsi ne järjettömät mini-plugit jotka tulee kuuloke-elementtiin,alkoivat pätkiä kotikäytössä (huom!) parin kk käytön jälkeen.
Kyllästyin,ja kolvasin perkeleet kiinni suoraan elementtiin,kuumaliimaa juureen ja nyt toimii.

Itsellä samat ämpärit, muuten olen erittäin tyytyväinen, paitsi että mainitsemasi ongelma on *erittäin* vittumainen. Kuuntelee jotain, kääntää päätä ja oho, vasen puoli hävisi. Noh, räplätään hieman ja taas kuuluu.

Oliko helppo toimenpide? Oon itse ajatellut samaa fixiä, mutta kerran ohimennen tutkisin tuota mekanismia ja ajattelin ettei aukea ilman väkivaltaa.
Caro²

#89 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Originally posted by slain:
Itsellä samat ämpärit, muuten olen erittäin tyytyväinen, paitsi että mainitsemasi ongelma on *erittäin* vittumainen. Kuuntelee jotain, kääntää päätä ja oho, vasen puoli hävisi.

Sama ongelma esiintyy myöskin hd 25-1:ssä. Varsinkin sen jälkeen kun pehmusteet on kerran vaihdettu. Vaihtopehmusteen reuna tulee nimittäin sen verran pitemmälle että se peittää sopivasti miniplugin aukon, ja kun sen plugin siihen tuuppaa niin pehmusteen reuna painaa sitä hieman vinoon ja näin sitten kontaktipinta alkaa kärsiä. Itse ratkaisin ongelman niin että poltin pehmusteen reunaan kolon ja tuuppasin miniplugin siitä läpitte (pehm.reuna tiivistää plugin vielä tiukempaan kiinni), eikä pätkimisestä ole tarvinu sen koomin kärsiä.

Saisvat kyllä tehdä ton homman paremmin siellä sennheiserin irlannin tehtaalla pentele.
#90 • • Boneless one Guest

Originally posted by slain:
Itsellä samat ämpärit, muuten olen erittäin tyytyväinen, paitsi että mainitsemasi ongelma on *erittäin* vittumainen. Kuuntelee jotain, kääntää päätä ja oho, vasen puoli hävisi. Noh, räplätään hieman ja taas kuuluu.

..joo,noin se alkaa,ja lopulta päätä ei voi pitää enää missään asennossa.

Oliko helppo toimenpide? Oon itse ajatellut samaa fixiä, mutta kerran ohimennen tutkisin tuota mekanismia ja ajattelin ettei aukea ilman väkivaltaa.

Kuoret irtoo suhteellisen vaivattomasti ilman väkivaltaa,se siitä siis..
Leikkasin ensin ne järjettömät plugit helvettiin,ja kuorin piuhat (tässä vaiheessa kannattaa muistaa pujottaa piuha läpi kuorien reijistä..).Kolvauksen tein suoraan siihen jousi-viritykseen.
Itse stuntti on kolvata ne hiuksenhienot langat,jotka johtaa elementtiin,mutta varovaisuudella/kärsivällisyydellä toimenpiteestä selviää.Kannattaa tsekkaa myös ettei kolvi käy liian kuumana.
Operaation miinuspuoli on se että tämä ratkaisu on aika kertakäyttöinen ja tietyssämielessä lopullinen..seuraavan kerran kun alkaa pätkiä on edessä entistä työläämpi korjaus,sikäli kun kuumaliiman ja tinan seasta enää löytää mitään... ...tai sitten uskoo hyvällä,ja ostaa tyytyväisenä uudet/eri luurit.

[ 26 July 2002: Message edited by: The Boneless-one ]
Caro²

#91 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kellään minkään näkösiä käyttökokemuksia Sennheiserin HD 265 Linear luureista. Hd 25-1:siä kun aina tuputetaan "ainoina oikeina" luureina dj-käyttöön (vähän niiku concorden Pro rasiaa, vaikka parempiakin on).

Asia pisti silmään kun tarkastelin elektronissa luurien hintoja, ja totesin Linearin maksavan 213euroa (taisivat olla kalleimmat siellä).

Eihän se hinta, vaan laatu/käyttömukavuus.. Kertokaa ny ettei tarvi ostaa testattavaksi
#92 • • Al Tapone Guest

Originally posted by Quu:
Profiilissasi lukee, että pyörität levyjä... Luulisi sinun tietävän millaisia äänenpaineita kuulokkeissa pitää käyttää miksatessa.

Ei mikään ihme että kuulostasi on puolet "hävinnyt" johonkin...

nimim. 20V ja pieni tinnityksen alku.

Mä en ainakaan luukuta kuulokkeisiin niin kovaa, et tarvisin tulppia, mut jengi joka tarttee ni niitä käyttäköön. Mutta koska jengi hyökkää näin kiivaasti mun kommenttia vastaan, ni tässä mulle mailina tullut alan ihmisen huomautus asiaan. Mainittakoon, että puhuin radiossa tästä samasta asiasta.

Tervehdys, Aleksi Taponen & co!

Kiitos, että otitte meluasian esiin 26.7. aamun lehtikatsauksessa! Hyvä, Aleksi, että otat korvatulpat mukaan bileisiin, mutta valitettavasti korva sopeutuu meluun, joten vaurio on usein siinä vaiheessa jo tapahtunut, kun itsestä tuntuu, että melutaso vaatii korvatulppia. Kommenttina naistoimittajalle: en vertaisi korvatulppia silmälappuihin elokuvissa, koska siellä harvoin on nähtävissä mitään silmiä vahingoittavaa. Sen sijaan elokuviinkin usein tarvitsisi korvatulpat, kun äänet kuuluvat niin voimakkaina. Bilejärjestäjien pitäisi ilman muuta alentaa desibelimääriä tai lippujen hintaa, jos melutaso ylittää turvarajat. Sisäkorva on pahuksen
herkkä mekanismi, jonka vaurioita ei tällä hetkelllä vielä pystytä korjaamaan.

Terveisin:

Eila Hämäläinen
Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri
MediErgo, Kotka puh: 2197200
e-mail: [email protected] tai [email protected]

Että semmosta palautetta mm. tuli.
#93 • • JussiS Guest

"Bilejärjestäjien pitäisi ilman muuta alentaa desibelimääriä tai lippujen hintaa, jos melutaso ylittää turvarajat."

Siis mitäv***a? Eli jos bileissä on enemmän desibelejä, niin lipun hintaa pitäisi laskea?!?!? En nyt ihan suoralta kädeltä ymmärrä, mutta jos sen kerran on sanonut korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri, niin se on sitten varmaan totta.
#94 • • kilobitti Guest

Originally posted by JZZ:
Siis mitäv***a? Eli jos bileissä on enemmän desibelejä, niin lipun hintaa pitäisi laskea?!?!? En nyt ihan suoralta kädeltä ymmärrä, mutta jos sen kerran on sanonut korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri, niin se on sitten varmaan totta.

Hmm...kuulostaa aika oudolta tuo hintajuttu juu. En ymmärrä miten lipun hinta korreloi melun kanssa. Ehkäpä erikoislääkäri ei ajatellut tuota asiaa ihan loppuun..=)

BTW, tähän löytyis ehkäpä osuvampikin topikki:
Kuulonhuoltoa

-kb
Caro²

#95 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Naisenlogiikalla (ei pahalla ) asia menee varmaan niin että mitä kovempi meteli, niin sitä enemmnä haalitaan porukkaa hajottamaan korvat sinne sisälle
#96 • • tempest Guest

Originally posted by The Boneless-one:
Varokaa näitä!

Himastudiokäytössä itselläni on hd-210:t ja sama ongelma. Tosin alkanut vasta kuukausi sitten ja kuulokkeet olleet jo pari vuotta käytössä.
#97 • • Al Tapone Guest

Eiköhän se lääkäri tarkottanut tätä uutta lakiesitystä et järjestäjien pitää hommata bailaajille tulpat, jos belit ylittää jonkun tietyn rajan tarpeeksi kauan. Kuulonhuoltoa topicissa Jokke tosta asiasta jotain selitti. Eihän ne tulpat kuitenkan ilmasia ole.

Ja kait toi lääkäri tarkotti sitä, et jos bailaajan täytyy ostaa tulpat, ni lipun hintaa pitää alentaa. Bileistähän ei missään tapauksessa voi jäädä pois, eihän
#98 • • Peter Skogberg Guest
Sony MDR-V700 kuulokkeet ovat minun testaamistani parhaat... 500 tuntui vähän heikoilta... Toinen hyvä on myös Pioneer SE-DJ5000.-..
Caro²

#99 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Originally posted by Peter Skogberg aka. Antistaattinen:
Sony MDR-V700 kuulokkeet ovat minun testaamistani parhaat... 500 tuntui vähän heikoilta... Toinen hyvä on myös Pioneer SE-DJ5000.-..

Kerro nyt samalla mitkä oli testiviivalla, ja mitkä oli ne ominaisuudet joiden avulla 700nen nousi ykköseksi? Veikkaisin sitä jytke-bassoa?
#100 • • Zwek Guest
Noi Sennheiser HD525:set kusee kyllä huolella. Mulla oli tollaset jonku aikaa, mutta kettuunnuin juuri ylhempänä todettuun ongelmaan. Sitten ostin Sennheiser HD25 SP:t ja oon ollu todella tyytyväinen. Ne kumisee todella mukavasti ja mitään ongelmia ei ole ollu. Tota Sonyn MDR-V700 en ole päässy testaamaan. Varmasti hintansa väärti laitos...