Joo, presetit eivät yleensä missään koneissa olekaan hyviä, enkä todellakaan ehtinyt opetella täysin tuota supernovan käyttistä, mutta oskillaattoreiden yleissoundi kuulosti vain niin kliinisen puhtaalle (kuten muissakin novationeissa), eikä detunaaminen vaikuttanut yhtä paljon, kuin esim. waldorfeissa (mun mielipide), joten yleissoundi jää sellaseks digitaalisen puhtaaksi, ellei ääntä sitten moduloi. Melkein kaikki SN2:n presetit toistavat itseään.
Mukana on muutamia hyviäkin, mutta kaikissa on se sama novationfiilis, joten joutuu painamaan next preset-nappulaa aika tiuhaan. Tämä ei ole todennäköisesti koneen vika, toivottavasti, siis että presetit ovat toistensa kaltaisia.
Bassosoundit ainakin olivat ihan asiallisia. Voimaakin löytyi hyvin. Yllätys, kun on kyse mahtavan bass-stationin luojasta.
Yksi asia hieman harmittaa novationeissa, kun niissä saa vain perusaallot käyttöön. Niilläkin saa toki satoja, ellei tuhansia erilaisia ääniä aikaan, mutta olisi hyvä, jos mukana olisi joitain muitakin aaltomuotoja, kuten waldorfilla, korgilla ja accessilla. Näillä perusaalloilla äänipaletti on ehkä hieman rajoittunut. Mutta tietenkään ilman näitä perusaaltoja ei olisi pörinää, onhan sentään pulse ja saha-aallot niin järeitä jo sellaisenaan.
SN2:ssa monissa preseteissä unisono vaikutti vain äänen lujuuteen, mutta joku oli unohtanut detunata sitä.?! Ytitin tehdä itse init soundista double saw liidiä unisonolla, mutta kun en löytänyt mistään valikkoa, millä unisonon detunen saa, tai vielä tärkeämmän, double sawien detunen.?
Eikä tiennyt myyjäkään!
Puolet voi laittaa mun piikkiin, kun en koneesta kaikkia toimintoja löytäny. Luulis kuitenkin noin kalliin synan etupanelissa olevan suoraan unisonon säädöt, eikä jossain valikoissa, kun nuppeja ja nappeja on muutenkin lyöty etupaneeli täyteen. Etupanelista löytyy mielestäni turhempiakin säätöjä.
Presetit ovat esim. k-stationissa paremmat. Novation on todennäköisesti vain epäonnistunut supernova2:n presettien kanssa, jotka eivät kuvaa koneen oikeaa potentiaalia.
Hyvä juttu, jos koneella saa paksuakin. Olis hyvä, jos joku tosiaan voisi laittaa linkin johonkin ?????novalla tehtyyn liidiin. Uskon, että novationeissa on potkua, kun vain jaksaa kaivaa, mutta en ehtinyt käännellä tarpeeksi nappuloita,
Voi olla, että hommaan jossain vaiheessa k-stationin, mutta liidikoneeksi ostaisin viruksen tai jp80x0:n. Ne kuulostavat omaperäisimmiltä.
Laita vain mulle tulemaan sähköpostiin se 2 megan tiedosto siitä paksusta sahaäänestä. Voin laittaa sitten linkin tänne. Mulla on sen verran serveritilaa kyllä.
email:
[email protected]