Studiomikserit

50 posts, 3 pages, 12,783 views

Avatar
#21 • • OSC8 Guest
Jahas, behringeriltä löytyy 16-inputtinenMX 3242 -räkkikonsoli.
EQ:t on suoraan samaa tekniikkaa kuin MX8000:ssa ja hinta thomannilla näyttäis olevan aika edullinen, 990essoo

Taitaa kuitenkin olla että olen kallistumassa ton digitaalisuuden suuntaan -> 01v.. Niinkuin Luminescent kirjoitti niin kyllä toi asetusten nopea palauttaminen taitaa olla todella rautaa. Niin ja 4-al täysparametrinen EQ

[ 13 May 2002: Message edited by: triip ]
Avatar
#22 • • pakana Guest
10k provehkeet sikseen, oon budjetilla liikkeellä eikä oo n kappaletta outboardia kytkentöjä kaipaamassa, mut mikseri on seuraava hankinta ja neuvoa kysyn.

Tarkotus on siis saada mikki laadukkaan preampin kautta kiinni dawiin, varautua mahdollisesti myöhempiin outboardhankintoihin (max 2kpl) ja käyttää sitä myös kuulokevahvistimena :)

Eli kanavia en tarvi montaakaan, enkä vaadi mikseriltä high-end laatua kun muukaan sälä ei oo sellasta, mut toisaalta taas korva ei ihan muovilelujakaan enää oikein siedä.

Eli onko muita merkkejä kuin Behringer, ja jos ei ole niin kannattaako niihin pikkumalleihin sijottaa ees sitä vaadittua vajaata 200 eskoa?

Entäs analogisuus / digitaalisuus antiprorintaman laitteissa?

Spänks.

P.S. Luonnollisesti myös käytetyt kiinnostaa, jos joku on vaihtamassa/poistamassa omaansa?
Avatar
#23 • • :t:c: : : Guest
Itsellä on Behringerin MX2804 ja hyvin palvelee (8 mono/6 stereo in, 2 Bus 2 Aux). Kaupasta saa varmaan nykyään alle 400 euroon käytettynä...

Kuva:

http://www.promusic.net/012489.htm
Avatar
#24 • • R24 Guest
Kun kerran tää mikseri topicci kaivettiin taas esiin niin...

Fuck the mixer, get a controller!

Pitkällisten pähkäilyjen jälkeen päätettiin dumpata meidän Ramsa DA-7 digimikseri (uutena 34kmk wanhaa rahaa) ja hankkia tilalle 32 kanavaa LogicControllia. Ja vittu että kannatti!

Se on tietysti työskentely tavoista kiinni tarviiko ulkoista mixeriä, jos käyttää pääosin harwarea eikä juurikaan softasynia ja audioraitoja, niin silloin hw mikseri on perusteltu, mutta jos yli 50% materiaalista tulee audioraidoilta/ssynista, niin kontrolleri kehiin!

Halvat digimikserit (alle 5000e) ei ole kovin laadukkaita. Niiden eq:t ja kompurat soundaa aika laihalle. DA-7:ssa oli kompurat ja eq:t kaikissa kanavissa, mutta kehnompikin softa EQ/kompura pesee ne mennentullen. Mackien 8bus analogitiskeissä on hyvät eq:t, mutta esim. 16 hw kompuraa maksaa helikoptereita.

On aika luksusta kun Logicista tulee 32 kanavaa feidereiden alle joilla voi säätää jokaista kanavaan liittyvää parametria +softasynien kaikkia säätimiä. Outboard vermeistä ei kuitenkaan luovuttu vaan ne on patchatty äänikortin in/out:iin, niin että niitä voi käyttää auxeissa. Myös kaikki analogisynat on patchatty suoraan äänikortin inneihin, niin että niidenkin volat on kontrollerin feidereiden alla. Koneesta tulee ainoastaan yksi stereo ulostulo.

Halvimillaan homman saa toimimaan yhdellä LC:llä (n.1000e) ja yhdellä 8 kanavan MOTU 828 äänikortilla (n.950e)

PC käyttäjien ei tosin Logic Controllia kannata hankkia, mutta Mackie Controllin "pitäisi" toimia yhtä hyvin cubasessa.
"Tosin jokainen itseään kunniottava Logicciin koukkuun jäänyt vaihtaa ennemmin OSsia kuin sekua :p"
Avatar
#25 • • bulk Guest


Kun kerran tää mikseri topicci kaivettiin taas esiin niin...

Fuck the mixer, get a controller!



Näin myös itse tein aika pitkällisen harkinnan jälkeem, kaikki audiojudanssit menee koneen sisään Hoontechin c-portin kautta (8*i/o) ja nykyään pärjää pelkällä nelikanavaisella dj-tiskillä koko kodin mölystämisessä.
Avatar
#26 • • R24 Guest


Tarkotus on siis saada mikki laadukkaan preampin kautta kiinni dawiin, varautua mahdollisesti myöhempiin outboardhankintoihin (max 2kpl) ja käyttää sitä myös kuulokevahvistimena :)



Mä komppaisin Mackien 1202-VLZ Pro mikseriä, preamp on oikeasti laadukas hintaluokassaan, väitän ettei kalleinkaan behringer pääse laadussa lähellekkään. Mitä tarkoitat outboardilla, efektejä vai kompuroita etc?

Tollasen voi käytettynä löytää halvalla.

Hyvän ja huonon preampin eron kuulee tumpelokin!
Avatar
#27 • • pakana Guest
Veikkaus Oy hylkäs jälleen kerran mun lauantaina jättämän kotistudiotukiraha-anomuksen, joten noi kontrollerit on kyllä mun ulottumattomissa.... *tu :)

R24 kiitti vihjeestä, pitää kurkkia jos tollasen mackien hillottais käytettynä. (Mistä muuten kannattaa väijyä käytettyä sälää, jos tää ei oo ammattisalaisuus? Keltanen pörssi on yks, onko netissä jotn?)

Outboardilla meinasin lähinnä analogisynia tmv. äänilähteitä, joita tulevatkaan VSTvehkeet ei pysty korvaamaan. Aika monet halvemmista V/A-vimpaimista on nykyään jo soundin kannalta turhaa pöydäntäytettä- fiilis & nostalgia-arvot on sitten asia erikseen. Ja fmsyntikoista FM7 lienee paras. (digitaali)Rautaefekteille ei taida mun huoneen nurkasta löytyä tilaa, nykyplugareilla pärjää luullakseni hyvinkin pitkälle.

Joku retroanalogieqputkikompura-allinone-loppusilausvehje ois jättikiva, mut nekin taitaa olla tällä hetkellä päiväuniasteella sekä hyödyllisyytensä (elän siinä uskossa et masterointi ei ehkä ookaan musanteon helpoin vaihe...) että hintansa suhteen. Must tuntuu et koneelta löytyvillä Wavesin masterointiplugareilla saa aikaan paljon parempaa jälkee kun mä osaan :(

Mut joo. Ilmeisesti toi behringerkään ei musikiintekoa kuitenkaan varsinaisesti tapa, ellei kellään nyt sitten ole todella negatiivista kokemusta halpismerkin pikkumiksereistä?
Caro²

Posts: 5,301

#28 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Behringer Eurorack MX2004a ja Pioneerin djm-300.
Behringerin 1602:nenkin on, mutta se on lainassa RA:lla.

Edit: typomaster^tm
Avatar
#29 • • Edited whuf. Guest
Itellä käytössä Yamaha Promix01. Digimikseri vuodelta 1994.
18 kanavainen josta kaksi kanavaa kärähtänyt :(
Masiinasta löytyy täysparametriset 3 alue EQ:t joka kanavalle, kolme stereokompuraa ja kaks rev500 multiefua ja 48khz spdiffi ulostulo. Ihan nami vehje. Soveltuu loistavasti äänikorttiini joka toimii samaisella taajuudella. Ja niille jotka ihmettelee niin kyllä vain, tuo on 01v:n edeltäjä! EQ:tkin piirtyy samalla tapaa näytölle.
Efektit tossa laitteessa on ihan kohtuulliset kun vääntää vähän. EQ:iden laihuudesta tai muistakaan ominaisuuksista en oikeen paljoa osaa sanoa kun ei kunnon vertailukohdetta ole, mutta kohtuu mukavilta kuulostavat. Täähän siis ei ole mikään halpistiski :) Maksanut useamman taisteluhävittäjän joskus uutena.. Ja mitään bugeja en ole löytänyt.. toistaseks. Sinänsä ihme koska oon onnistunut saamaan melkeinpä jokasen laitteen tilttiin mitä omistan(mm. microQ, JP-8000, ASR-10, DCC-730, Sharpin videot ym) tietokoneista nyt puhumattakaan :D


Ainoita miinuksia tossa laitteessa on analogisuuden puute ja auxejen vähyys(kaksi monoa.. sisäisten efujen lisäksi siis) sekä tietenkin se yleinen että kanavat loppuu kesken.
Mutta Total Recall on nannaa niinkun moni Swartzeneekerifani tietää. :003:

Tommonen controlleri härpäkkä ois kyllä nami, mut ehkä hiukka kallis säätö. Noi sisääntulothan siinä tulis maksaan aika mukavasti ja samoin se rauta(pc tms) jolla sitä pyörittäis. Mitä nyt nykysellään käytän 6 kanavaa rumpukoneesta niin aika huonosti sais yhellä 8 inputti kortilla mitään aikaan.. tai hmm. Vaatis vaan työtapojen muutosta :p


edit: yks tärkeä mikserin ominaisuus jäi mainitsematta, motoroidut faderit!! :D

edit2: siirtymiseni Magellan-studioon toi käyttööni kaiken muun mukavan lisäksi myös Roland VM-3100pro mikserin.. joten dualmixeri kokoonpano käytössä nykyjään.
Avatar
#30 • • pakana Guest
Oisko kellään kokemuksia Alton tuotteista?

http://www.altoproaudio.com/default.asp on kotisivut, törmäsin firman "S-8"-pikkumikseriin hintaan 195 e:

- 5 mic input channels with gold plated XLRs and balanced line inputs
- 2 Stereo input channels with balanced TRS jacks
- Ultra-low noise, discrete mic preamps
- 48V phantom power
- Two additional multifunction stereo line inputs
- High headroom for greater dynamic range
- Balanced inputs for highest signal integrity
- Warm, natural 3-band channel EQ
- Peak LEDs & switchable low-cut filter on each channel
- 2 Aux sends per channel for external effects & monitoring
- Balanced TRS outputs; balanced XLR outputs
- Control room output
- Headphone outputs

...jos joku on käyttänyt Alto kamoja niin onko toi pro tossa saitin nimessä liiottelua vai fakta?
Avatar
#31 • • R Guest
Etsin pikkumikseria(12-14ch)miel.inserteillä ja
ainaski 2.lla auxilla, onko nuo behringerit niin P*skoja kuin huhu kertoo? oisko käytetty mackie ym. kannattavampi hankinta?Äänikorttina on vielä sblive joten ei mitään midas-laatua kuitenkaa:)
Avatar
#32 • • bulk Guest


Etsin pikkumikseria(12-14ch)miel.inserteillä ja
ainaski 2.lla auxilla, onko nuo behringerit niin P*skoja kuin huhu kertoo? oisko käytetty mackie ym. kannattavampi hankinta?Äänikorttina on vielä sblive joten ei mitään midas-laatua kuitenkaa:)



Ei ne Behringerit mun kokemukseni mukaan mitään paskoja ole, eivät vain ole niitä parhaitakaan. Jos uuden Behringerin hinnalla löydät jostain käytetyn vastaavan Mackien, niin go for it. Toisaalta käytettyjä asiakuntoisia Behringerejäkin pyörii suht pilkkahintaan, joten mikä estää sellaistakin ensin testaamasta.

Omaa MX2004A Behringeriäni en pois vaihtanut sen vuoksi, että se olisi ollut huono, vaan siksi, että en tarvinnut sen tyyppistä tiskiä enää.
Avatar
#33 • • Edited OSC8 Guest
Jammun 01v on nyt ollu ahkerassa ( krhhm yksi biisi valmiina :rolleyes: ) käytössä, ja on vieläkin vähän ristiriitainen fiilis tämän digitaaliajan suhteen:

täysi automaatio scene recalleineen sekä 4-al parametrinen EQ on kyllä todellakin rok juttu, mutta välillä tuntuu että siitä joutuu maksamaan liian kovan hinnan..

Perinteisiin analogipöytiin tottuneena tuntuu nihkeältä kun joutuu valitsemaan, käyttääkö neljää omni-outtia busseina vai efekti-ulostuloina. Yleensä joutuu kytkemään ulkoiset efut suoraan syntsan perään, mikä on kyllä hyi-hyi meininkiä ihan jo pelkästään miksaamisen takia.

Fiilis on varmaan vähän sama kuin softasynia käyttävillä voi ajoittain olla: mahdollisuudet on rajattomat jne blaablaa mutta kuitenkin, tuntuu että koneteho tulee vastaan eikä muisti nippanappa ihan riitä kaikkiin soittimiin-> joudut keskenkaiken ideavirran ruveta bounssaaman jotain audioksi jne säätöä..
:(

01v:n 16:sta kanavalla olevat "kompurat" voi ohittaa hyvänä vitsinä. Niitä kannattaa käyttää limitterinä tai gatena, mutta ne kompurat ovat ihan perusbehringereihin verrattunakin aika huvittavat. No, onhan ne automatisoitu mut..
;)

Myöskin EQ on kovin "digitaalisen" kuuloinen, siis varsinkin jos korostaa joitain taajuuksia. Toisaalta ehkä se on sitten hyvä asia, koska sen vuoksi tulee siten entistä vähemmän boostattua mitään taajuutta, ja miksaa enempi oikeaoppisesti vähentämällä. Jokatapauksessa, kyllä hyvä analogi-EQ kuulostaa aivan satavarmana paremmalta, ja minä en todellakaan ole edes mikään "kultakorva" tms...

Positiivista taasen on että ympäristö on kokonaan digitaalinen -> ts. ei muuta kuin digital-outista piuha PeeCeeseen (heh) ja nauhoittaen. Digital-input taasen toimii puucen päästä yhtenä inputeista, ei kulu analogi-inputteja kun esim kaikki rummut saa yhteen satsiin. Aikaisemmin joutui käyttään pöydästä paljon kanavia pelkästään rumpuihin..

Joop, suosittelen raudan käyttäjiä punnitsemaan tarkkaan omat tarpeensa, jos eteen tulee vaihtoehdot hommata iso analogipöytä tai samalla rahalla pienempi digimikseri. Molemmissa on etunsa. Em. teksti voi kuulostaa napinalta, mutta ideana on vain kertoa noista downsideista joita ei esitteistä tai myyjältä kuule..

edit: luin vielä ton Whuf:in postauksen ja aikalailla samaa voisi soveltaa tähän 01v:nkin. Ihan jees peli, mutta nää inputit yms vähän vaivaa. Niinkuin galileilla, voisin itsekkin vähän tarkistaa työskentelytapojani ;)

edit2: niin ja isona plussana, tuo 01v:hän toimii myös Cubase VST:n controllerina.. Woah.. :p
Avatar
#34 • • Boneless one Guest
BOSS BX-16.
16-kanavainen "Getou-mixer" ,joka ei muuten sovellu nakkisormille.On sen verran pillit potikat.Plussaa kompakti koko ja itse kolvatut 3-väri LEDit:003: Basso/Treble säädöt +/-12.
Myy analogi Rolandi mulle...
Avatar
#35 • • bulk Guest
Tossa alkoi mieli taas kaipaamaan studiotiskin äänenlaatua, mutta tarpeet on vaan kovasti muuttunut. Tällä kertaa tarvetta olisi lähinnä 6*linja ja sen verran hyvä etuaste ja kuulokeaste, että monitorointi sujuu.
Onko kukaan tutustunut tähän?

http://www.soundcraft.com/products/spirit_notepad.html

Tai vastaavaan hintaluokassa 200-500e? Passiivietuaste olisi muuten optio, mutta kun tarttee ne kuulokkeet ja vähän miksaustakin... Tällä kertaa kuitenkin less is more, joten vähemmän efektiprosessoria, enemmän tasan suoraa taajuusvastetta, laadukkaita etuasteita et cetera...
Avatar
#36 • • txgov Guest



Onko kukaan tutustunut tähän?

http://www.soundcraft.com/products/spirit_notepad.html



Juu, mulla on tollanen ollut jo joitain vuosia. Inputit kunnossa ja ääni on niinkuin pitääkin. Ainoa ja aika merkittävä napinan aihe on tuo virtalähde. Laitteesta kun ei löydy katkaisijaa laisinkaan. Eli selkään sattuu kun kyykistelee laittamassa sitä päälle ja pois. Mulla on ruvennut jo joku kytkentä muuntajasta heikkenemään ja aika-ajoin tapahtuu kummallisia asioita, kuten Peak ledit jää palamaan yms.
Toinen juttu on, että inserttejä ei notepadistä löydy.
Jonkinlaisena bonuksena voidaan pitää tota sterokanavien linjatason muutosta levysoitintavarten.
Nyt jos olisin vastaavaa hankkimassa, niin varmaan taipuisin johonkin niistä Behringerin uusista pikku miksereistä.

-T
Avatar
#37 • • bulk Guest
Toi virtalähde ei oo ongelma, koska mulla kaikki äänivehkeet tulee UPSin läpi ja siinä on katkaisija.

Mua tossa haittaa lähinnä balansoimattomien ulostulojen puute, mutta vastaavia ei oikein löydy balansoituina.

Pitää varmaan tarkistella vielä Mackien vastaavat..
¡ Previous post a couple of years ago !
Radarski

Posts: 182

#38 • • Radarski
Noniin nyt kun ostaa äänikorttia niin mikseri olisi varmaan kätevä?

Eli jos hommais jonkun RME:n äänikortin(HDSP 9632?) ja se sitten
kiinni mikseriin. Monitorit kanssa mikseriin kiinni.

Mikähän olis hyvä mikseri? Saako 1000e:llä mitään hyvää vielä?
Mitä mikserin ostossa kannattaa huomioida?

Toinen vaihtoehto olisi tietysti ostaa joku RME:n multiface.
Lisäksi sitten monitoreille erillinen controlleri ja unohtaa koko mikseri
toistaseksi.

Kumpi olisi parempi vaihoehto?

Edit: niin monitorit siis aktiivisia.
Avatar
#39 • • bulk Guest
Hehe offia, mutta aika hauskaa lukea kolme vuotta vanhoja juttuja. :)


Radar, osta vaan digi-interfaceja ja kontrollereita. Ei ole IMO järkevää ostaa erillisiä tiskejä enää kotistudioon.

Esim RME, Motu tms iface ja siihen sitten joku kiva kontrolleri josta tykkää.
Caro²

Posts: 5,301

#40 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Otetaan esille se toinenkin näkökulma siitä hardware-tiskistä. Sen läpi voi vetää kaikki muutkin audiolaitteet mitä känppä pitää sisällään. Dj-paketin, cd-soittimet, radiot sun muut. Toimii erittäin hyvin etuasteena ja helpottaa/nopeuttaa äänilähteiden hallintaa ihan älyttömästi, jos niitä on vähänkään enempää kuin kaksi.

Hw-tiskiä on myös huomattavasti mukavampi käyttää, kuin napsutella hiirellä näytöltä erilaisia potikoita ja natikoita.

Tämä siis musaa tekemättömän ihmisen näkökulmasta.