Studiomikserit

50 posts, 3 pages, 11,953 views

Avatar
#1 • • user Guest
Enpäs huomannut tämmöistä topikkia joten..
Kysymys kuuluu: minkälaisia miksereitä käytätte studiossanne?

Itselläni on tällä hetkellä Rolandin 24 kanavainen analogimikseri. Tosin alkaa kanavat loppua ja pitäisi pähkäillä uutta mikseriä. Vaihtoehtoja alkaa olla liikaa digitaalitekniikan ansiosta. Ne houkuttelevat ominaisuuksillaan [kompressorit/gatet &efektit mikserissä]
Ja tähän kun vielä lisää yhtenä mahdollisuutena Pro-Tools/Nuendo tsydeemit niin ei tässä osaa enää päättää mitä kannattaisi hankkia
Mutta toisaalta Yamahan miksereissä on kuulemma bugeja.

Soundcraftin LX7 32 / Mackien SR32/4 tulevat kyllä ensimmäisenä mieleen. Maksavat kuitenkin puolet vähemmän kuin esim. 02R

Mut joo.

-anselmi
Avatar
#2 • • bulk Guest
Itse käytän 'wanhaa' työjuhtaa Behringer MX 2004A:ta. Aika basicci, ei efektejä, vain kahdet efektilähdöt etc, mutta halpis oli ostaessani sen. Ja hinta-laatusuhde kohdallaan.

Nykyään katse tähyilee tietysti digitaalitiskien suuntaan, kerran kun on sellaista päässyt kokeilemaan, niin oma tuntuu ihan lelulta, joka se tietyllä tavalla onkin.
Avatar
#3 • • Jusu Guest

Originally posted by bulk:
Itse käytän 'wanhaa' työjuhtaa Behringer MX 2004A:ta. Aika basicci, ei efektejä, vain kahdet efektilähdöt etc, mutta halpis oli ostaessani sen. Ja hinta-laatusuhde kohdallaan.



Mulla on toi myös. Huomasin tossa päivänä eräänä, että kanavien mutet vuotaa, jos liuku on pohjoisessa ja vahvarin nuppi kaakossa. Esim. haitsut pääsee läpi, mutta tosi hiljaa..
Avatar
#4 • • melu Guest
mm. joku n*10 vuotta vanha 16-stereokanavainen "dynamix mixing system" jossa analogiset vu:t. jaksais vaan rakentaa powerin tolle.
Avatar
#5 • • Samuli Guest
mackie 24/8.

tiski vaan tuntuu olevan maanantaina valmistettu; alle vuoden vanha ja ollut jo kaksi kertaa huollossa. subit paskana, osa linjoista rohisee jne.

muuten kyllä mukava tiski ja toimivana melkeinpä hintansa arvoinen.
Avatar
#6 • • mttklrv Guest
Minun mikserini edustaa aivan äärimmäistä high-end:iä
mahtavan kymmenen sisääntulon voimin: Behringer MX602A.
Kaikki toimii. Tästä luovun vasta kun on ehdoton pakko.

[ 27 October 2001: Message edited by: mttklrv ]
Avatar
#7 • • xybo Guest
Gemini ps-626pro ;)
Toimii vallan mainoiosti levareiden ja ft2:sen kanssa.

-- xybo
Avatar
#8 • • OSC8 Guest
Quottaanpa itseani ( )tuosta parhaat laitteet -topicista: "Kunniamaininnan antaisin vielä meikäläisten nykyisen studion miksauskonsolille. Vehje on tilaustyönä tehty uniikkikappale vuodelta puu ja keppi, kokoa on aivan naurettavan paljon kanavien lukumäärään verrattuna eivätkä kaikki ominaisuudet toimi enää mutta soundi on todella miellyttävä (analoginen) ja viisialueinen EQ on aivan loistava."



Ohessa köyhä kuva vehkeestä (ei ollut parempaakaan) mutta se ainakin selvinnee että 22-kanavaiseksi tuo on aivan naurettavan iso, nuo "pöydällä" olevat laitteet ja muut sälät ovat siis tosiaan konsolin päällä..

Konsoli.jpg

[ 27 October 2001: Message edited by: triip ]

[ 27 October 2001: Message edited by: triip ]
Avatar
#9 • • D-Mind Guest

Originally posted by bulk:
Itse käytän 'wanhaa' työjuhtaa Behringer MX 2004A:ta.



Mulla myös kyseinen mikseri, ja oon kyllä tyytyväinen. Eihän siinä efektejä ole, mutta kyllä hintansa väärti on. (Kiitti Static & Azo )

Ja ainakaan tuossa yksilössä en ole huomannut vuotoja. Piti nyt oikein kokeilla vielä sitä mutea, enkä saanut millään vuotamaan. Ainoa vuoto minkä olen huomannut, on kuulokeliitännässä. Kun sen säätää nolliin, kuulu silti jotain pientä läpi, mutta tästä ei aiheudu mitään haittaa musanteossa.
Avatar
#10 • • g-boy Guest
Itelläni on Behringerin MX2642A ... joka olis ihan kelpo jos ei vuotas pikkase niinku kaikki Behringerit ja takapuoles vieläku olis XLR-lähdöt, mutku ei ni ei. Joskus kun rikastus ni vois sijottaa sen kymppitonnin kunnon mikseriin, mutta kymppitonnin vois myös sijottaa parempaan äänikorttiinkin ja jäis viel 4-5tmk johonki kivaan effuun.
Avatar
#11 • • TomiS Guest

Originally posted by mttklrv:
Minun mikserini edustaa aivan äärimmäistä high-end:iä
mahtavan kymmenen sisääntulon voimin: Behringer MX602A.
Kaikki toimii. Tästä luovun vasta kun on ehdoton pakko.



Öh mulla oli kanssa tommonen käytössä kunnes onneks sain haalittua riittävästi kasaan parempaa varten. Tossa behringerissä mulla meni Control room -potikka paskaks vuoden jälkeen, mutta kyllähän sitä vieläkin johonkin aina käyttää (kuuloke-esivahvistimena )

Nykyään on 16-kanavainen Soundcraftin Spirit M8. Ei ollu ilmanen mutta löytyy sweepattavat mid-equt, 2 post- ja 2 pre-auxsendiä, 10mm feiderit ja S/PDIF lähtö main mixille. Joutuu kyllä suosittelemaan, kun noita löytyy useampikanavaisinakin versioina

spiritmseries.com

[ 29 October 2001: Message edited by: TomiS ]
Avatar
#12 • • TomiS Guest

Originally posted by triip:
"Kunniamaininnan antaisin vielä meikäläisten nykyisen studion miksauskonsolille. Vehje on tilaustyönä tehty uniikkikappale vuodelta puu ja keppi, kokoa on aivan naurettavan paljon kanavien lukumäärään verrattuna eivätkä kaikki ominaisuudet toimi enää mutta soundi on todella miellyttävä (analoginen) ja viisialueinen EQ on aivan loistava."



Uh ja vauh. Ei oo salettiin kellään muulla samanlaista saundia... ja VIISIalueinen eq... ziisus, kaskun ei kymmenalueinen.
Avatar
#13 • • OSC8 Guest

Originally posted by TomiS:
Uh ja vauh. Ei oo salettiin kellään muulla samanlaista saundia... ja VIISIalueinen eq... ziisus, kaskun ei kymmenalueinen.




Ai onko sulla nyt sitten sellainen tunne, että sinulla on pienempi pippeli kuin minulla?

[ 30 October 2001: Message edited by: triip ]
Avatar
#14 • • TomiS Guest

Originally posted by triip:

Ai onko sulla nyt sitten sellainen tunne, että sinulla on pienempi pippeli kuin minulla?



Juurikin tästähän tässä on kysymys.

Noh.. oikeestaan toi nyt oli ihan tarpeeton toi mun postaus, mut tulipahan vaan tarve ilmaista että on siistiä, että joku on tommosen jostain saanut käsiinsä, koska kaupastahan noita ei saa
Avatar
#15 • • Mistahype Guest
Mulla on käytössä Soundcraftin Spirit F1. Sain kuitenkin sössittyä ilmeisesti liian äkäsellä signaalilla toisen ulostulon pienemmälle (rikki?). Eli vasen kanava kuuluu liian hiljaisella vaikka tasot on identtiset muuten. Ajattelin alkaa aukoon vekotinta, mutta sen tekniikka ei ole tuttua mulle.

eli onko jollain selventävää kuvaa tms. Spiritin sisuskaluista tai muuten kokemuksia niin kertokaa toki. Esim konkat sun muut, mistä tunnistan ne/mistä tiedän että ne toimii jos ulkoisia vaurioita ei ole.

Joo, voisin viedä huoltoonnki. n.300mk/h joten aion kurkata sisään ensin itse ettei ongelma ole juotoksissa.

spirit_f1.gif
Avatar
#16 • • OSC8 Guest

Originally posted by TomiS:
Juurikin tästähän tässä on kysymys.

Noh.. oikeestaan toi nyt oli ihan tarpeeton toi mun postaus, mut tulipahan vaan tarve ilmaista että on siistiä, että joku on tommosen jostain saanut käsiinsä, koska kaupastahan noita ei saa




Sanotaanko näin että tuo mikseri ei ole auttanut mua pätkääkään luomaan parempaa musaa (ollut hirveä jumitus ja luontituska päällä viimeaikoina) -> ei ainakaan kannata kadehtia koska "huonommillakin" saa osaava parempaa jälkeä aikaan. Mutta joo, nyt minä ainakin lopetan nää turhat offtopic-postailut tähän
Avatar
#17 • • OSC8 Guest
Jahas, herätelläänpä tätäkin topikkia uudestaan eloon.. Joutuu ostamaan piakkoin uuden mikserin itselleen, suureksi mielipahakseni kun joudun luopumaan aiemmin hehkuttamani konsolin käyttöoikeudesta )

Onko kenelläkään kokemuksia behringerin MX8000:sta?

Käsittääkseni tuo on hyvä mackie-klooni (?) "hieman" halvemmalla hinnalla Käytettynä (ei taidakkaan enää olla valmistuksessa) kun noita näyttäis saavan johonkin 10kmk:n hintaan.. Saman hintainen siis kuin vaikka 01v mutta juhlavasti enemmän inputteja, ja bus-outitkin löytyy.

Vai kannattaisiko mun siirtyä digitaaliaikaan -> reippaasti kovalevytilaa + muistia + VST tietokoneeseen sekä joku digitaalimikseri jolloin kärsii vähäisten inputtien, auxlähtöjen yms kanssa, mutta sitten taasen nuo audioraitahärpäkät helpottais tilannetta..

Budjetein vaihtoehto olis vielä sama kuin edellinen, mutta ILMAN sitä digimikseriä -> eli sama pikkumikseri kuin nytkin mutta tietokoneromppeen nykyaikaiseksi.

Mitä olette mieltä?


edit: niin ja saa ehdotella muitakin hyviä miksauspöytiä -> vähintään 16 inputtia, joka on kylläkin kipurajoilla..
Kohtuus sit kaikessa, hinta on todellakin yksi kriteereistä


Edit2: budjettivaihtoehto

[ 10 May 2002: Message edited by: triip ]
Avatar
#18 • • Funkatronik Guest

Originally posted by triip:
edit: niin ja saa ehdotella muitakin hyviä miksauspöytiä -> vähintään 16 inputtia, joka on kylläkin kipurajoilla..
Kohtuus sit kaikessa, hinta on todellakin yksi kriteereistä



Jos 16 kanavaa riittää niin melkein suosittelisin tuollaista perus-perus 16-kanavaista Mackieta tuon MX8000:n sijaan. Ominaisuuksia on ehkä vähemmän mutta kaikki tarvittava löytyy ja äänenlaatu on korvin kuultavasti parempi kuin Behringereissä. Käytettynä hintaa jotain alle 1000 metriä. Tosin, jos tuo 10k vanhaa rahaa on raja niin tuolla voisi saada jo jonkun isommankin Mackien, 24-kanavaisen nyt ainakin, jos vain halukas myyjä löytyy.

Vaikka on Behringer kyllä reippaasti mainettaan parempi niin en minä sellaista enää ostaisi, äänenlaatu on juuri sen kuuluisan piirun verran huonompi kuin mitä haluaisi.
Vaikka on noilla 2642:lla ja vastaavilla hyviäkin levyjä julkaistu, ei siinä mitään.
Avatar
#19 • • Luminescent Guest
Itse olen omistanut Tascam M-600:n (lähes 150kg painava 80-luvun järkäle) 24/8/2 -pohjalta, MX-8000:n ja Mackie 32/8:n. Tänä päivänä 01v:n helpottunut, silti hieman turhautunut isäntä.

Kyllä Mackien soundin erottaa tuosta MX-8000:sta. Tai sitten se on vain placeboa... Mutta Mackien rautaisa rakenne, feiderien resistanssi ja Q-arvo ylemmällä keskialueella, ja ylipäätänsä koko tatsi sai minut hykertelemään miksaamisen ilosta kun MX-8k häipyi ja tyköni saapui Mackie 32/8 mittarisillalla.

Mutta. Meni alle vuosi, ja aloin kaivata mahdollisuutta palata miksauksiin vielä aikojen kuluttua, 4-alueista täysparam. EQ:a, kanavakohtaista dynamiikkaa, tallettaa omat eq/dynamiikkakirjastot ja nauhoittaa koko miksauksen kulku muutenkin etc... Silloinen budjetti (eikä nykyinenkään) riittänyt 02r:ään, joten ostin 01veen ilman laajennuksia. Nice. Soundini teki suuren harppauksen ylöspäin selkeydessä, kun enään ei voinut antaa minkään signaalin mennä sinne +3/+6dB:n tasolle. Ja pari multipaavoa lisää ei myöskään tehnyt hallaa...

Ei nää Yamahan digimikserit omasta mielestäni nyt niin bugisia ole. Itsellä ei ole tullut ainoatakaan vastaan, aina on löytynyt jokin looginen ratkaisu pulmaan. Mitä bugeja te muut olette huomanneet/kuulleet?

Jos pajalla ei tupakoi, suojaa pöytänsä jollain liinalla niin keikalla kuin pidempien taukojen ajaksi työhuoneella, välttää paljon suuremmalla todennäköisyydellä inhottavat rohinat ja epävarmuudet mikserin toiminnassa.
Avatar
#20 • • Tuppu_ Guest
Mulla on Behringerin Eurorack MX1804X. Vehkeessä on 6 monokanavaa ja 4 stereokanavaa, eli yht. 14 kanavaa. Sisäänrakennettu Virtualizer 32 presetillä. Käytän sitä kaikuina. Efektien levelit saa tietenkin säätää joka kanavalle. Lisäksi on 1 aux/kanava. Ihan hyvä mikseri, ei kohise, eikä vuoda tms. Vaikuttaa suht. laadukkaalta. Mikään ei ole reistannut. Ekut ovat todella hyvät. Monokanaville 3-alueinen sweepattavalla midillä ja stereokanaville 4-alueinen equ. lisäksi koneessa 7-alueinen master-equ. No sitä en ole pahemmin tarvinnut. Tällä saa muutaman synan ihan hyvin miksattua. Rumpukone kyllä hörppäisi kaikki monokanavat samantien. Itse olen tähän tyytyväinen. Mun ensimmäinen mikseri ja ominaisuuksia on enkä enemmänkin kuin tarvitsen. Suosittelen, jos kanavat vain riittävät.