647 posts, 33 pages, 240,689 views
Mut onks se sit niin, että EWX on ihan paska peleissä? Oon ehkä ostamassa sellasen Terratecin EWX:n ja kiinnostas tietää tarviiko sen lisäks jonkun kakkos äänikortin pelejä varten. Eli tukeeko directx:ää yms.
Viittikö mitata kuinka ulos karkausboxin nupikat tulee kun kortin olet saanut? Mun kotelossa on tommonen etupaneeliluukku ja mietin mahtuuko se koskaan kiinni, jos saman kortin hommaan.
Alrite, kerrotko vielä kokemuksia kunhan pääset tositoimeen, latenssit ja äänenlaatu jne. Olen itse todella lähellä kyseisen kortin ostamista myös, sillä kiinnostaa :)
Mikähän mättää, kun en saa äänikortista mitään muuta kuin TV:n ääntä pihalle?
Winampista, Media playerista, Sound Forgesta, Reasonista jne... tulee pelkkää pörinää.
Windows ME
NoStatus:
Ei välttis tuu ees rokkaa lainkan tolla käyttiksellä.
Mulla oli vastaava pörinäongelma alussa Audiophilen ja W2Kn kanssa, mut poistu kun asens SP kakkosen... liekö ME:lle ees koodattu sellasta?
Ajattelin ostaa Terratec EWX 88MT:n, joten sen käyttäjiltä toivoisin jotain kommenttia tai EWX2496:n käyttäjiltä...
Eli millaista realistista latenssia kyseisellä kortilla saa, jos tehonkulutukset menevät todella suuriksi? Entä missä vaiheessa alkaa pätkimään ääni jossain sekvensserissä, eli paljonko tehomittari silloin näyttää? Ja kai nauhoitus onnistuu vielä, vaikka tehonkäytössä liikuttaisiinkin vaikka n. 80% tietämillä?
Tällä hetkellä mun audigy2 ex alkaa pätkiä n. 80-85% tienoilla ja ennen Audiophile pätki jopa vasta 95-99% :ssa.
Audigyssä ei ole tarpeeks hyvät ajurit, eikä 24bit 48kHz tilaa, niin sillä joudun laittamaan uudestaan ns. paremman kortin...ja tarvitsen noita 88:n sisääntuloja.
Jos jollain tietoa, niin kiittäisin ja kuittaisin. :)
Ajattelin ostaa Terratec EWX 88MT:n, joten sen käyttäjiltä toivoisin jotain kommenttia tai EWX2496:n käyttäjiltä...
Eli millaista realistista latenssia kyseisellä kortilla saa, jos tehonkulutukset menevät todella suuriksi? Entä missä vaiheessa alkaa pätkimään ääni jossain sekvensserissä, eli paljonko tehomittari silloin näyttää? Ja kai nauhoitus onnistuu vielä, vaikka tehonkäytössä liikuttaisiinkin vaikka n. 80% tietämillä?
...vaikka tehonkulutus oli 100%. Grafiikatkin nyki kunnolla ja silti sain muuteltua mikserin arvoja ja kopsattua audio-objekteja ilman ASIO-overloadeja. Nauhotusta en muista mutta ei oo ASIO overloadeja tullu vaikka nauhottelin aiemmalla koneella jossa biisi vei sillä hetkellä varmasti sen 80% tehosta...
Mikä buildi sulla on ajureista? En saanu 126:lla kuin 80%,
kun overloadeja alkoi tulemaan enemmän kuin laki sallisi. Päivitin
uusimmat (128) ja yllättäen sai kuormittaa 95-99%, eikä pätkinyt. Äänityskin pelasi hyvin. Siinä terratecin versiopäivityslistassa ei kyllä ollut mitään mainintaa mistään optimoinnista tai vastaavasta. Huvittavaa tossa on tosiaan se, että grafiikatkin jo pätkii mutta ääni soi hyvin :)
Asio-ajurit toimivat keskinkertaisella latenssilla, logicissa keskinkertaista huonommin.
Ongelma tossa logicissa on muuten semmonen, että se näyttäisi ainakin kortin asetuspaneelin mukaan käyttävän mme-ajureita asion sijaan. Onko muilla tällaista?
Minulla sama kortti (DSP 2000 C-PORT ) ja latenssit on n. 4ms luokkaa. Minulla toimii ainakin hienosti...
Mitä tarkoitat keskinkertaista huonommalla?
Itselläni oli myös ongelma noitten mme-ajureitten kanssa. Kun riplaili jotain Logicin asio-puolella, niin se aina automaattisesti vaihtoi noi mme-ajurit.
En tosin nyt muista millä sain ne toimimaan, mut pitää yrittää muistella... :)
Kuulostat leffojen kengänkiilloittajalta. "Hmm en aivan muista, jospa seteli virkistäisi mieltä.." ;D Mut nykyään logic ei siis vaihda sulla automaattisesti tota asetusta mme:ksi? Tahtoo informaatiota :)
Mulla latenssi olis logicissa lähempänä neljääkymmentä millisekuntia, jotta se ei rupeisi poksahteleen pidemmän päälle.