429 posts, 22 pages, 212,105 views
Originally posted by eddie:
Osaisko joku auttaa: Mulla tuli toiseen teknariini yhtäkkiä sellanen ominaisuus, et vasen kanava ei kuulu juuri ollenkaan ja oikeakin paljon hiljempaa, kuin pitäisi. Otin pohjan auki ja vaihdoin just rca:n ja rukoilin , mut ei auttanut. Samaten olen vaihtanut äänirasioita ja neuloja... ei mitään vaikutusta. Jos jollakulla on ideoita, ni kertokaa ihmeessä.
Originally posted by oddi:
Mistä tietää onko teknaria ruuvailtu...? Onko Pitchin nollakohta paikallaan, kun laitan pitchin nollaan, niin että valo syttyy, ja isoin pallo levylautasen kyljessä pysyy paikallaan? Molemmat +/- 3.3% säädöt eivät nim. ole aivan kohdallaan vaan niiden "pallot" pysätyvät kun pitch on n. 2.3%, mutta +6% on taas lähes kohdallaan. Kiitti etukäteen, toivottavasti oli epäselvä kysymys?
Originally posted by Mark Hamilton:
Eivät ne +/- 3.3% ja +6% ole normaalisti koskaan asteikon kanssa samalla kohtaa.
Osaisko joku auttaa: Mulla tuli toiseen teknariini yhtäkkiä sellanen ominaisuus, et vasen kanava ei kuulu juuri ollenkaan ja oikeakin paljon hiljempaa, kuin pitäisi. Otin pohjan auki ja vaihdoin just rca:n ja rukoilin , mut ei auttanut. Samaten olen vaihtanut äänirasioita ja neuloja... ei mitään vaikutusta. Jos jollakulla on ideoita, ni kertokaa ihmeessä.
Originally posted by ThaJain:
onko Teknarissa jotain juttuja mitä pitää puhistella säännöllisesti niinkuin miksereissä pitää tota crossii puhistella? tai jotain muuta mitä pitää pitää yllä?
Lubrication
Apply 2 or 3 drops of oil once after every 2000 hours of operation.
The time interval is much longer than that for conventional type motors (200-500 hours).
Please purchase original oil. (Part number is SFW0010.)
Originally posted by Spaze:
Ostin noin kuukausi sitten M44G neulat ja neljän soiton jälkeen toisessa on sellainen vika, että rasia on noin 0.5mm levystä. Toisessa levarissa taas oikealla kanavalla on aina noin 2db pienempi arvo kuin oikealla.
Ensimmäinen kuvailemasi "vika" (siis ilmeisesti että rasia lähes "nuolee" levyn pintaa?) johtuu äänivarren väärästä korkeussäädöstä (tai aivan törkeistä (reilusti yli 5g) neulapainoista). Shureille kai korkeus olisi normaalisti (ilman lisäpainoja) 3 mutta turntablistit tykkäävät pitää korkeutena 4,5 joka toimii varsin hyvin.
Originally posted by mekaanikko:
Shureille kai korkeus olisi normaalisti (ilman lisäpainoja) 3 mutta turntablistit tykkäävät pitää korkeutena 4,5 joka toimii varsin hyvin.
1. Saako maadoituspiuhalla paremman äänenlaadun ja mihin se kandee laittaa parhaan suorituksen saamiseksi?
3. Mun pitchiä ei voi työntää kun suunnilleen +7,9 (eli sitä ei voi ihan päätyyn asti työntää...)tai muuten soitin alkaa soittaa ihan hitaalla nykyien ja nylpyttäen... mikä mahtaa olla vikana? voiko tilanne pahentua? voiko soitin olla ruuvattu sillon vai mikä siinä mahtaa olla?
mistä nään että onko se ruuvattu?
4. Mulla ei pala myöskään toi pitchin vieres oleva vihree valo joka osottaa että vauhti on +-0 et onko sen suhteen mitään tehtävissä?
Originally posted by spacefloor:
2. Mistä löydän track-lampun vaihto ohjeen kun en ole koskaan ennen edes avannut koko levaria...?
[ 23 March 2002: Message edited by: spacefloor ]