DJ levysoittimet (Technics/ Reloop/ Vestax jne.)

621 posts, 32 pages, 429,676 views

Avatar
#561 • • Nopee Guest
Kannattaa kysyä Kookatista, että voiko ne tilata ämkoovitosen pitsit. Liikkeestä saa ainakin mkookakkosen pitsejä.
Avatar
#562 • • timppa^ Guest

Kannattaa kysyä Kookatista, että voiko ne tilata ämkoovitosen pitsit. Liikkeestä saa ainakin mkookakkosen pitsejä.



Aa siistii. Kiitti.
Avatar
#563 • • Tirppa Guest
Sarkasmi lienee tuntematon taiteen laji tällä foorumilla :(
Radarski

Posts: 182

#564 • • Radarski
Eikös muuten se klikin poisto onnistu käsipelillä tosta sl1200mk2:sta?
Vai olikos siinä joku erillinen lukkosysteemi vielä?
Avatar
#565 • • R2 Guest
Mites M3D?? Siinä ainaki on uudenmallinen pitch-liuku (lukko toteutettu napilla). Mitä eroa sillä on Mk5:een?

Alkas olla aika hankkia itelle soittimet himaan ja mielessä on pyöriny Numarkin TT-500. Laskeskelin hintaa tollasen ~750 e parille, sisältää Shuren M35X askit.. Taitaa jää Teknaria edullisemmaks. Kellään kokemuksia? TTX:n oon joskus nähny ja vaikutti ihan työkalulta, toisin kuin TT-1650, joka tuntu lähinnä lelulta..
Caro²

Posts: 5,301

#566 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Mites M3D?? Siinä ainaki on uudenmallinen pitch-liuku (lukko toteutettu napilla). Mitä eroa sillä on Mk5:een?


1) Antiskating "vain" kolmeen grammaan asti
2) Lautasen pallojen "arvot" kerrottu eri tavalla (ylin pallorivi merkattu m3d:ssä 6%:ksi, ja mk5:ssä 6.4%)

Sitten omia veikkauksia. EN ole kumpaakaan soitinta avannut, mutta veikkaisin perstuntumalla, että m3d pohjautuu enemmän mk2:n, kun taas mk5:t olisivat digitaalitekniikkaan pohjautuvia laitteita.

Tämä on siis ihan vaan ajatus, ei mikään faktajuttu. Tuntuu nimittäin omituiselta, että technics valmistaisi kahta toisista poikkeavaa soitinta (M5G ja MK5). Kun halvemmaksi tulisi valmistaa sisuskaluilta kaksi samanlaista soitinta, toisesta vaan jättää napit piiloon.

Täytys joskus avata moiset soittimet :)
Avatar
#567 • • Hexe Guest
Nonii,
On aika uusia levarit.
Ajattelin teknari MK5:set hankkia.
Mistäköhän kannattaa ostaa?
Tietääkö joku jotain hypertarjouksia?
Kertokaastny!
Avatar
#568 • • timppa^ Guest

Sarkasmi lienee tuntematon taiteen laji tällä foorumilla :(



Ei suinkaan. Meni vaan vähän huti toi nimenomainen läpänderi.
Caro²

Posts: 5,301

#569 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Mä vaihtasin kyllä ihan suoraan noi mun kakstoistkymppi ämkookakkoset
ämkoovitosiin jos ois sen verran ylimääräistä salaattia. Se nollakohdan
pykälä on hevosen vitusta varsinkin junkkaa soittaessa, jos ei halua vetää
koko ajan pirit nokissa.



Mk5:sia on erään ko. tuotteita myyvän liikkeen mukaan palautettu enemmän vikojen takia takaisin kuin mk2:sia. Tosin tämä on vaan yhden kaupan antama epävirallinen kommentti, joten ei kovin luotettava (vielä).

Mutta oli asiaakin. Tuo soittimet karosedän käsittelyyn, niin pääset ikävästä nollakohdasta kertalaakista eroon. Lähtee niin klikki kuin kvarsilukko :)
Avatar
#570 • • timppa^ Guest


Mä vaihtasin kyllä ihan suoraan noi mun kakstoistkymppi ämkookakkoset
ämkoovitosiin jos ois sen verran ylimääräistä salaattia. Se nollakohdan
pykälä on hevosen vitusta varsinkin junkkaa soittaessa, jos ei halua vetää
koko ajan pirit nokissa.



Mk5:sia on erään ko. tuotteita myyvän liikkeen mukaan palautettu enemmän vikojen takia takaisin kuin mk2:sia. Tosin tämä on vaan yhden kaupan antama epävirallinen kommentti, joten ei kovin luotettava (vielä).

Mutta oli asiaakin. Tuo soittimet karosedän käsittelyyn, niin pääset ikävästä nollakohdasta kertalaakista eroon. Lähtee niin klikki kuin kvarsilukko :)



Kvartsilukolla mä heitin jo naarastiikeriä ja samoin sillä nollakohdan
lukituksella mut vielä pitäis se fyysinen pykälä saada fittuun ja kalibroida
toi bitchi uusix.
Caro²

Posts: 5,301

#571 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Kvartsilukolla mä heitin jo naarastiikeriä ja samoin sillä nollakohdan
lukituksella mut vielä pitäis se fyysinen pykälä saada fittuun ja kalibroida
toi bitchi uusix.


Pitchi auki, ja klikki pois. ei se metallikuulan poistamine nii hankalaa o :)
tai sitte poraat vaa reiän kylkeen, ni se tulee sieltä ittekseen :) House..eiku jousen kera :)
Avatar
#572 • • Jukk-kka Guest

Kakkosiin kuulemma menee vitosen pitchifeiderit suoraan kiinni et vois
melkein sellaset tilaa jos jostain euroopasta noita varaosia saa.



Oho, kohtuu mielenkiintonen juttu. Olisko kellään mitään tarkempaa infoa ko. toimenpiteestä?
Avatar
#573 • • Timce Guest
Mikä avuksi, kun levysoittimessa on vikana "sisäinen pitch-bend", joka toimii mielivaltaisesti? Tekee biitti-miksaamisesta kyllä niin ihanaa.. :mad:
Avatar
#574 • • Loopy Guest

Mikä avuksi, kun levysoittimessa on vikana "sisäinen pitch-bend", joka toimii mielivaltaisesti? Tekee biitti-miksaamisesta kyllä niin ihanaa.. :mad:


Teknari.

Oletuksena on tosiaan se, että sulla on alla joku markan levari.
Avatar
#575 • • timppa^ Guest

Kakkosiin kuulemma menee vitosen pitchifeiderit suoraan kiinni et vois
melkein sellaset tilaa jos jostain euroopasta noita varaosia saa.



Oho, kohtuu mielenkiintonen juttu. Olisko kellään mitään tarkempaa infoa ko. toimenpiteestä?



a) Lautanen pois
b) muovit pois
c) vanha pitsifeideri irti
d) uus kiinni
e) muovit kii
f) lautanen päälle
g) mix.
Avatar
#576 • • Jukk-kka Guest


a) Lautanen pois
b) muovit pois
c) vanha pitsifeideri irti
d) uus kiinni
e) muovit kii
f) lautanen päälle
g) mix.



Mitäs tapahtuu sille napille mikä mk5:sta löytyy, ei tarvi välittää vai?

Onkos koitettu näitä uusia pitchfeidereitä ruuvatuissa soittimissa? Olis aika helvetin hyvä jos tollasella operaatiolla sais nollakohdan lähistöstä ja miinuspuolesta toimivan, ettei pitchi vaan seilais joka suuntaan.
Avatar
#577 • • . Guest

Mikä avuksi, kun levysoittimessa on vikana "sisäinen pitch-bend", joka toimii mielivaltaisesti? Tekee biitti-miksaamisesta kyllä niin ihanaa.. :mad:


kuulostas siltä et sul on pitch-liuku paskana.
onneks olkoon!

sit kun sä tilaat sen pitchin niin sielt tulee vaan se liuku.
eli ensin irrotat sen vanhan, juotat irti ja poistat vanhat tinat imurilla (tina-imurilla, ei pöly). juotat uuden kiinni, ja ruuvaat piirilevyn takas paikalleen.

tai sit etit jonku huoltofirman/äijän joka tekee tän sun puolesta.
Avatar
#578 • • bladee Guest


Mä vaihtasin kyllä ihan suoraan noi mun kakstoistkymppi ämkookakkoset
ämkoovitosiin jos ois sen verran ylimääräistä salaattia. Se nollakohdan
pykälä on hevosen vitusta varsinkin junkkaa soittaessa, jos ei halua vetää
koko ajan pirit nokissa.



Mk5:sia on erään ko. tuotteita myyvän liikkeen mukaan palautettu enemmän vikojen takia takaisin kuin mk2:sia. Tosin tämä on vaan yhden kaupan antama epävirallinen kommentti, joten ei kovin luotettava (vielä).

Mutta oli asiaakin. Tuo soittimet karosedän käsittelyyn, niin pääset ikävästä nollakohdasta kertalaakista eroon. Lähtee niin klikki kuin kvarsilukko :)



Kvartsilukolla mä heitin jo naarastiikeriä ja samoin sillä nollakohdan
lukituksella mut vielä pitäis se fyysinen pykälä saada fittuun ja kalibroida
toi bitchi uusix.



http://personal.inet.fi/hima/blade/teknarit/

Tuossa on kuvia operaatiosta... caro kertoikin jo miten se tehdään.

Ja lopputulosta tässä

http://personal.inet.fi/hima/blade/technics_sl-1200mk2/ Nämä olisi ehkäpä myynnissäkin jos jotain kiinostaa...
Avatar
#579 • • Tirppa Guest
Onkos kukaan nähnyt livenä noita stantonin uusia vekottimia. Tuo T.120 C saattaisi kiinnostaa vaihtoehtona Teknarin Mk2:lle noin hintansa puolesta. Se on rahaa se pienikin säästö. En ole vielä yhtään kunnon arvostelua nähnyt ko. laitteesta. Liekö kukaan täällä edes päässyt tuollaista hiplailemaan?
Avatar
#580 • • Boneless one Guest
Aamen.
Teknareiden "valvomo-valot" toimii taas oltuaan noin vuoden päivät pimeänä. En nyt muista tähän hätään niiden poliittisesti korrektia nimeä, mutta siis ne valkoiset valot joiden avulla öögaillaan levyn pintaa ja joka huomattavasti helpottaa raitojen ja yksittäisten kohtien etsintää/hallintaa levyltä.
Operaatio ei kuitenkaan ollut kivuton, koska toinen niistä typeristä milliiriikkisistä ruuvien kannoista joka pitää alumiinista kuorta paikoillaan oli jumissa, kiitos edellisen omistajan liköörilitkujen joita löytyi vielä nyt 13 vuoden jälkeenkin ympäri levarin sisuksia.. :mad: ..sekä väärästä ruuvimeisselin valinnasta.
Tähän inhottavaan ruuvidilemmaan tuo lamppujen vaihto tässä taannoin tyssäsi. Lamput oli jo valmiina ja kolvi kuumenemassa, mutta kun kuorta ei saanut pois ilman ruuvin porausta. Noh, homma onnistui viimein tänään kun olin kyllästynyt tiirailemaan sokkona levyjen raitoja ja tilalle löytyi myös sopiva ruuvi pienen viilailun jälkeen. Nyt valot loistaa taas kirkkaammin kuin koskaan ja korvikeruuvikin jää sopvasti piiloon pinnan alle joten kosmetiikkasilmäkään ei siitä häiriinny.

Täytyy kuitenkin sanoa, että lampunvaihtoon ei tee ihan heti mieli ryhtyä uudestaan, sen verran v-mäiseksi sen vaihto on teknareissa tehty.
Mä muistan vieläkin kuinka se tyyppi jolta nuo levarit aikoinaan käytettynä ostin sanoi jokseenkin että "noiden lamppujen vaihtaminen on vittumaista sit ku ne palaa". Oikeassa oli Tomppa.

Proseduuri:

-Lautanen pois.
-Lautasen alta muovisuoja pois.
-Valotoplan johtojen pikaliitin irti piirikortista.
-Äänivarsi lukkoon, avattava kansi päälle, levari selälleen ja kumipohja irti.
-Valon koko mekaniikka irti ja x-määrä sorminäppäryyttä ja kolvailua.
-Sama takaperin.