DJ levysoittimet (Technics/ Reloop/ Vestax jne.)

621 posts, 32 pages, 429,225 views

Avatar
#221 • • jUSSi Guest


Jees, jees! Noin minäkin sen niinkun päissäni mietiskelin. Siis se on vaan niinkun aika pitkälti siitä tuntumasta kiinni. Siis että mihin on tottunut... Eikö?:D



Se on vähän niin kuin pyörälläajo, kerran sen opittuaan sitä ei unohda ja sitä voi soveltaa muihinkin pyöriin kuin omaasi. Pyöräily on tietenkin helpompaa jos kaveriltakin lainassa oleva pyörä toimii ja siinä on ketjut rasvattu ja jarrut säädetty ;)
Avatar
#222 • • Pooh Guest


Kysymys!

Mua kiinnostaa tietää että mikä rupee ekana tökkimään noissa "ei teknareissa" kun on oppinut soittamaan silleen suht kunnolla?

Tarkoitan nyt tällä sitä että itse olen hommannut pari kappaletta reloop rm 3000 sarjan levareita ja olen oppinut niillä soittamaan mielestäni jo ihan mukavasti. Olen myös kokeillut kaverini teknareita ja huomaan ne vain erilaisiksi. En mielestäni paremmiksi, mutta tämä saattaa johtua siitä että en vielä tiedä että mitä niillä voi tehdä verrattuina esim omiin relooppeihini...

Hmm.. Toivottavasti joku nyt saa edes hieman selvää tästä...



Itselläni on noi reloop rp 3000 mk 3 levarit myös ja oon soittanut niillä nyt vuoden verran. Heinäkuussa olin soittamassa porissa eräässä tapahtumassa jossa oli tietenkin teknarit.. Täytyy sanoa että olin aika hukassa kun olin tottunut noihin relooppeihin.. esim. levyn pysäytys/hidastaminen ei onnistunt sieltä levyn keskeltä jarruttamalla kuten reloopeissa vaan se piti tehdä sieltä "sivusta".. tunnin soitannan jälkeen alko pikku hiljaa tottua noihin teknareihin.. Vinkki: jos olet menossa joskus johonkin soittamaan kannattaa ehdottomasti ottaa tuntumaa teknareihin kyllä ne sen verran erilaiset ovat..
Avatar
#223 • • jUSSi Guest


Vinkki: jos olet menossa joskus johonkin soittamaan kannattaa ehdottomasti ottaa tuntumaa teknareihin kyllä ne sen verran erilaiset ovat..



Tätä ei voi painottaa liikaa ja taisin itse mainita tämän hieman epäselvästi omassa vastauksessani. Vestaxit (muista merkeistä puhumattakaan) ovat vielä aika harvinaisia pelejä suomessa, joten teknarit kannattaa tuntea.
Avatar
#224 • • elok Guest




Vestaxit (muista merkeistä puhumattakaan) ovat vielä aika harvinaisia pelejä suomessa, joten teknarit kannattaa tuntea.



Eli onko noi vestaxit niinkun samaa "taso" luokkaa kun teknarit? Vai onko niissä niinkun jotain eroja siis muitakin kun se tuntuma?
Avatar
#225 • • jUSSi Guest


Eli onko noi vestaxit niinkun samaa "taso" luokkaa kun teknarit? Vai onko niissä niinkun jotain eroja siis muitakin kun se tuntuma?



Suunnilleen, Vestaxin väitetään pärjäävän teknareilla kaikessa (paitsi kestävyydessä, sillä vestaxit eivät ole olleet markkinoilla vielä tarpeeksi kauan todistaakseen olevansa yhtä kestäviä).
Avatar
#227 • • Mikko Guest
eikös noissa omnitroniceissa oo ilmenny sitä levylautasen nykimistä ikäänkuin tyyppivikana.. mä en ainakaan ostais. säästä rahaa ja osta teknarit.. ;)
Avatar
#228 • • Boot Guest


säästä rahaa ja osta teknarit.. ;)




WORD!
Avatar
#229 • • Kosmonaut Guest


eikös noissa omnitroniceissa oo ilmenny sitä levylautasen nykimistä ikäänkuin tyyppivikana.. mä en ainakaan ostais. säästä rahaa ja osta teknarit.. ;)



sitä mä oon vähän meinannukki..toinen on jo mut ku alkaa tarkemmin miettimään ni miten monta 12" mahtaa saada 200e:llä.. :001:
Avatar
#230 • • ilarip Guest
elikkä pitäs levarit + mikseri ostaa. ei tarvi olla mitkään huippu vekottimet mutta eivät ihan rämpyläykään, rahaakaan ei hirmuisesti ole. mille esimerkiksi tälläinen paketti kuulostaisi:
2 x Omnitronic DD-2250 tai Stanton STR8-50
+ mikseri esim stanton PM-524 PRO?

eli kummat levareista paremmat vai kuulostavatko kummatkin aivan käsille tai koko ideakin?

kiitos!
Avatar
#231 • • Mikko Guest


2 x Omnitronic DD-2250 tai Stanton STR8-50
+ mikseri esim stanton PM-524 PRO?

eli kummat levareista paremmat vai kuulostavatko kummatkin aivan käsille tai koko ideakin?



piru vie, eikös tossa just manattu noi omnitronicit syvään suohon pari viestiä sitten? ;)

tuolla buy&sell puolella on myynnissä noi stantonin str8-60-levarit? ne oli ihan kohtuullisen oloset ainakin sen mitä niitä tuli aikanaan gary b:n liikkeessä testattua. ja jos kerran omnitronicin omistajat postailee täällä ja manailee niitä nykiviä levylautasia niin kannattaako niitä edes harkita?
Avatar
#232 • • ilarip Guest
just mut noi str8-50/60 pitäs sit iha pelittävät olla?
Avatar
#233 • • Mikko Guest


just mut noi str8-50/60 pitäs sit iha pelittävät olla?



no, mähän en mikään pro oo tosiaankaan näissä hommissa mutta.. ei noi stantonit teknarille/ vestaxille väännössä pärjää, mut varmaan soittelee ihan mukavasti kotioloissa. street beatin omalla foorumilla on myös jotain läppää kyseisistä soittimista, eikä jokkekaan nyt ihan maanrakoon noita stantoneita lytännyt

oma henkilökohtainen mielipiteeni on kuitenkin että säästä rahaa ja osta teknarit.. ;)
Avatar
#234 • • Pooh Guest


just mut noi str8-50/60 pitäs sit iha pelittävät olla?



Mulla on reloopin 3000:set levarit kotona ja stanton sk-6 mikseri.
Noista levareista sen verran, että käsittääkseni reloopeissa ja stantonin levareissa on melko pitkälle samaa "kauraa" sisällä. Reloopeilla pystyy soittelemaan todella mukavasti kotona ja niin myös noilla stantoneilla aivan varmasti. Mulla on ollu noi reloopin levarit nyt reilun vuoden ja mitään vikaa ei oo ollu.. :) Mun mielestä esim. noi str8-60 on varmasti ihan jees hima soittoon. Toi stanton sk-6 mikseri on osoittaunu myös hyväksi, eli harkitse myös sitä kun mikseriä meinaat, ei kovin kallis ja mielestäni hintansa väärti. :)
Avatar
#235 • • Edited phanatic Guest
Onkos tuosta GEMINI - PT 2400 kellään kokemuksia, Thomannilta irtoaisi 399 eurolla. Vaikka Technicsit tai Vestaxit olisivatkin "enää" >100 euron päässä niin silti tuo yli 500 euroa ylittää jo kipukynnyksen ja maksukyvyn.

[edit]tai osaako joku suositella parempaa pyöritintä samassa hintaluokassa?
Caro²

Posts: 5,301

#236 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


[edit]tai osaako joku suositella parempaa pyöritintä samassa hintaluokassa?



Osaa..

Mikä tahansa muu paitsi Gemini. Tämä perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin kyseisen merkin miksereistä, enkä usko että kyseinen firma osaisi hoitaa muita asioitaan sen paremmin.. :D

Numark TT2, Reloop rp4000, jne.. Stanton..
Avatar
#237 • • guli van kaak Guest


mille esimerkiksi tälläinen paketti kuulostaisi:
2 x Stanton STR8-50



ja kolmannekseen, "Driving method: Belt drive". ei hyvältä kuullosta.

noihin levareihin ihastuu vähän liian helposti, kun selailee netissä niitä, ja kun hintaa on 200-300e. mutta suosittelen ottamaan hiukan selvää, ennen kuin päästetään mopo irti.
Avatar
#238 • • ilarip Guest
no voi paska onko noiki sit sellaset hihna vetoset!
en tosiaankaan siis tiedä laitteista _yhtään_ mitään vlo leikin kaverin teknareilla puoli kuolleena ja rakastuin niihin täysin, ja voin sanoa että en tule huomaamaan eroa laitteissa olivat ne sitten vestax teknarit jne.jne. mutta jotku ok pelit koti käyttöön osaatteko suositella?? ja olen suht köyhä ja kommentit säästä rahaa osta teknarit = hv! en todellakaan osta mitään teknareita koska en tiedä kauan innostusta kestää. mutta jotkun vehkeet millä ei into mene ihan heti. jos on jotai "halpoja" "hyviä" niin mielelläni haluaisin tietää kiitos!
Caro²

Posts: 5,301

#239 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


mutta jotkun vehkeet millä ei into mene ihan heti. jos on jotai "halpoja" "hyviä" niin mielelläni haluaisin tietää kiitos!



Onneksi oli "halpoja" ja "hyviä" :D

Reloop rp-3000 (jos löydät käytettynä), alle 3000:sta relooppia älä missään tapauksessa osta.
Omnitronikkeja älä osta missään tapauksessa (niistä ei ole kuullut koskaan mitään hyvää, ei edes "parhaimmista" omneista). Numark tt-2.
Kaipa Geminikin alkaa nykyään toimia (epäilen vahvasti). Miksei myös käytettyä Teknaria jos halvalla saat :D
Avatar
#240 • • guli van kaak Guest


mutta jotkun vehkeet millä ei into mene ihan heti. jos on jotai "halpoja" "hyviä" niin mielelläni haluaisin tietää kiitos!



Reloopin 4000, music-citystä 238e. eli saksan maalta. toki voit täältäkin spotata käytetyn.