Autot

1,119 posts, 56 pages, 220,836 views

Avatar
#281 • • Quu Guest

Miks joku ostaa noita hemmetin look-a-like maastureita, jotka ei oikeesti edes kestä maastoa?


  • Istutaan korkeammalla. Eli helppo päästä sisään ja nähdään koko edessäolevan autojonon yli. Tuo täten turvallisuutta
  • Suomen loskajäässä ei jää jumiin/sutimaan. Nelivedolla päästään ripeästi tilanteesta kuin tilanteesta eteenpäin
  • Neliveto on myös pidon kannalta turvallinen. Ei lähde niin helposti puskemaan mutkissa jne...
  • Niitä on kiva ajaa :)
  • Mahtuu kaveritkin kyytiin

Miinuksena mainittakoon hidas kiihtyvyys (massa!), passiivinen turvallisuus sen toisen osapuolen kannalta (massa!) sekä kulutus (massa!). Lisäksi nuo mitat on vähän ikäviä kaupungin ahtailla kujilla.
Avatar
#282 • • ville Guest

  • Istutaan korkeammalla. Eli helppo päästä sisään ja nähdään koko edessäolevan autojonon yli. Tuo täten turvallisuutta
  • Suomen loskajäässä ei jää jumiin/sutimaan. Nelivedolla päästään ripeästi tilanteesta kuin tilanteesta eteenpäin
  • Neliveto on myös pidon kannalta turvallinen. Ei lähde niin helposti puskemaan mutkissa jne...



Ensimmäinen on tosiaan ihan plussa ja nelivetokin on hyvä, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa maasturia (eikö mitsu valmista nelivetoautoja vielä)


[*]Niitä on kiva ajaa :)

[*]Mahtuu kaveritkin kyytiin



Ihan hirveitä ajaa :) Paljon mielummin ajan jotain pienempää ja ketterämpää autoa, jossa tuntuma tiehen on ihan toista.

Ja kavereita noihin ei kyllä mene sen enempää kuin vakioautoon, ellei niitä tunge tonne takaboxiin. Silloin saman asian ajaisi vaikka jo 40 sarjan volvo.

Toi on kyllä aivan uskomaton muoti-ilmiö. Toivottavasti menee nopeasti ohi.
:D

Posts: 3,707

#283 • • :D
Ostinpa sitten ekan autoni viime viikon keskiviikkona.
Tyyppi:
Opel Astra 1.6 Club
lookatopelnow.jpg
Näyttää about tälläiselta hämärässä. Joskus sitten hieman
parempi kuva, vaik pesulakäynnin jälkeen. ;)

Hintaa tuli tolle paketille 12ke, joka ei ole paha tollaisesta
hyvin pidetystä laitteesta. :heart:

Vielä kun olis varaa ajella. no siihen muutos kohta. :)
Avatar
#284 • • happosepi Guest
Toyota RAV4 ei edes taida olla mikään maasturi, vaan SUV eli Sports Utility Vehicle, joka on maasturimaisesta lookistaan huolimatta tarkoitettu kaupunkiin. Mm. Jenkeissä nämä möhkäleet ovat tällä hetkellä erityisen suosittuja. Toivottavasti trendi ei leviä Suomeen ainakaan tämän enempää. Naurettavinta on, että näissä käytetään vielä monesti aluvanteita, joiden kanssa maastoon lähteminen on vähän siinä ja siinä. Ne kun ottavat itseensä jo sopivasti katukiveykseen tökätessä.

Ja mitä kulutukseen tulee, ajan itse sillointällöin taksia ja olen havainnut, että D5-turbodieselkoneella (2.4l, 163hv) varustetun Volvo V70:n kulutusta ei saa oikein millään yli 9 litran kaupunkiajossakaan, ja maantiellä mokoma vie alle 6.

Että kyllä 10 l/100km uudelle 2-litraiselle dieselkoneelle on aika helvetin paljon :)
Avatar
#285 • • happosepi Guest


Opel Astra 1.6 Club



Kai Club-varustepakettiin kuuluu peruutuspeilissä roikkuva peilipallo? :)
Avatar
#286 • • Edited happosepi Guest

Ensimmäinen on tosiaan ihan plussa ja nelivetokin on hyvä, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa maasturia (eikö mitsu valmista nelivetoautoja vielä)



Tarkoitat varmaan Subarua? Ainakin ennen kaikki mallit olivat järjestään nelivetoja...
:D

Posts: 3,707

#287 • • :D


Opel Astra 1.6 Club


Kai Club-varustepakettiin kuuluu peruutuspeilissä roikkuva peilipallo? :)


Oliskin. Jokus disco-stu viel ku selektois aina levytkin automaagisesti. oh
kun olis luksusta :)
Avatar
#288 • • ville Guest

Tarkoitat varmaan Subarua? Ainakin ennen kaikki mallit olivat järjestään nelivetoja...



Jeps, hyvä että korjasit :)
Avatar
#289 • • Tapi T Guest

Tuo nimenomainen auto (ehkä porrasperä vaan) on ollut omalla "miljonääriostoslistallani" jo siitä asti kun se julkistettiin.


Quu sä oot kyllä mies mun makuun! :heart:

Btw, tuohon porrasperäiseen malliin saatava panoraamakatto ja aurinkopaneeleilla toimiva ilmastointi on ehkä siisteimpiä lisävarusteita, mitä parin vuoden aikana autoihin on tullut.

mä en voi käsittää miks ihmiset haluu hankkia läskin ja rivon sikaria polttelavan toimitusjohtajan imagon ostamalla mersun?

huh, ehkä mulla on sit tiukat mielipiteet, mutta ei helvetti bemaria, audia tai mersua en osta ikinä ihan vaan sen mielikuvan takia mikä mulla on ko. autojen omistajaluokasta


Jos minä haluan tyylikkään, laadukkaan ja ajettavaksi tehdyn auton, niin kokemuksieni mukaan juuri nuo kolme merkkiä ovat ylitse muiden. Valintaani ei liity mitään sen kummempaa brassailua tai jonkin statuksen tavoittelua.

Mielestäni on aika naurettavaa lokeroida tuntemattomia ihmisiä heidän autonsa perusteella ja suorastaan typerää on antaa muiden ihmisten mielipiteille sanansijaa autoa ostettaessa. Auto on kuitenkin niin toissijainen asia, että sen perusteella on paha lähteä ihmisiä tuomitsemaan.

Ovatko monet taksikuskit vain porsastelevia suurkapitalisteja?


mä voisin haluta tällasen


Sitä dissaillaan toimitusjohtajia ja samalla haaveillaan tuollaisesta tarpeettoman suuresta mafiosoöykkärimiljonäärimaasturista. ;)

Ensimmäinen on tosiaan ihan plussa ja nelivetokin on hyvä, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa maasturia (eikö mitsu valmista nelivetoautoja vielä)


Valmistaa toki. Subarun ja Mitsubishin tapaisten huuhaa-autojen (;) ) lisäksi ainakin Volvolla, VW:llä, Audilla, Mersulla, BMW:llä ja jopa Porschella ja Lamborghinillä on kaikilla vakavasti otettavia nelivetomalleja.

Nelivetoisten sarjassa Audi taitaa viedä kuitenkin voiton. :excellent:
Avatar
#290 • • Remotion Guest

huh, ehkä mulla on sit tiukat mielipiteet, mutta ei helvetti bemaria, audia tai mersua en osta ikinä ihan vaan sen mielikuvan takia mikä mulla on ko. autojen omistajaluokasta


Jos minä haluan tyylikkään, laadukkaan ja ajettavaksi tehdyn auton, niin kokemuksieni mukaan juuri nuo kolme merkkiä ovat ylitse muiden. Valintaani ei liity mitään sen kummempaa brassailua tai jonkin statuksen tavoittelua.

Mielestäni on aika naurettavaa lokeroida tuntemattomia ihmisiä heidän autonsa perusteella ja suorastaan typerää on antaa muiden ihmisten mielipiteille sanansijaa autoa ostettaessa. Auto on kuitenkin niin toissijainen asia, että sen perusteella on paha lähteä ihmisiä tuomitsemaan.



Pitää kyl sanoo et itse valitsin autoni sen mukaan mikä sopi parhaiten käteen, noh toi bemu nyt sattuu sopimaan ku oikeen kokonen hanska. Kyllä mä koeajoin muitakin vaihtoehtoja ja koska työ kaverit hypettivät sitä wv:n dieseliä niin kävin koeajamassa 115hp versioo ja jumankauta kun se oli laiskapaska, tunnoton ohjaus veteli niin pahasti että ranteet paukku, lisäks golffissa ei oo näköjään mitään varusteita edes keksitty. Kyllä meni maku koko merkistä. Esim miten voi autossa olla sellanen käsivitunnoja että kolisee kokoajan kyynärpään hermoon, samalla vaihdekeppi on vedetty niin eteen ettei mulla riitä käsi siihen vaikka istuis polvet suussa. Kaikissa paikoissa tuntu että on jotain terävää peltiä suoraan ohuen verhoilu kankaan alla, jos ne tuntui käsiin jo lepuuttaessa, niin en haluu tietää millasia luistimen teriä sieltä paljastuu kun joku vetää kylkeen. :scared: uus Audi A3 näyttäis olevan paljon fiksumpi vaikka en kyllä oikeen osannut sitäkään arvostaa kun viikonlopun verran testailin...
Avatar
#291 • • jaksu Guest

Kaikissa paikoissa tuntu että on jotain terävää peltiä suoraan ohuen verhoilu kankaan alla, jos ne tuntui käsiin jo lepuuttaessa, niin en haluu tietää millasia luistimen teriä sieltä paljastuu kun joku vetää kylkeen. :scared: uus Audi A3 näyttäis olevan paljon fiksumpi vaikka en kyllä oikeen osannut sitäkään arvostaa kun viikonlopun verran testailin...



heh, en nyt kuitenkaan lähtis edes vertailemaan tekniikaltaan kymmenen vuotta vanhaa bemaria uuteen A3:een :) bemarissa mua ainakin pelottais, jos joku tulis kylkeen.
Avatar
#292 • • jUSSi Guest

Ensimmäinen on tosiaan ihan plussa ja nelivetokin on hyvä, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa maasturia (eikö mitsu valmista nelivetoautoja vielä)



öh, oletko katsonut nelivetoisten henkilöautojen hintoja? Maksavat muuten enemmän kuin RAV4 (34 000e). Esim. halvin volvon neliveto 47300 euroa, halvin audi quattro 40 730 ja niin edelleen. Nelivetotekniikka on erittäin kalllista henkilöautoissa.

Halvin subaru on 26 500e, mutta kun edellinen auto oli Toyota Land Cruiser en halunnut palata maan pinnalle vaan tahdoimme istua hieman ylempänä muuta liikennettä.

Ihan hirveitä ajaa :) Paljon mielummin ajan jotain pienempää ja ketterämpää autoa, jossa tuntuma tiehen on ihan toista.



Oletko ajanut? Itse sanoisin, että RAV4 on erittäin ketterä ja helppo ajaa. Toki se on hieman korkeampi kuin tavallinen Volvo, mutta ei sitä nurin saa kuin idiootti. Neliveto tuo ajomukavuutta rutkasti lisää. Tuntuma on todella hyvä, sillä jousitus ei ole maastoauton vastaava.

Ja kavereita noihin ei kyllä mene sen enempää kuin vakioautoon, ellei niitä tunge tonne takaboxiin. Silloin saman asian ajaisi vaikka jo 40 sarjan volvo.



No, en tiedä volvosta, mutta RAV4:seen mahtuu esim. kaksi aikuisten maastopyörää pystyssä, ilman että niiden renkaita tarvitsee irroittaa.

Toi on kyllä aivan uskomaton muoti-ilmiö. Toivottavasti menee nopeasti ohi.



Niin no, 1 ½ tonnin telimatkailuvaunua vetäessä on kiva kun alla on 1,2 litranen fiat punto. Ville, ei tätä ihan hetken huumassa ostettu. Meillä tämä on käyttöauto ja sen ostolle oli tarkoitus (myönnetään, että halusin myös ostaa hieman erilaisen auton).

Saat toki olla katumaasturin omistajista ihan mitä mieltä haluat, katsonhan minäkin hieman vinoon niitä nuoria valkokaulusnousukkaita, jotka ajelevat bemarilla tai audilla ;)

Toyota RAV4 ei edes taida olla mikään maasturi, vaan SUV eli Sports Utility Vehicle, joka on maasturimaisesta lookistaan huolimatta tarkoitettu kaupunkiin. Mm. Jenkeissä nämä möhkäleet ovat tällä hetkellä erityisen suosittuja. Toivottavasti trendi ei leviä Suomeen ainakaan tämän enempää.



Mutta RAV4 ei ole amerikkalaisten suunnittelema. Suurin vika amerikkalaisissa SUV:ssa on se, että ne on tehty jonkun pick-upin alustan päälle, joka ei todellakaan ole suunniteltu sitä varten.

Naurettavinta on, että näissä käytetään vielä monesti aluvanteita, joiden kanssa maastoon lähteminen on vähän siinä ja siinä. Ne kun ottavat itseensä jo sopivasti katukiveykseen tökätessä.



jepulis, tätä olen itsekkin ihmetellyt.

Että kyllä 10 l/100km uudelle 2-litraiselle dieselkoneelle on aika helvetin paljon



:scared: hmm, missä sanottiin tuon olevan diesel? Meillä on bensakone. RAV4:sta saa myös dieselinä, mutta dieselveron ja hinnan takia emme ostaneet sitä.

Mielestäni on aika naurettavaa lokeroida tuntemattomia ihmisiä heidän autonsa perusteella ja suorastaan typerää on antaa muiden ihmisten mielipiteille sanansijaa autoa ostettaessa. Auto on kuitenkin niin toissijainen asia, että sen perusteella on paha lähteä ihmisiä tuomitsemaan.



hmm, en tietenkään lokeroi suoraan auton perusteella. Nyt olen puhunut lähinnä mielikuvista mitä jotkut automerkit minussa herättävät. En kuitenkaan ole pystynyt sulkemaan itseäni ulos kaikesta mainonnasta vaikka niin haluaisin ;)

Tietenkin ostimme auton omista lähtökohdistamme ja olisimme ostaneet sen vaikka olisin tiennyt villen mielipiteen etukäteen :D

Ovatko monet taksikuskit vain porsastelevia suurkapitalisteja?



Tapi, tapi ;) taksiyrittäjät saavat autonsa murto-osalla siitä hinnasta jonka ne maksavat yksityisille ostajille. Jos auto tulee työvälineeksi sen verotus on mitättömän pientä. Tällöin ei kannata ostaa mitään pienintä mallia. Viimeaikoina on takseina tosin alkanut näkymään aika paljon toyotia ja sen mitä olen taksikuskien kanssa asiasta keskustellut niin syynä on usein ollut merkkihuollon laatu sekä autojen kestävyys!?
Avatar
#293 • • dixoff Guest

Jos auto tulee työvälineeksi sen verotus on mitättömän pientä. Tällöin ei kannata ostaa mitään pienintä mallia. Viimeaikoina on takseina tosin alkanut näkymään aika paljon toyotia ja sen mitä olen taksikuskien kanssa asiasta keskustellut niin syynä on usein ollut merkkihuollon laatu sekä autojen kestävyys!?



Taksifirmoissa on tottakai monenlaisia kuppikuntia (niinkuin näköjään täälläkin) jotka vannovat aina tietyn automerkin ja -mallin nimeen. Jotkut eivät suostu käyttämään kuin Mersuja, toiset tykkäävät Volvoista, Volkkareista jne.. Mutta mitä tuohon laatuasiaan tulee, niin käsittääkseni merkin kuin merkin kohdalla juuri tuo mainitsemasi on tuolle ammattiryhmälle tärkeää. Eli vaikka takseina onkin keskimäärin parempia autoja kuin tavallisella tallaajalla (tuon verokohtelun vuoksi), niin merkit ja mallit ovat vissiin kuitenkin aika pitkälle valikoituneet sen mukaan, ettei niillä huristellessa tarvitse odottaa paljon paskaa käteen.
Avatar
#294 • • Taedium Guest

uus Audi A3 näyttäis olevan paljon fiksumpi vaikka en kyllä oikeen osannut sitäkään arvostaa kun viikonlopun verran testailin...

A3 edellinen malli on kyl ihan jees. Ja A4 on todella mukava ajaa. (A6 on jo aika iso lotjake mun makuuni.) Onko tuo uusi A3 jotenkin hirveän paljon erilainen?

No, en tiedä volvosta, mutta RAV4:seen mahtuu esim. kaksi aikuisten maastopyörää pystyssä, ilman että niiden renkaita tarvitsee irroittaa.

A4 farkkumalliin menee pari pyörää kans, mutta ei pystyssä.

hmm, missä sanottiin tuon olevan diesel? Meillä on bensakone. RAV4:sta saa myös dieselinä, mutta dieselveron ja hinnan takia emme ostaneet sitä.

Bensaa!? 10l/100?? Ja sä sanot Audia pankinjohtajan autoks? Mulla ei ois varaa ajaa sun maantielaivaas.
Avatar
#295 • • serotonot Guest



Ja mitä kulutukseen tulee, ajan itse sillointällöin taksia ja olen havainnut, että D5-turbodieselkoneella (2.4l, 163hv) varustetun Volvo V70:n kulutusta ei saa oikein millään yli 9 litran kaupunkiajossakaan, ja maantiellä mokoma vie alle 6.

Että kyllä 10 l/100km uudelle 2-litraiselle dieselkoneelle on aika helvetin paljon :)



Mulla oli tossa vielä vuosi sitten Skoda Fabia 1.9sdi ja sen kulutus maantieajossa oli jotain 3 litran luokkaa. keskikulutus jossain 6-7 paikkeilla ja kun tuo oli dieseliä niin ei se ajaminen juuri mitään maksanut.

nimim. tre-hki-tre 10e
Avatar
#296 • • Tapsa Guest

..uus Audi A3..



Toissapäivän ruutulipussa tuli Helsingin messuilta pätkä,
jossa näkyi Audi A3 3.2l V6 Quattro

Mä olin :sad:

Toi olis kai aikas kiva peli !
Avatar
#297 • • jUSSi Guest

Bensaa!? 10l/100?? Ja sä sanot Audia pankinjohtajan autoks? Mulla ei ois varaa ajaa sun maantielaivaas.



kaupunkiajossa tuo 10 (9,8 ajotietokoneen mukaan), maantieajossa noin 8,8

vuosittain meillä kertyy kilometrejä enintään ~15000 (riippuu aika paljon lomareissujen pituudesta, jotka on 1000 - 2500km). Meistä ei kumpikaan mene autolla töihin, joten kaikki ajo on vapaa-ajalla tehtyä.
Avatar
#298 • • JussiS Guest

kaupunkiajossa tuo 10 (9,8 ajotietokoneen mukaan), maantieajossa noin 8,8


Kyl toi IMO on silti aika paljon.
Avatar
#299 • • jUSSi Guest

kaupunkiajossa tuo 10 (9,8 ajotietokoneen mukaan), maantieajossa noin 8,8


Kyl toi IMO on silti aika paljon.



onhan se, toisaalta meidän ajokilometreillä siihen on vielä varaa. Olisihan tuo huomattavasti kalliimpaa, jos ajaisimme vielä töihin.

meidän bensakulutus vuodessa: (15000km / 100km) * 10l = 1500l * 1e = 1500 euroa
tarskan autolla vastaava: (15000km / 100km) * 6,7l = 1005l * 1euro = 1005 euroa

Olemme valmiit maksamaan bensankulutuksessa tuon verran enemmän tietäen, että meillä on 4-veto, istumme muuta liikennettä korkeammalla ja matkailuvaunuilu ko. autolla on huomattavasti helpompaa. Ja nelivetohan syö aina enemmän bensaa kuin 2-veto. Ja jos henkilöautoon haluaa 4-vedon (eikä halua subarua tai mitsua :scared: ), niin ko. mallien moottorikoot ovat joko hulppeita alkaen volvon 2,5 litrasesta tai sitten perkuleen paljon kalliimpia..
Avatar
#300 • • Taedium Guest

meidän bensakulutus vuodessa: (15000km / 100km) * 10l = 1500l * 1e = 1500 euroa
tarskan autolla vastaava: (15000km / 100km) * 6,7l = 1005l * 1euro = 1005 euroa

6.4l/100km, but who's counting...

Eli siis sun autosi on 50% kalliimpi ajaa kun meidän auto? (Paitsi, että litra dieseliä on jossain 75c paikkeilla. Kallista se on sekin silti.)

Alle 800 ekumeeniä makseltaisiin tuosta matkasta oikeasti. Eli noin puolet, jolloin sun autosi on tuplasti kalliimpi ajaa, kuin meidän.

Ostanko sikarileikkurin joululahjaksi?

Olemme valmiit maksamaan bensankulutuksessa tuon verran enemmän tietäen, että meillä on 4-veto, istumme muuta liikennettä korkeammalla ja matkailuvaunuilu ko. autolla on huomattavasti helpompaa.

Emme aja maastossa, emmekä vedä vaunua. => Ei tarvetta nelivedolle.
Ei tarvii istua korkeammalla, vaan ajotyylimme on "livakkaasti pois alta, että muutkin kerkee", jolloin kiihtyvyys on tärkeämpi, ja tuo TDi:n kiihtyvyys riittää.