Autot

1,119 posts, 56 pages, 220,835 views

Avatar
#261 • • Taedium Guest

Kuka lainaa 170 000e?

Pikaisen nettietsiskelyn tuloksena Hollannista toi löytyis vähän päältä 130ke. Kaippa se jostain vielä halvemmalla irtoisi.


mä en voi käsittää miks ihmiset haluu hankkia läskin ja rivon sikaria polttelavan toimitusjohtajan imagon ostamalla mersun?

huh, ehkä mulla on sit tiukat mielipiteet, mutta ei helvetti bemaria, audia tai mersua en osta ikinä ihan vaan sen mielikuvan takia mikä mulla on ko. autojen omistajaluokasta :panic:

Ööö... :confused: Me valittiin Audi sen takia, että se on hyvä? Mersua en ostaisi ajofiiliksen vuoksi, mutta kyllä mä jollain Bemarin 318Ci mallillakin ajaisin mieluummin ku turpaani ottaisin. Sama se mulle mikä merkki pellillä on, ominaisuudet merkkaa.

Miksi ostaisin huonon auton vain sen takia, että jollain tulee siitä hyvästä autosta mieleen pankinjohtaja?

Ja kuinkakohan monelle mun ulkoasun tietävälle tulisi meidän autosta mieleen läski, rivo (no ehkä nää pari ekaa määretta, mutta...) ja sikaria poltteleva pankinjohtaja. Mulla on nyttemmin Teppokin muuttanu lompakkoon asumaan...

Meillä on Audissa BOSE 4.1 surroundin ja automaatti-ilmastoinnin lisäksi kaikkea kivaa herkkua. Esmes ohjaustehostin, tiukat jouset, ABS, airbagit myös pelkääjän puolella, ajotietokone kertoo ulkolämpötilat ja varoittaa jos on huurretta, ajotietokone tarkkailee moottorin toimintaa, laitteiden toimivuutta, kertoo jos vaikka ihan vaan pissapojasta on nesteet vähissä, mutta myös jos lämpöjä nousee tai vaikka öljynvaihto alkaa olemaan lähellä, varottaa jos olet ajanut tauotta 2h, 4h... TDi:stä löytyy 110 heppaa ja tietty toi T tarkoittaa turboa, eli ihan bensakoneiden nimeen vannovat ovat kysyneet että onko tuo bensakone, kun ollaan kiihdytetty helposti bensalla kulkevien ohi. (Hiljainen kone, ei tarvii hehkuttaa, eikä takaluukussa lue mitään, ni ei sitä aina huomaa mikä kone pellin alla. - Ja kun rallia emme harrasta, niin eipä sitä kiihdytystä ole mitään kunnollista autoa vastaan tullu kokeiltuakaan.)

Vuotta uudemmassa mallissa olis ollu jo ESP vakiona, sitä ei valitettavasti meiltä löydy. Mutta katsot, että näistä olisi parempi luopua sen takia, että ei tuu "irstas pankinjohtaja" -fiilis?

Nimim. Audi A4 Avant 1.9TDi Combi
Avatar
#262 • • Quu Guest

pssst. mullakin taitaa olla tulehdus persreiässä.
Q mikä pirssi toi on?



Jos tuota ghettomaasturia tarkoitat niin se on Demecin säätämä Range Rover.

Vakiona mm. 4.4l V8....
Avatar
#263 • • jUSSi Guest

Me valittiin Audi sen takia, että se on hyvä? Mersua en ostaisi ajofiiliksen vuoksi, mutta kyllä mä jollain Bemarin 318Ci mallillakin ajaisin mieluummin ku turpaani ottaisin. Sama se mulle mikä merkki pellillä on, ominaisuudet merkkaa.

Miksi ostaisin huonon auton vain sen takia, että jollain tulee siitä hyvästä autosta mieleen pankinjohtaja?



jos ostaa uuden auton, niin niistä ei nykyään huonoa löydä kuin idiootti. Tällöin ostopäätökseen vaikuttaa huomattavasti auton luoma mielikuva. Henkilöautojen arkipäiväistyessä kuljetus/liikkuminen jää funktiona pienemmälle huomiolle ja enemmän painoa laitetaan niihin mielikuviin mitä auto synnyttää.
Avatar
#264 • • Remotion Guest
Nojaaaaaaa-a. Ei voi kuin ihmetellä onko jussi ikinä ajanut autoa :confused: Niissä nyt vaan on ihan oikeasti enemmän eroja kuin coca colassa ja pepsissä!
Avatar
#265 • • Taedium Guest

jos ostaa uuden auton, niin niistä ei nykyään huonoa löydä kuin idiootti.

Okei.

Emme ostaneet uutta, ostimme käytetyn. '97 malli. (78-vuotias Hollantilainen ukko oli edellinen omistaja. Lähin huoltofirma oli sanonu sille, että Audi-huolto pitää tehdä 5000km välein. Möi pois auton ku huolto tuli liian kalliiksi per vuosi... Eli autolla oli vähä reilu satku ajettu, mutta 5Mm välein huollettu.)

Ja jos valittavana on 10ke Audi, tai 10ke Volkkari, niin kyllä siinä tapauksessa valitsee mieluummin Audin, vaikka sama moottori sisällä onkin. Se A4 on vaa niin nätti. Me valittiin se merkki osaksi juuri sen ulkomuodon vuoksi. Nätimpi ku Volkkari. Ei me mielikuvia mietitty, vaan ulkomuotoa.

Toinen voi valita ulkoasun sen takia, mikä omaa silmää miellyttää ja toinen sen takia mitä hän kuvittelee toisten ajattelelvan. No toista tapaa kutsuisin enemmän "taiteelliseksi" ja toista katsomistapaa "turhamaiseksi"...

(Niin siis ominaisuuksia ja hintaluokkaa tutkiessa autovaihtoehtomme jäivät merkeistä Volkkariin ja Audiin.)
Avatar
#266 • • jUSSi Guest

Nojaaaaaaa-a. Ei voi kuin ihmetellä onko jussi ikinä ajanut autoa :confused: Niissä nyt vaan on ihan oikeasti enemmän eroja kuin coca colassa ja pepsissä!



olen ajanut. en minä nyt ihan lämpimikseni puhu. Se, että inhoan bemareita, mersuja sekä audeja on vain minun mielipiteeni.
Avatar
#267 • • Remotion Guest
ok. saat pitää sen. :happyroll:
Avatar
#268 • • jUSSi Guest

Toinen voi valita ulkoasun sen takia, mikä omaa silmää miellyttää ja toinen sen takia mitä hän kuvittelee toisten ajattelelvan. No toista tapaa kutsuisin enemmän "taiteelliseksi" ja toista katsomistapaa "turhamaiseksi"...



:D

sen lisäksi, että ostamamme auto oli mielestämme hyvännäköinen siitä löytyy 4-veto, tarpeeksi voimaa, ilmastointi, metalliketjusta tehty hihna (huoltoväli 30000km) ja markkinoiden pisin korin puhkiruostumattomuus-takuu.
Avatar
#269 • • Quu Guest
Ok. On tuo ihan hyvännäköinen.
Avatar
#270 • • Taedium Guest

auto

Ihan nätti.

Yksi muuten mitä mä en oo oikee snaijannu. Tossa lienee aluvanteet? Miksi? Mikä idea on ostaa maasturi, johon laittaa aluvanteet? Ainakin monissa RAV4 autoissa oon nähny. Jos ostetaan maastoauto, niin ei sitä kaupunkiajoon osteta (paitsi jos on rahasta tehty ja makselee bensaveroja mielellään) ja ei aluvanteilla oikee mettässäkään uskalla...
Avatar
#271 • • jUSSi Guest

auto

Ihan nätti.

Yksi muuten mitä mä en oo oikee snaijannu. Tossa lienee aluvanteet? Miksi? Mikä idea on ostaa maasturi, johon laittaa aluvanteet? Ainakin monissa RAV4 autoissa oon nähny. Jos ostetaan maastoauto, niin ei sitä kaupunkiajoon osteta (paitsi jos on rahasta tehty ja makselee bensaveroja mielellään) ja ei aluvanteilla oikee mettässäkään uskalla...



hehee ;)

menit ansaan! Vakiona RAV4:ssa ei ole aluja vaan teräsvanteet, jotka tosin näyttävät nopeasti katsottuina aluvanteilta. Hieman lähemmällä tarkastelulla huomaa, etteivät ne ole alut. Itseasiassa ne teräsvanteet on sen verran siistin näköiset, että ei ole tullut edes mietittyä aluvanteita (tuossa kuvassa tosin on aluvanteet)
Avatar
#272 • • Taedium Guest

menit ansaan!

Hehee... jos otetaan taas sitä pilkkua rajusti, niin lueppa mun sanamuodot uusiks... ;)

"Mikä idea on ostaa maasturi, johon laittaa aluvanteet?" -kysymys jo sinällään indikoi, että tarkoitan että ihminen ostaa aluksi maasturin, ja sen jälkeen laittaa aluvanteet...

Jos otetaan pilkkua, nii otetaan sitte kunnolla, eikä vaa vähä päähän paijata...
Avatar
#273 • • Remotion Guest
Alumiini vanteet laitetaan yleensä kait koska ne on makeemman näköset. Itse olen ainakin olen esteetikko ja siksi tarkka sekä autoni että kotini että tyttöni ulkonäön suhteen yms...

Ihmettelen miksi suurimmassa osassa autoista on tuollainen hihna vielä, ketjukun on huolto vapaa, ainakin meikäläisen kiesissä. Sen verran noissa autoissa on eroja että kun kaveri just innoissaan sai vartin esitelmänsä loppuun mitä niille oli kerrottu uusista golfin ominaisuuksista wv-auton henkilöstötilaisuudessa niin pystyin kuittaamaan että onhan noi ominaisuudet jo kaikki munkin autossa... joka on vuodelta 95, noh, sitten se oli taas hetken hiljaa. :laugh:
Avatar
#274 • • Quu Guest

Yksi muuten mitä mä en oo oikee snaijannu. Tossa lienee aluvanteet? Miksi? Mikä idea on ostaa maasturi, johon laittaa aluvanteet?



Menit myös toistekkin lankaan.

Eivät nämä nykyajan "maasturit" ole maastoa nähneetkään. Lukuunottamatta tietenkin paria poikkeusta.
Avatar
#275 • • jUSSi Guest

Sen verran noissa autoissa on eroja että kun kaveri just innoissaan sai vartin esitelmänsä loppuun mitä niille oli kerrottu uusista golfin ominaisuuksista wv-auton henkilöstötilaisuudessa niin pystyin kuittaamaan että onhan noi ominaisuudet jo kaikki munkin autossa... joka on vuodelta 95, noh, sitten se oli taas hetken hiljaa. :laugh:



toki kaikki uutuudet tulee ensin herrojen malleihin ;)

niin ja kyllä tuo meidänkin auton hihna on käytännössä huoltovapaa, jotta takuut yms. pysyvät voimassa niin pitänee noita huoltosuosituksia noudattaa.
Avatar
#276 • • Taedium Guest

Menit myös toistekkin lankaan.

Eivät nämä nykyajan "maasturit" ole maastoa nähneetkään. Lukuunottamatta tietenkin paria poikkeusta.

No tähän ansaan astuinkin sitten jo. Siis tuo ei ole edes tarkoitettu maastoon? Ja jUSSi väittää, että Audi on joku rikkaiden auto?

...okei...

Niin siis tollanen auto isoilla hevosvoimilla ja näin päin pois... Halpa on niin vakuutuksellisesti, kuin kulutukseltaankin. :rolleyes:

Arvaa parvaa miksi meidän autossa on diesel moottori?
Avatar
#277 • • Edited jUSSi Guest

Siis tuo ei ole edes tarkoitettu maastoon?



ei suoranaisesti. Sen maavara ei ole tarpeeksi suuri eivätkä jouset ole tarpeeksi löysät ja siinä ei ole alennusvaihteita. Toki se pärjää huonolla kelillä ja mökkiteillä huomattavsti etu/takavetoista henkilöautoa paremmin.

Ja jUSSi väittää, että Audi on joku rikkaiden auto?



mä puhun lähinnä siitä imagosta mikä näillä kolmella karsastamallani automerkillä on. Lainarahalla saa ja hevosella pääsee. Niin ja auton vaihto uuteen on suunniteltu tuonne 15-20 vuoden päähän

Niin siis tollanen auto isoilla hevosvoimilla ja näin päin pois... Halpa on niin vakuutuksellisesti, kuin kulutukseltaankin. :rolleyes:

Arvaa parvaa miksi meidän autossa on diesel moottori?



RAV4 kuluttaa noin 10l/100km (kaikki 2 litraset koneet kuluttaa tuon verran) ja dieselvero kun suomessa menee painon mukaan ja tuon painaessa yli 2 tonnia saisi vuoden aikana ajaa vähintään kaksi kertaa sen mitä me nyt ajamme. Sitäpaitsi rahoituksen mukana tuli täyskasko puoleen hintaan.
Avatar
#278 • • ville Guest
Miks joku ostaa noita hemmetin look-a-like maastureita, jotka ei oikeesti edes kestä maastoa?

Nähdäkseni kuluttavat hemmetisti bensaa, vievät turhaa tilaa, tilankäyttö ei ole tehokasta ja ulkonäkökin on suoraan työharjoittelijan kynästä ....

Pahempi munanjatke kaupungissa kun joku Audi IMHO
Avatar
#279 • • Taedium Guest

mä puhun lähinnä siitä imagosta mikä näillä kolmella karsastamallani automerkillä on. Lainarahalla saa ja hevosella pääsee. Niin ja auton vaihto uuteen on suunniteltu tuonne 15-20 vuoden päähän

No mulle on vain Mersulla semmonen imago. Semmonen kun on ajaessa imo aika kömpelö laiva. Mut Bemari ja Audi on hyviä autoja myös ajaa. Ja jos valittavana on, niin kyllä mä mieluummin mukavalla autolla ajan, jossa viihtyy sisällä. (Nimim. Minimissään 3400km/kk. (Työmatkat))

RAV4 kuluttaa noin 10l/100km

Meillä on (ajotietokoneen mukaan) 6.4l/100km. Ja joka kuu tulee min. 570km (työmatkat) kaupunkiajoa Dublinin ruuhkassa. Puolikin litraa lisää tuntuu lompakossa.

(Suomessa ei edes tiedetä mitä on ruuhka. Tokko tääläkään, ne vaan ei osaa ajaa täällä. Perustan mielipiteeni kokemukseen, mm. kolmen auton gridlockin nähneenä.)
Avatar
#280 • • Samuli Guest
mulla on fiat uno, tai oikeastaan 2 samassa paketissa. mittarissa 230 000 ja rapiat (0.99L koneella..), ikää noin 20 vuotta. muutaman kerran jättäny matkalle. vie käynnissä ollessaan vähän bensaa.