Joo! Eikö ironia olekkin kivaa, sen avulla on niin helppo ohittaa kritiikki ja kommentit.
Tarkoitukseni oli tietyllä tasolla kohdistaa tämän "jokainen ylimääräinen riski on liikaa" -sanontasi hataruus. Kuka määrittää sen ylimääräisen riskin? Jos JOKAINEN kuolema on liikaa, miksi mä en ole vielä saanut kuolemattomuushoitoa? Oletteko te muut jo saaneet sen?
mun mielestä munkkivuoren ostarin ja munkkiniemen puistotien välillä ei ole kuin yksi ainoa ylikulkusilta.
Ok, kolmen kilometrin pituisella Huopalahdentiellä on useampi alikulkutunneli ja ylikulkusiltA. Joka tapauksessa, ei ole liioiteltua, että voisi olettaa koulumatkalla olevien lasten käyttävän näitä. En mäkään kehäykkösen poikki suunnista kouluun mennessäni, vaan käytän yli- tai alikulkuja.
Nopeusrajoitukset päätetään tien ja olosuhteiden mukaan. Rajoitukset eivät voi olla demokraattisesti valittuja! Rajoitukset/säänöt tulee suunnitella turvallisuuden maksimoimiseksi ja tällaisessa prosessissa eivät henkilökohtaiset mielipiteet saa vaikuttaa.
Ks ensimmäinen vastaus. Jos laissa ei ole järkeä, sitä ei noudateta, jos ei sitä katsota edes tarpeelliseksi valvoa / sitä on mahdoton valvoa. Ks. vaikka kännykkäasetus autoa ajaessa -täysin epäjohdonmukainen laki.
Miksi autoa ajaessa ei kielletty esim ajoa häiritsevä toiminta? Miksi juuri kännykkään ei saa puhua, mutta ceedeetä saa vaihtaa Bic Mac kädessä ja tupakka hampaissa? Miksi matkustajalle saa puhua?
Autoihin max 140km/h rajoittimet ja lisäks kameroita joka paikkaan.
Mua viehättää idea, että kakarat jotka muutenkin kaahaa kaupunkialueella, eivät voisikaan ajaa enää kuin 140km/h tosta mun ikkunan alta kolmenkympin rajoitusaluella.
Tai mitä jos hankittaisiin jokaiselle oma poliisi, jotta ei tapahdu mitään rikkeitä. Toinen kansanpuoli valvomaan toista. Mä voisin ottaa valvojaks vaikka tyypin, joka diggailee kanssa psykestä, ni voitais yhdessä sitten ajella nopeusrajoitusten mukaan, kuunnella musaa ja noudattaa lakia.
Tän homman pitäisi oikeasti perustua kansalaisen omaan vastuuseen, jokainen tajuaa, että kotikadulla pitää ajaa rauhallisesti, koulukadulla pitää varoa lapsia, kehätiellä ajaa joustavasti ja edistää liittymissä vetoketjuliikennettä, moottoritiellä ajetaan oikeaa kaistaa jos mahdollista ja sitä rataa. Älyttömät 40km/h rajoitukset paikoissa joihin ne eivät kuulu aiheuttavat vaan ylimääräistä raivoa.