Autot

1,119 posts, 56 pages, 232,914 views

Avatar
#561 • • Quu Guest

Oon katellu, että farmari v40 t4:n sais reilusti alle 20 kiloeuron. Vieläpä kaikilla herkuilla, eli nahkapenkit, luistonesto, vakionopeudensäädin, abs, automaatti-ilmastointi ja olishan tossa tietysti ihan riittävästi tehoakin matka-ajeluun..

Ei kellään oo kokemuksia moisista (siis enemmän kuin parin kerran ajosta)?



Melko paljon on tullut ajettua 2.0 pienpaineturbolla (168hp) ja automaattivaihteilla, ja täytyy sanoa että ajettavuudeltaan auto on erittäin mukava. En kuitenkaan päätyisi tähän autoon, sillä se on ehkä vähän mitäänsanomaton ja hengetön. Siinä istutaan matalalla, ja taakse ei juurikaan näe peruuttaessa. Eli ahdas olo tulee.

Toisaalta nämä ovat juuri niitä makuasioita, joten suosittelen kuitenkin koeajoa. (Itse lähtisin katsomaan käytettyä WAG -ryhmän tuotetta ;)
Avatar
#562 • • Quu Guest

Tuli tämmönen vastaan eilen.. ;)
Ja vielä Tampereella :confused:



Alan pikkuhiljaa pelkäämään itseäni. Mä tiesin, että tuolta paljastuu Phaeton, ennenku ees avasin koko urlia :eek:



Hassua, meinasin juuri tähän postata kyseisestä autosta, sillä näin tuollaisen eilen stadissa. :D

Oli muuten hämmentävän upea ilmestys.
Avatar
#563 • • timppa^ Guest


(Itse lähtisin katsomaan käytettyä WAG -ryhmän tuotetta ;)



VAG. Volkswagen/Audi Group. Tai Volkswagen Auto Group.
Avatar
#564 • • Quu Guest


WAG



VAG.



Touche :D
Avatar
#565 • • akir0 Guest


Melko paljon on tullut ajettua 2.0 pienpaineturbolla (168hp) ja automaattivaihteilla, ja täytyy sanoa että ajettavuudeltaan auto on erittäin mukava. En kuitenkaan päätyisi tähän autoon, sillä se on ehkä vähän mitäänsanomaton ja hengetön. Siinä istutaan matalalla, ja taakse ei juurikaan näe peruuttaessa. Eli ahdas olo tulee.

Toisaalta nämä ovat juuri niitä makuasioita, joten suosittelen kuitenkin koeajoa. (Itse lähtisin katsomaan käytettyä WAG -ryhmän tuotetta ;)



Joo, automaattivaihteilla niin tuo mullekkin pitäs toki sitten olla :) Ja käytettynä, eli 95-00 malli varmaankin.

Nytku on tolla 2-paikkasella ajellu (johon siirryin siis jättimäisestä pontiacista), niin en usko, että ahtaus hirveästi haittaa. Ja luultavasti Volvossa on kuitenki paljo korkeammalla istuimet+parempi näkyvyys kuin tossa.

VAG-konsernin autot ei hirveästi mua taas lämmitä, Audia lukuunottamatta, mutta sit mennään jo hinnassa vastaavilla ominaisuuksilla hemmetin paljon korkeammalle.
Avatar
#566 • • Quu Guest


Joo, automaattivaihteilla niin tuo mullekkin pitäs toki sitten olla :) Ja käytettynä, eli 95-00 malli varmaankin.



Ok. Ajamani auto oli lähemmäs 02 -malli, ja siinä ainakin automaatti toimi esimerkillisesti. Todellista nautintoa.
Avatar
#567 • • Ezzy Guest

Hemmetti, alkaa vissiin ikä painaa kun tekis mieli hankkia ns. perheauto.

Oon katellu, että farmari v40 t4:n sais reilusti alle 20 kiloeuron. Vieläpä kaikilla herkuilla, eli nahkapenkit, luistonesto, vakionopeudensäädin, abs, automaatti-ilmastointi ja olishan tossa tietysti ihan riittävästi tehoakin matka-ajeluun..

Ei kellään oo kokemuksia moisista (siis enemmän kuin parin kerran ajosta)?



hmm olikos bulkilla s40 vai muistanko ihan väärin?



Oli, ei o enää. Sillon muijan isisponsoriauto =)

ps. Pari kertaa lähipäivinä ajanut appiukon v70:llä niin on se vaan kaamee pappa-auto. Muovinen, hiljainen (liian), tylsä ja laiska, vaikka on 2.4L kone ja istuma-asentoon on aika hankala tottua firebirdin jälkeen =)

itseäni himottaisi talviautoksi (tai kesä):
:hearts: GMC Sierra Fleetside 4x4 :hearts:

g6.jpg

tosin tyytyminen on ilmaiseen MB 300D automaattiin vuodelta 84...laiskuus maximus. eli sopiva talveksi.
Avatar
#568 • • bulk Guest

Hemmetti, alkaa vissiin ikä painaa kun tekis mieli hankkia ns. perheauto.

Oon katellu, että farmari v40 t4:n sais reilusti alle 20 kiloeuron. Vieläpä kaikilla herkuilla, eli nahkapenkit, luistonesto, vakionopeudensäädin, abs, automaatti-ilmastointi ja olishan tossa tietysti ihan riittävästi tehoakin matka-ajeluun..

Ei kellään oo kokemuksia moisista (siis enemmän kuin parin kerran ajosta)?



Joo siis mulla oli tollanen sedani vähän aikaa ajossa. Itse tykkäsin siitä oikein paljon, jotenkin istui käteen kuin hanska. Pirun hyvä ajettava, mukava, hiljainen, ainoa mikä vähän häiritsi oli mieto keulan vetely kun pedaalin niittasi lattiaan.

Varusteet on noissa yleensä aika hyvät (tossakin oli puolinahat, ilmastointi, mankat ja muut) ja hinta on mun mielestä kohdallaan. Kannattaa kuitenkin vaikka miettiä, jos hakisi auton vaikka Ruotsista.

Perusvikoja noissa on ainakin nopsasti hajoavat lambda-anturit, kuulemma melkein jokaisesta on mennyt taaempi ainakin kerran. Maksaa parisensataa euroa.

Toi T4 on paljon hauskempi värkki kuin 2.0T ja siinä on enemmän viripotentiaaliakin jos sille tuulelle sattuu. Tolla T4-ahtimella saa chipillä, ahtojen nostolla ja downpipen vaihdolla aika helposti vielä 25-35 heppaa lisää.
Avatar
#569 • • Quu Guest


Toi T4 on paljon hauskempi värkki kuin 2.0T ja siinä on enemmän viripotentiaaliakin jos sille tuulelle sattuu. Tolla T4-ahtimella saa chipillä, ahtojen nostolla ja downpipen vaihdolla aika helposti vielä 25-35 heppaa lisää.



Hauska yksityiskohta muuten, että normaalissa, reippaassa ajossa en ole vielä kertaakaan joutunut painamaan kaasua pohjaan asti tuolla 2.0T:llä. Mun definitionissa se on jo tarpeeksi tehokas moottori.
Avatar
#570 • • Tapi T Guest

95-00 malli varmaankin.


Volvoista sen verran, että muistaakseni TM:ssä kerrottiin jokin aika sitten, että varsinkin ensimmäisien vuosien S/V40-malleissa oli jonkin verran lähinnä talvella esiin tulevia heikkouksia, joita ei ruotsalaisessa autossa olettaisi olevan. Mutta jos ostaa auton vuosimallia 99-02, niin en usko mitään lastentauteja siitä enää löytyvän.

Tuo T4 on kyllä varmasti hauska ja mukava auto, jossa ulkonäkökin on kohdallaan. Lisäksi Volvoissa on yleensä aina hyvä varustelu, joten anna palaa, Frank!
Avatar
#571 • • dixoff Guest
Mun vanhemmilla on V40, en muista millä koneella mutta ei se mikään ohjus ainakaan ole. Joka tapauksessa tehoa on omiin kruisailuihin ollut riittävästi. Parasta siinä on kuitenkin mielestäni ajomukavuus. Sekä maantiellä että kaupungissa sillä on mukava ajaa, kun auto on suht hiljainen, vakaa mutta kuitenkin ketterä pyöritellä. Mukavuutta täydentää vielä nahkaistuimet ja ilmastointi, joten voi sanoa että sen auton ratin takana tosiaankin viihtyy. Kun kyseessä on vielä ihan tyylikäs peli, niin jos itse olisin oman auton tarpeessa, siinä olisi yksi erittäin vahva vaihtoehto.
Avatar
#572 • • jaksu Guest

Volvoista sen verran, että muistaakseni TM:ssä kerrottiin jokin aika sitten, että varsinkin ensimmäisien vuosien S/V40-malleissa oli jonkin verran lähinnä talvella esiin tulevia heikkouksia, joita ei ruotsalaisessa autossa olettaisi olevan. Mutta jos ostaa auton vuosimallia 99-02, niin en usko mitään lastentauteja siitä enää löytyvän.



jea, tapi puhuu osittain asiaa. eli rapeet hollantilaiset kierretään kaukaa.

Markkinoille tullessaan S40 ei vakuuttanut ajettavuudellaan. Ohjausta moitittiin surkean tunnottomaksi, suuntavakavuus ei ollut odotetulla tasolla, ja maantien kulumisurat vetelivät autoa tavalla, jonka totesimme jopa vaaralliseksi (TL 7/97).

Alustaa uudistettiin tuntuvasti vuonna 2000. Auto sai 10 mm lisää akseliväliä sekä eteen 14 mm lisää raideleveyttä. Samalla uusittiin etu- ja takavalot sekä kylkilistat. Myös sisustusta muutettiin enemmän isojen mallien tyyliseksi.

Ajettavuuteen eli lähinnä uraherkkyyteen vaikuttava merkittävä uudistus oli vakiorengaskoon muuttaminen 195/55 R 15:stä maltillisempaan 185/65 R 15:een.

Perusasiat Volvo S40/V40:ssä ovat olleet kunnossa. Ajokäytös on rauhallista ja turvavarustelu ajan tasalla. Auto sai EuroNCAP-törmäystestissä neljä tähteä jo vuonna 1997, jolloin tulos oli suorastaan erinomainen. Kulutus ei ole pienimpiä - vastaava Mitsubishi Carisma oli merkittävästi taloudellisempi.

Auton laatu ei täysin vastaa sitä mielikuvaa, mikä Volvosta on onnistuttu luomaan. Aika monelle ostajalle on ollut yllätys, että S40 tai V40 ei olekaan valmistettu Ruotsissa. Ongelmat eivät kuitenkaan johdu niinkään valmistusmaasta vaan siitä, että autosta on pyritty tekemään halvempi kuin isoista Volvoista. Niinpä kaikessa on tingitty.

Selvimmin tämä näkyy korin ruosteenestossa. Etenkin vanhimmissa malleissa alustan suojaus oli hyvinkin puutteellinen. Tilanne parani vain vähän vuoden 2000 malliuudistuksessa. Alustan käsittely oli loppuun saakka turhan säästeliästä.

Avatar
#573 • • mts02 Guest
Mä en oikein ymmärrä mikä ihmisiä Volvoissa kiehtoo. Se on niin harmaa myyntimiehen "perusliisari", joita tuolla kehä I:n aamuruuhkassa on helposti 5 peräkkäin.
Bonuksena vielä aika monelle Volvo kuskilla tuntuu olevan jonkinlainen asennevamma. En tiedä eivätkö he vaan tiedosta autonsa mittasuhteita vai eivätkö vaan välitä muista tielläliikkujista, kun noin kerran viikossa saa seistä jarrupolkimen päällä ettei V70 tai S80 tulisi kyljestä sisään.

Itse en semmoiseen rahojani tuhlaisi, vaan ottaisin sopivasti kireän ässä Audin. Rikastumista odotellessa pitäydyn vielä ABT Borassa, joka onkin varsin vakaa ajettava.
Avatar
#574 • • timppa^ Guest

Mä en oikein ymmärrä mikä ihmisiä Volvoissa kiehtoo. Se on niin harmaa myyntimiehen "perusliisari", joita tuolla kehä I:n aamuruuhkassa on helposti 5 peräkkäin.
Bonuksena vielä aika monelle Volvo kuskilla tuntuu olevan jonkinlainen asennevamma. En tiedä eivätkö he vaan tiedosta autonsa mittasuhteita vai eivätkö vaan välitä muista tielläliikkujista, kun noin kerran viikossa saa seistä jarrupolkimen päällä ettei V70 tai S80 tulisi kyljestä sisään.

Itse en semmoiseen rahojani tuhlaisi, vaan ottaisin sopivasti kireän ässä Audin. Rikastumista odotellessa pitäydyn vielä ABT Borassa, joka onkin varsin vakaa ajettava.



I hear ya, ja mun mielestä toinen ruotsalainen perheauto, Saab on huomattavasti mielenkiintoisempi auto, ja omien kokemuksieni mukaan päihittää ajettavuudessa ja lähes jokaisessa mukavuusseikassa Volvon, joskin Volvoissa on paremmat vakiohifit.
Avatar
#575 • • bulk Guest

Mä en oikein ymmärrä mikä ihmisiä Volvoissa kiehtoo. Se on niin harmaa myyntimiehen "perusliisari", joita tuolla kehä I:n aamuruuhkassa on helposti 5 peräkkäin.
Bonuksena vielä aika monelle Volvo kuskilla tuntuu olevan jonkinlainen asennevamma. En tiedä eivätkö he vaan tiedosta autonsa mittasuhteita vai eivätkö vaan välitä muista tielläliikkujista, kun noin kerran viikossa saa seistä jarrupolkimen päällä ettei V70 tai S80 tulisi kyljestä sisään.

Itse en semmoiseen rahojani tuhlaisi, vaan ottaisin sopivasti kireän ässä Audin. Rikastumista odotellessa pitäydyn vielä ABT Borassa, joka onkin varsin vakaa ajettava.



Mitenhän musta S-Audien vertaaminen Volvoon on vähän epäoikeudenmukaista. S4 maksaa alkaen 85ke, Volvolta ei taida edes noin kallista mallia löytyä. (e: löytyypä, XC90 T6 maksaa just 85ke).

A-Sarjalaiset on parempia vertauskohtia ja kuinka ollakaan, A4 Audit on katukuvassa ihan yhtä tavallisia ja harmaita kuin perusvulvat.
Avatar
#577 • • bulk Guest

kissa Lada :excellent:



Aika hieno.

Toihan taisi olla irc-gallerian päivän kuvana jokunen aika sitten.
Avatar
#578 • • ville Guest
Noista volvoista:

Faijalla oli ennen 740, joka tuntui olevan ikiliikkuja. Auto kesti 10v, 200 000km ja sinä aikana ongelmia ei käytännössä ollut: vaihdetut osat kytkin, pakoputki ja iskarit.

Sitten faija vaihtoi S80:een ja se on kyllä viimeinen volvo minkä ostaa. Auto on jättänyt tielle yli 5 kertaa mm sähkövikojen ja bensansyöttöongelmien takia. Softavikoja on ollut enemmän kuin tarpeeksi jonka takia mm sytytys on ollut pielessä, takaovet ei aukea, bensakorkki ei aukea jne jne

Viimeviikolla faija vei volvon katsastukseen ja reput tuli. Etupään nivelet kuulemma paskana ja tämä on täysin normaalia tuolle autolle: yleensä ne vaihdetaan 30000-50000 välillä ....

Että se siitä volvolaadusta.
Avatar
#579 • • Ana-- Guest

Noista volvoista:

Faijalla oli ennen 740, joka tuntui olevan ikiliikkuja. Auto kesti 10v, 200 000km ja sinä aikana ongelmia ei käytännössä ollut: vaihdetut osat kytkin, pakoputki ja iskarit.

Sitten faija vaihtoi S80:een ja se on kyllä viimeinen volvo minkä ostaa. Auto on jättänyt tielle yli 5 kertaa mm sähkövikojen ja bensansyöttöongelmien takia. Softavikoja on ollut enemmän kuin tarpeeksi jonka takia mm sytytys on ollut pielessä, takaovet ei aukea, bensakorkki ei aukea jne jne

Viimeviikolla faija vei volvon katsastukseen ja reput tuli. Etupään nivelet kuulemma paskana ja tämä on täysin normaalia tuolle autolle: yleensä ne vaihdetaan 30000-50000 välillä ....

Että se siitä volvolaadusta.



Ettei ois yksilövikaa, vai sanoko katsastusmies, että toi kuluma on tyypillistä?
Pikkasen vaikee uskoa vaan.
Avatar
#580 • • timppa^ Guest

Noista volvoista:

Faijalla oli ennen 740, joka tuntui olevan ikiliikkuja. Auto kesti 10v, 200 000km ja sinä aikana ongelmia ei käytännössä ollut: vaihdetut osat kytkin, pakoputki ja iskarit.

Sitten faija vaihtoi S80:een ja se on kyllä viimeinen volvo minkä ostaa. Auto on jättänyt tielle yli 5 kertaa mm sähkövikojen ja bensansyöttöongelmien takia. Softavikoja on ollut enemmän kuin tarpeeksi jonka takia mm sytytys on ollut pielessä, takaovet ei aukea, bensakorkki ei aukea jne jne

Viimeviikolla faija vei volvon katsastukseen ja reput tuli. Etupään nivelet kuulemma paskana ja tämä on täysin normaalia tuolle autolle: yleensä ne vaihdetaan 30000-50000 välillä ....

Että se siitä volvolaadusta.



Ettei ois yksilövikaa, vai sanoko katsastusmies, että toi kuluma on tyypillistä?
Pikkasen vaikee uskoa vaan.



Vettä myllyyn: yhdellä tutulla on V70. Vajaa 2 vuotta vanha, ajettu n. 70 000km. Softavikojen takia käynyt pajalla muistaakseni 5 kertaa. Moottori vaihdettu _kokonaisuudessaan_ kerran. Volvolaatua.