no, jos autolle laskettu 50km kestävyys riittä sinulle niin olkoon ;) nämä autothan on suunniteltu helpoiksi ja halvoiksi sota-ajan maastoautoiksi joiden ei ole tarkoitus kestää kovinkaan kauaa (johtuen siitä faktasta, että auto ammutaan paskaksi ennen kuin ~50 kilometriä on saatu mittariin)
Täähän menee ihan inttiläpäksi, mutta mun muistikuvan mukaan
matka oli n. 400 km.. eli ajo paikan päälle ja rynnäkkö, ja
jätetään siihen. Uazeissahan ei ole vakiona edes
öljynvaihtoreikää, vaan ne on porattu suomessa.
Intin ajoneuvojen kuningas on kuitenkin GRAZ, kuusipyöräinen
mastodontti. Ohjaamossa puurunko, ohjaamosta säädettävä
renkaiden ilmanpaine, ohjaustehostin ainoastaan vasempaan,
työkalupakkiin kuuluu mm. höylä (puurunkoiset ovet voivat
turvota sateessa). Väitetään myös varaosapakettiin kuuluvan
varamoottorin....
ja tämä tarina tosi;! olen ollut em. vempleessä kyydissä, kun
kokeilmme sillä kevyttä metsän kaatamista, ja hyvin meni..(fiksua,
tiedän). Maastoajo leirillä kuskit saivat kulutuksen 100 litraan per
100 km..:D Mutta ei se mukava ole, paitsi ohjaamossa
nukkumiseen...
-kb