Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,253 views

Avatar
#301 • • Mikco Guest
Tosta aluvannekeskustelusta vielä sen verran, että mun mielestä on aika nihkeen näköistä, että keskikokoisissa / isossa autossa on yhtä kapeat/pienet renkaat kuin lasten polkupyörässä. Väilillä jopa näyttää siltä, ettei renkaita olisi joissain autoissa ollenkaan (hieman liioitellen mutta...) :P

Se mitä tulee siihen, että ne lisäävät rengasmelua on aika makuasia niin sanoakseni. Esimerkiksi kaverini BMW 316i 2002:ssä on 18" kesärenkaat ja talvirenkaat 17". Minusta ajaminen noilla molemmilla oli erittäin tasaista eikä rengasemelu häirinnyt.
Jotkut haluaa kiinnittää siihen kamalasti huomiota, mut kyllä se rengasmelu kuuluu myös tavallisilla 195/65 15 renkaillakin tuttavani audi4 avantissa ja siinä se oli mielestäni häiritsevä.
Myös tyypattuani uutta Mersun E 200 kompressor sedan mallia oli rengasmelua siinäkin (ei toisin häiritsevässä määrin) missä tavallisessa Audi A4:ssa. Rengaskoko tosin oli mersussa hieman isompi 205/65 16.

Myös matalaprofiilirenkaiden "vetelystä" urissa sun muuta saattaa pitää paikkansa, mutta en ole itse vielä törmännyt tommoiseen lisähaittaan kun itse ajelen autoa. Ehkäpä mä vaan ajelen niin rauhallisesti :)

Itse kyllä tulen suosimaan omaan tulevaan autooni matalaprofiilirenkaat sekä tyylikkäät kevytmetallivanteet väh. 17". Mielestäni puku tekee miehen ja vanteet tekevät auton :)

P.S Vielä tosta Rav4:sesta, niin sitä autoa ei ole suunniteltu maastoajoon sen enempää kuin BMW X5:sta tai Porshe Cayannea. Citymaasturilta noi kaikki ovat. Eli ihan sama laittaako niihin alumiinivanteet vai ei...
Avatar
#302 • • ville Guest

Halvin subaru on 26 500e, mutta kun edellinen auto oli Toyota Land Cruiser en halunnut palata maan pinnalle vaan tahdoimme istua hieman ylempänä muuta liikennettä.



Niinpä, jatke mikä jatke, vaikka keulalla ei tähteä olekaan ;)

Oletko ajanut? Itse sanoisin, että RAV4 on erittäin ketterä ja helppo ajaa. Toki se on hieman korkeampi kuin tavallinen Volvo, mutta ei sitä nurin saa kuin idiootti. Neliveto tuo ajomukavuutta rutkasti lisää. Tuntuma on todella hyvä, sillä jousitus ei ole maastoauton vastaava.



En tosiaan ole tuota ajanut, mutta mun pointti lähinnä oli, että jokin matalampi auto kahden lirtan moottorilla on hyvin todennäköisesti tuota "maasturia" ketterämpi ja samalla myös tuntuma tiehen on parempi.

Noita autoja tuskin ostetaan sen takia että ovat luokkansa "parhaiten ajattavia"


No, en tiedä volvosta, mutta RAV4:seen mahtuu esim. kaksi aikuisten maastopyörää pystyssä, ilman että niiden renkaita tarvitsee irroittaa.



Varmasti, mutta alunperin kyse oli kavereiden ei maastopyörien kuljetuksesta. Ja sitäpaitsi kaksi maastopyörää pystyssä mahduu myös A-sarjan mersuun, joka on huomattavasti tuota pienempi :)

Niin no, 1 ½ tonnin telimatkailuvaunua vetäessä on kiva kun alla on 1,2 litranen fiat punto.



No niin ... jos olet ostanut 2 lirtaisen maasturin, niin sitä tuskin kannattaa esimmäisenä verrata 1.2L puntoon. Sen sijaan sopiva vertailukohta voisi olla vaikka 2.4L Camry, joka maksaa aika tarkalleen saman verran kun toi maasturi. Ja sitähän voisi jopa kuvitella, että tuo 2.4L moottori vetäisi sitä telinematkailuvaunua huomattavasti paremmin :rolleyes:

Tietenkin ostimme auton omista lähtökohdistamme ja olisimme ostaneet sen vaikka olisin tiennyt villen mielipiteen etukäteen :D



\o/ jihuu

Noin yleisesti olen kyllä sitä mieltä, että autojen veroja pitäisi vähentää, mutta bensan hintaa nostaa (ainakin vähän) ja tietullit pitäisi ottaa joka paikkaan (=maksat siitä jos haluat välttämättä aiheuttaa ruuhkia). Lisäksi vero pitäisi olla suhteutettu ainakin kulutettuun bensaan (ylisuuret autot kuten maasturit tai suuret moottorit ovat kalliita), jotta ihmiset suosisivat pientä ja taloudellista. (ammattiautoilijoilla kokonaan toinen juttu)

Lopulta auto on mielestäni kaikista statusvälineistä pahin ....
Avatar
#303 • • Taedium Guest

Tosta aluvannekeskustelusta vielä sen verran, että mun mielestä on aika nihkeen näköistä, että keskikokoisissa / isossa autossa on yhtä kapeat/pienet renkaat kuin lasten polkupyörässä.

Samaa mieltä. Olemme omaakin automallia nähneet kapeillakin renkailla, eikä siinä ole sitä samaa hohtoa. Jotenkin se vaan ei näytä ihan oikeelta autolta, jos on hula-hula -vanteet renkaina.

Ja kyl kuivalla kelillä leveillä renkailla ottaa tiukkajousinen auto kulmat aika kivasti.

Itse kyllä tulen suosimaan omaan tulevaan autooni matalaprofiilirenkaat sekä tyylikkäät kevytmetallivanteet väh. 17". Mielestäni puku tekee miehen ja vanteet tekevät auton :)

Leveät renkaat paitsi näyttää hyvältä, ovat myös oikeassa autossa mukavat ajaa. Aluvanteet on sitten koriste. Vaan ei siinäkään mitään vikaa ole, kyllähän hyvännäköinen auto on aina hyvännäköinen auto, vaikka käytännöllisyyttä arvostankin ulkonäön ylle. (Toisaalta autovalinnassamme esmes Skoda oli ulkomuotonsa takia rankattu pois, vaikka sama moottori sielläkin on ku Audilla ja Volkkarilla.)

Kyllä autostaan hyvää huolta pitävä ihminen pitää todennäköisesti muustakin omaisuudestaan hyvää huolta - ja jopa itsestään.

Omistin '82 kortsun, jossa oli ostovaiheessa ralliratti ja leveät renkaat. Ennen kuin suostuin ostamaan auton, halusin normaalit renkaat ja samontein ostettuani ajoin romikselle vaihtamaan normaalin ratin. Ei semmoseen autoon voi laittaa leveitä nakkeja ja rallirattia.

Rallirattia en kyllä laittaisi autooni muutenkaan, sillä tavoitteenani ei ole ajaa rallia.

P.S Vielä tosta Rav4:sesta, niin sitä autoa ei ole suunniteltu maastoajoon sen enempää kuin BMW X5:sta tai Porshe Cayannea. Citymaasturilta noi kaikki ovat. Eli ihan sama laittaako niihin alumiinivanteet vai ei...

Niin, onhan nyt muodissa käyttää armeija-henkisiä vaatteitakin, jotka ei todellakaan soveltuisi edes eräkäyttöön...
Avatar
#304 • • jUSSi Guest

Emme aja maastossa, emmekä vedä vaunua. => Ei tarvetta nelivedolle. Ei tarvii istua korkeammalla, vaan ajotyylimme on "livakkaasti pois alta, että muutkin kerkee", jolloin kiihtyvyys on tärkeämpi, ja tuo TDi:n kiihtyvyys riittää.



niin, me vedämme vaunua ja silloin neliveto sekä painava vetoauto on tarpeen. Siinä on minusta ihan tarpeeksi perustelua ko. auton hankinnalle kulutti auto sitten enemmän bensaa tai on muuten vaan munanjatke. Pääasia on silti siinä, että auton hankinnassa ensisijainen syy oli käyttötarkoitus.

Noita autoja tuskin ostetaan sen takia että ovat luokkansa "parhaiten ajattavia"



kts. yllä

Ja sitäpaitsi kaksi maastopyörää pystyssä mahduu myös A-sarjan mersuun, joka on huomattavasti tuota pienempi



monta ihmistä siihen mahtuu pyörien lisäksi? Oletan, että noin pienessä autossa etupenkki on pakko kaataa. RAV4:ssa ei. Pääsevät molemmat pyörien omistajat samalla kyydillä perille ;)

No niin ... jos olet ostanut 2 lirtaisen maasturin, niin sitä tuskin kannattaa esimmäisenä verrata 1.2L puntoon. Sen sijaan sopiva vertailukohta voisi olla vaikka 2.4L Camry, joka maksaa aika tarkalleen saman verran kun toi maasturi. Ja sitähän voisi jopa kuvitella, että tuo 2.4L moottori vetäisi sitä telinematkailuvaunua huomattavasti paremmin



mutta ilman 4-vetoa. 2-vetoisesta 2,4 litran moottorista ei ole etua esim. talvella kun pitäisi vaunu vetää 20 asteen mäki ylös päästäkseen leirintäalueelle tai jos leirintäalueen nurmikko on kaatosateen jäljiltä mutaa ja vaunu on juuttunut kiinni :)

ja täytyy korjata tuota polttoaineen kulutusta RAV4:lla

kaupunkiajo 11,4
yhdistetty 8,8
maantieajo 7,4
Avatar
#305 • • Remotion Guest

Kaikissa paikoissa tuntu että on jotain terävää peltiä suoraan ohuen verhoilu kankaan alla, jos ne tuntui käsiin jo lepuuttaessa, niin en haluu tietää millasia luistimen teriä sieltä paljastuu kun joku vetää kylkeen. :scared: uus Audi A3 näyttäis olevan paljon fiksumpi vaikka en kyllä oikeen osannut sitäkään arvostaa kun viikonlopun verran testailin...



heh, en nyt kuitenkaan lähtis edes vertailemaan tekniikaltaan kymmenen vuotta vanhaa bemaria uuteen A3:een :) bemarissa mua ainakin pelottais, jos joku tulis kylkeen.



Ei ei. On se sen verran parempi tuo E36, sillä sentään ehtii alta ;)
Tässä mä itse asiassa kirjoitin Golf firstline TDI:stä vm. 2001 jota kävin koeajamassa. Tuo viimeinen lause liittyi ainoastaan Audiin.

Ja selvennykseksi siis 1995 on kohta 9 vuotta vanha ja 2001 on kohta kolme vuotta vanha joten näiden välillä noin 6 vuotta.

Niin mitä tarska kysyikään...? Eli en oikeen osaa vertailla koska tuo uusi A3 oli suht perusmalli oliko se 1.6 tai 2.0 en muista, edellisen korisessa A# en oo ikinä ollu edes kyydissä, S3:ssa sen sijaan kyllä joka on jo vähän eri auto... :)
Avatar
#306 • • Remotion Guest

Myös matalaprofiilirenkaiden "vetelystä" urissa sun muuta saattaa pitää paikkansa, mutta en ole itse vielä törmännyt tommoiseen lisähaittaan kun itse ajelen autoa. Ehkäpä mä vaan ajelen niin rauhallisesti :)



rehellisyyden nimissä täytyy todeta että huonolla kestopäällysteellä on ikävä ajaa matalilla ja leveillä renkailla.

Itsellä on alla kesällä edessä 235/40/17" Goodyear F1 ja ne tuppaa jonkun olemaan uraherkät. Johtuu ehkä osittain ohjauskulmistakin... Mutta mikään ei voita sitä leveää hymyä joka tulee kun niillä kanttailee kunnon gran tourismo tyylillä rauhallisella ja mutkaisella tiellä. Samalla huomaa kuinka järjetön ero on oikeesti hyvien renkaiden ja huonojen pidossa ääritilanteissa.
takanakin on myös saman kokoiset, mutta saattaa vaihtua jossain vaiheessa 245, koska noi vanteet on takana tuuman leveemmällä huulella ja toi 235 on hiukan naftin kokoinen sinne, eteen taas ehkä 225, tosin pelkään vähän miten sellanen pitää, kun huonoilla 235 oli jo pientä taipumusta puskemiseen tietyissä tilanteissa.
Avatar
#307 • • Tapi T Guest

taksiyrittäjät saavat autonsa murto-osalla siitä hinnasta jonka ne maksavat yksityisille ostajille. Jos auto tulee työvälineeksi sen verotus on mitättömän pientä. Tällöin ei kannata ostaa mitään pienintä mallia.


Kommentilla tarkoitinkin lähinnä sitä, että Mersujen suosioon erityisesti ammattikäytössä on oltava jokin muu syy, kuin merkin luomat mielikuvat.

(Sinun on varmasti vaikea uskota tätä, mutta jos minä olisin taksikuski, niin valintani olisi ehdottomasti Toyota. :D)

Meistä ei kumpikaan mene autolla töihin, joten kaikki ajo on vapaa-ajalla tehtyä.


Ihan oikeastiko? Vaatii melkoista itsekuria pitää autoa pihalla parkissa ja mennä julkisilla duuniin.
:D
Avatar
#308 • • jUSSi Guest

Sinun on varmasti vaikea uskota tätä, mutta jos minä olisin taksikuski, niin valintani olisi ehdottomasti Toyota



toyotalla on erittäin luotettavan auton maine ja sen huolto pelaa kuin unelma. Tässä oli yksi lisäsyy meille hankkia nimenomaan Toyota. Omat kokemuksetkin kun ovat pelkästään positiivisia.

Ihan oikeastiko? Vaatii melkoista itsekuria pitää autoa pihalla parkissa ja mennä julkisilla duuniin. :D



itse asiassa ei vaadi. Helsingissä ei ole parkkitilaa, bensa on ihan vitun kallista ja 50 metrin päästä kotiovesta on pysäkki, jolta menee ruuhka-aikana n. 40 bussia tunnissa helsinkiin. Ja kun matka-aika bussilla on n. 15 minuuttia duunin etuovelle niin ei paljon aamuruuhkat länsiväylällä kiehdo :D
Avatar
#309 • • ---[-]--- Guest
En oo seurannu hirveesti keskusteluu, mut mun mielestä autojen valmistajien pitäis kiinnittää enemmän huomiota muotoiluun. Vasta viime aikoina moni autojätti on vasta herännyt.
Avatar
#310 • • Remotion Guest
Eikö taas tullu joku luotettavuus tilasto ja siinäkin oli jälleen tojota luotettavin, ei noita japseja ajamalla rikki saa
Avatar
#311 • • Taedium Guest

ei noita japseja ajamalla rikki saa

Ei edes katolleen heittämällä!

Nimim. "Kortti alle 6kk..."
Avatar
#312 • • elok Guest
Oon tossa keväämmällä harkinny vaihtaa autoni. Ja olen nyt hieman harkinnut Fiat Bravoa. Jotain 2000 tai uudempaa peliä. Onko kenelläkään mahdollisesti tälläisestä pelistä mitään peli tuntumaa?

Tai jos raaskin sijoittaa hieman enemmän niin sitten kyllä homman 3 ovisen Stilon!

Nimim. Ihme Fiat ihmiseks hurahtanut... :hah:
Avatar
#313 • • Tapi T Guest

(A6 on jo aika iso lotjake mun makuuni.) Onko tuo uusi A3 jotenkin hirveän paljon erilainen?


A6 on kieltämättä aika iso, mutta en menisi nimittämään sitä lotjakkeeksi. Alusta on kuitenkin aika napakka, tuntuma tiehen on suorastaan mainio ja ohjaus on täsmällinen.

Jenkkilaivat ovat lotjakkeita. ;)

Eikö taas tullu joku luotettavuus tilasto ja siinäkin oli jälleen tojota luotettavin, ei noita japseja ajamalla rikki saa


Joo, ainakin jokaisen automiehen ykkösaviisi Tekniikan Maailma kertoi tuosta vertailusta melko näyttävästi joku aika sitten.

Suomalaisen tiepalvelun saksalainen vastine ADAC julkaisi tutkimuksen, joka kartoitti kuinka moneen autoon tuhannesta tulee jokin vika vuoden aikana keskimäärin. Edellityksenä oli, että ks. autoja piti olla saksassa yli 10 000 kpl rekisteröitynä.

Toyotan Yaris ja Avensis voitti pikku- ja alemman keskiluokan lähes näytöstyyliin, Renaultin Clio ja Laguna pitivät lähes yhtä selkeästi perää. Muistaakseni Toyotalla sammui keskimäärin about 10 autoa jokaista tuhatta kohden Renaultilla sen ollessa pahimmillaan lähes neljäkymmentä. Ainakin mun silmissäni Renaultin maine auton valmistaja romuttui tuon nähtyäni lähes tyystin, sillä Renault hävisi em. lisäksi myös tila-autojen vertailun.

Business-luokan häviäjän Volvon V70 luku oli hieman yli 30, voiton vei Audi A6, jonka luku oli muistaakseni n. 17.

Tälläistä vertailua suomalaisesta näkökulmasta arvioitaessa kannattaa huomioida mm. ilmaston ja erilaisen ajotyylin vaikutukset. Saksassa joudutaan harvemmin tekemään kylmäkäynnistyksiä pakkasessa, kun taas suomessa ajetaan harvemmin yli 140 km/h.
Avatar
#314 • • Tapi T Guest

Se mitä tulee siihen, että ne lisäävät rengasmelua on aika makuasia niin sanoakseni. Esimerkiksi kaverini BMW 316i 2002:ssä on 18" kesärenkaat ja talvirenkaat 17". Minusta ajaminen noilla molemmilla oli erittäin tasaista eikä rengasemelu häirinnyt.


On aivan päivän selvää, että mitä leveämpi rengas, sitä enemmän se meluaa. Sinunkin kaverisi BMW olisi paljon hiljaisempi esim. 205/55-kumeilla, kuin noilla "18-läskeillä. Tosin voin hyvin uskoa, että huomattavan isostakaan renkaasta ei häiritsevissä määrin melua esiinny, koska BMW on kuuluisa hyvästä äänieristyksestään.

Itse kyllä tulen suosimaan omaan tulevaan autooni matalaprofiilirenkaat sekä tyylikkäät kevytmetallivanteet väh. 17". Mielestäni puku tekee miehen ja vanteet tekevät auton


Myös minä olen valmis tinkimään hieman mukavuudesta, jos saan vastapainoksi kivan ulkonäön. Suuret vanteet ja 20-30mm madallettu alusta on vaan niin lyömättömän tyylikäs yhdistelmä.

eteen taas ehkä 225, tosin pelkään vähän miten sellanen pitää, kun huonoilla 235 oli jo pientä taipumusta puskemiseen tietyissä tilanteissa.


Aika reikä päässä saat ajella, mikäli 225-läskeillä varustettu noin pieni auto puskee. ;)

Jos mulla olisi tuollainen auto, niin laittaisin siihen eteen 215/45 ja taakse 235/40-kumit.
Avatar
#315 • • Taedium Guest
Laitoin toiseen topiciin vastaukseksi Bemarin lyhytelokuvalinkkejä. Ne on hienoja. Autoista kiinnostuneet voipi katsoa:

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=162482#162482
(En jaksa editoida sitä tekstiä sopimaan tähän, niin laitan vain linkin alkuperäispostaukseen.)

Ja voi sitä muutkin, kun autoista kiinnostuneet katsoa. Suosittelen elokuvaa "Ticker".
Avatar
#316 • • Remotion Guest

Jos mulla olisi tuollainen auto, niin laittaisin siihen eteen 215/45 ja taakse 235/40-kumit.



Erittäin fiksu valinta, mulla tulee kuitenkin olee seuraava kun noi on syöty loppuun toden näköisesti 225/45 ja 245/40, tai mikäli jostain kummän syystä nuo takarenkaat kuluisivat nopeammin :D niin sitten tulee eteen jää se 235/40 ja taakse tulee 255/35. (jos menee alle levitetyistä kaarista huolimatta ??) sitten ollaan kyllä vähän aikaa taas köyhänä.
Avatar
#317 • • Tapi T Guest

sitten ollaan kyllä vähän aikaa taas köyhänä.


Kuinka nopeasti tuollaiset tosi matalat 40- tai 35-sarjan renkaat muuten kuluvat? Ajattelin vain, että mahtaa Herran rengaskulut olla melkoiset, koska noihan maksaa hunajaa.
Avatar
#318 • • kisumisu Guest

...Tai jos raaskin sijoittaa hieman enemmän niin sitten kyllä homman 3 ovisen Stilon!

Nimim. Ihme Fiat ihmiseks hurahtanut... :hah:



Mul on sama tauti :D

Äippä poisteli kaupast tollasen ku ne tuli myyntiin ja mä oon ainaki ihan lovessa kyseiseen malliin. Pirun hyvä ja mukava ajaa, melkein ku mese. Nyt joutuu viel kruisailee maranellonpunaisella unolla, vuosimallia ei viitti ees mainita :laugh:
Avatar
#319 • • Taedium Guest

255/35

Oho... Meillä on 205/55. Voi olla mukava ajella noilla 255 renkailla. Ja vielä jos profiili on toi 35, ni saa rengaspaineet olla aika melkosia. Huhhuh... Jotain neljä baaria?
Avatar
#320 • • Quu Guest
Mulla on muuten täysin tähän "mun automaku on parempi kuin sun" -aiheeseen liittymätön tarina, mutta kerron sen silti.

Mun faija ei tiedä autoista yhtään mitään. Sillä on duunissa monitoriin kiinnitetty keltainen lappu jossa auton merkki ja malli on kirjoitettuna. Ihan vaan että jos tarvii huoltoon soittaa, niin menee oikeaan numeroon ja osaa kertoa jotain muutakin autosta kuin värin.

Kuten noin viisi vuotta sitten, sain myös noin vuosi sitten tehtäväkseni valita perheellemme auton. Faija sanoi minulle, että sen pitäisi olla farmari, kertoi hintahaarukan ja tähdensi vielä että ei saa viedä paljoa bensaa.

Edellisen Citroën Xsaran ansiosta päätin jättää ranskalaiset autot omaan rauhaansa. Pikkuvikoja on meinaan niin jumalattomasti. Lisäksi auto osoittautui melko lelumaiseksi, tehottomaksi sekä varsin meluisaksi. Tälläkertaa päätin ruveta ehdoittelemaan hitusen kalliimpaa, mutta IMHO tyylikästä Golfin varianttia.

Jollain kummallisella konstilla sain myös faijalleni uskoteltua, että se ilmastointi on välttämätön varuste autossa. Helppoa se ei ollut, varsikin kun ajattelee että isäni inhoaa esim. alumiinivanteita sekä hopeanharmaita autoja ilmiönä kuin ruttoa.

Kävimme myös katselemassa Toyotan Corollaa, mutta koska uusi sukupolvi oli tuolloin vielä aivan uusi, olisi joutunut uutta autoa odottamaan kohtuuttoman kauan. Muuten se olisi ollut erittäin vahva ehdokas uudeksi autoksi.

Volkswagenin maahantuojalla ilmeni, että kun olisimme liisaamassa autoa firman kautta, olisi mahdollisuus saada Golfiin tarjouksena Trendline-varustelun, metallivärin, cd-soittimen sekä ilmastoinnin kaupanpäälle. Lisäksi autoa olisi saatavilla nopealla toimituksella metallinhohtovihreänä sekä vihreillä "sporttipenkeillä". :heart: Oli vain vähän jännittävää seurata miten faija suhtautuisi näihin "juppileluihin".
Hetken aikaa mietittyämme (noin 1,5min), päädyimme tähän autoon.

Asia minkätakia tätä juttua kerron täällä, on että auto osoittautui varsinaiseksi helmeksi. Joka ikinen perheen jäsen on sanonut, että on yllättynyt auton ajettavuudesta sekä laadusta. Penkit ovat todella mukavat ja pitävät, auto on hyvännäköinen sekä alusta on perheautoksi yllättävän napakka ja mikroautomainen. 1.6 litraisessa moottorissa on tarpeeksi puhtia parin ihmisen kuljettamiseen. Ajotietokone kertoo kulutuksen. Edelliseen ranskanleipään verrattuna auto on myös miellyttävän hiljainen.

Tälläkertaa faija muistaa auton merkin ja mallin jopa ulkoa. Se kertoo jo paljon. Hän sanoo saavansa omituisia hyvänolontunteita, jos näkee liikenteessä jollakulla samanlaisen auton.

Itse olen tykästynyt tähän autoon erittäin syvästi. Vaikka olen lyhyen elämäni aikana ajanut myös paljon hyviä autoja, täytyy sanoa että jos olis parikymppiä ylimääräistä rahaa, niin Golfin ostaisin. En kyllä tiedä tästä uudesta mallista, se kun ei ole enään niin tyylikäs kuin konservatiivisuutta uhkuva vanhempi korimalli.

Harmi että autolla pääsee ajamaan enään niin harvoin sillä en asu enään samassa taloudessa vanhempieni kanssa.

Niin että semmoista tälläkertaa, ja kyllä, minulla ei ole tällähetkellä parempaakaan tekemistä.