Se mitä tulee siihen, että ne lisäävät rengasmelua on aika makuasia niin sanoakseni. Esimerkiksi kaverini BMW 316i 2002:ssä on 18" kesärenkaat ja talvirenkaat 17". Minusta ajaminen noilla molemmilla oli erittäin tasaista eikä rengasemelu häirinnyt.
Jotkut haluaa kiinnittää siihen kamalasti huomiota, mut kyllä se rengasmelu kuuluu myös tavallisilla 195/65 15 renkaillakin tuttavani audi4 avantissa ja siinä se oli mielestäni häiritsevä.
Myös tyypattuani uutta Mersun E 200 kompressor sedan mallia oli rengasmelua siinäkin (ei toisin häiritsevässä määrin) missä tavallisessa Audi A4:ssa. Rengaskoko tosin oli mersussa hieman isompi 205/65 16.
Myös matalaprofiilirenkaiden "vetelystä" urissa sun muuta saattaa pitää paikkansa, mutta en ole itse vielä törmännyt tommoiseen lisähaittaan kun itse ajelen autoa. Ehkäpä mä vaan ajelen niin rauhallisesti :)
Itse kyllä tulen suosimaan omaan tulevaan autooni matalaprofiilirenkaat sekä tyylikkäät kevytmetallivanteet väh. 17". Mielestäni puku tekee miehen ja vanteet tekevät auton :)
P.S Vielä tosta Rav4:sesta, niin sitä autoa ei ole suunniteltu maastoajoon sen enempää kuin BMW X5:sta tai Porshe Cayannea. Citymaasturilta noi kaikki ovat. Eli ihan sama laittaako niihin alumiinivanteet vai ei...