Ensimmäinen on tosiaan ihan plussa ja nelivetokin on hyvä, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa maasturia (eikö mitsu valmista nelivetoautoja vielä)
öh, oletko katsonut nelivetoisten henkilöautojen hintoja? Maksavat muuten enemmän kuin RAV4 (34 000e). Esim. halvin volvon neliveto 47300 euroa, halvin audi quattro 40 730 ja niin edelleen. Nelivetotekniikka on erittäin kalllista henkilöautoissa.
Halvin subaru on 26 500e, mutta kun edellinen auto oli Toyota Land Cruiser en halunnut palata maan pinnalle vaan tahdoimme istua hieman ylempänä muuta liikennettä.
Ihan hirveitä ajaa :) Paljon mielummin ajan jotain pienempää ja ketterämpää autoa, jossa tuntuma tiehen on ihan toista.
Oletko ajanut? Itse sanoisin, että RAV4 on erittäin ketterä ja helppo ajaa. Toki se on hieman korkeampi kuin tavallinen Volvo, mutta ei sitä nurin saa kuin idiootti. Neliveto tuo ajomukavuutta rutkasti lisää. Tuntuma on todella hyvä, sillä jousitus ei ole maastoauton vastaava.
Ja kavereita noihin ei kyllä mene sen enempää kuin vakioautoon, ellei niitä tunge tonne takaboxiin. Silloin saman asian ajaisi vaikka jo 40 sarjan volvo.
No, en tiedä volvosta, mutta RAV4:seen mahtuu esim. kaksi aikuisten maastopyörää pystyssä, ilman että niiden renkaita tarvitsee irroittaa.
Toi on kyllä aivan uskomaton muoti-ilmiö. Toivottavasti menee nopeasti ohi.
Niin no, 1 ½ tonnin telimatkailuvaunua vetäessä on kiva kun alla on 1,2 litranen fiat punto. Ville, ei tätä ihan hetken huumassa ostettu. Meillä tämä on käyttöauto ja sen ostolle oli tarkoitus (myönnetään, että halusin myös ostaa hieman erilaisen auton).
Saat toki olla katumaasturin omistajista ihan mitä mieltä haluat, katsonhan minäkin hieman vinoon niitä nuoria valkokaulusnousukkaita, jotka ajelevat bemarilla tai audilla ;)
Toyota RAV4 ei edes taida olla mikään maasturi, vaan SUV eli Sports Utility Vehicle, joka on maasturimaisesta lookistaan huolimatta tarkoitettu kaupunkiin. Mm. Jenkeissä nämä möhkäleet ovat tällä hetkellä erityisen suosittuja. Toivottavasti trendi ei leviä Suomeen ainakaan tämän enempää.
Mutta RAV4 ei ole amerikkalaisten suunnittelema. Suurin vika amerikkalaisissa SUV:ssa on se, että ne on tehty jonkun pick-upin alustan päälle, joka ei todellakaan ole suunniteltu sitä varten.
Naurettavinta on, että näissä käytetään vielä monesti aluvanteita, joiden kanssa maastoon lähteminen on vähän siinä ja siinä. Ne kun ottavat itseensä jo sopivasti katukiveykseen tökätessä.
jepulis, tätä olen itsekkin ihmetellyt.
Että kyllä 10 l/100km uudelle 2-litraiselle dieselkoneelle on aika helvetin paljon
:scared: hmm, missä sanottiin tuon olevan diesel? Meillä on bensakone. RAV4:sta saa myös dieselinä, mutta dieselveron ja hinnan takia emme ostaneet sitä.
Mielestäni on aika naurettavaa lokeroida tuntemattomia ihmisiä heidän autonsa perusteella ja suorastaan typerää on antaa muiden ihmisten mielipiteille sanansijaa autoa ostettaessa. Auto on kuitenkin niin toissijainen asia, että sen perusteella on paha lähteä ihmisiä tuomitsemaan.
hmm, en tietenkään lokeroi suoraan auton perusteella. Nyt olen puhunut lähinnä mielikuvista mitä jotkut automerkit minussa herättävät. En kuitenkaan ole pystynyt sulkemaan itseäni ulos kaikesta mainonnasta vaikka niin haluaisin ;)
Tietenkin ostimme auton omista lähtökohdistamme ja olisimme ostaneet sen vaikka olisin tiennyt villen mielipiteen etukäteen :D
Ovatko monet taksikuskit vain porsastelevia suurkapitalisteja?
Tapi, tapi ;) taksiyrittäjät saavat autonsa murto-osalla siitä hinnasta jonka ne maksavat yksityisille ostajille. Jos auto tulee työvälineeksi sen verotus on mitättömän pientä. Tällöin ei kannata ostaa mitään pienintä mallia. Viimeaikoina on takseina tosin alkanut näkymään aika paljon toyotia ja sen mitä olen taksikuskien kanssa asiasta keskustellut niin syynä on usein ollut merkkihuollon laatu sekä autojen kestävyys!?