Autot

1,119 posts, 56 pages, 223,988 views

Avatar
#141 • • miiko Guest
mie oon aina ajatellu asiat niin, et en tulis hankkimaan fordia tai bemaria tms.. autoa josta jää tietynlaiset mielikuvat omistajastaan... (poislukien tietenkin uudet hyvät bmw:t)

isäni hankki auton, ja sanoi että siinä se nyt on - sinun autosi. ford sierra... tekee mieli kiroilla. onneksi on sentään kesyllä 1.6l koneella... no kyllähän silläkin pääsee, jos mieli palaa tien päälle.

laiskistaa vaan, kirosana..
Avatar
#142 • • Sting Ray Guest



...joka muuten btw ei pärjää millään Lamborghini Murcielagolle tai Ferrrari 550 Barchetalle. Em. eurooppalaiset ovat Dodgea huomattavasti kevyempiä, kiitos tehokkaan alumiinin (Ferrari) ja hiilikuidin (Lamborghini) käytön. Tämä tuntuu varmasti parempana käsiteltävyytenä... Kuinka paljon enemmän painaakaan Viperin yli kahdeksan litrainen jenkki-standardien mukaan valmistettu V10, verrattuna Lambon 6 litraiseen V12:ta tai Ferrarin 5.5 litraiseen V12:a? Se Viperin voittajista....



Pistetään tähän vähän faktoja:

Dodge Viper Hennessey Venom 800 Twin Turbo

hinta: 127.225$
1/4-mile: 10.2 sec
0-60 mph: 3.1 sec
nopeus: n.370 km/h
http://members.aol.com/SPEEDDMN16/venom800tt.html

Lamborghini Murciélago

hinta: 270.000$
1/4-mile: 12.0 sec
0-60 mph: 3.6 sec
nopeus: +330 km/h
http://www.lambocars.com/murcielago/murs.htm

Ferrari F50

hinta: 500.000$
1/4-mile: -
0-60 mph: 3.7 sec
nopeus: 325 km/h
http://www.fantasycars.com/Ferrari_F50/Ferrari_F50_Technical/ferrari_f50_technical.html

Viper Hennesseyn voi tilata Dodgen kautta eli se on tehtaan hyväksymä versio. Kyllä ainakin minusta Viper antaa eniten vastinetta rahoilleen. Ja jos puhutaan käsiteltävyydestä, niin sillä rahalla minkä Viperin ostossa säästää verrattuna muihin, saa rakennettua semmoisen käsiteltävyyden, että muut jää kauas taakse. Huomautettakoon vielä, että itse olen Chevy-mies ja Chevy-miesten mielestä Dodget ei ole autoja :003:

Kaahailusta puheenollen, on se kumma kun monta kertaa liikennevaloissa nuoriso yrittää kilpasille meikäläisen Veten kanssa, mutta yhtään kertaa en ole moiseen ryhtynyt. Kilvanajoa varten Suomesta löytyy kiihdytysratoja. Monet kyselee kanssa Veten huippunopeutta, mutta siihen vastaan vain että mitä sillä on väliä kun korkein sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h.
Avatar
#143 • • Edited Quu Guest


Ai niin ja piti vielä sanomani että ne ferrarin äänet on kuraa ne ei myös muiden autojen äänet on kuraa verrattuna Huippuunsa viritettyihin Japanilaisiin kuten esim. Toyota supra ka Ford escort cosfort.. Mikään ei vain voita kunnon huippuunsa viritettyä katu-kilpuria ja sen ääniä joita säestää turpon paukkuminen =)



Tule sitten kirjoittamaan, kun peruskoulun äidinkielentunnit on käyty. ;)

Kuten tuossa jo todettiin, Escort on oikeastaan läpikotaisin Eurooppalainen auto ja mainitsemasi Cosworth (se moottori) tehdään/viritetään briteissä. :001:

Ja mitä tulee moottorisoundeihin tulee, niin korviani hivelee (jokamiehen hintaluokassa) Volvon viisisylinterisen hurina. Se ääni herättää luottamusta. (en siis omista volvoa, tämä ei ole mikään "mun auto on parempi" -juttu)
Avatar
#144 • • Tapi T Guest




Pistetään tähän vähän faktoja:

Dodge Viper Hennessey Venom 800 Twin Turbo

hinta: 127.225$
1/4-mile: 10.2 sec
0-60 mph: 3.1 sec
nopeus: n.370 km/h
http://members.aol.com/SPEEDDMN16/venom800tt.html


Erikoismalleja ei lasketa. :p

Tästäkin huolimatta noita vipereita mahtuu 13 tusinaan. Ferrari on aina Ferrari.

(ps. Eurooppalainen urheiluauto, jonka tankkiin laitetaan vipereita menovedeksi: Bugatti 16/4 Veyron )
Avatar
#145 • • Edited MikkiHiiri Guest


(ps. Eurooppalainen urheiluauto, jonka tankkiin laitetaan vipereita menovedeksi: Bugatti 16/4 Veyron )



Hoho. Vääntö 1250nm.. mahtaa tuntuu mahanpohjassa =)
406km/h... hmm

nii ja mäki oon ollu aina sitä mieltä et autot ja urheiluautot tehdään
Euroopassa =)
Avatar
#147 • • plink Guest


kanattaa etsiä käsiinsä pätkä nimeltä Getaway in Stockholm2.. Kunnon meisink




Onkos nää niitä "Teuvo maanteiden kuningas"-rainoja, joita se huopalahdentiellä pikkutytön yli audilla ajanut nousukasjuppi toi maahan?



jep, juuri noita pätkiä. enpä voi suositella katseltavaksi kenellekään, joka ottaa helposti vaikutteita tuollaisista videoista. pätkässä vauhdin tuntu on aivan uskomaton ja Toyota Supra painaa parhaimmillaan 310 km/h Tukholman liikenteessä. tämä jos joku on sellainen video, joka saattaa muuttaa ajotottumuksia ja pistää bensan virtaamaan suonissa.

videossa sanotaan, että kuljettajat ovat ammattilaisia ja että tällaista ajoa ei missään nimessä saa koittaa itse. tietäähän sen kuinka paljon tuollaiset sanomiset auttavat. selostuksissa on rivien välissä lisäksi ärsyttävää ihainnointia laittomia katuralleja kohtaan.

"lopputeksteissä" näytetään vielä otteita Lotus Omegan pakomatkasta, jossa Omega leikittelee poliisien kanssa ja sitten jättää poliisit kuin tikun paskaan. poliisitkin sentään ajavat parhaimmillaan 205 km/h.
Avatar
#148 • • Quu Guest




(ps. Eurooppalainen urheiluauto, jonka tankkiin laitetaan vipereita menovedeksi: Bugatti 16/4 Veyron )



Muistaakseni kiihtyvyys oli jotain 13sec luokkaa.
















...siis 0-300 km/h :)
Avatar
#149 • • hujades Guest



Erikoismalleja ei lasketa. :p

Tästäkin huolimatta noita vipereita mahtuu 13 tusinaan. Ferrari on aina Ferrari.

(ps. Eurooppalainen urheiluauto, jonka tankkiin laitetaan vipereita menovedeksi: Bugatti 16/4 Veyron )



Joo aika hullu peli... Muistan lukeneeni nelisen vuotta sitten kun General Motorsin pojat olivat päässeet vähän leikkimään autoilla. Olivat pojat virittäneet Camaro Z28n yli 800 heppaan... kiihtyvyyttä 0-100km/h alle 3 s... Ulkoisesti auto näytti samanlaisesta kun kaikki muutkin lajitoverinsa.
Avatar
#150 • • Edited bulk Guest




Joo aika hullu peli... Muistan lukeneeni nelisen vuotta sitten kun General Motorsin pojat olivat päässeet vähän leikkimään autoilla. Olivat pojat virittäneet Camaro Z28n yli 800 heppaan... kiihtyvyyttä 0-100km/h alle 3 s... Ulkoisesti auto näytti samanlaisesta kun kaikki muutkin lajitoverinsa.



Camarossa nyt ei vielä ole kauheasti sleeper-ainesta, mutta tässä kyllä on:

http://www.parcomp.com/syren/videot/242_vs_t-gul1.mpeg

Oikeanpuoleinen on sentään kai T4, joten ei sekään ihan nuhasesti lähde.
Avatar
#151 • • hujades Guest




Camarossa nyt ei vielä ole kauheasti sleeper-ainesta, mutta tässä kyllä on:

http://www.parcomp.com/syren/videot/242_vs_t-gul1.mpeg

Oikeanpuoleinen on sentään T4, joten ei sekään ihan nuhasesti lähde.




UAAAHHAAHHAHAHAA!!!! Go volvo! Ton täytyy olla se jonkun suomalaisen volvo johon se oli tunkenu V-8sin sisään. Ukko vaatiomaatomasti kerto haastattelussa että: "...no kyllähän sitä täytyy vähän varovasti aina lähteä ku muuten kumi palaa. Eikä ohitellessakaan tartte paljon kevyempää laittaa sissään ku muuten jää vaan mustaa vanaa....
Avatar
#153 • • hujades Guest
juup kun nyt kerran ei unikaan maita niin vertaillaan...

Lamborgini Murzielallallaaa 01'-

6,2 litraa ja 12 vinoo
580 kaakkii
0-100 tosiaan se 3,6 s
hintaa 273 000 $

Ferrari Enzo 03'
6 litraa ja 12 vinoo
660 kaakkii
0-100 samat 3,6 sekkaa
hinta n. 500 000$

ja sitten se "jenkkivastine"...

Viperin STR-10 03'
(eli ei mikään erikoisauto vaan suoraan tehtaalta)

8,3 litraa ja 10 vinoo
500 kaakkia
0-100 rapiat 3,8 s
ja hintaa niinkin paljon kun 79 900 $

hinnat jenkeissä...

ja kyllä minun silmääni hivelee ainakin tuommonen Viperi enemmän kun Ferari tai Lamporgini... Murzi on jopa ehkä sievoinen pettymys verrattuna ainakin Diabloihin jotka oli vaan kauniita.

Mutta joka pojan unelma autohan on se vanha kunnon K.I.T.T.

Se puhuu, siin on tietsikka, sil on oma rekka, se hyppii, ja kaikkeist tärkein, sillä skoraa varmasti. Se vaan on niin :cool:
Avatar
#154 • • Quu Guest
Mä muuten toivon, että eurooppa vs. jenkkilä -debate loppuu tähän. Eikö ihmiset ole sen verran viisaita, että tajuaisi vertailun olevan mahdotonta.
Avatar
#155 • • hujades Guest


Mä muuten toivon, että eurooppa vs. jenkkilä -debate loppuu tähän. Eikö ihmiset ole sen verran viisaita, että tajuaisi vertailun olevan mahdotonta.



amen

tähän sopisi varmaan: "Makuasioista ei voi kiistellä."
Avatar
#156 • • anco Guest


"Makuasioista ei voi kiistellä."



Makuasiat oat ainoa asia, josta voi kiistellä.

Kiistelläänkö vaikka? :p
Avatar
#157 • • hujades Guest




Makuasiat oat ainoa asia, josta voi kiistellä.

Kiistelläänkö vaikka? :p



Oge! Pistä pahintasi! :mad:

;)
Avatar
#158 • • Remotion Guest




Camarossa nyt ei vielä ole kauheasti sleeper-ainesta, mutta tässä kyllä on:

http://www.parcomp.com/syren/videot/242_vs_t-gul1.mpeg

Oikeanpuoleinen on sentään T4, joten ei sekään ihan nuhasesti lähde.



On muuten 850 T5R tai 850 R. <= 250 pollee... ;)
Avatar
#159 • • Remotion Guest
Ruotsissa osataan tehdä autoja:
Koenigsegg CC 8S

Saksassa osataan tehdä autoja:
Lotec Sirius

Jompikumpi noista kävis mulle... ;)
Avatar
#160 • • bulk Guest




On muuten 850 T5R tai 850 R. <= 250 pollee... ;)



Mä noita Vulvia nii hyvin tunne. :)