Parhaat elokuvat

517 posts, 26 pages, 112,521 views

Avatar
#221 • • Dani Cior Guest


How many Minbaris does it take to change a lightbulb?

None. They all quit just before they finish and never tell you why.



The universe is mysterious and secretive
Avatar
#222 • • Figure Guest
Akira Kurosawa - Ikiru
Avatar
#223 • • Edited Zapa Guest
aivan parhaaksi tätä ei voi kyllä sanoa, mutta ilveilijä Jim Carreyn -faneille suositukseksi "Bruce Almighty" -leffa, kannattaa tsekata. Ihan hauskaa hömppää ja aivot narikkaan tyylistä keikuilua, jossa Carrey saa jumalan "voimat" käyttöönsä. muita osia esittävät Jennifer Aniston & Morgan Freeman..

tääl ei taida olla huonoimmat leffat topiikkia, mutta sinne menee viimeksi katsotut Adaptation ja National Security (Veijareita vai vartijoita?). viimeksi mainittu ihan hirveetä vörpäkkää :mad:
Avatar
#224 • • Kikprohotec Guest
Onko jengi nähnyt tätä mestariteosta? Mitä mieltä ootte, miten pärjää muille samasta aiheesta tehdyille elokuville?
Mun mielestä aivan loistava ja vaikuttava kuvaus juutalaisvainoista, pituudestaan huolimatta en lyhentäisi sekunttiakaan.. Polanski rules!!
Avatar
#226 • • Mrrshan Guest


Polanski rules!!



En tiedä leffasta, mutta minusta kyseinen pedofiili ei ruleta, ohjatkoon mitä tahansa.
Avatar
#227 • • Edited Tapi T Guest
Näihin elokuvatopiikkeihin pitäis saada joku järki, nythän "Other Chat" on täynnä kaikenmaailman höpöleffoista perustettuja topiikkeja. Mielestäni tuo SAMi:n parhaita elokuvia käsittelevä topiikki riittää vallan mainiosti.

Edit: we <3 Daddy!
Avatar
#228 • • Jokke Guest
Joo. Taiotaan tää sinne leffatopikkiin.
Avatar
#229 • • ---[-]--- Guest




En tiedä leffasta, mutta minusta kyseinen pedofiili ei ruleta, ohjatkoon mitä tahansa.



Et voi olla tosissas. Yhdeksäs Portti on vaiks kuin hyvä. Tosin mäkään en nyt ihan kirkkaimpaan kastiin tota nostais, mut laadukkaita ja teknisesti taitavia leffoja se on tehnyt.
Avatar
#230 • • ---[-]--- Guest


Näihin elokuvatopiikkeihin pitäis saada joku järki, nythän "Other Chat" on täynnä kaikenmaailman höpöleffoista perustettuja topiikkeja. Mielestäni tuo SAMi:n parhaita elokuvia käsittelevä topiikki riittää vallan mainiosti.

Edit: we <3 Daddy!



Niin-no. Tähän juuri otin kantaa muutamia kuukausia sitten. Ei kukaan, joka käy täällä, jaksa lukee niit alusta asti ja sit tietyn asian sanominen on helpointa uuden topiikin avaamisella.
Avatar
#231 • • Samus Aran Guest




Et voi olla tosissas. Yhdeksäs Portti on vaiks kuin hyvä. Tosin mäkään en nyt ihan kirkkaimpaan kastiin tota nostais, mut laadukkaita ja teknisesti taitavia leffoja se on tehnyt.



Tos ei tainnutkaan olla kyse niistä leffoista?
Avatar
#232 • • Quu Guest


Mun mielestä aivan loistava ja vaikuttava kuvaus juutalaisvainoista, pituudestaan huolimatta en lyhentäisi sekunttiakaan



Upea teos. Kandee käydä tsiduun.



Mistähän leffavuokraamosta muuten löytäisi Monty Pythonin Holy Grail?

Tarjoon bissen sille joka sen mulle veehooässänä toimittaa.
Avatar
#233 • • Oath Guest
Crouching tiger hidden dragon (menikö oikein :p)
Battle Royal (ihan perhanan hyvä)
Starship Troopers
ExistenZ
Saving Private Ryan
Full Metal Jacket
2001 Space Odyssey (mahtava)
Gladiaattori
Resident Evil :p
Matrix
The Ring
Alien (ehkä paras kauhuleffa ikinä?)
Aliens (tää nyt ei enää kauhuleffa ollu mut tosi hyvä silti)
Memento
Kaunis mieli
Unelmieni sielunmessu
7 samuraita
Apocalypse now
Platon (! tosi hyvä)
Predator (kakkonen oliki jo sitte täyttä paskaa)
Star Wars 4-6 (uudet ei kyllä näille vedä vertoja)
Braveheart
Kuudes Aisti
Traffic
Sormusten herra 1-2
Emmanuelle :p
Jurassic Park 1 (sillon ku pentuna katto nii ainaki oli hyvä :D )

Jotain unohtu varmasti. Ei kaikkea voi muistaa.
Avatar
#234 • • Taedium Guest


Mistähän leffavuokraamosta muuten löytäisi Monty Pythonin Holy Grail?

Tarjoon bissen sille joka sen mulle veehooässänä toimittaa.

Makuunista ja himasta löytyy DVD. Kysy joltain kaveriltas, jolla on tv-out näytönohjaimessa tai TV-kortti tahi sitten DVD soitin, jos voisi kopioida sen sulle VHS muotoon siksi aikaa kunnes palautat vuokra-DVD:n ja nauhoitat VHS kasetin yli, jottei piratismista päästä syyttämään. (Mä en rupee täältä lähettelemään - ainakaan bissestä - turha kysyä.)


Battle Royal (ihan perhanan hyvä)

Katso se FilmFourin* "Series 7: The Contenders" (Ei pidä sekottaa The Contender leffaan.) Pääosassa siinä on se muija joka Uhrilampaissa on siellä kaivossa. On myöskin perhanan hyvä, muttei ihan yhtä hyvä ku Battle Royal.

* FilmFour - Brittiläinen ex-filmiyhtiö. Oli lähes ainoa Hollywoodille kampoihin pistävä länsimaalainen filmiyhtiö. Meni konkkaan. Ainakin joku aika sitten radiossa näin mainostettiin. :007:


Saving Private Ryan

Katso ehdottomasti Band Of Brothers!! HBO:n 10 osanen minisarja. Spielberg ja Hanks ollu tuottamassa. Paras sotasarja mitä oon ikinä nähny. Ozistakin (ja Office Spacesta) tuttuja kasvoja näkyy. Tässä seurataan (muistaakseni) 506 Airborne division, 101 regiment, E(asy) Companyn laskuvarjojääkäreiden matkaa Curraheen harjoitusleiriltä, Englantiin, sieltä Normandian maihinnousun kautta* aina Kotkanpesälle saakka. Realismia on muistettu laittaa mukaan.

* Siinä missä Tom Hanks juoksenteli rantsulla, nää jannut on linjojen takana lentskarista tiputettuna.
Avatar
#235 • • ---[-]--- Guest




Tos ei tainnutkaan olla kyse niistä leffoista?



En tiedä. Ei kait sitten. Hyppäsin vaan mukaan keskusteluun.:)
Avatar
#236 • • Peter Skogberg Guest
Joo, tuo Band of Brothers oli tosi loistava... Outo mutta hyvä valinta laittaa se Frendeistä tuttu luutnantiksi... Ja onko mitään muita elokuvia / sarjoja (tunnetumpia), missä se Bull(ko?), isokokoinen äijä, on ollut? Uskaltaisikohan sitä ostaa sen DVD-boksin...?
Avatar
#237 • • Taedium Guest


Uskaltaisikohan sitä ostaa sen DVD-boksin...?

Diskit 1-5 on jaksoja, 2 jaksoa / levy. Sit bonus diskillä on niitten Easy Companyn elossa olevien jannujen haastatteluja ja vähän syvemmin niitä juttuja mitä ne niissä jaksojen alussa selittää. Sitten siinä on Making Of ja mitäs siinä nyt olikaan... Nii dokkaria miten oikeat henkilöt ja näyttelijät sopii keskenään ja tollee. Hyvä setti. Kandee ostaa.

Ääni 5.1
Kuva tais olla 16:9

(Kyl esmes Bastogne -jaksossa oli oma systeemi kovilla äänien suhteen...)

http://www.hbo.com/band/series/currahee.html
Avatar
#238 • • Mr. Sinner Guest
Hieman tylsistytti tossa äsken niin rupesin kattoo ties kuinka monennetta kertaa veteen piirrettyä viivaa. Imo ehdottomasti yks parhaista koskaan tehdyistä elokuvista ja kirkkaasti paras sotaelokuva.
Avatar
#239 • • thomas Guest
blade runner

pulp fiction

the terminator
Avatar
#240 • • Taedium Guest


kirkkaasti paras sotaelokuva.

Veteen piirretty viiva?!? ...siis vitsinä sanoit tuon? IMO se oli surkea leffa. Ryankin oli parempi.

Hyviä sotaelokuvia... No ekana tulee mieleen Paths Of Glory. Ei tule mieleen yhtä hyviä sotaelokuvia ihan heti. No samalta ohjaajalta on tullut yksi toinenkin sotaelokuva, joka pieksee veteen piirretyn viivan vaikka silmät kiinni katottuna. Full Metal Jacket. Lisäksi The Longest Day on upea elokuva.

Jos actionia haluat ja Veteen Piirretystä Viivasta pidit, se Full Metal Jacket vois olla hyvä vaihtoehto, mut Paths Of Glory on kyl mun mielestää kirkkaasti se komein.

(Vaik se on vähä anti-sotaleffa.)

<offtopic severity="slight">

Jos muuten joku jää jumiin Normandien maihinnousuun Medal Of Honour: Allied Assaultissa, kun on vastaavaa peliä pelannut pitkään, niin kandee kattoo välissä The Longest Day, ja sitten jatkaa sitä peliä. Mä olin nimittäin jumissa siinä kohassa ku piti hakee se kivääri, ni kattoin eka The Longest Dayn sit Ryanin alun ja jatkoin. Toi kyllä hyvän tunnelman keskellä yötä. (Kello oli jossain 1-5 paikkeilla yöllä, tms. ei muista, kun siitä on aikaa kun oon pelejä pelannut.)

</offtopic>