moninpelit verkossa/netissä

31 posts, 2 pages, 6,464 views

#1 • • climate Guest
Nyt on mennyt tänä sunnuntaina kyllä totaalisesti hermot taas kun ei moninpeliä saa millään *¤"@#&¤! ilveellä viritettyä vakaaksi ja toimivaksi!

Onko plattarilaisissa ihmisiä jotka pelaa tietokoneella vapaa-aikanaan moninpelejä? Mistä ongitte tiedon 'alkavista' peleistä (koitin katsoa epätoivoissani jotain Mikrobitinkin ja Pelit-lehden sivuja mutta niidenkin foorumit on vissiin suljettu muilta kuin tilaajilta)? Mitä pelejä pelaatte? Onko tosiaan vielä(kin) niin että suurin osa moninpeli-ominaisuuksista on vain toteutukseltaan täyttä paskaa jotta boksin kylkeen voi lätkästä "Multiplayer"-tarran ja rahastaa vähän lisää?

Minkälaisia kokemuksia ylipäätään on? Hermojaraastavaa uudelleenasentelua? Vai onko jollain hyviä kokemuksia?

Ittelläni meni hermot Vampire The Masquerade:n kanssa... Yritin ettiä sitä vanhempaa peli-topiikkia mutta en kyl löytänyt.

[ 28 July 2002: Message edited by: climate ]
#3 • • Zeta Guest
Moninpeleistä on tullu klikkailtua ainakin Close Combat 2:sta, hieman Red Alertia, Operation Flashpointia,
mutta kaikkien aikojen suosikki peli on ilman muuta [email protected].
Spadesia ollaan isän kanssa naksuteltu kilpaa jo monta vuotta(ei samalla puolella, koska siitä seuraa vain lyöntikilpailu ennen pitkää)
Spadesia parempaa korttipeliä ei olekkaan, ja 'melko' toimiva rating systeemi tekee pelit pirun miekenkiintoisiksi.

-nimim. Rated 4890 of 275993 players....
#5 • • akir0 Guest
Itse lienen se Suomen ainoa vakavastai Renegadea netissä pelaava henkilö ja muitakin pelejä tulee satunnaisesti hakattua (lue. joka yö aamuun asti).

Uusia pelejä tulee testattua netissä demojen perusteella ja hyvä foorumi, jossa on peliaiheista keskustelua löytyy muropaketista.
http://www.muropaketti.com/murobbs/

Varsin moni nettipeli kyllä kärsii joko a)paskasta nettikoodista b)tyhmistä&huijaavista pelaajista c)surkeasta peli-ideasta, mutta kyllä ne hyvät pelitkin sieltä jostain löytyvät.
#6 • • Pan Guest
Kyllähän sitä LANeissa on tullut pelailtua kaikenlaisia werkkopelejä Counter strikeä, flash poittia, Close Combat2(joka on muuten iästään huolimatta aivan perk**** hyvä peli) etc.

Viimeisen vuoden ajan olen kuitenkin omistanut itseni ja "kaiken" vapaa-aikani DOD:lle

ps: Jos joudut Cannbispsykoosin luodin eteen tiedät ketä syyttä.
pps:Kunnioitusta Symbioosi -klaanille

edit: ps

[ 29 July 2002: Message edited by: Pan ]
#7 • • Anonymous Guest
Nää nettipelit on kyllä pahoja. Oon koukussa niin pahasti kuin vaan voi olla. Pakko pelata 2-10 tuntia päivässä. Joskus pelasin enemmänkin, mutta nyt onneks duunin takia ehdi ihan niin paljoa hakata.

Pelaan enimmäkseen aivot narikkaan tyylisiä hardcore 3d-räiskintöjä. Suosikki on Gore. Taidan olla ainoa suomalainen joka sitä pelaa. Ei mikään ihme grafiikka, mutta pelattavuudessa hakkaa unrealit ja quaket 100-0. Sitä paitsi sitä pelaavat pelaajat muodostavat tiiviin mutta rennon yhteisön.
Kannattaa kokeilla! Siis jos pitää tästä genrestä. http://www.4drulers.com/gore/index2.html

[ 29 July 2002: Message edited by: KuntaKinte ]
#8 • • ¤accelerator¤ Guest
Nettipelaamisen Orja.

Juu onhan noita tullut pelailtua aika lailla, etenkin D2 ja Cs ovat lähellä sydäntäni.

Riippuvuuteni taso on suuri mutta onneksi tuli kesä ja vieroitus astui kehiin
#9 • • KarriN Guest
Viime aikoina hakannut lähinnä Day of Defeatia, joka on semi-realistinen (realistisempi kuin Counter-Strike kylläkin) 2. maailmansodan modifikaatio Half-Lifelle,
ja leffoihin ja sarjakuviin perustuvaa Aliens vs Predator 2:sta.

Half-Lifen nettikoodihan on varsin hyvällä mallilla - Valve kun julkaisi pelin lähdekoodin modeja varten, ja harrastajat rukkasivat ihan uuden, parannellun nettikoodin modeihin, joista Valve sitten sai oman 'virallisen' versionsa nettikoodista.

AvP2:n moninpeliongelmat johtuvat tällä hetkellä törkeästä lagista. Palvelin, jolle pingi olisi varmasti jotain 50 ms Half-Lifeä pelatessa, antaa AvP2:ssa varmasti jonkun 200 ms tms. Tästä on seurannut paljon ns. "spawnkilliä" - hitaalla yhteydellä pelaavien hahmo ilmestyy pelikentälle, ennenkuin pelaaja itse pääsee tyyppiä liikuttamaan, jolloin jostakusta on hauskaa ja taitoa vaativaa tappaa puolustuskyvytön raukka.

Oh well, toivottavasti se Fox joskus antaa luvan julkaista tuohonkin lähdekoodin.

-Karri
#10 • • drS Guest
Red Alert roskaa.
Starcraft ajanhukkaa.
Action Quake kakkaa.
Half Life sukkaa.
Counter Strike imee.

Quake 1 Team Fortress. Voiko joku muka väittää että joku muu peli olisi hyvä tai edes pelattava?

Siis oikeesti, tulkaa nyt järkiinne ja ruvetkaa pelaan peliä.
#11 • • Cloud Guest
ai etta pelaa netis hehe mistas sa tollasen keksit? nooh mitas peleja oon pelannut vois kysyy mita en oo =)

Quake1 sita tuli matettya joskus vuoden verran tribes1 sita parivuotta tribes2 pelaan tallahetkellakin counterstrikeä joskus kokeilen vaikka en pida yhtaan =0)
nyt tietysti quake3 tulee matettyy jonkin verran kohta doom3 kuhan se vaan tulee... siin oli fps pelit mita ma olen tai pelaan muut onkin syvalta.

sitten rpg.. Hehe Ultimaonline-everquest-aeshronshcall-ragnarok-runescape-etc-etc-etc nettirpgeita ma pelaan jatkuvasti ja tallahetkella mulla on oikat 4 maksulliseen ja 20 ei maksulliseen ja jokaista pelaan silloin talloin..

sitten muut nettipelit... eli siis SAIRAASTI JA ANKARASTI JA KOKOAJAN... tietysti taustalla soi kunnon konemusa mut ei voi olla ilman pelejä... noh noh anime ja honkikset vie voiton mut NETTIPELIT! jeps kaipa te saitte kuvan =) LOL
¨btw ja silti mulla riittää aikaa duuniin opiskeluun ja.... Sillä Kiire on vain aistin harhaa ja itse-aiheutettua turhaa! (c) Cloud aka Cluud meister
#12 • • rubio Guest
BatMUD

poke yanafal

Edit: niinjoo, ja minähän olen pelannut tätä kohta 8 vuotta

[ 30 July 2002: Message edited by: rubio ]
#13 • • Pulsar Guest
q1dm 1,5vuotta
q1tf 1,5v
q1dm 0,5v
q2(+modit) vajaa1 v
q3 rocket arena 1v

Ja näistä paras peli on q1tf. Jokaisen pitäisi pelata edes yksi klaanimatsi tätä peliä joskus
#14 • • Sampson Guest
en oo ikinä pelannu moninpelejä. Tuntuu, että mulla on mieletön aukko sivistyksessä... kai mulla onkin. No pitää kai joku päivä koittaa jotain peliä?
#15 • • akir0 Guest

en oo ikinä pelannu moninpelejä. Tuntuu, että mulla on mieletön aukko sivistyksessä... kai mulla onkin. No pitää kai joku päivä koittaa jotain peliä?

Ehdottomasti kannattaa. Tosin, toivottavasti sulla ei ole ketään sellaista ihmistä, jonka kanssa seurustelet. Ne ei tykkää siitä, että pelaaminen vie kaiken aikasi ja unissasi koitat saada vielä sen viimeisen fragin hankittua. Seksikin muuttuu lähinnä fraghuntiksi ja nopeaksi tulemiseksi, jotta pääsisit takaisin sen rakkaan nettipelisi äärelle.

Ei vaan, rohkeasti mukaan välittämättä paisteista..
#16 • • Venon Guest

Minkälaisia kokemuksia ylipäätään on? Hermojaraastavaa uudelleenasentelua? Vai onko jollain hyviä kokemuksia?
[ 28 July 2002: Message edited by: climate ][/QB]

Niin noi verkkopelit on kyl kakspiippunen asia.
Mulle on kyl jäännyt hyviä kokemuksia pelistä kun pelistä verkossa.
Esim: Midtown Madness 2,C&C Red Alert 2 ovat olleet mun suosikkeja verkkopelissä.

Kestikyl löytää oikeat paikat mis voi pelaa niit ILMAN MITÄÄN SÄÄTÖÄ

Msn Game
Täs on yks toimiva paikka....
#17 • • Lachesis Guest
Nykyään ei oo enää aikaa pelata aktiivisesti, mutta AQ2:sta ja CS:ää kulutan jonkin verran. Toinen maailmansota kiinnostaisi, täytyy hankkia tuo DoD joku kaunis päivä.
#18 • • Pan Guest

Originally posted by akir0:
Ehdottomasti kannattaa. Tosin, toivottavasti sulla ei ole ketään sellaista ihmistä, jonka kanssa seurustelet. Ne ei tykkää siitä, että pelaaminen vie kaiken aikasi ja unissasi koitat saada vielä sen viimeisen fragin hankittua.

Ellei sitten tämä toinen osapuoli pelaa myös... no ei ole ainakaan tähän mennessä tullut ketään dodtyttö vastaan

Niin unista sen verran, että ainakin itselläni nämä pelit hiipivät uniin, varsinkin kunnon HC session jälkeen voi unohtaa lentounet tai vierailut prinsessa Madelinen makuuhuoneeseen, then its pure AXN!

Varoitus! vaikka pelaaminen on ihan mukavaa älkää missään tapauksessa pelatko kipeänä. Kuumehoureisessa unessa peli jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja
jatkuu jaj atkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu

[ 31 July 2002: Message edited by: Pan ]
#19 • • Zwek Guest
Yksi peli ylitse muiden. QWTF! Pelivuosia takana nyt 4 ja vielä jaksaa. Ei tosin niin paljon kuin ennen. En ole oikeastaan ikinä mistään muusta pelistä innostunut.

Verkkopelaaminen on kivaa, mutta addiktoivaa...
#20 • • plasma Guest
Neverwinter Nights. Heti ilmestymisen jälkeen kasattiin poppoo kasaan ja alettiin pelaamaan. Tarkoitus oli että ryhmässä ratkaistaan tehtävät ja annetaan pahiksille turpaan -> No lopputulos oli, että jokainen alkoi sooloilemaan eri tehtäviä ja persiilleen meni hyvä aikomus.

Lopputulos: Jokainen pelasi sen yksinpelinä läpi. Niin sai paljon paremmat experiment pisteet ja sai oman hahmonsa huippukuntoon.

Ihan hyvä peli se oli, ei siinä mitään.

Täältä saa hyvää tietoa: RPGPlanet

[edit: linkki]

[ 05 August 2002: Message edited by: plasma ]