Mikä plattarissa nyppii? (ent. KAPITAALEILLA KIRJ...)

174 posts, 9 pages, 20,898 views

#141 • • jUSSi Guest

Originally posted by Ante:
...tai kokevat pakonomaista tarvetta osoittaa pätevyytensä vastaamalla joko a) asian ulkopuolelta tai b) muotoseikkoihin takertuen, jolla ei edistetä keskustelun kehittymistä tippaakaan c) haluavat väitellä vaikka väittelykumppaneita ei löydy

...tai jotka lukevat vastauksia kuin piru raamattua ja vetävät omat johtopäätöksensä usein täysin päin persettä tajuamatta merkkipohjaisen viestinnän rajoituksia. (Joskus tuo omien näkökantojen ilmaisu on hiton vaikeaa.)

...tai jotka uskovat oman mielipiteensä olevan aina huomionarvoinen / tärkeä / oleellinen / ymmärrettävä tai kaikkien samalla tavalla ymmärrettävissä oleva / tilanteeseen tai keskusteluun sopiva

...tai jotka kokevat keskustelun kilpailuksi / otteluksi / tms. eli sekoittavat keskustelun väittelyyn (Plattari taitaa olla siis "discussion (keskustelu) board"? Nimi ei tosin koskaan voi mitään hedelmätöntä puutaheinää-väittelyä rajata pois.)

...tai jotka eivät tajua, että tasan juuri niin laadukas kuin sen käyttäjät sitä haluavat

tunnustan syntini!
#142 • • khatt Guest
Ihmiset, jotka replyävät yleiseen topiciin inside onelinerilla. Esim. bileen topicissa "ja pekka, muista ottaa ne siiderit tällä kertaa mukaan "

Onerlinerit ovat muutenkin hyvin harvoin oikeutettuja, useimmin niillä on vain tarkoitus heittää jotain "nasevaa" tyyliin jes sainpa sanotuksi.
¡ Previous post about a year ago !
#143 • • Tapi T Guest
Mua on alkanut pikkuhiljaa vituttamaan asiallisiin topiikkeihin kohdistuva dissailu. Esim. pyörä- ja tietokonetopiikit ovat mielestäni kovin asiallisia ja varmasti monen mielestä tosi mielenkiintoisiakin, koska täällä näyttää olevan paljon aktiivi-pyöräilijöitä ja tietokoneista kiinnostuneita.

Kaiken huippu on se, että perustellaan pelkkä vittuilu mielessä täysin aivottomia ja tarpeettomia topiikkeja, jotka huonontavat koko foorumin tasoa ja uskottavuutta.

Ylläpidon olisi aika tehdä ongelmalle jotakin.
#144 • • Edited kytkönen Guest

Mua on alkanut pikkuhiljaa vituttamaan asiallisiin topiikkeihin kohdistuva dissailu. Esim. pyörä- ja tietokonetopiikit ovat mielestäni kovin asiallisia ja varmasti monen mielestä tosi mielenkiintoisiakin, koska täällä näyttää olevan paljon aktiivi-pyöräilijöitä ja tietokoneista kiinnostuneita.

Kaiken huippu on se, että perustellaan pelkkä vittuilu mielessä täysin aivottomia ja tarpeettomia topiikkeja, jotka huonontavat koko foorumin tasoa ja uskottavuutta.

m1032975559.jpg :001:

noeikai. anteeks kauheesti jos olen järkyttänyt mielenrauhaasi, lupaan lopettaa vitsailut plattarissa tähän. :004:

edit: niinjoo ja jotta tämä pousti ei ole ihan asiaton tähän threadiin, niin täytyy myöntää et mua ei ärsytä plattarissa juurikaan mikään. plur!
#145 • • Fusione Guest

Ja kun asiasta maintsee ollaan natseja :001:
#146 • • cajwirman Guest

JAG HAR TALAT!!
#147 • • kytkönen Guest
VIVA LA RESISTANCE!!!
984037693.jpg
#148 • • Ana-- Guest

Ja kun asiasta maintsee ollaan natseja :001:

Se natseilukommentti tais tulla lähinnä niitten käyttäjien bän-
näämisestä, jotka bännättiin ton hammasharjavitsin takia. Täällä
toimii mun mielestä tää "ryhmäkuri" jo ihan tarpeeksi hyvin,
moderaattoreiden ei välttämättä tarttis puuttua niin usein ja
niin rankalla kädellä kaikkeen, mikä ei itseä miellytä.. Siitä
taitaa lähinnä olla kyse.
#149 • • pluralisti Guest
Kuka täällä muka on bännätty? :rolleyes:
#150 • • Fusione Guest

jotka bännättiin ton hammasharjavitsin takia.

Ketään ei vieläkään ole bännätty hammaharjatopicin vuoksi... näin ne huhut kiertää ja muuttuu faktaksi?
#151 • • Herman Prime Guest
Mun mielestä plattarista puuttuu se tietty rentous. Jos joku postaa jonkun läpän, joka on vähän off-topic, niin siitä ei mielestäni kannattaisi nostaa suurta meteliä. Enemmän ärsyttää lukea ko. postauksen jälkeistä sanasotaa siitä mitä saisi tehdä ja ei saisi.

Paskat läpät ja vittuilu piristää forumia oikeasti. Vrt. esim stealthunit. Länkyttäminen ei piristä.
#152 • • vaavu Guest

Paskat läpät ja vittuilu piristää forumia oikeasti.

Mut siinäkin on tietty raja jonka jälkeen paska läppä ja vittuilu rupeaa kääntymään itseään vastaan - se on nähtävissä monissa muissa keskustelufoorumeissa. Plattarissa on se hyvä puoli että täällä voi ihan rauhassa kirjoittaa aroistakin asioista ilman pelkoa siitä että muut heittää sen ihan läskiksi.

Toisaalta ehkä sitä bännikättä on käytetty välillä vähän liian rankalla kädellä. Ja siitä varmaan sitten onkin tullut aika paljon napinaa ja vastustusta moderaattoreita kohtaan.
#153 • • J.Cage Guest
Pahiten mättää nää Wannabe modet jotka kitisee kaikkialla ja kaikesta joka ei heidän näkemyksensä mukaan ole topicin mukaista. Antakaa modejen hoitaa ne hommat ja pitäkää näppinne kurissa vaikka kuinka syyhyttää päästä nokittelemaan jollekulle...
#154 • • J.Cage Guest

Ketään ei vieläkään ole bännätty hammaharjatopicin vuoksi... näin ne huhut kiertää ja muuttuu faktaksi?

Tapahtuiko bannaus siis tietokone topicin vuoksi?
#155 • • hund Guest

Mihin voi ilmoittautua jos haluaa bannit? Mua vituttaa, että mä käyn täällä vaikka mua vituttaa täällä käyminen.
#156 • • Fusione Guest

Tapahtuiko bannaus siis tietokone topicin vuoksi?

Mikä bannaus?
#157 • • Edited mosaik Guest

Pahiten mättää nää Wannabe modet jotka kitisee kaikkialla ja kaikesta joka ei heidän näkemyksensä mukaan ole topicin mukaista. Antakaa modejen hoitaa ne hommat ja pitäkää näppinne kurissa vaikka kuinka syyhyttää päästä nokittelemaan jollekulle...

Ai siis:
Auliisti mielipiteensä ilmaisevat sovinnaisesti
käyttäytyvät kunnon ihmiset, samalla lievästä huumorintajun
puutteesta kärsien ja tietynasteista erilaisuutta oudoksuen?

Kyllä.
#158 • • Daniel Braun Guest
:001:
Täähän käy jo näyttämään erittäin viihdyttävältä. Käynkin tekemässä pussin paukkumaissia ja kaadan lasillisen limua ja istahdat tuijottamaan ehkä elämäni parasta komediaa...

Eli, ketään ei ole bannattu? Mutta varoituksia on tainnu tulla? Vai mistä tää bannausjuttu lähti oikein liikkeelle?

Jos minä saisin päättää, niin ottaisin bannauksen tilalle tällaisen "parin viikon bannaus"-rangaistuksen. Samantapainen toimii Mikseri.net:issä joten miksei myöskin täällä... Käyttäjä, joka on saanut muutaman varoituksen bannataan tietyksi ajaksi (aika on vakio ja kaikille sama) hän saa tällöin statuksen unborn...
Kun tämän varoitus-bannauksen jälkeen käyttäjä jatkaa samaa häirintää tms, hänet bannataan paaaaaaljon pidemmäksi aikaa/ikuisuudeksi. Joten, FM, harkitseppa tätä...
#159 • • Edited mosaik Guest

Mikä bannaus?

Kuka noita bannausjuttuja laittaa liikkeelle, minkälaisissa
tarkoitusperissä ja ennen kaikkea millä sanan merkityksellä?

Olisko hätiköinnillä ja väärinkäsityksillä taas osuutta asiaan?