485 posts, 25 pages, 205,326 views
Replying to Jalkapallon MM-kisat:
akir0, 3.7.2010 19:03:
En kyllä ymmärrä tota käsivirhekeskustelua. Mun mielestäni kyseessä oli uskomaton PELIMIEHEN suoritus estää täysin varma tappio ja putoaminen kisoista. Punaisen kortin ottamallakin jatkoon pääsy oli todella epätodennäköistä, mutta tällä kertaa tähdet oli sen mukaiset, että pääsivät vielä jatkoonkin.
silmä, 3.7.2010 22:29:
Yhdyn täysin tähän kirjoitukseen! Suarezin "torjunta" oli törkeä, mutta
mies teki sen minkä jokainen meistä olisi samassa tilanteessa tehnyt.
Paitsi ehkä Alek. Kyllä mä huutaisin riemusta jos Suomen maajoukkueen
kärkimies olisi samanlaisella "torjunnallaan" varmistanut välieräpaikan Suomelle!
silmä, 3.7.2010 22:29:
---
akir0, 3.7.2010 19:03:
En kyllä ymmärrä tota käsivirhekeskustelua. Mun mielestäni kyseessä oli uskomaton PELIMIEHEN suoritus estää täysin varma tappio ja putoaminen kisoista. Punaisen kortin ottamallakin jatkoon pääsy oli todella epätodennäköistä, mutta tällä kertaa tähdet oli sen mukaiset, että pääsivät vielä jatkoonkin.
---
Yhdyn täysin tähän kirjoitukseen! Suarezin "torjunta" oli törkeä, mutta
mies teki sen minkä jokainen meistä olisi samassa tilanteessa tehnyt.
Paitsi ehkä Alek. Kyllä mä huutaisin riemusta jos Suomen maajoukkueen
kärkimies olisi samanlaisella "torjunnallaan" varmistanut välieräpaikan Suomelle!
Wolverine, 4.7.2010 09:01:
Pelimiehen liike joo mutta täysin FIFA:n sääntöjen vastainen enkä ihmettelisi jos heilahtaisi loppukisojen mittainen pelikielto. Varsinkin kun sillä vietiin Afrikan välieräpaikka niin voi tulla kova tuomio. Ja ihan aiheesta.
Pelimiehen liike joo mutta täysin FIFA:n sääntöjen vastainen enkä ihmettelisi jos heilahtaisi loppukisojen mittainen pelikielto. Varsinkin kun sillä vietiin Afrikan välieräpaikka niin voi tulla kova tuomio. Ja ihan aiheesta.
Nyt nämä kisat ovat kyllä ihan kuin EM-kisat, vituttaa että Paraguay hävisi meinaan olisin ihan mielelläni nähnyt sen huippumallin juoksevan alasti. Tällä hetkellä Hollanti - Saksa olisi oma unelmafinaali ja Saksa on kyllä ollut niin tyrmäävä että ansaitsisi voittaa koko kisan. En jaksa uskoa Espanjan mahdollisuuksiin Saksaa vastaan edellisten ottelujen perusteella.
Freja, 3.7.2010 22:33:
ja paitsi mä. Mua ois hävettäny sen suomalaisen puolesta joka ois niin tehnyt. Jos ei ansaitse voittoa niin sitten ei ansaitse.
silmä, 4.7.2010 13:36:
Tsemii. Te olette sitten varmaan löytäneet PALJON MUITAKIN
asioita näissä kisoissa joiden perusteella joku joukkue ei ansaitse voittoa?
Hila, 4.7.2010 14:15:
Mun mielestä sitä palloa ei ikinä, koskaan, missään tilanteessa pelata tahallisesti kädellä, kun ei kerta käsipallosta ole kyse. Jos oma joukkue sählää ja pomppu ei esim. riitä päällä torjumiseen, niin se on hyväksyttävä ilman sääntöjen rikkomista. Vielä pelkurimaisemman tilanteesta tekee tämä selvän voittomaalin estäminen.
Hila, 4.7.2010 14:15:
Tuliko nyt jotenki yllätyksenä ettei kaikki hyväksy pelikentän tapahtumia juuri kuten sinäkin? Siis tässähän on kyse vain siitä mihin sen "hyväksyttävyyden" rajan päässään vetää. Mun mielestä sitä palloa ei ikinä, koskaan, missään tilanteessa pelata tahallisesti kädellä, kun ei kerta käsipallosta ole kyse. Jos oma joukkue sählää ja pomppu ei esim. riitä päällä torjumiseen, niin se on hyväksyttävä ilman sääntöjen rikkomista. Vielä pelkurimaisemman tilanteesta tekee tämä selvän voittomaalin estäminen.
Mihin te suarezin tukijat vedätte rajan? Filmaamiseen? Väkivaltaisuuteen? Dopingiin? Kaikkiin turvaudutaan usein juuri silloin, kun ei vaan taidot riitä mutta kuitenkin pitäisi voittaa. Onko mikä vaan sallittua jos siitä ei jää kiinni? Naamaan räkimisestä annettiin taannoin EM-kisoissa 3 ottelun pelikielto (vielä videonauhojen perusteella) vaikkei se peliin vaikuta paskan vertaa. Niinpä mun mielestä tästä käsivirheestä olisi täysin perusteltua antaa kovempi rangaistus kuin punainen kortti.
Deuce, 4.7.2010 13:39:
En ymmärrä mitä ihmiset inisee jos joku tekee kaikkensa, että oma joukkue ei häviä. Vaikka se sitten tarkoittaisikin ulosajoa ja huilaamista seuraavista peleistä. Uhrautuvaisuutta joukkueelle, ei kukaan tuolla halua hävitä jos voi mitään tehdä sen estääkseen. Ihan oikein tehty. Eri asia olisi ollut jos olisi taklattu joku toinen pelaaja ihan rikki estääkseen maalinteon.
silmä, 4.7.2010 15:38:
Temppu oli törkeä, mutta kyllä mä PALJON törkeämpänä pidän juuri mainitsemaasi dopingia ja väkivaltaisuutta.
akir0, 4.7.2010 15:15:
Dopingin vetäminen samaan keskusteluun taas on niin täydellinen hitler-kortti, ettei voi edes kommentoida.
Hila, 4.7.2010 18:06:
Se on helppo tietysti kuitata tuo heittämällä "hitler-kortti, en kommentoi!", mutta jos asiaa miettii vähän pidemmälle, niin ihan samoilla argumenteilla dopingia voisi puolustaa kuin käsirikettä. "Pelaaja teki kaikkensa joukkueensa puolesta. Se on kielletty säännöissä ja siitä saa niiden mukaisen rangaistuksen..."
Mutta et varmaan kutsuisi sitä uskomattomaksi pelimiehen teoksi jos joku jäisi kielletyistä aineista kiinni.
Tiedän kyllä että dopingia paheksutaan yleisesti huomattavasti enemmän kuin jotain käsirikettä. Mutta pitääkö täällä samaistua muka aina yleiseen mielipiteeseen? Paskat se mikään hitler-kortti oli, ihan vaan rajanvedosta on kysymys niin kuin aiemmin sanoin. Mä haluaisin vaan pykälän reilumpaa ja sääntöjä/vastustajaa kunnioittavampaa peliä, mikä näköjään aiheuttaa suurta ihmetystä täällä...
Rikkeestä seurannut rangaistus ei ollut mielestäni riittävä, sillä kyse olisi ollut selvästä voittomaalista ja punaisen kortin vaikutus jäi pienemmäksi koska peli päättyi heti. Sääntökirjassa lukee mitä lukee rangaistuksesta, mutta on niitä pelikieltoja annettu ennenkin tilanteeseen soveltaen.
kuilun partaalla, 4.7.2010 19:28:
Dopingin käyttäminen on rikos. Toisen jalan katkaiseminen tahallisesti on rikos. Pallon pelaaminen kädellä ei ole rikos, se on sääntörike.
Mielestäni on eri asia rikkoa jalkapallon sääntöjä kuin lakia.